پیام خراسان

آخرين مطالب

راهی که دولت سیزدهم برای مردم خراسان رضوی هموار کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش ایرنا، یکی از عوامل توسعه‌ هر منطقه، به‌ویژه در استانی مانند خراسان رضوی که به لحاظ برخورداری از موقعیت مرزی و زیارتی، گذرگاه و مقصد سالانه چند 10 میلیون مسافر و تبادل حجم بالایی از کالاها است، توسعه راه‌ها اعم از ریلی، هوایی و جاده‌ای است که دولت سیزدهم در این استان رکوردی را در بهسازی، ساخت، توسعه زیرساخت‌ها و جابه‌جایی کالا و مسافر برجای گذاشته است.
خراسان رضوی با پنج هزار و 200 کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و 600 کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و 760 کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها، جایگاه دوم کشور را دارد. اما به گفته مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دولت سیزدهم در خراسان رضوی اتفاقات خوبی را برای توسعه راه‌ها رقم زده است.
حسین نازدار به خبرنگار ایرنا گفت: در دولت سیزدهم 660 هزار میلیارد ریال برای ساخت بزرگراه در این استان هزینه شد، 32 کیلومتر راه بهسازی و روکش شد، بخشی از محور ریلی برون مرزی خواف- هرات که در سال 1400 در آن طرف مرز ایران آسیب دیده بود، در این دولت مرمت و تعمیر شد که برآورد هزینه آن به‌روز 24 هزار و 800 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته قراردادهای متعددی با پیمانکاران به ارزش 50 هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی برای ساخت راه و توسعه آنها بسته شده، که امید است در دولت آینده به سرانجام برسد.
رشد 6 برابری اعتبارات راه‌سازی در دولت سیزدهم
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توسعه اعتبارات بخش راه‌سازی استان در دولت سیزدهم، گفت: در ابتدای این دولت قرارداد ساخت 45 کیلومتر راه با اعتبار سه هزار و 520 میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده بود که این میزان امروز به ساخت 135 کیلومتر راه با اعتبار 200 هزار میلیارد ریال رسیده، که رشد 6 برابری نسبت به قبل داشته است.
وحید داعی افزود: تحویل راه ساخته شده نیز در استان از 35 کیلومتر راه در ابتدای دولت به 48 کیلومتر راه در زمان حاضر رسیده است.
وی ادامه داد: هم اینک طرح ساخت هزار و 100 کیلومتر راه در خراسان رضوی در حال اجرا است که برای اتمام عملیات اجرایی آنها 60 هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است که امیدواریم از طریق مولدسازی، اعتبار این طرحها تامین شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پارسال قرارداد عملیات اجرایی برخی از محورهای حادثه‌خیز شامل بردسکن - خلیل آباد، کنارگذر تربت جام، "تپه سلام" و رباط سنگ - کدکن با ارزش حدود 10 هزار میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده و عملیات اجرایی آنها در حال اجرا است.
داعی افزود: امسال طبق برنامه ریزی انجام گرفته 40 کیلومتر از باند دوم محور مشهد - فریمان - تربت جام - تایباد - دوغارون به بهره برداری خواهد رسید.

پیام خراسان

کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفت: در ابتدای دولت سیزدهم استان حدود 13 هزار کیلومتر راه آسفالته داشت که سه هزار کیلومتر آن دچار تخریب شدید بود، در این راستا طرح تحول بهسازی راه‌های استان تدوین شد و در دستور کار قرار گرفت.
جعفر شهامت افزود: در قالب طرح مزبور تاکنون از سه هزار کیلومتر راه دچار تخریب خراسان رضوی، عملیات بهسازی و روکش آسفالت هزار و 700 کیلومتر به ارزش 17 هزار میلیارد ریال با بهره‌گیری از یک میلیون و 200 هزار تن آسفالت انجام گرفته که معادل عملکرد دوران هشت ساله دولت قبل است.
وی اظهار کرد: در سال 1395 و در سال 1401 در 2 نوبت، بهسازی نقاط حادثه‌خیز استان به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رسید که در دولت سیزدهم برای ایمن‌سازی 52 نقطه از 74 نقطه حادثه‌خیز، بیش از 2 هزار و 900 میلیارد ریال هزینه شده است، اما تا قبل از این دولت تنها 20 نقطه حادثه خیز از راه‌های استان ایمن سازی شده بود که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد، عملکرد استان در حوزه ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌ای، رشدی 3.5 برابری داشته است.
وی بیان کرد: در دولت سیزدهم خدمات بین راهی در خراسان رضوی نیز افزایش یافت به طوری که 45 باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعال در استان به 65 باب افزایش یافت که رشدی 45 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل داشت،
توسعه ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد تجمع رانندگان زحمتکش حوزه جابه جایی کالا در اعتراض به عدم ترخیص کالا از برخی کامیون‌ها مبتنی بر محدودیت‌های قانونی بودیم، اما با همت این دولت و تخصیص ارز، ترخیص کالاها از این کامیون‌ها انجام گرفت.
شهامت اظهار کرد: در دولت سیزدهم 2 هزار و 500 دستگاه ناوگان جدید با عمر کمتر از پنج سال با هزینه هشت هزار و 500 میلیارد ریال به ناوگان کالا و مسافر خراسان رضوی اضافه شد که رشد 665 درصدی نسبت به دوره قبل داشت، همچنین 19 دستگاه در حوزه خدمات راهداری و 22 دستگاه نمک پاش برای راهداری زمستانی نیز به ناوگان راهداری استان افزوده شد.
وی ادامه داد: تجهیز بخش راهداری خراسان رضوی در این دولت منجر به رشد عملکرد استان در حوزه حمل و نقل به ویژه ترانزیت شد، به طوری که تردد کامیون ها در پایانه های مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد به رشد 58 درصدی رسید، رکورد ترانزیت کالا در کشور به میزان 15 میلیون تن کالا در سال 1402 شکسته شد که این نشان می دهد علاوه بر بحث های دیپلماسی اقتصادی موفق این دولت با همسایگان، مشکلات مربوط به واردات کامیون ها و فرسودگی ناوگان نیز رفع شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، تصویب طرح جامع پایانه مرزی دوغارون و رشد 55 درصدی اجرای آن تاکنون را از دیگر دستاوردهای دولت خدمت برشمرد و گفت: قانون برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده است که یکی از بندهای آن افزایش رقم ترانزیت به بالای 30 میلیون تن در سال است، برای افزایش 2 برابری ترانزیت کالا نیاز به مرزها و پایانه های مرزی با ظرفیت پذیرش کالای بیشتر است و اجرای طرح جامع دوغارون در همین راستا است، از سوی دیکر در این دولت میزان تناژ حمل کالا در استان 72 درصد و میزان ترانزیت کالا 91 درصد رشد کرد.
شهامت اشاره‌ای نیز به روکش آسفالت راه‌های روستایی خراسان رضوی در دولت شهید رئیسی کرد و گفت: در این مدت 307 کیلومتر راه روستایی در استان با هزینه 14 هزار میلیارد ریال روکش آسفالت شد.

پیام خراسان

دولت سیزدهم رکورددار جابه‌جایی ریلی مسافران خراسان
مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: جابه‌جایی مسافران ریلی در مسیر خطوط راه‌آهن زیر پوشش این اداره کل در 2 سال گذشته در دولت سیزدهم رکورد سالیان پیش را شکسته است. رکورد قبلی جابه‌جایی مسافر در حوزه ریلی خراسان مربوط به سال 1397 با انتقال 14 میلیون مسافر و در سال 1398 با جابه‌جایی 14 میلیون و 200 هزار نفر بود.
مصطفی نصیری ورگ افزود: حوزه ریلی خراسان در دولت سیزدهم برای 2 سال پیاپی در جابه‌جایی مسافر رکورد زد به طوری که در سال 1401 جابه‌جایی مسافر در این حوزه به 15 میلیون و 700 هزار نفر رسید و در سال 1402 این رقم به 16 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافت.
مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: 70 درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور در محورهای خراسان تردد می‌کنند.
وی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بارگیری و حمل کالا و صادرات ریلی در حوزه راه‌آهن خراسان اشاره و بیان کرد: در این مدت رکورد 25 ساله در حمل محموله‌های ترانزیتی از مرز ریلی سرخس با تناژ یک میلیون و 719 هزار تن و در حمل محصولات صادراتی از مرز ریلی سرخس با تناژ یک میلیون و 108 هزار تن شکسته شد.
شتاب در توسعه و تکمیل تجهیزات فرودگاهی
یکی از توفیقات دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل هوایی خراسان رضوی شتاب بخشی به اجرای طرح های عقب مانده و تکمیل تجهیزات فرودگاهی بود و مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: روند توسعه و تکمیل تجهیزات فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با اجرای طرحهای عمرانی در دولت سیزدهم سرعت گرفت.
محمود امانی‌ بنی افزود: هم اینک طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است و با توجه به پیش‌بینی‌ها تا مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. افزایش پل‌های تلسکوپی (ایربریج) فرودگاه مشهد به منظور تسهیل در انتقال مسافران، یکی از تعهدات فرودگاه‌ مشهد است که هم اینک از اجرای چهار پل تکلیفی موجود در برنامه شرکت فرودگاه‌ها، سه پل عملیاتی شده است.
مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: بهسازی توقفگاه هشت هزار متری هواپیما (اپرون) فرودگاه مشهد همزمان با عملیات حج 1402 انجام شد و توسعه اپرون به مساحت 72 هزار مترمربع نیز در دست اقدام است و در سه ماهه سوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
امانی بنی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه شهدای گناباد نیز با هزینه‌ای افزون بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال و با گستره ای در حدود 380 هکتار در دولت سیزدهم شتاب گرفت که خدمتی دیگر از دولت به مردم جنوب خراسان‌رضوی پس از 28 سال انتظار بود.
وی اضافه کرد: ارتقای شبکه فیبر نوری، تجهیز دوربین‌های مدار بسته تمام مجموعه ترمینال‌ها و تکمیل 100 درصدی ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مشهد از دیگر طرح های عمرانی اجرا شده در این حوزه است. سامانه کمک ناوبری "آی.ال.اس" جدید این فرودگاه نیز جایگزین سامانه قدیمی 26 ساله شد که با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد در شرایط مه‌، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی و فرود پروازها، به کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها کمک شایانی می‌کند.
به گزارش ایرنا، هرچند خراسان رضوی عقب‌ماندگی‌های طولانی مدت در حوزه راه‌ها دارد اما اقداماتی که در دولت سیزدهم برای جبران این عقب ماندگی‌ها انجام گرفت، شتاب ویژه‌ای به اجرای طرح های این بخش داد.
بیشتر بخوانید:
روند تجهیز و توسعه فرودگاه مشهد در دولت سیزدهم شتاب گرفت
چهار طرح فرودگاهی با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه مشهد بهره برداری شد
مولدسازی تامین کننده منابع مالی آزاد راه "حرم تا حرم" است
مدیرعامل راه‌آهن ساخت پایانه قطارهای پرسرعت در مشهد را پیگیری کرد
استان‌ها خراسان رضوی 0 نفر

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور پرشور زائران حرم رضوی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

یاری کردن نظام با شرکت در انتخابات

حضور چشمگیر مردم خراسان‌ جنوبی در انتخابات

میزان آب برای آبیاری فضای سبز منطقه 9 اصفهان به یک پنجم کاهش یافت

عکس | افشای راز پنهان رای دادن پزشکیان در 2 مکان متفاوت

عروس و داماد بجنوردی پای صندوق رای

جلوه‌ای از اقتدار و شکوه در خراسان شمالی

حضور ترکمن‌های اهل سنت بجنورد در انتخابات

برای افزایش مشارکت باید جهاد تبیین کرد

امام جمعه بجنورد: مشارکت گسترده، پشتوانه ای برای رییس جمهور آینده است

امام جمعه بجنورد: کمک به رییس جمهور منتخب تکلیف همگان است

اعتبارات دولتی به شهرداری‌های خراسان شمالی در دولت سیزدهم سه برابر شد

بیش از 200 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای دهیاری‌های خراسان شمالی در سه ماهه اول امسال 1403 جذب شد

استاندار خراسان شمالی: حضور قوی مردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار سیاسی می‌شود

افزایش مشارکت جوانان در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی

مشارکت در خراسان شمالی تا ساعت ده صبح 20 درصد افزایش یافت

فیلم| مطالبات فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از دولت آینده

فیلم| مشارکت مردم تربت‌حیدریه در انتخاب چهاردهم(16)

تاکنون تخلف انتخاباتی در خلیل‌آباد گزارش نشده است

گوشه‌هایی از شور و حال انتخاباتی در نیشابور به روایت فیلم و تصاویر

فیلم| رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد: مشکل خاصی از نظر تخلفات انتخاباتی تاکنون وجود نداشته است

رئیس بازرسی انتخابات خراسان رضوی: حضور 30 بازرس نامحسوس برای رصد عملکرد عوامل اجرایی

امام جمعه گناباد: برگ زرین دیگری در تاریخ مشارکت انتخاباتی ثبت شد

نامزد پیروز انتخابات باید به همه خدمت کند

فیلم | مسوولان «جوین» خراسان رضوی مردم را به رای دادن فراخواندند(17)

چرا فرش تهران ‌نقش‌ونگار روستایی دارد؟

شهروندان یزدی با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه‌ساز شدند

راننده‌ اسفراینی سالمندان را صلواتی پای صندوق‌های رأی می‌آورد!

جزئیات وام 800 میلیون تومانی مسکن

استاد حوزه علمیه خراسان: جامعه اسلامی از تعیین سرنوشت خود غافل نشود

30 بازرس غیرمحسوس در حال رصد عملکرد بازرسان انتخابات هستند

نظارت دقیق و بی‌طرفانه هیئت بازرسی ‌بر انتخابات

خطیب جمعه بیرجند: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام است

خراسان جنوبی‌ها در گرمای هوا برای خلق حماسه به صف ایستادند

هواداران کاندیداها باید به قانون تمکین داشته باشند

پیش‌بینی می‌کنیم خراسان جنوبی رتبه اول مشارکت را کسب کند

فرد منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران است

19 صندوق سیار آرای عشایر خراسان شمالی را جمع‌آوری می‌کنند

افشای راز پنهان برای انتخاب دو مکان رأی دادن برای پزشکیان!

مشارکت جوانان در انتخابات خراسان شمالی 21 درصد افزایش پیدا کرد

صندوق سیار اخذ رای بجنورد

فعالیت 280 صندوق سیار در مشهد/پاسخگویی تلفنی30 اپراتور

فرماندار: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در کاشمر پرشور است

3 هزار نفر در قوچان وظیفه برگزاری انتخابات را دارند

حضور 3500 نفر از نمایندگان نامزدها در شعب خراسان رضوی

فرماندار نیشابور : مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات چشمگیر است

انتخابات مساله مهم کشور و قدرت آفرین است

امام جمعه تربت‌حیدریه: مردم پیروز میدان انتخابات هستند

شرایط فاجعه‌بار لکسوس 40میلیاردی پس از تصادف

سرانه جنگل در ایران 17 صدم هکتار است