افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران دهه آخر صفر شهرداری مشهد از افزایش قابل توجه زائران در مراکز اسکان موقت و اضطراری شهرداری مشهد خبر داد.
محمد باغبان امروز 17 شهریورماه، در نشست خبری ستاد دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: با وجودی که ماه صفر به پایان رسیده است، اما باتوجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه خدمترسانی و اسکان زائران همچنان ادامه یافت.
وی ادامه داد: طی روز گذشته 30 هزار و 497 نفر زائر در 17 مرکز موقت مشهد میزبانی و اسکان داده شدهاند و جمع کل آمار اسکان شهرداری مشهد طی دهه پایانی ماه صفر بیش از 283 هزار زائر بوده است.
باغبان اضافه کرد: با توجه به استقبال و اسکان زائران در مشهد آمار میزبانی و اسکان و خدمترسانی شهرداری در سال جاری به نسبت سنوات قبل رشد بسیار چشمگیری داشته و شهرداری مشهد در حوزه اسکان موقت و اضطراری رکورد شکنی داشته است.
رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: اوج اشغال ظرفیت اسکان موقت و اضطراری در شب شهادت امام رضا(ع) بود که اگر تدبیر نمیشد مشکل در این حوزه به وجود میآمد، چراکه حجم ورودی زائران با خودروی شخصی به مشهد بالا بود.
وی بیان کرد: در سه شب پایانی ماه صفر بوستان زائر پذیر غدیر دو برابر ظرفیت خود، زائر پذیرش کرد، ضمن اینکه تدابیر لازم جهت افزایش زیرساخت برای اسکان زائران را در بوستان زائر پذیر غدیر انجام دادیم. پذیرش بیش از 3000 خودرو را داشتیم که در شب شهادت امام رضا(ع) به 5000 خودرو رسید.
باغبان تصریح کرد: بوستان جهانشهر و مجتمع آیهها نیز در شب شهادت امام رضا(ع) تکمیل ظرفیت شد و بیش از چهار روز شرایط ماندگاری زائران را فراهم کرد.
عودت بیش از 23 میلیارد ریال به زائران شاکی در دهه پایانی صفر
در ادامه معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی گفت: تعداد شکایت واصله 466 مورد بوده که مبلغ عودت شده 23 میلیارد و 708 میلیون ریال اعلام شده و 17 مورد اقدام به پلمب واحدهای متخلف صورت گرفته است.
بخشعلی بیاتی اظهار کرد: تنظیم بازار، تامین اقلام و نظارت و بازرسی از اولویتهایی بود که در سنوات گذشته هم در سند دهه پایانی آخر صفر و هم از سوی استاندار به جد مورد تاکید بود.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی گفت: 21 هزار و 109 گزارش بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل 2376 پرونده به ارزش ریالی 247 میلیارد و 623 میلیون ریال بوده است.
وی اضافه کرد: در حوزه شکایات و گزارشهای دریافتی با توجه به اینکه 3375 گزارش دریافتی از مجموعه واحدهای خدماتی در سطح استان دریافت شده ما رتبه دوم کشور را در دهه پایانی ماه صفر بعد از تهران داشتیم و بیشترین فراوانی نیز مربوط به خدمات حوزه نان و دوم مواد پروتئینی و رتبه سوم واحدهای خدماتی پارکینگها است .
وی اظهار کرد: در حوزه تامین اقلام مانند برنج، گوشت، شکر و آرد به رغم همه نگرانیها شرایط خوبی داشتیم و از این جهت با مشکلی مواجه نشدیم.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی افزود: در حوزه نظارت بر هتلها و هتل آپارتمانها، اقدامات مشترکی با جامعه هتلداران، هتل آپارتمانداران و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انجام شده است.
وی تصریح کرد: ما نظارتهای پیشبینی را قبل از اجرای طرحها و الصاق نامهها بر واحدها انجام دادیم و در ایام پیک نیز با ایجاد پایگاههایی نظارتی در سطح شهر، این واحدها بهطور مشترک مورد پایش قرار گرفتند.
بیاتی بیان کرد: تخلفات صورت گرفته در برخی سایتها و اپلیکیشنهای مسافرتی را نیز شاهد بودهایم که در ایام غیر پیک با قیمتی زیر نرخ معمول، هتلها را گارانتی کرده و در ایام پیک قیمتها را افزایش دادند.
وی در خصوص بیشترین تخلفات صورت گرفته در ایام پایانی ماه صفر گفت: بر اساس آمار بیشتر تخلفات ثبت شده مربوط به عدم رعایت تعرفهها توسط واحدهای اقامتی بدون مجوز بوده است. در مجموع، در بازه زمانی طرح نظارتی بیش از 720 مورد بازرسی انجام و 92 مورد تخلف به ارزش حدود 729 میلیون تومان ثبت شد.
بیاتی عنوان کرد: در طول 2 سال اخیر طرحهای نظارتی با جدیت بیشتری پیگیری و در مجموع بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در این طرحها تعیین تکلیف شده است.
وی ادامه داد: 50 درصد تخلفات در حوزه اقامتی گزارش شده که اقدامات لازم برای حمایت از مسافران و زائران در حال انجام است.
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/725046/