پیام خراسان

آخرين مطالب

رکورد ترانزیت در کشور با 15 میلیارد تن در سال 1402 شکسته شد اجتماعي

رکورد ترانزیت در کشور با 15 میلیارد تن در سال 1402 شکسته شد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در دوران دولت سیزدهم رکورد ترانزیت در کشور با 15 میلیارد تن در سال 1402 شکسته شد و این آمار نشان از عملکرد خوب دولت سیزدهم در این حوزه علاوه بر موضوعات دیپلماسی است.
جعفر شهامت در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که امروز 12 تیرماه در سالن جلسات شهید زاهدمقدم در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد،اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم 13 هزار کیلومتر راه آسفالت شده در استان موجود بوده است که 4 هزار کیلومتر از آن‌ها شرایط مناسبی نداشته و آسفالت 3 هزار کیلومتر از آن‌ها مشکل داشته است و این سه سال طرح تحول بهسازی راه‌ها در دستور کار استان قرار گرفت و در قالب این طرح تا به امروزه 1700 کیلومتر بهسازی انجام شده که ارزش 2700 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ حجم عملکرد در این سه سال، حدود یک دوره هشت ساله در خراسان رضوی بهسازی صورت گرفته و مابقی آن با قوت در دستور کار اداره راهداری قرار گرفته است، اظهار کرد: در موضوع ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از موضوعات مهم، نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف استان است که در سال 1395 و مجموع در سال 1401 دو نوبت از نقاط حادثه‌خیز به تصویب کمیسیون ایمنی و راه‌های کشور رسیده است و از مجموع 74 نقطه، 54 نقطه ایمن‌سازی شده و بیش از 290 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است. تا قبل از دولت سیزدهم یعنی از سال 1395 تا 1401، 20 نقطه شناسایی و برای آن اقدامات انجام شده بود که نمایانگر رشد 3.5 برابری این موضوع در دولت سیزدهم است.
رشد 45 درصدی خدمات رفاهی جاده‌ای فعال استان در دولت سیزدهم
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی درباره خدمات بین‌راهی بیان کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاران در جاده‌ها آماده شده است و از 45 مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای فعال به 65 مورد افزایش پیدا کرده‌ایم که رشد آن 45 درصد محاسبه شده است.
وی در خصوص ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تجمع رانندگان حوزه کالا در اعتراض به عدم تخصیص کامیون‌هایی را مشاهده کردیم که با قانون واردات زیر سه سال وارد شده بودند، اما با همت دولت سیزدهم این امر سامان یافت و ترخیص این کامیون‌ها انجام شد. لذا باتوجه به این امر بیش از 2500 دستگاه ناوگان کالا و مسافر به استان خراسان رضوی اضافه شد که رشد 665 درصدی را در این دولت نشان داده است و به لحاظ حجم کار مبلغ 850 هزار میلیارد تومان در این امر تخصیص یافته است. همچنین در حوزه راهداری استان هم حدود 19 دستگاه انواع لودر و بیل مکانیکی به استان اضافه شده است. 22 دستگاه نمک‌پاش هم برای راهداری زمستانی به خراسان رضوی اضافه شده است. علاوه بر این موارد رشد 58 درصدی تردد کامیون‌های خراسان رضوی در پایانه‌های مرزی استان، پیشرفت چشمگیری به شمار می‌رود.
شهامت افزود: در دوران دولت سیزدهم رکورد ترانزیت در کشور با 15 میلیارد تن در سال 1402 شکسته شد و این آمار نشان می‌دهد که دولت سیزدهم علاوه بر موضوعات دیپلماسی در موضوعاتی که به آن اشاره شد به خوبی فعالیت کرده و در کشور رشد خوبی را به ارمغان آورده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: همچنین طرح جامع پایانه مرزی دوغارون ده سال متوقف شده بود و با نگاه ویژه مسئولین در زمان دولت سیزدهم در ابتدای فروردین سال 1402 شروع شده و تا به امروزه بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در ظرفیت افزایش مرزها تاثیر بسزایی گذاشته است. علاوه بر این موارد باتوجه به اولویت‌بندی که در این دوران انجام شده است؛ بیش از 7 کیلومتر راه روستایی به ارزش 1400 میلیارد تومان در این دوره هزار روزه کار شده است. بحمدلله در دولت سیزدهم خراسان رضوی رشد 72 درصدی تناژ حمل کالای استان و رشد 91 درصدی حوزه ترانزیت را داشته‌ایم.

پیام خراسان

رشد 1104 درصدی تسهیلات پرداختی بانک مسکن بابت ساخت در دولت سیزدهم
در ادامه مصطفی تقوی اظهار کرد: مجموع تسهیلات پرداختی ساخت در این دولت نسبت به سه سال دولت قبل خود، حدود 1104 درصد رشد داشته است و در کل پرداخت تسهیلات حدود 387 درصد رشد یافته است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی بیان کرد: بانک مسکن بانکی تخصصی در حوزه مسکن و ساختمان است. در دولت سیزدهم با تمرکز بر حوزه نهضت ملی و بسیج عمومی بانک مسکن از جهت دولتی بودن و عاملیت آن بر بخش مسکن؛ پیشتاز بوده است و در سطح کشور توانسته است، سطحی بیش از 70 درصد از پرداختی‌های نهضت را متقبل شود.
وی یادآور شد: بانک مسکن خراسان رضوی در دولت سیزدهم در تمامی طرح‌های بخش مسکن 231 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. 50 درصد این رقم در حوزه تسهیلات مربوط به ساخت‌وساز بوده و 113 هزار میلیارد ریال تسهیلات مشارکت ساخت در این سه سال تخصیص داده شده است. مجموع تسهیلات پرداختی ساخت در این دولت نسبت به سه سال دولت قبل خود، حدود 1104 درصد رشد داشته و در کل پرداخت تسهیلات حدود 387 درصد رشد یافته است. لازم به ذکر است که 61 درصد تسهیلات لازم در بخش مسکن و ساختمان همه بانک‌ها در استان را به تنهایی بانک مسکن پرداخت می‌کند.
تقوی گفت: بانک مسکن در خصوص نهضت ملی مسکن تاکنون انعقاد قرارداد 17 هزار واحد را برعهده گرفته است و اقداماتی از قبیل، پرداخت سهم‌الشرکه را آغاز کرده است که این امر مبلغ 82 هزار و 480 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.
در ادامه مصطفی نصیری ورگ، مدیرکل راه آهن خراسان رضوی اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه جابه‌جایی مسافر و بار اقدامات مناسبی صورت گرفته است. در جابه‌جایی مسافر باتوجه به اینکه 71 درصد مسافران در محور خراسان تردد می‌کنند و خراسان رضوی رتبه اول کشور را در سفرهای ریلی کسب کرده است، این موضوع اهمیت بسیاری در استان دارد. همچنین حمل‌ونقل بین‌الملل شاخص دوم راه‌آهن استان است که طی آن از مرز ریلی سرخس که فعال‌ترین مرز ریلی کشور است، حمل‌ونقل بسیاری صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: رکورد کالاهای صادراتی استان در دولت سیزدهم با رقم یک میلیون و 108 هزار تن رقم خورده است. همچنین تنوع کالاهای ترانزیتی به خصوص کالاهایی که از مبدا روسیه به ایران وارد می‌شوند در دولت سیزدهم ایجاد شده است. برای کالاهای صادراتی توسعه ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری در 40 کیلومتری مشهد با اعتباری حدود 5 هزار میلیارد ریال در سه سال اخیر صورت گرفته است.
مدیر کل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: در گذشته حدود 25 واگن قابلیت بارگیری هم‌زمان داشته، اما امروز با توسعه ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری سه سکو اضافه شده و به 350 واگن دست یافته است. همچنین سوله و انباری در این محل بنا شده است که در حال حاضر به شرکت انبارهای عمومی گمرک اجاره داده شده است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه شهید مطهری از نظر مزایا، دارای امکانات بسیار خوبی است، تصریح کرد: این ایستگاه نزدیک شهرک صنعتی شماره 5 مشهد است و اولین ایستگاه در محور سرخس محسوب می‌شود. باتوجه به پیگیری‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، ایستگاه شهید مطهری به عنوان دهکده زنجیره عرضه مصوب شده بنابراین با اقداماتی که در این ایستگاه صورت گرفته، بارگیری کالاهای صادراتی از سال 1395 تاکنون رشد بسیاری داشته است و رکورد 90 واگن در روز در سال 1402 را کسب کرده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استاد حوزه علمیه خراسان: جامعه اسلامی از تعیین سرنوشت خود غافل نشود

30 بازرس غیرمحسوس در حال رصد عملکرد بازرسان انتخابات هستند

نظارت دقیق و بی‌طرفانه هیئت بازرسی ‌بر انتخابات

خطیب جمعه بیرجند: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام است

خراسان جنوبی‌ها در گرمای هوا برای خلق حماسه به صف ایستادند

هواداران کاندیداها باید به قانون تمکین داشته باشند

پیش‌بینی می‌کنیم خراسان جنوبی رتبه اول مشارکت را کسب کند

فرد منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران است

19 صندوق سیار آرای عشایر خراسان شمالی را جمع‌آوری می‌کنند

افشای راز پنهان برای انتخاب دو مکان رأی دادن برای پزشکیان!

مشارکت جوانان در انتخابات خراسان شمالی 21 درصد افزایش پیدا کرد

صندوق سیار اخذ رای بجنورد

فعالیت 280 صندوق سیار در مشهد/پاسخگویی تلفنی30 اپراتور

فرماندار: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در کاشمر پرشور است

3 هزار نفر در قوچان وظیفه برگزاری انتخابات را دارند

حضور 3500 نفر از نمایندگان نامزدها در شعب خراسان رضوی

فرماندار نیشابور : مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات چشمگیر است

انتخابات مساله مهم کشور و قدرت آفرین است

امام جمعه تربت‌حیدریه: مردم پیروز میدان انتخابات هستند

شرایط فاجعه‌بار لکسوس 40میلیاردی پس از تصادف

سرانه جنگل در ایران 17 صدم هکتار است

3 صندوق در فرودگاه مشهد مستقر است

گسترش حریق‌ جنگلی در شمال کالیفرنیا

امام جمعه موقت سبزوار: انتخابات، مقدرات چهار ساله کشور را تعیین می‌کند

چشم دشمنان انقلاب و اسلام به حضور مردم در انتخابات است

رضا وطنخواه: یازده سال بازی کردم یک بار ناز نکردم

سرشاخه‌های یک شرکت هرمی بزرگ در مشهد دستگیر شدند

فیلم|حضور عشایر خراسان رضوی در پای صندوق‌های رای (15)

حضور مردم در پای صندوق های رای مایه اقتدار است

دعوت امام جماعت مسجد نور تربت جام برای مشارکت در انتخابات

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مشهدالرضا(ع)

نماینده گناباد:‌ رییس جمهور منتخب توجه به مناطق محروم را اولویت خود قرار دهد + فیلم

حضور تماشایی مردم بخش کلات مورموری آبدانان در انتخابات ریاست جمهوری

مردم شهرستان تایباد رای دادن را به آخر وقت موکول نکنند

جای خالی ناشران وطنی در کوچه‌های آشتی فرهنگی

کمک به رییس جمهور منتخب تکلیف همگان است

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح ضرورت دارد

صندوق سیار برای افراد دارای شرایط خاص ارسال می‌شود

استاندار خراسان جنوبی: شاهد حضور پررنگ مردم در شعب رای گیری هستیم

استاندار خراسان جنوبی:تمکین به نتیجه انتخابات وظیفه و تکلیف همه است

سه پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

قناعت: شاهد مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری هستیم

تشکیل سه پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان جنوبی همگام با مردم در صف انتخابات

رای گیری در شعبه اخذ رای مستقر در پادگان 04 بیرجند

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رای خود را به صندوق انداخت

مشارکت مردم در انتخابات از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی است

قاضی زاده هاشمی: عدم شرکت در انتخابات، مسئله را تشدید می‌کند و به حل آن کمکی نمی‌کند +فیلم

سعید جلیلی برای زیارت امامزاده جعفر(ع) وارد پیشوا شد

مشارکت مردم خراسان شمالی تاکنون 20درصد افزایش داشته است