پیام خراسان

آخرين مطالب

مشهد میزبان شصت‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش قدس خراسان، در نشست رسانه ای این جشنواره مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: مشهد و خراسان‌رضوی در سال‌های اخیر میزبان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی متعددی بوده است که تجربه نشان داده جشنواره های برگزار شده با همکاری دستگاه‌های مختلف و مدیریت شهری به نحو شایسته‌ای برگزار شده‌اند.
محمد حسین‌زاده ادامه داد: این جشنواره‌ها فرصت مناسبی را برای گردهمایی استعدادهای هنری و تبادل نظر میان هنرمندان و منتقدین فراهم می‌کنند جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان نیز با توجه شرایطی که با حضور سینماگران جوان برگزار خواهد شد این فرصت را به وجود خواهد آورد تا با برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مشهد امکان معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی فراهم شود.
همچنین حسین‌زاده از برنامه‌های آینده برای گسترش این جشنواره‌ها خبر داد و تأکید کرد: توسعه این مدل جشنواره‌ها باید هدفمند باشد؛ که با تلاش هنرمندان خراسانی، آثار ارزشمندی برای جشنواره فیلم کوتاه تهران تولید شود
*آغاز به کار جشنواره از هفته آینده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار داشت:هفته آینده، جشنواره شصت‌ونهم منطقه‌ای سینمای نوجوان در مشهد آغازبه‌کار خواهد کرد که این رویداد در زمینه استعدادیابی و پیونددادن نسل جوان با سینمای کشور اهمیت زیادی دارد.
حسین‌زاده با اشاره به نقش مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور و مرکز استعدادیابی هنری، افزود: بسیاری از سینماگران برجسته کشور، مسیر رشد خود را از دل سینمای جوان آغاز کرده‌اند. جشنواره‌های منطقه‌ای مانند این جشنواره، بستری مناسب برای کشف و سرمایه‌گذاری روی استعدادهای خلاق در حوزه سینما فراهم می‌کند.
وی همچنین با اشاره به بهبود شرایط زیرساختی در حوزه سینماهای استان بیان کرد: با توسعه زیرساخت‌های سینمایی در سال‌های اخیر، مشهد به یکی از مراکز مهم سینمایی کشور تبدیل شده است و علاقه‌مندی مردم به سینما باعث شده سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه فعالیت کنند.
حسین زاده همچنین به اهمیت معنویت و فرهنگ رضوی در سینمای کشور، اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم که هنرمندان و سینماگران با توجه به این منبع نور و معرفت، آثار برجسته‌ای خلق کنند. همچنین، از تمام همکاران و دست‌اندرکاران جشنواره برای تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم.
حضور423اثرسینمایی در جشنواره شصت و نهم
معاون امور استان‌ها و جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران، نیز در این نشست گفت: اهداف اصلی جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، کشف استعدادها و شناسایی ظرفیت‌های مختلف مناطق کشور است و مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره نیز همین امر است.
سید وحید سیدحسینی، درخصوص تعداد آثار رسیده به این جشنواره بیان کرد: در بخش فیلم این جشنواره، تعداد 423 اثر ارسال شده که شامل 288 اثر داستانی، 66 اثر مستند، 42 اثر تجربی و 27 اثر پویانمایی است. در بخش عکس نیز 948 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این میان 670 اثر تک‌عکسی بوده و در مجموع 308 اثر به بخش مجموعه‌ها راه یافته‌اند.
وی ادامه داد: این جشنواره با هدف تقویت و حمایت از هنرمندان جوان در سراسر کشور و فراهم آوردن فضایی برای به نمایش گذاشتن آثار آنها برگزار می‌شود.
*حمایت از سینماگران جوان
مدیر مجتمع ملل نیز دراین نشست به اهمیت سینما و تأثیرات فرهنگی و اقتصادی آن اشاره کرد و گفت: سینما نه تنها یک صنعت اقتصادی بلکه یک پدیده فرهنگی مهم است که می‌تواند ارزش‌ها و اعتقادات یک ملت را به جهانیان معرفی کند. به عنوان مثال، صنعت سینمایی کشورهایی مانند کره جنوبی توانسته است با تولید فیلم‌هایی که میلیاردها دلار درآمد داشته‌اند، فرهنگ و تاریخ خود را به دیگر نقاط جهان صادر کند.
حسن عبداللهی با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدنی ایران افزود: ایران، با وجود پیشینه تاریخی و فرهنگی عظیمی که دارد، هنوز نتوانسته است به طور کافی در حوزه سینما به تولید فیلم‌هایی بپردازد که این میراث را به جهان معرفی کند. از این رو، باید حمایت‌های جدی‌تری از جوانان در این حوزه صورت گیرد.
عبداللهی همچنین تأکید کرد: مجموعه ما با افتخار از سینمای جوان حمایت می‌کند و هدف ما از اسپانسری این است که هم سینما و هم مجتمع ملل به خوبی شناخته شوند. امیدواریم که این حمایت‌ها بتواند به ادامه این روند فرهنگی کمک کند و در نهایت به رشد و توسعه سینمای ایران منجر شود.
این حمایت به ویژه شامل جوانانی می‌شود که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و این بخشی از برنامه‌های ثابت ما است. خوشبختانه، اولین گام ما در این راستا حمایت از برگزاری جشنواره سینمای جوان است و ما میزبان حدود 120 سینماگر جوان خواهیم بود.
وی همچنین اعلام کرد: از پانزدهم تا بیست‌ودوم شهریورماه، پردیس سینمای ملل برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهد کرد. این برنامه‌ها شامل نشست‌های هفتگی با موضوعات اقتصادی است که هر جمعه از ساعت هشت صبح با حضور کارشناسان مختلف برگزار می‌شود. 
هدف این جلسات، راهنمایی جوانان در زمینه اشتغال و موفقیت در حوزه‌های اقتصادی است. ما تلاش می‌کنیم تا با این اقدامات، مشکلات اقتصادی جوانان را کاهش دهیم و به آنها در مسیر موفقیت کمک کنیم.
افزایش سینماها در خراسان رضوی
رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: وضعیت سینماهای استان در حال حاضر مناسب است و امیدواریم به‌زودی شاهد افتتاح چند سینمای جدید باشیم.
سوسن محمدزاده افزود: از هفت سینمای استان، ما به 17 سینما رسیده ایم. همچنین در گل‌بهار دو سینما در حال ساخت است و پروژه سینمایی پدیده نیز در دست احداث قرار دارد.
وی اشاره کرد: تقاضا برای احداث سینماهای جدید درحال افزایش است و پروژه‌های دیگری نیز در دست بررسی و اجرا هستند..

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/720935/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برترین های اسلحه سابر و اپه مشخص شدند

اجرای طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی در خراسان‌جنوبی

مردم شهیدپرور شیروان با پیکر مطهر شهید مرزبان وداع کردند

تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره قرآنی باران وحی در مشهد

استاندار خراسان رضوی با سفیر تاجیکستان در ایران دیدار کرد

غرق شدن جوان 16 ساله در دره جنگل دالخانی رامسر

سردار سلامی: پرتاب موفق ماهواره «چمران-1» نماد همکاری دولت و سپاه است

وداع شیروانی‌ها با پیکر شهید «پارسا سوزنی»

سیل در رازوجرگلان

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های طبس

»جریمه» تاوان سوءاستفاده از کارت سوخت در قاینات

وجود 170 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور

تلاش برای ارتقای بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) و بازگشت بیمارستان شهید رحیمی به حالت قبل

بخشودگی 248 میلیارد ریال جرایم مالیاتی قابل بخشش فقط در شهریورماه سال جاری

78 درصد تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی جذب شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در برخی روستاهای رازوجرگلان

آسفالت حدود 2 میلیون مترمربع از معابر حاشیه شهر مشهد

جاده‌ های جنوب خراسان رضوی توسعه می یابد

حذف متکدیان در مشهد با مشارکت خبرگزاری‌ها و مراکز هنری

بانک مرکزی اروپا برای دومین بار در سه ماه گذشته نرخ بهره را کاهش داد

تعطیلی کلیه تفرجگاه‌ها و بوم گردی‌های شهرستان درگز

پایان طرح آفتابگردان در مشهد

سوغاتی ناجی زائران کربلا به دخترش نرسید

کتاب فرانظریه اسلامی سیاست جهانی منتشر شد

کتاب شعر داریخدی ثانیه‌لر در اردبیل رونمایی شد

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به آیت الله مرتضوی

170 هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد

احتمال بارش پراکنده در خراسان جنوبی از اواخر امشب

شروع کارگاه مرمتی موزه‌های قاین

میزبانی بیرجند از مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر

تصادفات در خراسان‌شمالی 20 مصدوم برجا گذاشت

دستگیری 17 نفر متهم در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور شیروان

رییس کمیته امداد بخش رضویه:26 سری جهیزیه بین نوعروسان کمیته امداد بخش رضویه توزیع شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در مشهد موجود است

کمپ‌ اسکان مسافران تابستانی مشهد

کاهش جابجایی مسافران ریلی در مسیر مشهد

دیدار سفیران مهدویت با جانبازان قطع نخاع در مشهد

صربستان بار دیگر سربازی را اجباری می‌کند

آماده سازی مدارس خراسان رضوی

فرصت محدود استفاده از بهترین شرایط تخفیف و تقسیط شهرداری مشهد در تابستان

توزیع حدود 200 تن سیمان در بجنورد

تصمیم گیری نوجوانان برای آینده جهان با یک کتاب

مهندسی معکوس از مدارس تحول‌خواه می‌تواند راهگشا باشد

گزارشی از حضور زنان خیابانی و آرامشی که از اهالی سلب شده است

پیش بینی برداشت 3 هزار و 500 تن خرما از نخلستان‌های طبس

بدرقه شهید ناروئی تا آرامگاه ابدیش در نهبندان

بخشودگی 248 میلیارد ریال جرایم مالیاتی قابل بخشش در خراسان جنوبی

درگذشت خادم الحسین «جلال اسدی» را تسلیت عرض می‌کنم

تجارب موفق در زمینه بازآفرینی شهری در خراسان شمالی استفاده شود

عاملان شهادت «شهید سوزنی» برای مرگشان لحظه شماری کنند