پیام خراسان

آخرين مطالب

شهید رئیسی، سیدالشهدای خدمت بود اجتماعي

شهید رئیسی، سیدالشهدای خدمت بود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فرمانده کل سپاه در مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی سیدالشهدای خدمت بود، زیرا دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید، صدای آن‌ها را بشنود و با مشکلات آن‌ها عجین شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، عصر امروز _سه شنبه دوازدهم تیر_ مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در خیابان امام‌رضا (ع) پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، جمع‌خوانی صلوات خاصه علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع)، به صورت رسمی آغاز شد و جمعیت به سمت بارگاه نورانی امام هشتم (ع) به راه افتاد.

پیام خراسان

ده‌ها موکب در طول مسیر به ارائه بسته‌های متبرک، اقلام فرهنگی و اطعام عزاداران رئیس‌جمهور شهید پرداختند تا درنهایت، جمعیت شرکت‌کننده در مراسم، دلبسته به مهر رضوی از باب‌الجواد (ع) و باب‌الرضا (ع) وارد حرم مطهر امام‌رئوف (ع) شدند.
همچنین سردار سرلشکر حسین سلامی در حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در روز اربعین شهادت شهیدان عرصه خدمت، به ملت عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قافله سالاری یک سید شهید بزرگوار حضرت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان عزیز او تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: نام مبارک این شهیدان والامقام را در طلیعه سخن برای تجلیل از مقام معنوی و آسمانی آن‌ها بر زبان می‌آورم. حضرت آیت الله آل هاشم به عنوان امام جمعه مؤمن، انقلابی، بی ریا، وارسته و خدمت گزار آذربایجان شرقی و تبریز، جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه باوقار، باصلابت و پرچمدار عرصه دیپلماسی، فرمانده شهید سردار سیدمهدی موسوی به عنوان کسی که در همه لحظات با رئیس جمهور شهید ما در همه سفرها و مأموریت‌ها با سختی‌ها همراه بود و همچون یک فرمانده وفادار و فداکار، شبانه روز برای حفظ جان رئیس محترم جمهور مجاهدت می‌کرد، استاندار جوان، رشید، پرتلاش و دلسوز آذربایجان شرقی که مدت‌ها در کنار رئیس محترم جمهور، خادم حضرت ثامن الحجج (ع) بود و برای مردم تبریز و آذربایجان شرقی، یک مائده و موهبت الهی قلمداد می‌شد، خلبانان شهید سیدطاهر مصطفوی فرزند یک روحانی وارسته و برادر یک شهید بود. شهید بزرگوار امیر دریانوش و سرهنگ خلبان شهید بهروز قدیمی، هر دو خلبانان میدان دیده، کارکشته، فداکار و جان برکفی بودند که در آن پرواز آسمانی، عروج به درگاه الهی را تجربه کردند.

پیام خراسان

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: افضل همه اینها، سیدالشهدای خدمت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی بود؛ رئیس جمهوری که دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید، گرمای صورت آن‌ها را حس کند. صدای آن‌ها را بشنود. دمای تب مردمان دردمند را از نزدیک اندازه بگیرد. با مشکلات آن‌ها عجین شود. در میان مردم ادغام شود. یکی بودن و یکدل بودن را بین خود و مردم به خصوص طبقات محروم و کم برخوردار جامعه ایجاد کند.
سردار سلامی بیان کرد: در شب‌های قبل از عملیات وعده‌صادق مقامات قدرت‌های بزرگ با شهید امیرعبداللهیان تماس می‌گرفتند و از او تمنا می‌کردند که یا عملیات نکنید یا آرام عملیات کنید.
وی با بیان اینکه امیرعبداللهیان توانسته بود مشروعیت حملۀ ما را به جهان تفهیم کند افزود: او با مقامات خارجی گفت‌وگویی درخشان و سرشار از اقتدار داشت و من از صلابت او لذت می‌بردم.
فرمانده کل سپاه گفت: راه صادراتت نفت ما باز شد چون هرکسی کشتی ما را گرفت کشتی او را گرفتیم، هرکسی کشتی ما را زد کشتی او را زدیم و پرچم ایران امروز در بلندای کشتی‌های تجاری و نفتکش ما در اهتزاز است.
وی تاکید کرد: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی سیدالشهدای خدمت بود، زیرا دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید، صدای آن‌ها را بشنود و با مشکلات آن‌ها عجین شود.
سردار سلامی با بیان اینکه در آستانه یک رویداد بزرگ هستیم و دشمنان ما وقتی آن تشییع جنازه‌های الهی را دیدند، خاموش شدند و فهمیدند ملت ایران فریب القائات بیگانگان را نمی‌خورد گفت: این حضور مردمی نشان داد ملت ایران به تمام عملیات روانی دشمن پاسخ شرافتمندانه می‌دهد و از حیثیت ملی خود دفاع می‌کند.
وی با تاکیدبر اینکه ما مردمی با غیرت، صاحب یک قلب، آرزو و خواستار عزت هستیم، خطاب به ملت ایران افزود: اگر عزت می‌خواهید، دشمن را جمعه خانه نشین کنید و صداهایش را خاموش کنید.
وی هنر مردم ایران را در هم شکستن آرزوهای دشمن دانست و گفت: این ملت همیشه دشمن را شکست داده و این بار نیز شما ملت به اذن خداوند بار دیگر دشمن را شکست می‌دهید.
سردار سلامی با بیان اینکه لازم است میزان مشارکت مردم در انتخابات جمعه پیش رو پرشور باشد، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن به طمع بیفتد این تصور را القا کند که کسانی که در انتخابات شرکت نکردند از نظام روی بر گردانده‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همگان باید بدانند این نظام و دستاوردهای آن محصول خون صدها هزار جوان برومند است و هیچکس نباید فکر کند شهدای جوان بیزار از دنیا بودند بلکه آنها هم آرزوهای بزرگی داشتند.
او گفت: اما چه شد که خانه خود را ترک کردند، به سمت سخت‌ترین میدان زندگی حرکت کردند و همسران جوان و فرزندان خردسال خود را تنها گذاشتند؟، آنها به امید اینکه شما ملت عزیز پناه آنها باشید به میدان جهاد شتافتند.
سردار سلامی افزود: ما در معرض یک قضاوت جهانی هستیم و دشمنان با نیامدن برخی به پای صندوق‌های رأی شادمان می‌شوند.
وی خطاب به مردم گفت: با آمدن خود در پای صندوق‌های رأی قلب امام زمان (عج) را روشن و لبخند رضایت را بر صورت رهبر معظم بنشانید و به پای صندوق‌ها بشتابید.
وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رأی، جهاد امروز ماست؛ نمی‌خواهیم دشمن شاد شویم بنابراین هنوز فرصت باقی است و باید فکر کنید و صحیح عمل کنید.
سردار سلامی گفت: اگر در لحظه‌های تاریخی یک ملت درست عمل نکند و اشتباه قدم بردارد، مشکلاتی را پذیرا خواهد بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما ایران قوی می‌خواهیم و در پرتو ایران قوی، مشکلات ما حل می‌شود؛ ایران قوی ایرانی که مردم و مسؤولان در یک سنگر برای عبور کشور از تأثیر اراده بیگانگان متحد شوند.
به گزارش ایمنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، اعضای هیأت دولت، مسؤولان لشگری و کشوری وخانواده شهید رئیسی از حاضران این مراسم بودند.
کد خبر 768501

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693870/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

62 هزار واجد شرایط در شهرستان گناباد

افزایش حجم بار ترافیکی در محورهای چالوس و فیروزکوه

فیلم| حضور امام جمعه مشهد پای صندوق اخذ رای (7)

فیلم| حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری در مشهد(8)

فیلم/ جلیلی:مردم ایران بار دیگر جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشیدند

انتخابات؛ مظهر مردم‌سالاری دینی و نماد غیرت ملی است

نامزدهای انتخابات هزار نماینده در شعب اخذ رای خراسان رضوی مستقر کردند

هزار نماینده نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای خراسان رضوی حضور دارند

فیلم| اخذ رای زائران توسط صندوقهای سیار در هتل‌های مشهد (9)

2 رسانه خارجی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی را پوشش می دهند

مردم خراسان جنوبی یک بار دیگر حماسه آفرین می شوند

هیچ مشکل امنیتی در شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی وجود ندارد

ارتقای وضعیت 11 هتل 4 و 5 ستاره در حوزه گردشگری در خراسان رضوی

مشارکت در انتخابات تاکنون نسبت به مرحله اول بهتر است

2500 نفر در کاشمر کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند

اتاق رصد شیشه‌ای؛ از ابتکارات انتخاباتی مشهد

فیلم| جلوه‌های زیبای انتخابات در گنجینه فرهنگ‌ها

وزیر بهداشت از سه جلد کتاب اورژآنس رونمایی کرد

حضور عشایر غیرتمند بخش درح در انتخابات ریاست‌جمهوری

فیلم/ حضور شور انگیز خراسان شمالی پای صندوق‌های رای

مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب انسجام و قوام داخلی می‌شود

انتخابات، آبروی نظام است

حضور استاندار خراسان جنوبی در صف طولانی رای گیری

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی : فرآیند رای گیری در تمام شعب اخذ رأی خراسان جنوبی راس ساعت 8 آغاز گردیده است

استاندار خراسان جنوبی رای خود را به صندوق انداخت

قاضی‌زاده هاشمی رای خود را به صندوق انداخت

قاضی‌زاده هاشمی در حسینیه ارشاد رأی داد

معمصومه ابتکار به جماران رفت، قاضی زاده هاشمی به حسینیه ارشاد /اعضای شورای نگهبان هم رأی دادند+عکس

معصومه ابتکار به جماران رفت، قاضی زاده هاشمی به حسینیه ارشاد /اعضای شورای نگهبان هم رأی دادند+عکس

فیلم/ قاضی زاده هاشمی در حسینیه ارشاد رای داد

قاضی‌زاده هاشمی: رئیس‌جمهور باید به مردم تکیه کند+ فیلم

سبقت‌ خراسان شمالی‌ها برای خلق شور و نشاط انتخاباتی‌

یک سامانه تلفنی در مشهد پاسخگوی سوالات انتخاباتی شهروندان است

(ویدئو) آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های غرب آمریکا

مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد + فیلم

ماجدی: حضور ورزشکاران در انتخابات بار مسئولیت رئیس‌جمهور آینده را زیاد می‌کند

ازدحام جمعیت در شعب اخذ رای مشهد/اعزام صندوق سیار به شعبات

انتخابات خراسان رضوی با حضور 16 هزار ناظر در حال برگزاری است

ویدئو | شرایط فاجعه‌بار یک لکسوس 40 میلیاردی پس از تصادف؛ چطور این خودرو تکه‌پاره شده است؟

فیلم| دعوت فرمانده تیپ 177 ارتش تربت حیدریه از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات(6)

استاندار خراسان رضوی رای خود را به صندوق انداخت

کاخ‌های تاریخی ایران زیر بار ترافیک کنسرت و نمایش!

ستاد نامزد پیروز در آستانه ماه محرم جشنی در شأن مردم برگزار کند

قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) همزمان با شروع فرآیند انتخابات در سبزوار + فیلم

فرماندار جغتای: مشارکت انتخاباتی در این شهرستان پرشورتر از دور نخست است

معاون استاندار خراسان رضوی:میزان مشارکت انتخاباتی نسبت به هفته گذشته بیشتر است

(ویدئو) شرایط فاجعه‌بار یک لکسوس 40 میلیاردی پس از تصادف

صدور مجوز حضور در شعبه برای 3500 نفر از نمایندگان نامزدها

شرکت در انتخابات امنیت و عزت ملی را به همراه دارد

اعلام نتایج زودهنگام تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود