پیام خراسان

آخرين مطالب

قاضی‌زاده هاشمی: دولت شهید رئیسی مردم باور بود/در مناظره مغالطه می‌کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر سه‌شنبه 12 تیر ماه در جمع حامیان جلیلی در شیراز اظهار داشت: افتخاری است که خدمت مردم مومن، ولایتمدار و انقلابی شیراز رسیدم برای یک امر مهمی که در آن سرنوشت و آینده کشور رقم خواهد خورد.
وی افزود: ملت بزرگ ایران با تکیه بر خداوند منان با دست خالی زیر پرچمی که امام روح الله برافراشته کرد، مسیری را انتخاب کرد و آن این است که در طول هفت هزار سال تاریخ توحیدی خود حکومتی را مستقر کند که در آن حکومت ارزش های الهی و انسان حاکم باشد، انسان ها مجبور به بندگی غیر خدا نشوند و زیر سلطه بیگانگان و زیر سلطه اجانب نباشند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سال ها و از سه تا چهار قرن قبل بود که اجانب، کشور ما را به بهانه های مختلف تصرف می کردند. در طی جنگ جهانی اول و دوم بدون حضور یک حکومت مقتدر و مرکزی به راحتی وارد کشور ما شدند و اقصی نقاط کشور را تصرف کردند، جنوب کشور انگلیسی ها و شمال کشور هم به روس‌ها بخشیده شده بود.این تاریخ زیاد از ما دور نیست، در همین 150 تا 200 سال گذشته اتفاق افتاده است.
وی یادآور شد: امام راحل (ره) برخاسته از غیرت مردم عزیز ایران بود، ملت غیوری که حاکمیت اجانب را بر نمی‌تابید؛ ملتی که دارای ثروت های زیاد بود و مواهب خداداد فراوان در اختیار او گذاشته شده بود اما این مواهب و دارایی‌ها توسط سلطه‌گران عالم و با وساطت حاکمان خائن و نالایق به تاراج می‌رفت.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در گذشته نه چندان دور شیرمردی به نام امیرکبیر دوران کوتاهی نخست وزیر ایران بود که با توطئه اجانب و انگلیسی ها به شهادت رسید، فردی به نام آقاخان نوری جانشین او شد. ایران در زمان ناصرالدین شاه تقریبا نصف شد، بخش عمده‌ای از ایران که شامل افغانستان بود همچنین بخشی از تاجیکستان با یک معاهده به نام معاهده پاریس از ایران عزیز جدا شد.
وی با بیان اینکه زمانی سیستان معروف به این بود که انبار غله خاورمیانه بود، افزود: اینکه امروز می بینید که شرق ایران خشک شده است و به دریاچه هامون یک قطره آب نمی رسد، 15 سال حقابه آن داده نشد و مردم مجبور به مهاجرت و کوچ شدند. سرچشمه های آب منطقه را بر سر همان معاهده جدا کردند و آب را بر روی پایین دست بستند و یک سوم ایران را خشک کردند؛ شاید آن زمان که حاکمان نالایق داشتند از نیمی از سرزمین خودشان می گذشتند اصلا به فکر این نبودند که در آینده چه اتفاقی می افتد.
قاضی زاده هاشمی گفت: در دوره به قول حضرات سلطنت طلبان، رضاخان یک قطعه کوچک از خاک ما به ترکیه بخشیده شد، همان قطعه کوچکی که امروز برای ایران عزیز ما تهدید امنیتی بزرگ شده است. شاید آن قطعه کوچک که خاک ترکیه را به نخجوان وصل می کند اگر آن زمان با یک نگاه راهبردی توسط آن شاه وابسته بخشیده نمی شد، امروز ما این میزان در شمال ایران نگران تهدیدات امنیتی نبودیم؛ اتفاقاتی که امروز با هزینه های زیاد باید جلو آن را بگیریم که دالان جدید ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: این است نقش آفرینی حاکمان و مدیران، اینکه مدیری امیرکبیر باشد یا آقاخان نوری و خیلی دور نشده، ما در انقلاب خودمان هم تجربه کرده ایم و بعد از انقلاب هم تجربه کرده ایم.
تجربه مصری‌ها در صلح کمپ دیوید قاضی زاده هاشمی افزود: بعد از انقلاب هم عده ای شعار می دادند «سیاست، امنیت، عزت و استقلال بفروشیم و اقتصاد و رفاه بخریم»، این شعار مصری ها در صلح کمپ دیوید بود، وقتی مصری ها پای میز مذاکره با اسرائیل نشستند با وساطت آمریکا انورسادات همین شعار را داد و گفت ما به اندازه کافی با اسرائیل درگیر بوده ایم، دیگر بس است تا کی بجنگیم، در فقر هستیم، مردم مصر شعارهای انقلابی جمال عبدالناصر را کنار بگذارید، بیایید صلح کنیم، صلح و آرامش چیز خوبی است، جنگ امر بدی است، انسان که نباید جان خود و مردمان خود را به خطر بیاندازد.
وی ادامه داد: اینها را در جهان به هر کس بگویی از شما می پذیرد اما در یک امر درست یک مغالطه‌ای کردند و امر باطلی را محقق کردند، گفتند ما می رویم از آمریکا تعهد می گیریم که آمریکا سالی 2 میلیارد دلار به ما کمک کند، آمریکا متعهد شد و گفت شما با اسرائیل توافق کنید من سالانه 2 میلیارد دلار به شما کمک می کنم. علاوه بر این، یک پیمان بین اسرائیل و مصر به نام پیمان کوییز بسته شد و گفتند هر شرکت مصری اسرائیلی که درست شد این شرکت اجازه داشته باشد به آمریکا و اروپا که اقتصادهای بزرگ دنیا هستند بدون پرداخت تعرفه کالا صادر کند و 6 هزار شرکت مصری اسرائیلی درست شد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: 40 سال از صلح کمپ دیوید می گذرد، مصر گاز دارد، نفت دارد، 2 ساحل بزرگ هم در دریای مدیترانه و هم در دریای سرخ دارد، سالانه بیش از 10 میلیون توریست از اروپا دارد، رودخانه ای به نام نیل دارد که عرض آن 2 کیلومتر است و تمام جنوب تا شمال مصر آب است به طوری که با آب آن تمام صحرای بزرگ آفریقا قابلیت کشت و زرع دارد. مصر دانشگاه های بزرگ دارد، اما میزان بیکاری جوانان آن نه در جهان عرب بلکه در دنیا اول است، 60 تا 70 درصد جوانان آن بیکار هستند، اقتصاد آن ورشکسته است. قاهره را اگر ببینید گویی شهرداری ندارد، هر زمین خالی که در آن می بینند به اندازه یک ساختمان 2 طبقه در آن زباله جمع شده، این وضع شان است.
وی تاکید کرد: تمام آنها که عزت فروختند برای اینکه اقتصاد و رفاه بخرند، نه اقتصاد به دست آوردند و عزت خود را هم که از دست دادند، این تجربه جلو چشم ماست، کشوری که در خط مقابله با استکبار و استعمار بود و عزیز بود، امروز نامی از آن در دنیا نیست و کسی آن را در جغرافیای سیاسی و اقتصای به رسمیت نمی شناسد.
قاضی زاده هاشمی گفت: این بود که بهار عربی و امثال آن در کشورهای عربی و مصر اتفاق افتاد، چون اینها دیدند که رژیم های وابسته به نظام غرب روی کار آمدند، مردم فکر کردند که با وجود آنها زندگی شان خوب می شود اما دیدند هر روز که می گذرد بر فقر، بدبختی و فلاکت شان اضافه شد.
وی افزود: از ابتدای انقلاب وقتی نهضت انقلابی امام شکل گرفت، نهضتی که نگاه آن به درون و تکیه آن به مردم بود و مردم را مصدر همه امور می دانست، یک عده تحصیلکرده آن سوی آب، یک عده لیبرال افتادند بیخ گوش مسئولان کشور، کم کم مردم و کم کم رسانه ها و با پول آنها القاء کردند که نمی شود، نمی توانیم، کار ما نیست.
قاضی زاده هاشمی گفت: دوران کوتاهی دولت ها مردمی شدند، دولت ها عزت خواه و درون نگر شدند، معجزه را ببینید در همان ایام کوتاه، من در مناظرات تلاشم این بود که بگویم یک ملتی حتی در طول عمر کوتاهش اگر اهل توکل به خداوند رحمان باشد و از شرک و بت پرستی دور باشد خدا به او کمک می کند.
وی اضافه کرد: این عزتی که در این ایام کوتاه ایران ما در عرصه جهانی پیدا کرد، این گره هایی که باز شد، این پیچ هایی که شل شد، وگرنه چگونه بعد از یک دهه اقتصاد خوابیده در کمتر از سه سال قمری نرخ بیکاری نصف شود. تورمی که در مرز 70 درصد بود در زمانی که دولت تحویل گرفته شد به 30 درصد رسید، درآمد ارزی دولت کمتر از هشت میلیارد دلار بود. فقط در بخش فروش نفت و آن هم فقط سهم دولت بیش از 23 میلیارد دلار شد.
قاضی زاده هاشمی گفت: بازرگانان ما که کالا صادر می کردند انتهای سال 1402 توانستند 53 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشند، چگونه این اتفاقات افتاد؟ اینکه دولتی خدا باور و مردم باور سر کار آمد.
وی افزود: مردم عزیز من یک جمله دارم و آن دستور خداوند است به آل داوود وقتی به آل داوود قدرت داد و گفت آل داوود من به شما مکنت، حکومتی خدایی، سرزمین و قدرتی دادم که بر عالم مسلط شوید، همه کار خدا بود، اهل شکر باشد.
قاضی زاده هاشمی گفت: امروز مفهوم شکر چیست؟ حفاظت از نعمت هایی که خداوند به ما داده و این نعمت بالاتر از وجود دولتی مکتبی و پیرو ولایت نیست، اگر می خواهیم لطف خداوند جاری باشد باید اهل بندگی باشیم، بندگی فقط به خواندن نماز نیست، همه اعمال انسان مفهومی از عبادت دارد، اینکه انسان در زندگی شخصی خود اهل تبعیت از خداوند رحمان باشد یا اهل تبعیت از نفس خود باشد. در زندگی اجتماعی خود اهل توکل باشد یا اهل نفس خود باشد.
در مناظره مغالطه می‌کنند وی ادامه داد: در مناظره ها چیزهایی که می شنویم و حرف هایی که دیشب زده شد. متاسفانه مناظرات که نیست، مغالطات است، مغالطه می کنند، 30 سال حاکم بودند بر دولت ها در موضع اپوزیسیون هستند. در موضع مخالف نظام حرف می زنند، به جای این که پاسخگو باشند، مطالبه گر هستند.
قاضی زاده هاشمی گفت: از اقوام صحبت می کنند، می گویند به اقوام ظلم شده می گوییم درست، می گویند به اینها رسیدگی نشد، به برادران بلوچ و کردها رسیدگی نشد، می گوییم درست اما 30 سال کشور دست شما بود، بفرمایید در آن ایام چه کرده ایم.
وی ادامه داد: برادر عزیزم جناب آقای دکتر پزشکیان شما چهار سال وزیر بهداشت بوده اید، چند رئیس دانشگاه و معاون خود را از اقوام گذاشتید، چند نفر از معاونین خود را از بانوان گذاشتید؟ الان یادتان آمده که باید به فکر بانوان و اقوام باشید؟
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: اینکه من در مناظرات اصرار می کردم که ما از رویاهای خود حرف نزنیم از کارنامه های خود حرف بزنیم، ما سه سال دولت دستمان بوده با افتخار از آن دفاع می کنیم، شما 30 سال دولت دستتان بوده حاضرید از عملکردتان دفاع کنید؟
قاضی زاده هاشمی گفت: امروز موضوع انتخاب 2 نفر نیست بلکه انتخاب 2 طرز تفکر و 2 روش حکمرانی است، یک روش روش تکنوکرات هاست، یک روش به قول خودشان روش کارشناسانی است که تحصیل کرده غرب هستند، یک روش نشستن پشت میزها زیر باد کولرهاست، آنقدر که وقتی با ملت سفر استانی می روند باید در جایگاه سخنرانی رییس جمهور کولر نصب کنند تا رییس جمهور محترم مبادا گرما بخورد.
وی افزود: اگر می خواستند در چنین سالنی سخنرانی کنند می آمدند یا نمی آمدند. یک مدل اداره آن شیوه اداره است، مدل مدیران نوکیسه بالا نشین در تهران، کسانی که خانه های آنها در فرشته و نیاوران است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: یک مدل مدیریت هم مدل مدیریتی است که شب و روز نمی شناسد، جایی اگر مردمش دچار درد و رنج هستند خودش را بلافاصله به آنجا می رساند، مردمش را تنها نمی گذارد، مدیریت مردم باور، مردم خواه، مدیریتی که تلاشش این است که گردی بر صورت مردمش ننشیند و اگر نشست بر صورت او هم بنشیند، این مدیریت است.
قاضی زاده هاشمی گفت: اگر ما امروز از برادر عزیزمان جناب آقای جلیلی دفاع می کنیم از یک انسان پاک دست، یک انسانی که ساده زیست است، او هم 6 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، مانند دبیران قبل و بعد از خودش می توانست زندگی آنچنانی برای خودش درست کند اما این کار را نکرد.
وی ادامه داد: ما از یک طرز تفکر و سبک مدیریت حرف می زنیم، همه ما دچار نقاط قوت و ضعفی هستیم، اصلا مقایسه اشخاص نیست، آقای دکتر پزشکیان هم انسان محترمی است، بنده افتخار داشتم 14 سال همکار ایشان در مجلس بودم، هفت هشت سال در کمیسیون بهداشت مجلس با هم همراه بودیم، بنده خدایی نکرده بحث شخصی ندارم، احترام ایشان و هر فرد دیگری که در این عرصه هست بر ما واجب است اما ایشان اگر بیاید چه کسانی را بر کشور حاکم می کند.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: معلوم است چه کسانی هستند، محکم آمده اند و می گویند ما هستیم، من دولت روحانی هستم، من دولت اصلاحات هستم، من دولت هاشمی هستم، همه ما پشتش هستیم. آنها هم معلوم است که با کشور چه کردند. چرا می خواهند بر سر قدرت باز گردند، چون قدرت و سیاست با قدرت مالی پیوند خورده است، برخی جایگاه ها فرصت است برای برخی از این افراد، به روشنی اینها ابراز کردند که ما جلو کسانی که سفره ما را جمع کند می ایستیم.
او افزود: شعار می دهند که سفره را باید یک جور پهن کرد، راست می گویند، راست را آن آقای مرعشی گفت که وقتی به او گفتند که چرا با احمدی نژاد مخالف هستید گفت سفره را جمع کرده است، به طریق اولی اینها دشمن آقای رئیسی بودند. نمی توانند این مخالفت خود را پنهان کنند. دیشب که فرصت پیدا کردند این را آشکار و عیان کردند.
قاضی زاده هاشمی گفت: اینها قهرمانان ملی مانند حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی را نمی پسندند و به همین دلیل در بین کلامشان به آنها توهین می کنند.امیرالمومین (ع) می فرماید انسان ها را باید از لا به لای حرف های آنها شناخت، آنجاست که مکنونات قلبی آنها بیرون می ریزد.
وی اظهار کرد: مردم عزیز و غیور استان فارس، خواهران و برادران شیرازی، خداوند رحمان یاری گر جوامعی است که قیام لله کرده باشند، خداوند یاری گر جوامعی است که متحد باشند، خداوند رحمان یاری گر و نصرت بخش جوامعی است که اهل مجاهدت باشند، ما یک جهاد در پیش داریم، یک جهاد بزرگ، یک جهاد ارزشی در پیش داریم.
قاضی زاده هاشمی افزود: سرنوشت کشور در حال تعیین است، نه چهار سال بلکه هشت سال، شاید آینده ایران در حال رقم خوردن است، اگر امروز سستی کنیم حتما جبران آن بسیار سخت خواهد بود، آن وقت جوانان ما باید سستی امروز ما را با خونشان در سوریه و عراق جبران کنند.
وی ادامه داد: اگر می بیند که شهر به شهر می گردم و با مردم گفت و گو می کنم به خاطر احساس خطری است که دارم و این تلاش و مجاهدت همه شما عزیزان را می طلبد. ان شاء الله با توکل به خدا و توصل به اهل بیت با یک حرکت جهادی کاری کنیم که شهدا از ما راضی باشند، با یک حرکت انقلابی برای رقم خوردن سرنوشتی خوب و توحیدی برای ملت ایران در جمعه آیند.
سیاست احزاب و تشکل‌ها 0 نفر

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور پرشور زائران حرم رضوی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

یاری کردن نظام با شرکت در انتخابات

حضور چشمگیر مردم خراسان‌ جنوبی در انتخابات

میزان آب برای آبیاری فضای سبز منطقه 9 اصفهان به یک پنجم کاهش یافت

عکس | افشای راز پنهان رای دادن پزشکیان در 2 مکان متفاوت

عروس و داماد بجنوردی پای صندوق رای

جلوه‌ای از اقتدار و شکوه در خراسان شمالی

حضور ترکمن‌های اهل سنت بجنورد در انتخابات

برای افزایش مشارکت باید جهاد تبیین کرد

امام جمعه بجنورد: مشارکت گسترده، پشتوانه ای برای رییس جمهور آینده است

امام جمعه بجنورد: کمک به رییس جمهور منتخب تکلیف همگان است

اعتبارات دولتی به شهرداری‌های خراسان شمالی در دولت سیزدهم سه برابر شد

بیش از 200 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای دهیاری‌های خراسان شمالی در سه ماهه اول امسال 1403 جذب شد

استاندار خراسان شمالی: حضور قوی مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار سیاسی می‌شود

افزایش مشارکت جوانان در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی

مشارکت در خراسان شمالی تا ساعت ده صبح 20 درصد افزایش یافت

فیلم| مطالبات فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از دولت آینده

فیلم| مشارکت مردم تربت‌حیدریه در انتخاب چهاردهم(16)

تاکنون تخلف انتخاباتی در خلیل‌آباد گزارش نشده است

گوشه‌هایی از شور و حال انتخاباتی در نیشابور به روایت فیلم و تصاویر

فیلم| رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد: مشکل خاصی از نظر تخلفات انتخاباتی تاکنون وجود نداشته است

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی: حضور 30 بازرس نامحسوس برای رصد عملکرد عوامل اجرایی

امام جمعه گناباد: برگ زرین دیگری در تاریخ مشارکت انتخاباتی ثبت شد

نامزد پیروز انتخابات باید به همه خدمت کند

فیلم | مسوولان «جوین» خراسان رضوی مردم را به رای دادن فراخواندند(17)

چرا فرش تهران ‌نقش‌ونگار روستایی دارد؟

شهروندان یزدی با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه‌ساز شدند

راننده‌ اسفراینی سالمندان را صلواتی پای صندوق‌های رأی می‌آورد!

جزئیات وام 800 میلیون تومانی مسکن

استاد حوزه علمیه خراسان: جامعه اسلامی از تعیین سرنوشت خود غافل نشود

30 بازرس غیرمحسوس در حال رصد عملکرد بازرسان انتخابات هستند

نظارت دقیق و بی‌طرفانه هیئت بازرسی ‌بر انتخابات

خطیب جمعه بیرجند: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام است

خراسان جنوبی‌ها در گرمای هوا برای خلق حماسه به صف ایستادند

هواداران کاندیداها باید به قانون تمکین داشته باشند

پیش‌بینی می‌کنیم خراسان جنوبی رتبه اول مشارکت را کسب کند

فرد منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران است

19 صندوق سیار آرای عشایر خراسان شمالی را جمع‌آوری می‌کنند

افشای راز پنهان برای انتخاب دو مکان رأی دادن برای پزشکیان!

مشارکت جوانان در انتخابات خراسان شمالی 21 درصد افزایش پیدا کرد

صندوق سیار اخذ رای بجنورد

فعالیت 280 صندوق سیار در مشهد/پاسخگویی تلفنی30 اپراتور

فرماندار: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در کاشمر پرشور است

3 هزار نفر در قوچان وظیفه برگزاری انتخابات را دارند

حضور 3500 نفر از نمایندگان نامزدها در شعب خراسان رضوی

فرماندار نیشابور : مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات چشمگیر است

انتخابات مساله مهم کشور و قدرت آفرین است

امام جمعه تربت‌حیدریه: مردم پیروز میدان انتخابات هستند

شرایط فاجعه‌بار لکسوس 40میلیاردی پس از تصادف

سرانه جنگل در ایران 17 صدم هکتار است