پیام خراسان

آخرين مطالب

روایت تسنیم از مصائب ثبت‌نام وام فرزند و ازدواج! اقتصادي

روایت تسنیم از مصائب ثبت‌نام وام فرزند و ازدواج!
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - تسنیم / اگر شما هم این روزها درگیر ثبت ‌نام وام فرزند یا ازدواج باشید حتما با مصائب و مشکلات مرحله نخست ثبت نام آشنایید؛ فقط برای ثبت نام وام باید چند روز در تلاش باشید.
بعد از انتشار جزئیات وام 91.5 همتی بانک ها به کارمندان خود، موضوع پرداخت وام به مردم عادی خصوصا جوانان در فضای رسانه ای و جامعه داغ‌تر از قبل شد.
وام ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن از جمله پرچالش‌ترین وام‌هایی است که از نظام بانکی می توان دریافت کرد. اما مصائب دریافت وام فرزند و ازدواج به دلیل قرض‌الحسنه بودن نسبت به سایر وام ها بیشتر است.
مبلغ وام ازدواج 1403 با توجه به سن متقاضیان بین 300 تا 350 میلیون تومان است و به زوجین کمک می‌کند که بتوانند برخی از هزینه‌های ابتدایی برای تشکیل زندگی مشترک خود را تأمین کنند.
وام فرزندآوری براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از 1400/01/01 به بعد و در داخل ایران متولد شده اند، تعلق می گیرد؛ مبلغ وام برای فرزند اول مبلغ 40 میلیون تومان با دوره باز پرداخت 3 سال (36 ماه)، فرزند دوم مبلغ 80 میلیون تومان با دوره باز پرداخت 4 سال (48 ماه)، فرزند سوم مبلغ 120 میلیون تومان با دوره باز پرداخت 5 سال (60 ماه)، فرزند چهارم مبلغ 150 میلیون تومان با دوره باز پرداخت 6 سال (72 ماه) و فرزند پنجم به بعد مبلغ 200 میلیون تومان با دوره باز پرداخت 7 سال (84 ماه) است.
اگر شما هم این روزها درگیر ثبت نام و فرایند تکمیل پرونده برای وام ازدواج و فرزند آوری باشید، حتما در جریان کندی سایت و مشکلات در مرحله نخست ثبت نام این وام هستید. برای اینکه موفق به ثبت نام در مرحله نخست شوید باید حداقل چند روز هر کاری دارید زمین بگذارید و به حل جمع و تفریق های سایت ثبت نام وام فرزند مشغول شوید تا در نهایت بعد از چند روز تلاش موفق به عبور از مرحله نخست ثبت نام شوید.

پیام خراسان

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، بعد از تکمیل مشخصات مربوط به پدر و فرزند در صفحه نخست ثبت نام وام فرزند و با چندین بار تلاش سرانجام به صفحه بعد (ارسال کد تایید تلفن همراه و استان محل سکونت) می رسیم اما در همین مرحله فرایند ثبت نام متوقف می شود چراکه به دلیل کندی سایت و اختلال های رایج امکان تایید و ادامه وجود ندارد. طبق روال عادی در این مرحله متقاضیان باید بعد از درج حاصل جمع و تفریق به نمایش گذاشته در کادر مربوطه و کلیک روی گزینه ادامه، به صفحه بعدی بروند ولی این فرایند امکان پذیر نمی شود مگر اینکه متقاضیان چند روز حداقل درگیر تکرار همین فرایند ساده باشند. 
تازه اگر از این مرحله هم عبور کنند باز با چالش دیگری به نام انتخاب بانک و ... مواجه می شوند؛ یکی از متقاضیان وام فرزند که چندماهی است برای ثبت نام در این سایت تلاش می کند به خبرنگار ما می گوید: از چهار ماه قبل که فرزندم به دنیا آمده چندین بار تلاش کردم در سایت اسم بنویسم و حتی به کافی نت ها هم مراجعه کردم ولی هر بار یک مشکل داریم.
او می گوید: حتی اگر از مرحله ثبت نام اولیه عبور کنیم موقع انتخاب بانک نمی توانیم بانکی انتخاب کنیم چون سایت می گوید فعلاً بانکی در شهر شما برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد!
متقاضیان وام ازدواج و فرزند بخوبی درک می کنند که حتی بعد از اینکه موفق به ثبت نام اینترنتی هم شوند و شعبه بانک هم مشخص شود باز نمی توانند نفس راحت بکشند چراکه وقتی به شعبه می روند و با وثایق مد نظر بانکها مواجه می شوند، رسماً با چالش های جدی و جدیدی برای دریافت وام مواجه می شوند.
این درحالی است که مسئولان ارشد نظام بانکی و دولت بارها به بانک ها گفته اند که سخت گیری های خود را در خصوص تضامین وام ازدواج و فرزند به حداقل برسانند ولی بازهم مراجعه به شعب نشان میدهد که بانک ها گوش‌شان به هیچ کدام از این حرف ها بدهکار نیست و مرغ‌شان یک پا دارد! 
طبق تازه ترین اعلام بانک مرکزی، 355 هزار نفر در صف وام ازدواج و حدود 425 هزار نفر در صف وام فرزند هستند و به این زودی ها هم نمی توان شاهد کوتاه شدن این صف بود چراکه فرزین رئیس کل بانک مرکزی معتقد است انتظارات از نظام بانکی فراتر از منابع موجود در شبکه بانکی است!
او می گوید مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای سال جاری برای وام ازدواج و فرزندآوری 200 همت است درحالی که اگر بنا باشد صف وام ازدواج و فرزند برچیده شود و افرادی که تا پایان سال به این صف ها اضافه می شوند نیز بتوانند براحتی تسهیلات را دریافت کنند، به اعتبار 800 همتی نیاز است.
هرچند بانک مرکزی می‌گوید: دست بانک‌ها خالی است و منابع کافی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد ولی مجلسی ها معتقدند مشکل فعلی در این حوزه به بانک ها بر می گردد. پژمانفر رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سؤال؛ "آیا مشکل فعلی وام ازدواج به‌دلیل عدم منابع و اعتبار کافی است یا کوتاهی بانک‌ها؟" گفت: مشکل در بانک‌هاست و باید حسابرسی دقیق در این حوزه انجام شود.
گفتنی است، حواشی اخیر وام کارمندان بانک‌ها و صف طولانی وام ازدواج و فرزند آوری موجب شده تا فرزین رئیس کل بانک مرکزی فردا راهی مجلس شود؛ کمیسیون اصل 90 فردا ظهر میزبان رئیس کل بانک مرکزی است تا با حضور او، مشکلات مربوط به وام های خرد و کلان بانکی را مورد رسیدگی قرار دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/728674/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد

توزیع موادمخدر در پوشش خانواده در مشهد

عرضه محصولات پاییزه در نمایشگاه بین المللی بیرجند

معرفی مفاخر با حرکت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

خانه فناور محیط زیست خراسان جنوبی افتتاح شد

راز اخراج جنجالی: متاسفم دکلان، باید بری بیرون!‏

ثبت نام تشرف به عمره مفرده

تیم البرز مقام نخست مسابقات هندبال دختران کشور را کسب کرد

علیرضا دبیر: در المپیک‌ها کشتی بار ورزش ایران را به دوش می‌کشد

برگزاری همایش یاوران وقف در مشهد

برای سومین سال پیاپی؛47 بسته لوازم‌التحریر در قوچان توزیع شد

6 زندانی محکوم مالی در تربت حیدریه به مناسبت هفته دفاع مقدس آزاد می‌شوند

جریمه 1 میلیارد و 113 میلیون تومانی برای عامل آتش سوزی جنگل‌های لرستان

برگزاری نشست تحول علوم انسانی، گفتمان انقلاب اسلامی و دانشگاه در مشهد

نخستین اجلاسیه بین المللی واقفان رضوی در مشهد

قدیمی‌ترین سند وقفی ایران در نیشابور

فوری| مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد

حماس: تکرار و ادامه اقدامات متجاوزانه علیه ملت لبنان را بار دیگر محکوم می‌کنیم

سی‌وهشتمین سالگرد شهادت شهید محمود کاوه در مشهد برگزار می‌شود

6 زندانی در تربت حیدریه آزاد می شوند

نامه پرسپولیس برای میزبانی در مشهد

وقف تقویت کننده سرمایه اجتماعی است

معرفی6کتاب حوزه جهادومقاومت که رهبر انقلاب بر آنان تقریظ نگاشتند

فضائلی خبر داد؛ معرفی6کتاب حوزه جهادومقاومت که رهبر انقلاب بر آنان تقریظ نگاشتند

تخلف 21 هزار میلیاردی ایران‌خودرو؛ شورای رقابت ورود کرد

آتش‌سوزی انبار ضایعات چوب در طرقبه مهار شد

کشف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

بازدید شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر آیینی ابن حسام خوسفی از مقبره او

داور مشهور اسپانیایی قاضی بازی ایران گواتمالا

انفجاری‌های جدید در لبنان ؛ این بار تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو و رایانه‌ها منفجر شدند | اعلام تعداد شهدای جدید + تصاویر

علیرضا دبیر: یک میلیارد تومان بابت مالیات از حساب مدال‌آوران کسر شده است؛ در المپیک‌ها کشتی بار ورزش ایران را به دوش می‌کشد

47 بسته لوازم‌التحریر در قوچان توزیع شد

کسب رتبه نخست خراسان رضوی در مسابقات قرآنی اوقاف توسط دانش آموز دبیرستان امام رضا(ع)

دوشیفته بودن 44 مدرسه در تربت‌ حیدریه

محل بازی‌‎های ملی و باشگاهی مشخص شد/ استقلال و پرسپولیس در ثامن

بازی‌های آسیایی سرخابی ها در ورزشگاه ثامن برگزار می‌شود/ مسابقات تیم ملی به ورزشگاه امام رضا می‌رود

فیلم «مست عشق» با چه هدفی ساخته شد؟ منابع آن چه بودند؟

معرفی 6 کتاب حوزه جهاد و مقاومت با تفریظ رهبر انقلاب بر آنها

نسخه خطی «بشاره النبوه»موجود در کتابخانه حرم رضوی رونمایی شد

پرسپولیس – پاختاکور در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد| بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه امام رضا(ع)

تصاویری از برگزاری مراسم سومین روز شهادت جلال اسدی

44 مدرسه در تربت‌حیدریه دوشیفته هستند

تغییر ساعت کاری میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار

ترخیص مصدومان حادثه تصادف اتوبوس بوشهر به مشهد

رحیم سرهنگی : امام جمعه اهل سنت کیش، مظهرعقل و وحدت در این منطقه است

بازگشت 7 زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده

توقیف هشت خودرو شوتی در شهرستان نهبندان

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دوره دوم کارآموزی قضایی

درخواست مهم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از زائران ایرانی

سلاح هنر در خدمت حقیقت فلسطین