پیام خراسان

آخرين مطالب

توسعه رشته‌های بیلیاردی در خراسان جنوبی به تجهیزات نیاز دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - کاظم ساجد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشته‌های زیرمجموعه این هیات نیاز به تجهیزات و تامین هزینه‌هایی بالا دارند در حالی که مهمترین معضل ما کمبود تجهیزات است و برای توسعه این ورزش در استان نیازمند حمایت هستیم.
وی بیان کرد: هیات بولینگ و بیلیارد به عنوان یکی از 45 هیات ورزشی فعال استان از سال 1385 شروع به فعالیت کرد و تاکنون با تشکیل هفت هیات شهرستانی دامنه فعالیت خود را گسترانیده است.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: تنها محل مشخص که در اختیار هیات استان قرار دارد پایگاه قهرمانی بیلیارد واقع در مجموعه ورزشی غدیر بیرجند به مساحت تقریبی 110 متر مربع است که 6 میز متشکل از چهار میز اسنوکر و 2 میز پاکت بیلیارد در آن قرار دارد.
وی ادامه داد: اکنون میزهایی که در اختیار داریم از کیفیت نسبتا مطلوب برخوردار است اما می‌تواند پاسخگوی 50 درصد نیاز داخل استان باشد.
ساجد گفت: بیش از 500 ورزشکار به طور مستقیم بیمه شده رشته بولینگ و بیلیارد هستند البته دامنه ورزشکاران این رشته بیش از این است اما بیمه شده سایر رشته‌ها هستند.
وی افزود: در زمینه میزبانی کم شمول ‌ترین دامنه از مسابقات کشوری باید تعداد و کیفیت میزها در سطح حداقلی قرار داشته باشد و الان تنها می‌توانیم به زحمت بسیار فقط مسابقات استانی خود را در شرایط حداقلی ممکن برگزار کنیم.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: از طرف دیگر در همه جای کشور، مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی مکان‌ها و تجهیزات مطلوبی را فراهم کرده که باعث شده بیشتر میزبانی‌ها و مسابقات معتبر کشوری در خارج از استان قرار گیرد.
وی افزود: باید به موازات توسعه پایگاه قهرمانی بیلیارد استان تعداد باشگاه‌های فرهنگی ورزشی بیلیارد استان نیز افزایش و توسعه یابد و آن زمان است که فعالیت، رشد و سایر محورهای لازم در مقوله توسعه ورزش‌ها نظیر استعدادیابی و برگزاری مسابقات معنا پیدا خواهد کرد.
ساجد با اشاره به هزینه بالای برگزاری مسابقات اظهار کرد: بخش بسیار ناچیزی از هزینه‌ها حدود 10 تا 15 درصد از طریق پرداخت ورودی شرکت کنندگان در مسابقات تامین می‌شود و مابقی از محل بودجه هیات که آن هم بخشی از فدراسیون و اداره کل ورزش و بخش زیادی دیگر آن از طریق حمایت شخصی تامین و پرداخت می‌شود.
وی گفت: درخصوص شرکت ورزشکاران استان در مسابقات کشوری خوشبختانه به سبب مسئولیت مستقیمی که در سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد دارم، ارتباط و تعامل خوبی با فدراسیون وجود داشته و ورزشکاران استان به مسابقات مختلف کشوری اعزام می‌شوند.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی اضافه کرد: نیاز اولیه ورزشکاران مرد و خانم استان برای کسب مقام در عرصه‌های کشوری، تامین تجهیزات مناسب و تمرینات مداوم آنان است که به سبب کمبود تجهیزات در این مساله با مانع مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های ورزشکاران اعزامی از جانب سرپرست هیات تامین می‌شود گفت: هزینه تامین تجهیزات با کیفیت 10 تا بیست میلیارد ریال است که امکان تامین همه آن از جانب یک نفر حقیقی وجود ندارد.
ساجد افزود: با وجود همه چالش‌ها و موانع، خوشبختانه ورزشکاران مستعد و توانمندی داریم که در چند ماه گذشته شاهد درخشش ورزشکاران زیر 21 سال استان در رشته اسنوکر بودیم.
وی گفت: سامان امین از ورزشکاران شهرستان قاینات در رقابت‌های رنکینگ زیر 21 سال کشور تا مرحله یک چهارم پایانی نیز صعود اما در آخرین لحظات، مسابقه را به حریفش با یک بدشانسی واگذار کرد و از صعود بازماند.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: اردیبهشت امسال توانستیم برنامه عملیاتی هیات را برای سال 1403 ذیل سند تحول و توسعه رشته‌های بیلیاردی استان با کار کارشناسی و جامع تهیه، تنظیم و تصویب کنیم.
وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که این برنامه تا پایان سال و حتی سال 1407 به شکل مدون و منظم در 6 شاخص که یکی برگزاری مسابقات مختلف رنکینگی و غیر رنکینگی و جام‌های آزاد و مناسبتی است، طراحی شده و با یاری همه دست اندرکاران آن را اجرا خواهیم کرد.
ساجد گفت: کما اینکه تاکنون همه برنامه‌های پیش بینی شده به اجرا درآمده و در کنار ایجاد شور و اشتیاق و انگیزه در بین ورزشکاران استان، اتفاقات خوبی را رقم زده است.
وی بیان کرد: هفته گذشته توانستیم نخستین بار در سبقه فعالیت‌های هیات استان جشنواره استعدادیابی زیر 18 سال ذیل رقابت‌های رشته پاکت بیلیارد بازی ایت بال را برگزار کنیم و شاهد درخشش استعدادهایی بودیم که خردسال ترین آنان هشت سال سن داشت و دلگرم کننده بود.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: همچنین مسابقات اسنوکر بانوان، رقابت‌های آزاد شوت اوت آقایان استان و رنکینگ دسته برتر و دسته یک اسنوکر آقایان استان در مرداد سال جاری را پیش رو داریم.
وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد ظرفیت هیات معطوف به رشته‌های بیلیاردی است افزود: از سوی دیگر در استان خراسان جنوبی به علت هزینه بالای ایجاد خط فعالیت بولینگ، در این رشته فعالیت مشخصی به سبب نبود تجهیزات خاص آن نداریم.
ساجد گفت: قصد داریم مطابق برنامه ریزی‌های جدید در قالب سند تحول و توسعه بولینگ و بیلیارد استان، رشته بولینگ روی چمن را به سبب ظرفیت استان از نظر داشتن چمن مصنوعی راه اندازی کنیم و اقداماتی نیز صورت گرفته است.
استان‌ها خراسان جنوبی 0 نفر برچسب‌ها بیرجند استان خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون بولینگ و بیلیارد تجهیزات ورزشی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استاد حوزه علمیه خراسان: جامعه اسلامی از تعیین سرنوشت خود غافل نشود

30 بازرس غیرمحسوس در حال رصد عملکرد بازرسان انتخابات هستند

نظارت دقیق و بی‌طرفانه هیئت بازرسی ‌بر انتخابات

خطیب جمعه بیرجند: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام است

خراسان جنوبی‌ها در گرمای هوا برای خلق حماسه به صف ایستادند

هواداران کاندیداها باید به قانون تمکین داشته باشند

پیش‌بینی می‌کنیم خراسان جنوبی رتبه اول مشارکت را کسب کند

فرد منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران است

19 صندوق سیار آرای عشایر خراسان شمالی را جمع‌آوری می‌کنند

افشای راز پنهان برای انتخاب دو مکان رأی دادن برای پزشکیان!

مشارکت جوانان در انتخابات خراسان شمالی 21 درصد افزایش پیدا کرد

صندوق سیار اخذ رای بجنورد

فعالیت 280 صندوق سیار در مشهد/پاسخگویی تلفنی30 اپراتور

فرماندار: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در کاشمر پرشور است

3 هزار نفر در قوچان وظیفه برگزاری انتخابات را دارند

حضور 3500 نفر از نمایندگان نامزدها در شعب خراسان رضوی

فرماندار نیشابور : مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات چشمگیر است

انتخابات مساله مهم کشور و قدرت آفرین است

امام جمعه تربت‌حیدریه: مردم پیروز میدان انتخابات هستند

شرایط فاجعه‌بار لکسوس 40میلیاردی پس از تصادف

سرانه جنگل در ایران 17 صدم هکتار است

3 صندوق در فرودگاه مشهد مستقر است

گسترش حریق‌ جنگلی در شمال کالیفرنیا

امام جمعه موقت سبزوار: انتخابات، مقدرات چهار ساله کشور را تعیین می‌کند

چشم دشمنان انقلاب و اسلام به حضور مردم در انتخابات است

رضا وطنخواه: یازده سال بازی کردم یک بار ناز نکردم

سرشاخه‌های یک شرکت هرمی بزرگ در مشهد دستگیر شدند

فیلم|حضور عشایر خراسان رضوی در پای صندوق‌های رای (15)

حضور مردم در پای صندوق های رای مایه اقتدار است

دعوت امام جماعت مسجد نور تربت جام برای مشارکت در انتخابات

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در مشهدالرضا(ع)

نماینده گناباد:‌ رییس جمهور منتخب توجه به مناطق محروم را اولویت خود قرار دهد + فیلم

حضور تماشایی مردم بخش کلات مورموری آبدانان در انتخابات ریاست جمهوری

مردم شهرستان تایباد رای دادن را به آخر وقت موکول نکنند

جای خالی ناشران وطنی در کوچه‌های آشتی فرهنگی

کمک به رییس جمهور منتخب تکلیف همگان است

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح ضرورت دارد

صندوق سیار برای افراد دارای شرایط خاص ارسال می‌شود

استاندار خراسان جنوبی: شاهد حضور پررنگ مردم در شعب رای گیری هستیم

استاندار خراسان جنوبی:تمکین به نتیجه انتخابات وظیفه و تکلیف همه است

سه پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی تشکیل شد

قناعت: شاهد مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری هستیم

تشکیل سه پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان جنوبی همگام با مردم در صف انتخابات

رای گیری در شعبه اخذ رای مستقر در پادگان 04 بیرجند

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» رای خود را به صندوق انداخت

مشارکت مردم در انتخابات از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی است

قاضی زاده هاشمی: عدم شرکت در انتخابات، مسئله را تشدید می‌کند و به حل آن کمکی نمی‌کند +فیلم

سعید جلیلی برای زیارت امامزاده جعفر(ع) وارد پیشوا شد

مشارکت مردم خراسان شمالی تاکنون 20درصد افزایش داشته است