پیام خراسان

آخرين مطالب

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت مدیریت شهری است اجتماعي

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت مدیریت شهری است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - شهردار مشهد گفت: پروژه‌های بر زمین مانده، علاوه بر زخم بر پیکره شهر، نارضایتی مردم را به دنبال دارد ، از این رو اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت مدیریت شهری است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف، صبح امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در نشست خبری با اهالی رسانه و خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: تقریباً 15 ماه است که مسئولیت در شهرداری مشهد را بر عهده گرفتم، بسیار خوشحالم هرچند که این مسئولیت سنگین و سخت است، اما تمام لحظات آن شیرین است، بنده، نخستین شهردار مشهد از بدنه شهرداری بودم و مدیران خود را نیز از همین بدنه انتخاب کرده‌ام.
اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت مدیریت شهری است وی افزود: تعداد زیادی پروژه بر زمین مانده و زخم‌های متعددی بر پیکر شهر بود که مغفول مانده بود و در این دوره تعداد زیادی از پروژه‌های ناتمام به اتمام رسید.
شهردار مشهد گفت: زیرا پروژه‌های زمین بر مانده، علاوه بر زخم بر پیکره شهر، نارضایتی مردم را به دنبال داشتند، هر لحظه که می‌گذشت هزینه اتمام پروژه سنگین می‌شد و سعی می‌کردیم به هر روش شده تأمین اعتبار کرده و پروژه را به اتمام برسانیم.
قلندرشریف افزود: پروژه‌های که به اتمام رسید، شامل مجموعه آبی شهید قربانی، بوستان 23 هکتاری برکت، تقاطع چهارسطحی آزادگان، دوربرگردان پیامبر اعظم (ع)، دو ایستگاه آتش‌نشانی 55 و 56، پردیس بوستان بانوان کوهسنگی و وکیل آباد بود.
اجرای چندین پروژه به منظور مدیریت پسماند مشهد وی افزود: پروژه‌های متعددی در حوزه پسماند شهری با همکاری شهرداری و بخش خصوصی شکل گرفته است، در بخش تبدیل مواد، در مرکز بازیافت شهرداری، اقدامات قابل توجهی در حال انجام است.
اجرای پروژه ایمن‌سازی تقاطع سه‌راه کاشانی با توجه به درخواست‌های مردمی شهردار مشهد گفت: بخشی از تقاطع چهارراه میلاد در بولوار امامت، چهار دهه مشکل برای ساکنان و شهروندان ایجاد کرده بود که توانستیم با همکاری منطقه 11 این مشکل را برطرف کنیم‌.
وی افزود: سه راه کاشانی یکی دیگر از تقاطع‌های ناامن و نازیبای شهر مشهد بود که با بودجه‌ای 250 میلیارد تومانی که تنها 200 میلیارد تومان آن مربوط به تملکات بود، اصلاح و به معبری امن تبدیل شد.
اجرای پروژه تعریض پل دهرود در راستای اجرای درخواست‌های مردمی قلندر شریف گفت: پروژه پل دهرود، خارج از محدوده شهری مشهد بود اما با توجه به مطالبات مردمی، شهرداری مشهد در مسیر تعریض پل و برطرف کردن مشکل گام برداشت و توانستیم یکی از مردمی‌ترین پروژه‌های شهر را به بهره‌برداری برسانیم.
وی افزود: در حوزه‌های فرهنگی اقدامات مناسبی با همکاری دستگاه قضائی انجام شده است، تکمیل و راه‌اندازی ساختمان شوق زندگی یکی از پروژه‌های موفق شهرداری مشهد است که با همکاری دستگاه قضائی اجرا شد.
شهردار مشهد اضافه کرد: افتتاح بولوار 35 متری خین‌عرب تا اسماعیل‌آباد، بهره‌برداری از 15 زمین ورزشی روباز، بهسازی کال زرکش و بهره‌برداری از مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین از جمله اقدامات مدیریت شهری در یک‌سال گذشته بوده است.
عضویت 400 هزار نفر از شهروندان در نرم‌افزارهای آنلاین پسماند قلندر شریف با اشاره به اهمیت موضوع تشویق مردم به استفاده از اپلیکیشن‌های جمع‌آوری زباله‌های خشک از درِ منازل گفت: در حال حاضر اپلیکیشن‌های آنلاین جمع‌آوری پسماند، دارای 400 هزار کاربر است و تلاش می‌شود این عدد تا پایان دوره ششم به 600 هزار کاربر افزایش پیدا کند.
تأمین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از طریق پساب وی افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فضای سبز، دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و یکی از عوامل محدود کننده در ارتقای فضای سبز در مشهد، مبحث آب است که اگر برای آن اعتبار گذاشته شود به سمتی خواهیم رفت که می‌توانیم با پساب، آب مورد نظر فضای سبز را تأمین کنیم.
اجرای پروژه‌های شهری در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز و ترافیکی شهردار مشهد افزود: در این دوره از مدیریت شهر مذاکره ویژه‌ای انجام دادیم تا دستگاه TBM به انتهای خط سه قطار شهری وارد شود، هم‌زمان خط چهار نیز در حال فعالیت است.
وی افزود: در کنار این اقدامات، پردیس شهربانو بسیج، پروژه زود بازده پارک خطی بوستان کرامت، پردیس بانوان طرق و بوستان شهربانو آفتاب در منطقه 10 و پایانه اتوبوس رانی شهید مفتح درحال انجام است.
قلندر شریف گفت: مجموعه آبی و ورزشی رسالت و ساختمان باغ موزه دفاع مقدس نیز در حال اجرا است، مجموعه ورزشی جنب شهربانو وکیل‌آباد، بوستان جهان‌شهر و ایستگاه سلامت خط 2 نیز دیگر پروژه‌های است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
تبدیل وضعیت 4 هزار ایثارگران در شهرداری مشهد وی افزود: در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری مشهد، تلاش‌های زیادی انجام داده است، دو هزار و 32 نفر در یک‌سال گذشته تبدیل وضعیت و به صورت کلی چهار هزار نفر در شهرداری مشهد تبدیل وضعیت کرده‌ایم.
شهردار مشهد گفت: در طول یک‌سال و نیم از راه‌اندازی دفتر خلاقیت و نوآوری شهری بود که اداره کل تحت عنوان خلاقیت و نوآوری شهری ایجاد شد، هدف از ایجاد این اداره‌کل؛ استفاده حداکثری از ایده خلاقانه در حل مشکلات شهری با همکاری کارخانه نوآوری و شرکت دانش بنیان بوده است.
وی افزود: در دستور کار جدید به دنبال راه‌اندازی شش مرکز نوآوری تخصصی در حوزه‌های خدماتی شهر هستیم، از دیگر اقدامات ما ایجاد رصد خانه شهری مشهد بود که در یک‌سال گذشته فعال و فضای آن به گونه‌ای است که داده و اطلاعات مرتبط با زندگی شهری روزانه استخراج و در اختیار پژوهشگران و مدیران قرار می‌گیرد.
کاهش فرآیندهای اداره در شهرداری مشهد قلندر شریف گفت: از دیگر اقدامات ویژه ما راه‌اندازی اداره دیپلماسی شهری است، یکی از اقدامات شهری ما تمرکز بر دیپلماسی شهری به عنوان ابزار جدید تعامل با شهرهای تراز اول و برون رفت از مشکلات، با کسب تجارب است، ما به دنبال این هستیم نشست شهرداران مرتبط با حوزه‌های مأموریتی این شهر را در مشهد دنبال کنیم.
وی افزود: یکی از گرفتاری‌های شهروندان نارضایتی از نحوه ارائه خدمات است، در حال حاضر 28 فرآیند جدید، الکترونیکی شده است.
شهردار مشهد در پایان گفت: شهرداری مشهد در حوزه الکترونیکی فرآیند نسبت به بقیه پیشرو بوده، در حال حاضر 67 فرم کسر شده، 109 فرم بهبود پیدا کرده و 269 امضا نیز حذف شده است.
کد خبر 777882

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/707358/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هفته دفاع مقدس یادآور از خود گذشتگی اقشار مختلف و تاریخ ماندگار کشور است

آیت‌ا... علم‌الهدی: جامعه‌المصطفی فرصتی برای توسعه اسلام و انقلاب در عرصه بین‌الملل است

مجیدی: گردوغبار مرگ روی سینما نشسته است

ایرانی‌ها اصلا کوتاه‌بیا نبوده و نیستند!

کشف داروی دامپزشکی از 2 فروشگاه روستایی در کاشمر

تدارک 62 برنامه در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت/ زیارت جامعه کبیره به متن جامعه می‌آید + جدول

در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی بر تشدید نظارت بر بازار سیمان تاکید شد

سرقت طلاهای بدلی/ راز قتل پیرزن 83 ساله فاروجی

رویداد ملی تانای صنایع‌دستی خراسان شمالی با هدف توسعه این صنعت برگزار می‌شود

استاندار خراسان شمالی: مهم‌ترین مطالبه مردم منطقه غلامان ارتقای سیاسی است

همراه مسجد موجب افزایش اعتماد مردم و سرمایه‌های‌ اجتماعی می‌شود

طرح اعزام زائران رضوی با جا به جایی حدود 11 هزار زائر در خراسان شمالی به پایان رسید

استاندار خراسان‌شمالی: استقرار نمایندگی ادارات در شهر غلامان ضروری است

بهره‌مندی 270 نفر از خدمات درمانی هلال احمر در مناطق کم‌برخوردار بجنورد

گوگل باز هم به دادگاه می‌رود

اجتماع اردوزبانان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

رییس‌کل دادگستری خراسان‌شمالی: نظارت بر عملکرد کارکنان تقویت شود

اجتماع بزرگ زائران اردو زبان در حرم مطهر رضوی

شهردار مشهد مقدس باز هم از شورای شهر تذکر گرفت

ساخت 500 واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها در خلیل آباد

شهردار مشهد مقدس باز هم تذکر گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران وارد یاسوج شد

تعهد اشتغال در حوزه کشاورزی خراسان رضوی به 100 درصد رسید

خشکاندن تدریجی درختان هیرکانی + فیلم

کارگروه‌های استانی انتصابات ستاد پزشکیان وجاهت قانونی ندارد

برگزاری المپیاد ورزشی جام شهدای اصحاب رسانه برای نخستین‌بار در کشور

شناسایی 6 نفر از عوامل آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان

گروسی: منتظر دیدار بار رئیس‌جمهور پزشکیان هستم

جاده‌های مازندران زیر بار ترافیک سنگین سفرهای تابستانی

دردی بالاتر از این نیست که کودکانی در غزه از ترس صدای انفجار جان می دهند

تخلیه ساکنان شرق لس آنجلس بر اثر آتش‌سوزی جنگل + فیلم

تعهد 100 درصدی اشتغال در حوزه کشاورزی خراسان رضوی

صرفه‌جویی ارزی حاصل بومی‌سازی قطعات در فولاد سنگان خواف به 12.5 یورو رسید

درخشش سمپاد خراسان رضوی در جشنواره شیراز

تصاویر جالب از هشت‌پای بامزه که با ناز و ادا راه میره!

«دلاور بی ترمز» به ایستگاه نشر رسید

«دلاور بی‌ترمز» را بیشتر بشناسیم

سندی دیده نشده از تقدیم‌نامه دکتر شریعتی به شهید آیت الله مطهری

همه‌چیز درباره برنامه داستان شد؛ از محتوای برنامه تا زمان پخش

گاف جدید مسعود فراستی + ویدئو و شرح کامل ماجرا

حمایت از پایان‌نامه‌‌های سینمایی و حضور پررنگ دانشگاهیان در پاسداشت روز ملی سینما +فیلم

اجرای طرح «کاروان دانایی» با ارسال 100هزار جلد کتاب

با راهکار‌های خلاقانه اقشار مختلف را درگیر راه شهدا کنیم

کتاب گزارش عملکرد سه‌ساله دانشگاه تهران منتشر شد

اتحادیه ناشران با وزیر ارشاد برای سرقت ادبی مذاکره می‌کند/ کتاب‌سازی ناشران «پخته‌خوار»

«شهره آفاق» منتشر شد

لاتاری خودرو؛ به نام صنعت، به کام دلال

تعیین راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره موسیقی مقامی آوای کویر

خسارت دیدگان سیل در شهرستان زیرکوه از بیمه غرامت گرفتند

نحوه اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و طرح پایش زندانیان