پیام خراسان

آخرين مطالب

اهالی فرهنگ و هنر مشهد: رییس‌جمهور هنردوست می‌خواهیم فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش ایرنا، آنان روز جمعه همزمان با چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه اخذ رای مجتمع فرهنگی - هنری امام رضا(ع) که ویژه رای دادن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته شده بود، نقطه نظرات خود را پیرامون این انتخابات با خبرنگار ایرنا در میان گذاشتند.
بازیگر سینما و تلویزیون مشهدی به خبرنگار ایرنا درباره حضور خود در پای صندوق رای گفت: بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست که حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد، از ابتدای انقلاب این حضور مردم بود که باعث شکست طاغوت شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی بیان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران با رای مردم حفظ می‌شود، حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار حایز اهمیت است و اهالی فرهنگ و هنر به عنوان الگو برای کشورمان، نقش پررنگ تری برای جلوگیری از نفوذ دشمن و اقتدار کشور ایفا می‌کنند.
این بازیگر سینما خواسته عمده هنرمندان از دولت آینده را حفظ شئونات و ارزشهای اخلاقی در فیلم ها و سرمایه‌گذاری برای ساختن فیلم‌های فرهنگ ساز برای جامعه دانست و گفت: در فیلمهای خارجی همه مولفه‌ها و ارزشهای یک جامعه محترم شمرده می‌شود و ساختار فیلم در جهت ترویج آن ارزش‌ها است.
شاهمردای تصریح کرد: بعضا فیلم های ایرانی آسیب های اجتماعی مانند طلاق را بیشتر ترویج می‌دهد، در حالی که تلاش دولتمردان باید در جهتی باشد که از سینما به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز و مروج ارزشهای انسانی و اسلامی بهره گرفته شود.

پیام خراسان

مریم چوپان‌زاده، تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حضور هنرمندان در همه عرصه ها لازم است، از آنجا که آنان مورد علاقه مردم هستند، حضورشان در مواردی مانند انتخابات می‌تواند باعث پویایی جامعه شود، از این جهت باید بیشترین و بهترین حضور را در پای صندوق های رای داشته باشند تا سرمشق سایر اقشار مردم شوند.
وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت جدید از هنرمندان حمایت کند، سرمایه‌گذاری دولت در دوره جدید باید روی فیلم ها و سریال های خوبی باشد، فیلم هایی که در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد نیازمند سرمایه گذاری از سوی دولت است که در این راستا به اقتصاد فرهنگ و هنر نیز کمک شایانی می‌شود.

پیام خراسان

غلامحسین حیدری، هنرمند سینماگر مشهدی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا حضور هنرمندان در انتخابات را فرصتی مغتنم شمرد و گفت: بعضا سرنوشت یک کشور به دست هنرمندان رقم می‌خورد، رویکرد و نقطه نظرت شان می‌تواند جامعه را به سمت و به سویی سوق دهد که یک اقدام فرهنگی در جامعه ثبت شود.
وی بیان کرد: سینمای ایران در بحران است و وضعیت ایده‌آلی ندارد، انتظار هنرمندان کشورمان از دولت آینده رسیدگی به وضعیت تئاتر و سینما بویژه در استان خراسان رضوی است، با اینکه مشهد پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است اما به طور عملی در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.
به گفته وی، این در حالی است که عمده فعالان فرهنگی و هنری خراسان رضوی در تهران بسر می‌برند، اهل مشهد و خراسان رضوی هستند اما این دیار از نظر فعالیت های قوی فرهنگی و هنری، فقیر شده است.
وی اضافه کرد: کار فرهنگی و هنری در خراسان رضوی دچار تزلزل است و باید دولت جدید به این موضوع رسیدگی کند، چرا که مشهد قطب فرهنگی جهان اسلام است.

پیام خراسان

فرخنده طالبی ، بازیگر تئاتر و سینما نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، به اهمیت حضور هنرمندان در انتخابات اشاره و بیان کرد: این قشر بسیار فرهیخته هستند و تاثیر حضور پرشور خود در انتخابات کاملا اطلاع دارند و می‌‍دانند که تصمیمشان برای آینده ایران بسیار اهمیت دارد.
وی با اظهار خرسندی نسبت به حضور خود در انتخابات گفت: مهمترین خواسته هنرمندان از رئیس جمهور آینده، همان خواسته اکثریت جامعه است، هنرمند از اکثریت جامعه جدا نیست، اقتصاد و معیشت این قشر متاثر از شیوع بیماری کرونا، بسیار آسیب دید و فعالیتشان مختل شد، به لحاظ درآمدی و معیشتی هم دچار مشکل شدند، بزرگترین خواسته این قشر نیز بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی اشان است.

پیام خراسان

کریم جشنی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مردم در انتخابات از هر نظر حایز اهمیا است، زیرا سرنوشت یک کشور بویژه در حوزه انتخاب رئیس جمهور به دست مردم رقم می‌خورد، فارغ از هر گونه گرایش سیاسی، حضور حداکثری مردم نشان دهنده علاقه مندی آنان به نظام جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: برای تداوم راه شهدای خدمت نیاز است که مردم حضور حداکثری خود را در انتخابات داشته باشند، اطمینان دارم که هنرمندان در این همپرسی حضور پرشوری خواهند داشت و رویداد بزرگی را رقم خواهند زد.
جشنی مهمترین خواسته هنرمندان از رئیس جمهور آینده را دیده شدن بیشتر آنان در عرصه های مختلف دانست و گفت: هنرمندان می‌توانند با تولید آثار فاخر بر کل جامعه تاثیر بگذارند، این قشر به عنوان حساس ترین قشر اجتماع محسوب می‌شوند، وزرا و روسای جمهور در سالهای گذشته وعده های مختلفی به هنرمندان دادند که تحقق پیدا نکرد، لذا انتظار می‌رود دولت آینده نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشد.

پیام خراسان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا در این باره گفت: ایران عزیز شامل تمام ایرانیانی می‌شود که به این مرز و بوم و خاک دلبسته هستند و ذیل مکتب توحیدی پیامبر برای آزادی و سرافرازی کشور قدم برمی دارند.
محمد حسین زاده افزود: انتخابات فرصتی است برای اینکه رییس جمهوری انتخاب شود که سرفرازی و سربلندی کشور را سرعت دهد و پیشرفت ایران اسلامی را بیش از پیش رقم زند.
وی اظهار امیدواری کرد ربیس جمهور آینده علاقه مند به فرهنگ و هنر بوده و با فرهنگ و هنر ایران و هویت ایران اسلامی آشنا باشد، این میراث گرانبها و سرمایه های عظیمی که داریم، ربیس جمهوری نیاز دارد که با آگاهی از آن بتواند در جهان پیرامون خود اثر بگذارد.

پیام خراسان

چهار هزار و 567 شعبه اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی مستقر شده که سه هزار و 508 شعبه ثابت، هزار و 59 شعبه سیار و همچنین 2 هزار و 821 شعبه شهری و هزار و 746 شعبه ویژه مناطق روستایی است.
خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و 900 هزار واجد شرایط رای دادن دارد. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 567 شعبه اخذ رای 34 شهرستان خراسان رضوی در حال برگزاری است.
استان‌ها خراسان رضوی 0 نفر

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/692028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون وزیر آموزش و پرورش:سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

آمریکا و انگلیس سه بار به مرکز یمن حمله کردند

قوچان‌نژاد: پیاتزا در تیم ملی والیبال ایران اقتدار دارد/ خلا معروف هنوز پر نشده است

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

حاشیه شهر بیرجند محروم از سرانه فضای آموزشی!

حسن آبادی:بیش از 1500 مرقع از دورۀ تیموری تا دورۀ معاصر در کتابخانۀ آستان قدس است/ محبوب:اسناد موجود در آستان قدس بیشتر اجتماعی و اقتصادی است تا سیاسی

آتش بی‌احتیاطی گردشگران در غرب گیلان مهار شد

تکنولوژی دانش‌بنیانی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها/ پروژه جنگل‌زایی «RFID» کلید خورد

آنچلوتی: تنها یک بار سیگار کشیده‌ام، اما بعد از آن عکس خانه‌ام پر از سیگار شده است!

شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در خراسان جنوبی

افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی به یک مترمربع افزایش یافت

قطع آب شرب بجستانی‌ها، برای جلوگیری از تخریب ریل راه آهن بود

«نقد ترجمه در ایران» به چاپ چهارم رسید

خدمات رسانی اردوی جهادی افغانستانی در مشهد

سعید شریعتی: در روزهای آغاز اعتراضات 96 جوانان ستاد کدام چهره در مشهد جلسه برگزار می‌کردند؟/سخنان نبویان از استناد انداختن دستگاه‌های امنیتی است

نمایش رزمی فرهنگی حدیث پایداری در تربت‌حیدریه+فیلم

(ویدئو) بعد از گریه این بار خنده امیر مقاره خواننده «ماکان بند» اشک همه را درآورد!

سومین سالگرد درگذشت «حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی» در مشهد برگزار شد

92 محله تهران بازار میوه و تره‌بار ندارد

تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

بار دیگر تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد/ بازداشت شماری از معترضان

این زن افغان با به دنیا آوردن نوزادی 4 پا همه را حیرت‌زده کرد!

کاظمی: امروز با دانش آموزانی مواجهیم که فاصله زیادی با انتظار سند تحول بنیادین دارند

تشکیل 46 پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی حاجی آباد

سه عنوان پهلوانان جوان خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور

درخشش اسب‌های خراسان شمالی در آق قلا

کسب رتبه نخست جشنواره هنرجوی برتر توسط هنرجوی خراسان شمالی

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد

پایان فعالیت تابستانی استخر روباز پارک ملت مشهد/ 76 روز فعالیت شاد برای شهروندان مشهدی

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛ صنعتی سازی 70 مدرسه در استان خراسان رضوی

تحلیلگر آمریکایی: تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ؛اشغال 70 درصدی کلیه ظرفیت‌های اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

اورژانس مشهد بیش از 14 هزار ماموریت انجام داد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تعاون راه حل نجات اقتصاد کشور است

برخورد 2 خودرو در مسیر تربت حیدریه- مشهد هفت مصدوم برجا گذاشت

انجام بیش از هزار ماموریت توسط اورژانس سبزوار

برنامه درسی مدارس خشک و استعدادکش هستند

وزیر آموزش و پرورش: برنامه های درسی مدارس استعدادکُش هستند

امسال فعالیت 20 نمایندگی خبرگزاری ایمنا در استان ها آغاز می شود

پیشرفت 70 درصدی 4 کیلومتر نخست پروژه محور شهداد به نهبندان

400 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام خوسفی ارسال شد

هزینه‌های عمره مفرده اعلام شد

مهار آتش سوزی در بیش از یک هکتار اراضی جنگلی لیسار

کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی ثنا در سبزوار

خراسان رضوی دارای 15 هزار و 338 تعاونی ثبت شده‌است

موافقت اداره کل حفظ آثار برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قوچان

اسکان 6 میلیون و 100 هزار نفر شب در مشهد

دنای تصادفی چندین بار خارج از ایران‌خودرو جوش‌کاری شده بود