پیام خراسان

آخرين مطالب

سعید جلیلی در جمع هواداران خود در مشهد؛ حضور مردم حجت را تمام کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش قدس خراسان، سعید جلیلی امشب در جمع مردم مشهد در ورزشگاه تختی گفت: خدا را سپاس می‌گویم که در این شهر مقدس و در جوار مضجع شریف رضوی در این روز پرشکوه در خدمت شما خواهران و برادران عزیز حضور پیدا کردم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما اکنون در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم، عنوان کرد: هنر ملت ما این بوده که در این سال‌ها با انقلاب اسلامی یک انتخاب بزرگ کرده و اسلام را برای سعادت دنیا و آخرت خود انتخاب کرده است، اکنون ملت ما 45 سال یک راه پرفراز و نشیب را طی کرده و دوباره در آستانه یک انتخاب است.
وی افزود: این انتخاب بین چه چیزی است؟ یکی انتخاب کسانی است که خودشان و ملتشان را باور دارند، چرا که انقلاب اقتضا می‌کند که به حداقل‌ها اکتفا نکنیم، بلکه به قله‌ها نگاه کنیم تا آنچه در طراز و شأن ملت ماست رقم بخورد، به همین خاطر است که ما باید به قله برسیم. یک نگاه هم ملت را باور ندارد و نگاهش به اخم چند قدرت خارجی است، فرمولی که ارائه می‌دهد این است که آیا می‌شوند چند امتیاز به فلان قدرت خارجی بدهیم تا ببینیم آیا می‌توانیم مسائل را حل کنیم یا خیر.
جلیلی خاطرنشان کرد: ملت ما 11 سال پیش شاهد این بود که کسانی آمدند و گفتند که ما با چند قدرت صحبت می‌کنیم و بعد بر آن اساس هم چرخ سانتریفیوژ و هم چرخ اقتصاد می‌چرخد، این کار را انجام دادند اما آژانس 15 بار اعلام کرد که این‌ها هر چه امتیاز قرار بود بدهند، دادند و هر چه تعهد بودند انجام دادند، اما طرف مقابل نه تنها به تعهداتش عمل نکرد بلکه به‌طور کلی از برجام خارج شد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نتیجه آن این شد که همان‌ کسانی که می‌گفتند چرخ سانتریفیوژ بچرخد عمده سانتریفیوژهایی را که قرار بود بچرخد را جمع کردند و حاصل زحمات دانشمندان هسته‌ای و جوانان غیور این کشور را که 10 سال زحمت کشیده بودند را به خارج از کشور دادند و بعد گفتند این برای این است که چرخ اقتصاد بچرخد ، در حالی که در اقتصاد نیز دلار سه هزار تومانی شد 30 هزار تومان و 800 تحریم به یک هزار و 500 تحریم افزایش پیدا کرد.
وی افزود: کسانی که این ادعا را داشتند خودشان هم تحریم شدند و حتی هنگامی که به سفر خارجی می‌رفتند به هواپیمایشان بنزین نمی‌دادند. همان کسانی که می‌گفتند ما به آنها لبخند می‌زنیم و مشکلات را حل می‌کنیم، در آمار رسمی که در این هشت سال اعلام کرده‌اند رشد اقتصاد کشور صفر یا منفی بود و به‌طور متوسط به هفت دهم رسید.
جلیلی ادامه داد: امروز همان‌ها آمده‌اند و نمی‌گویند که ما فکر می‌کردیم این مسیر خوب است، بلکه امروز دوباره مدعی شده‌اند، امروز ملت ما بین این دو گزینه باید انتخاب کنند این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نگاه دیگر همان انتخاب سه سال پیش است که شهید رئیسی عزیز را انتخاب کردید، در زمانی که آمریکایی‌ها به‌دنبال راهبرد فشار حداکثری بودند و با تمام توانشان علیه ملت ما راهبرد فشار حداکثری را دنبال می‌کردند، شهید رئیسی عزیز به اتکای مردم حرکتی را شروع کرد که هنوز چند ماه نگذشته بود مقام رسمی آمریکا گفت راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است.
وی عنوان کرد: برخی می‌گفتند بیشتر از 200 هزار بشکه نفت نمی‌شود فروخت، اما شهید رئیسی حرکتی را آغاز کرد که وزیر خارجه آمریکا رسماً در سنا در پاسخ به این پرسش که چرا ایران دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد، گفت که چون ایران می‌تواند و ما نمی‌توانیم جلویش را بگیریم. جالب این است که هنگامی که ملت چنین موفقیتی را به‌دست می‌آورد، می‌گویند خود آمریکا نخواست جلوی فروش نفت را بگیرد، این خود تحقیری است.
جلیلی تأکید کرد: ما امروز در یک نقطه و بزنگاه تاریخی هستیم، در این نقطه تاریخی فرصت‌های کم‌نظیر تاریخی، تمدنی، منطقه‌ای، سیاسی، اقتصادی و فناوری برای کشور ما به وجود آمده است که کشور می‌تواند یک جهش در شأن ملت ایران داشته باشد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم، این شعار نیست بلکه یک واقعیت است، اگر خداوند به برخی از کشورها نفت، گاز، جنگل، دریا، معدن، شیلات، ترانزیت و گردشگری داده به کشور ما همه این منابع و فرصت‌ها را داده است تا مردم بتوانند قدرت تولید کنند و در مقابل قدرت‌ها بایستند و پیشرفت و جهش داشته باشند.
وی متذکر شد: دیشب در جلسه کرمان عرض کردم که عشایر قنات ملک رابر کرمان فرزندی را به اسلام و انقلاب تقدیم کردند که این فرزند به‌تنهایی کابوس همه قدرت‌های استکباری و رئیس جمهور آمریکا می‌شود و آن فرزند را ژنرال سلیمانی خطاب می‌کند و این قدرت یک ملت است.
جلیلی افزود: این‌ لشکرهای نظامی در ایران نشان دادند که یک ملت وقتی قدرت خود را جمع کند، می‌تواند کاری کند که بعد از 36 سال از جنگ تحمیلی کسی جرأت نکند که به این کشور کسی چپ نگاه نکند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون سؤال من این است که اگر چنین فرصت‌ها و قدرت‌هایی را ملت ما در سخت‌ترین عرصه‌ها انجام داده‌اند؛ این قدرت و فرصت‌ها در عرصه صنعت، اقتصاد، کشاورزی و موفقیت‌های این مردم نیز می‌تواند شکل بگیرد و به یک جهان فرصت و یک ایران جهش منجر شود.
وی افزود: ملت ما یک حرکت بزرگ را شروع کرده و برخی می‌خواستند این حرکت را متوقف کنند، متأسفانه به سرعت و مسیر این روند نیز لطماتی خورد اما ملت ما با انتخاب خود در سه سال گذشته توانست این حرکت را دوباره برگرداند.
جلیلی افزود: در زمانی که روزانه 700 نفر از مردم ما جان خودشان را برای بیماری کرونا از دست می‌دادند، بهانه می‌آوردند که تا fatf امضا نشود نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم، شهید رئیسی هم واکسن وارد کرد و هم آن مشکل را از سر راه ملت برداشت.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخی می‌گفتند که اگر رضایت چند قدرت استکباری را نداشته باشیم، نمی‌توانیم روابط اقتصادی با جهان داشته باشیم اما شهید رئیسی برای اولین بار رکورد صادرات غیرنفتی را زد، البته این حداقلی است و ما به قله نگاه می‌کنیم. وی متذکر شد: وقتی یک ملت با عظمت می‌ایستد و می‌خواهد به قله برسد حتما از یک طرف فشارهای بیرونی است و یک عده نیز در داخل از این کار خوششان نمی‌آید.
جلیلی افزود: ملت ما در مقابل کسانی که سر در فساد دارند و با فساد می‌خواهند منافع خودشان را تأمین کنند، می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد که کسانی به منابع و سرمایه‌های ملت دست‌اندازی کند. این عرصه کسی را می‌خواهد که برای خدمت به مردم در برابر مفسدان جا خالی نکند و بایستد و به پشتوانه ملت کارهای بزرگ انجام دهد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ملت ما می‌داند که امروز در یک نقطه تاریخی ایستاده است، گفت: در طول تاریخ یک فرصت‌های تاریخی برای اینکه در یک سطح بالا پیشرفت کنیم، بوده است و به دلیل پادشاهان فاسد قاجار و پهلوی این غفلت تاریخی به ملت ما تحمیل شد و نتوانستند آن نقشی که شایسته تمدن این ملت است، ایفا شود. امروز یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های ما همین ملت، جوانان و دانشمندان ماست.
وی افزود: ما امروز به مدد جوانان شما در نقطه‌ای هستیم که در فناوری‌ها نه تنها دچار غفلت تاریخی نیستیم، بلکه با اتکا به قدرت جوانانمان و لطف خدا و پیشرفتی که انجام می‌دهیم، می‌توانیم در رده قدرت‌های اول جهان قرار بگیریم و این یک واقعیت است.
جلیلی خاطرنشان کرد: اگر امروز صحبت می‌کنیم که ملت ما نباید از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و کوانتوم عقب بماند به این خاطر است که این‌ها تولید قدرت می‌کند و موجب می‌شود یک کشور در سطحی بالاتر مشکلات خودش را حل کند اما این گونه نیست که دیگران بیکار نشسته باشند، آنها حتما دوست ندارند که شما پیشرفت کنید و از هم اکنون برای برخی از عرصه ها می‌خواهند انحصار و تبعیض ایجاد کنند و بگویند این فناوری برای ماست و کسی نباید این کار را انجام دهد، همان کاری که در انرژی هسته‌ای و دیگر فناوری‌ها انجام دادند. بنابراین این گونه نیست که اگر امروز کاری را انجام ندهیم، بگوییم چهار سال دیگر انجام می‌دهیم، بلکه اگر کاری را در زمان خودش انجام ندهیم، آنها با انحصاراتی که انجام می‌دهند، شما را 40 سال عقب می‌رانند، ملت ما اجازه نمی‌دهد که این اتفاق رخ دهد و ان‌شاءالله با انتخاب خودش بلافاصله زمینه‌های پیشرفت را شروع می‌کند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: اگر صحبت از جهش، فناوری‌های پیشرفته و پیشرفت ملت ایران می‌کنم به این معنا نیست که ما ضعف‌ها، مشکلات و آسیب‌ها را نمی‌بینیم. سوال من این است که این مسائل چگونه حل می‌شود؟ اینکه برخی در ناامیدی بدمند و بگویند نمی‌شود و حداکثر این کار بشود، این یک انتخاب است.
وی افزود: این ضعف‌ها را با قوت می‌توان برطرف کرد، ضعف را با شناخت یک جهان فرصتی که خداوند به این ملت لطف کرده، مدیریت صحیح و تصمیم‌گیری‌های درست و به‌موقع می‌توان برطرف کرد، جهش را زمانی می‌توان انجام داد که شما این باور را داشته باشید که اگر چنین حرکت بزرگی می‌خواهد صورت بگیرد همه مردم ایران در آن نقش داشته باشند و همه بتوانند متناسب با ظرفیت و استعداد خودشان در این زمینه نقش ایفا کنند.
جلیلی افزود: در دفاع مقدس این تجربه را داشته‌ایم و بستری فراهم شد که همه آمدند و در آن نقش ایفا کردند، امروز در اقتصاد نیز به همین شیوه می‌توانیم عمل کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به همه استان‌ها، شهرها و روستاهای کشور سفر کردم، گفت: اگر از جهش صحبت می‌کنیم باید برنامه داشته باشیم تا هر روستا یک سلول جهش کشور شود، ما باید کاری را انجام دهیم که کارگر و کشاورز ما احساس امنیت کنند، باید فضای کار برای کارگرهای شرکتی که امروز گله می‌کنند، امن شود.
وی بیان کرد: اگر می‌خواهید مشکل تورم و ارز حل شود، لازمه آن این است که یک برنامه جدی برای ارزآوری و اشتغال داشته باشید، یک مأموریت تعریف کنید، همین دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند یک ماموریت بزرگ داشته باشد، این ظرفیت حق دارد که در عرصه پیشرفت و جهش کشور به صحنه بیاید، چرا که قرار است در پنج سال آینده رشد هشت درصدی داشته باشیم.
جلیلی افزود: اگر می‌خواهیم موفق شویم باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که نه تنها دانشجوی ما به خارج از کشور نرود بلکه دانشجویانی که به خارج از کشور رفته‌اند نیز مشتاقانه به داخل کشور بازگردند و در این حرکت بزرگ نقش ایفا کنند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ما اکنون فرصت نداریم و بعد از استقرار دولت این حرکت بزرگ و نهضت حضور تک تک مردم ایران در جنبش جهش ملت ایران باید بلافاصله شروع شود و این کار اکنون ممکن است.
وی خاطرنشان کرد: این فرمایش امیرالمومنین(ع) است که می‌گویند این کارها چه زمانی انجام می‌شود، می‌گویند هنگامی که مردم پای کار بیایند و حجت را تمام کنند، وقتی که این جمعیت بیاید آن وقت چه کسی می‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و بگوید من نیستم، ما هستیم و تا آخر می‌مانیم و با قدرت این کار را ادامه می‌دهیم.
جلیلی افزود: وقتی که حضور مردم و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم حاضر هستند به قول حضرت امیر(ع)، آن موقع شما مسئولیت دارید و آنگونه نیست که بگویید که میل دارم یا ندارم، آنجا وظیفه بر گردن شما است که حق گرسنگان مظلوم را از شکم‌خوارگان ظالم بگیرید.

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/691184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشارکت 44 درصدی انتخابات در خراسان شمالی

دادستان بیرجند: هیچ تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی نداشتیم

تصادف پژو و پراید در جاده بیرجند با 7 مصدوم

گردوخاک شدید در محور نهبندان - زابل؛ هشدار صادر شد

وزش بادهای 120 روزه در نواحی شرقی کشور + ویدئو | بارندگی در این استان ها

رگبار و رعد و برق مهمان تهرانی ها

این استان‌ها بیشترین و کمترین مشارکت را داشتند

برگزاری مدرسه تابستانه تاریخ اجتماعی شیعه

جاده های درگز و قوچان خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد در خراسان رضوی

امداد رسانی به 2139 نفر و مرگ 6 نفر در سیل از ابتدای تیر ماه

رگبار و رعد و برق مهمان تهرانی‌ها

تهران رکوردار ازدواج و طلاق در سال 1402

تهران رکورددار ازدواج و طلاق در سال 1402

ارزآوری یک میلیون دلاری از محل صادرات فرآورده‌های خام دامی خراسان جنوبی

این استان رکوردار طلاق و ازدواج در کشور شد | کمترین آمار ازدواج در استان کویری با 3 هزار واقعه در سال | فقط هزار طلاق در یک استان غربی

استقبال گرم بجنوردی‌ها از آلیش کار افتخار آفرین در روسیه

ظرفیت اسکان رسمی مشهد در تابستان 217 هزار نفر - شب است

مشارکت بالا نشان دهنده پایبندی مردم به ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است

استان تهران رکورددار ازدواج و طلاق در سال گذشته

« کوآپ تجارت» تولید بر پایه صادرات را دنبال می کند

راز شلیک مرگبار در باغ ویلا !

این استان رکورددار ازدواج و طلاق در سال گذشته

تهران رکوردشکنی کرد!

وقوع رگبار و رعد و برق در تهران طی 24 ساعت آینده

خراسان رضوی هفته گرمی را پیش‌ رو دارد

جاده‌های درگز و قوچان بارانی و لغزنده است

پلیس «جوجه‌تیغی» را به دام انداخت

آرای نامزدهای ریاست‌جمهوری در خراسان رضوی به تفکیک اعلام شد

دستگیری 3 مأمورنمای اخاذ در مشهد

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 9 تیر

اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در سفرهای تابستانی

توزیع بیش از 3 هزار تن کود شیمیایی در خراسان جنوبی

دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه لرستان، 5 رتبه برتر قرآنی کسب کردند

اعلام زمان برگزاری مجمع سهام عدالت خراسان جنوبی

پایان اولین دوره مسابقات پارکور بانوان شهرستان طبس

کسری سالانه 140 میلیون مترمکعب آب در آبخوان‌های خراسان جنوبی

صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان جنوبی

جلوه های ویژه انتخابات خراسان جنوبی

آمادگی راهداری خراسان جنوبی برای پذیرایی از مسافران تابستانی

فردا آخرین مهلت ارسال درخواست تسهیلات نوسازی واحد‌های صنعتی

هوای گرم در خراسان جنوبی ماندگار است

10 تیر، آخرین مهلت ارائه درخواست برای تسیهلات نوسازی واحد‌های صنعتی

آمادگی راهداری خراسان جنوبی برای آغاز سفرهای تابستانی

پایداری هوای گرم در خراسان جنوبی/افزایش سرعت وزش باد

آغاز برگزاری کارگاه‌های تابستانه کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

افزایش 200 درصدی صدور گواهی بهداشتی بین المللی برای فرآورده‌های خام دامی

توزیع بیش از 3 هزار تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای در خراسان جنوبی

بازرسی و پایش نانوایی‌های حجیم و نیمه حجیم فردوس

دمای 7 ایستگاه مرکز شهرستان در خراسان جنوبی، 40 و بالاتر از 40 درجه سلسیوس