پیام خراسان

آخرين مطالب

اظهارات وزیر ارتباطات درباره دلیل کندی اینترنت در دیدار با پزشکیان اقتصادي

اظهارات وزیر ارتباطات درباره دلیل کندی اینترنت در دیدار با پزشکیان
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - اعتماد / وزیر ارتباطات در دیدار با رئیس جمهوری منتخب به چالش‌های دسترسی مردم به اینترنت اشاره کرد و گفت: بیشتر گله کاربران از سرعت اینترنت ناشی از دو موضوع محدودیت در دسترسی به برخی سرویس‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب در ایجاد محدودیت در دسترسی به سایت‌های مورد نیاز کاربران است. چراکه برخی از کاربران برای دور زدن این محدودیت‌ها مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند که این امر ضمن کاهش سرعت دسترسی، باعث ناامنی گوشی و رایانه کاربران و آسیب پذیر شدن آنها در مقابل حملات سایبری می‌شود.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در دیدار با رییس جمهوری منتخب با اشاره به حوزه‌های کاری این وزارتخانه به تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت شهید جمهور در بخش‌های شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال پرداخت.
به گزارش ایسنا، پس از آنکه مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد، علاوه بر فراهم کردن مقدمات گزینش اعضای کابینه دولت چهاردهم، جهت دریافت آخرین گزارشها و اقدامات انجام شده در هر حوزه با وزیران و مسئولان مختلف دولت سیزدهم دیدار کرد.
اخیرا عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب با مسعود پزشکیان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.

زارع پور پس از این دیدار گفت: گزارشی از آخرین وضعیت حوزه‌های ماموریتی وزارت ارتباطات خدمت دکتر پزشکیان، از حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، بحث دولت هوشمند، حوزه فضایی، اقتصاد دیجیتال و موضوعات دیگر مربوط به وزارتخانه ارتباطات عرضه کردیم. آخرین اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده و همچنین مسائل و مشکلات و پیشرفت‌هایی که حاصل شده را خدمت دکتر پزشکیان شرح دادیم.
وزیر ارتباطات در این دیدار نیم ساعته با مسعود پزشکیان، رییس جمهوری منتخب در تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم با بیان اینکه هم اکنون شاکله شبکه ملی اطلاعات محقق شده‌است و با اقدامات تکمیلی بر کیفیت آن افزوده می‌شود، گفت: شبکه ملی اطلاعات در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم براساس ارزیابی‌های مرکز ملی فضای مجازی به عنوان ناظر بر اجرای آن، حدود 20 درصد پیشرفت داشت که در سال 1402 پیشرفت آن به بیش از 60 درصد رسید.
وی با اشاره به آغاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها برای اولین بار در دولت سیزدهم، افزود: در این پروژه 40 درصد از خانوارهای شهری در سراسر کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند و هم اکنون آنها از طریق فیبرنوری به اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت بر ثانیه‌ای دسترسی پیدا کرده‌اند که ده‌ها برابر بیشتر از سرعت فعلی اینترنت در کشور به شمار می‌رود که ادامه این مسیر در دولت چهاردهم، افزایش رضایتمندی کاربران و ایجاد سرمایه اجتماعی برای دولت را به همراه دارد.
وزیر ارتباطات در ادامه به چالش‌های دسترسی مردم به اینترنت اشاره کرد و گفت: بیشتر گله کاربران از سرعت اینترنت ناشی از دو موضوع محدودیت در دسترسی به برخی سرویس‌ها و تحریم‌های ظالمانه غرب در ایجاد محدودیت در دسترسی به سایت‌های مورد نیاز کاربران است. چراکه برخی از کاربران برای دور زدن این محدودیت‌ها مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند که این امر ضمن کاهش سرعت دسترسی، باعث ناامنی گوشی و رایانه کاربران و آسیب پذیر شدن آنها در مقابل حملات سایبری می‌شود.
زارع پور در بخش بعدی از گزارش خود در مورد دستاوردهای صنعت فضایی کشور توضیح داد: صنعت فضایی که در دو دولت منتهی به دولت سیزدهم کمتر مورد توجه بود و متخصصان این حوزه دلسرد شده‌ بودند با پیگیری رییس جمهوری شهید، وارد دوران تازه‌ای شد که یکی از ثمرات آن انجام 12 پرتاب عملیاتی و تحقیقاتی در کمتر از سه سال بود که معادل تعداد پرتاب‌های سه دولت قبل از دولت سیزدهم به شمار می‌رود.
وی همچنین از دکتر پزشکیان دعوت کرد تا در پرتاب سیزدهم که ظرف هفته‌های آتی انجام می‌شود، شخصا حضور پیدا کند و اظهار امیدواری کرد تا مسیر توسعه صنعت فضایی در دولت چهاردهم نیز با شتاب بیش از گذشته، دنبال شود. 
وزیر ارتباطات با اشاره به آغاز ساخت بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا در جنوب کشور از تکمیل فاز اول آن تا دهه فجر امسال خبر داد.
زارع پور همچنین آغاز ساخت چندین ماهواره جدید، دستیابی به توانایی تزریق ماهواره به مدارات بالای 500 کیلومتر و دستیبابی به ماهواره‌هایی با تصاویر رنگی با دقت یک متر را از دیگر دستاوردهای صنعت فضایی عنوان کرد. 
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین وی در این دیدار در اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته به مواردی از جمله آغاز توسعه نسل پنجم و افزایش 200 برابری تعداد سایت‌های نسل پنجم، افزایش دو برابری ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور، اتصال 8 هزار روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت، افزایش ظرفیت و تنوع بخشی به مسیرهای ورودی اینترنت کشور، راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای اولین بار در دولت سیزدهم و پیوستن 99 درصد دستگاه‌های اجرایی به آن، ارائه 75 درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی، ارائه 500 خدمت به صورت هوشمند، افزایش 5 برابری تعداد تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات، تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به عنوان هیات دولت دوم در موضوع اقتصاد دیجیتال با اختیارات رییس جمهوری و هیات وزیران بر اساس اصول 127 و 138 قانون اساسی، افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی از 6.4 درصد در ابتدای دولت به قریب به 8 درصد تا سال گذشته اشاره کرد.
او در پایان این دیدار تأکید کرد ظرفیتهای بسیار خوبی در قانون برنامه هفتم توسعه در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه پیش بینی شده‌است که امیدوارم وزیر بعدی ضمن تکمیل طرح‌های در دست اجرای این وزارتخانه، اشکالات احتمالی را هم برطرف کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/700076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای کلانشهر مشهد آلوده است

رئیس‌جمهور وارد مشهد شد

مشارکت حدود 5 میلیون زائر در زیارت سالروز رحلت پیامبر(ص) در نجف

هیئت‌های زنجان پایان ماه صفر در مشهد عزاداری می‌کنند

جریمه حمل مسافر و بار خارج از ایستگاه

ناوگان حمل و نقل عمومی فارس آماده اعزام زائران حرم رضوی است

تحرکات جنگل الیمالات زیر ذره‌بین نهادهای اجرایی، نظارتی و قضایی

عاشقان امامت با پای دل به زیارت امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود مشرف می‌شوند

خدمت رسانی موکب انصارالحسین شهر اربطان به زائران و عزاداران در مشهد مقدس + فیلم

رئیس‌جمهور عازم مشهد مقدس شد

جانبازان و ایثارگران سند مظلومیت ملت ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس هستند

حرکات تی ار ایکس برای پا + تصاویر

تعطیلی رسمی 4 روزه در شهریور 1403

80 رام قطار روزانه در مسیر مشهد برای دهه پایانی ماه صفر

افزایش 11 درصدی ظرفیت قطارهای منتهی به مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع)

عکس: زائران پیاده حرم امام رضا (ع) در راه مشهد

سانحه رانندگی در گناباد 9 مصدوم داشت

چغامیش دزفول 5 بار لرزید

پویش برکت الرضا (ع) در خدمت زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفت

استان بوشهر نماد همدلی شیعه و سنی/سیره پیامبر راز موفقیت مسلمانان

همه امکانات سپاه متعلق به مردم است

کمک 500 میلیون ریالی به حوزه سلامت کاشمر

یادواره شهدای مداح و شعرای آئینی زنجان در مشهد برگزار می شود

کمک 68 دستگاه ناوگان اورژانس کشور به کمک زائران رضوی

تشکیل 437 پرونده تخلف برای بازاریان اطراف حرم رضوی

عمادی: ناوگان حمل‌ونقل عمومی فارس برای جابه‌جایی زائران حرم رضوی آماده است

بازدید مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از موکب‌های رسانه‌ای

سردار سلامی: خدمت به زائران رضوی افتخار بزرگ سپاه است

تصادف در جاده دامغان - سمنان یک کشته و 2 مصدوم داشت

امنیت آفرینی نیروهای نظامی و انتظامی در گرو اقتدار آنها است

10 کیلومتر از جاده مبارکه مجلسی بروجن زیر بار ترافیک رفت

تکلیف تعطیلی سه شنبه مشخص شد

مراسم تعزیه خوانی در بقعه امامزاده سید عبدالله جغتای

تیراندازی خونین به راکبان یک موتورسیکلت در نیشابور

برگزاری نذرواره حلوا پزان در گرمسار

خسارت بیش از 2 هزار میلیارد ریالی گرما به کشاورزان رخ تربت‌ حیدریه

(تصاویر) عزاداری 28 صفر در مشهد

تعطیلی رسمی 4 روزه در شهریور 1403/ اعلام جزییات

2 گروه صیاد غیرمجاز ماهی در کلات دستگیر شدند

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پی موفقیت بزرگ تیم هندبال ساحلی جزیره

تحلیلی از نقشه مطلوب برای نرخ ارز و نرخ بهره

پخت روزانه چهار هزار پرس غذا برای زائران امام رضا(ع) در فاروج

مراسم زیارت از راه دور پیامبر در کنگان

مراسم زیارت از راه دور پیامبر اکرم(ص) در کنگان

چغامیش دزفول 8 بار لرزید/ وقوع 7 زلزله سه ریشتری

ادارات خراسان‌ رضوی فردا سه‌ شنبه باز است

فیلمی از کاروان پیاده روستا‌های خراسان رضوی در مسیر مشهد مقدس

توزیع غذاری نذر در دولت آباد

شولتز زیر اهرم فشار شکست فاجعه‌بار در انتخابات ایالتی

وارد مدار شدن نیروگاه خورشیدی صالح کاشمر