پیام خراسان

آخرين مطالب

هیوندای کونا؛ با یک بار شارژ این هاچ‌بک برقی بیش از 500 کیلومتر برانید اجتماعي

هیوندای کونا؛ با یک بار شارژ این هاچ‌بک برقی بیش از 500 کیلومتر برانید
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - در بازاری که به‌سرعت در حال تغییر است، هیوندای کونا یکی از بهترین خودروهای برقی کوچکی است که در حال حاضر می‌توانید بخرید.
هیوندای برای نسل دوم کونا از صاحبان مدل اصلی سوال کرد که دوست دارند ببینند چه مواردی بهبود پیدا می‌کند. بنابراین، مدل جدید کونا فضای بیشتر، کیفیت بالاتر، فناوری بیشتر و‌ــ مورد حیاتی برای خودرو برقی‌ــ برد بیشتری دارد.
در واقع، مدل با باتری بزرگ‌تر کونا را انتخاب کنید و قادر خواهید بود بین دو نوبت شارژ بیش از 300 مایل (480 کیلومتر) طی کنید، و در عین حال شارژ سریع 101 کیلوواتی نیز در دسترس است.
آن ظاهرهای فضایی ما را یاد سریال «بتل‌استار گالکتیکا» (Battlestar Galactica) می‌اندازد، اما داخل کونا شیک، راحت و خوش‌ساخت است، که عقلانیت و الهام‌بخشی را به شکلی درخشان در هم می‌آمیزد.
اگرچه کونا سریع است، بیشتر به سمت راحتی گرایش دارد تا اسپرت بودن‌ــ که این هم اشاره‌ای تاییدآمیز برای خریدارانش است. و به‌روزرسانی‌ فناوری در مقایسه با مدل قبلی حتی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اینترنتی را نیز شامل می‌شود که می‌تواند قابلیت استفاده از سیستم اطلاعات‌ـ‌سرگرمی و همین‌طور احتمالا کارایی خودرو را افزایش دهد.
چگونه این خودرو را آزمایش کردیم
برای اینکه به اطمینان کافی برسم تا کونا را «خودرو سال 2023» معرفی کنم، مطمئن شدم که در تمام جاده‌هایی که خریداران انتظار دارند و به تمام روش‌هایی که ممکن است از کونا استفاده کنند‌ــ از رفتن به مدرسه گرفته تا سفری یک هفته‌ای‌ــ آزمایش شود.
نقاط قوت: جاداری، راحتی، فناوری، برد، ارزش
نقاط ضعف: طراحی ترکیبی از ساده و عجیب است
محدوده قیمت: از 34 هزار و 995 تا 43 هزار و 95 پوند 
اندازه باتری: 48 و 65 کیلووات ساعت
حداکثر برد ادعاشده: 319 مایل (513 کیلومتر)
مایل بر کیلووات ساعت: 3.7 تا 4.26 (5.9 تا 6.8)
حداکثر سرعت شارژ: 101 کیلووات
هزینه شارژ در هر 100 مایل روی وب‌سایت E.ON Drive Next:
1.62 پوند
باتری، برد، شارژ، عملکرد و رانندگی
با کونا گزینه‌های متنوعی دارید و در چهار تیپ و دو نوع باتری در دسترس است. اگر باتری 48 کیلووات‌‌ساعتی را انتخاب کنید که فقط در تیپ پایه ادونس (Advance) موجود است، می‌توانید با یک شارژ حداکثر 234 مایل (376 کیلومتر) حرکت کنید‌ــ و سرعت شارژ سریع تا 74 کیلووات می‌رسد.
هر رده دیگر کونا‌ــ از جمله ادونس‌ــ با باتری بزرگ‌تر 65 کیلووات‌ساعتی در دسترس است که تا 319 مایل (513 کیلومتر) برد دارد و قیمتش از 38 هزار و 595 پوند شروع می‌شود. با یک شارژر سریع مناسب، می‌توانید با سرعت تا 101 کیلووات شارژ کنید، و در مدت یک ساعت و 22 دقیقه از 10 تا 100 درصد باتری را پر کنید.
یکی از مواردی که در خودروهای برقی هیوندای همیشه جذاب و تاثیرگذار بوده کارایی آن‌ها است و تمام مدل‌های کونا به یک پمپ حرارتی مجهزند که کارایی خودرو را به‌ویژه در هوای سردتر بهبود می‌بخشد؛ انتظار می‌رود که با هر کیلووات‌ساعت شارژ کونا بتوانیم مسافتی حدود چهار مایل (6.4 کیلومتر) طی کنیم. البته باید جانب احتیاط را رعایت کنید‌ــ که احتمالا همین کار را خواهید کرد؛ کونا خودرو اسپرت نیست و حتی در مدل‌های دارای باتری بزرگ‌تر، شتاب صفر تا شصت با سرعتی به‌نسبت آهسته (برای خودرو برقی)، 7.8 ثانیه زمان می‌برد.
رانندگی با کونا ساده است، و دایره چرخش کوچک و دید عالی همه‌جانبه دارد. سواری نیز در تمام جاده‌ها به‌استثنای بدترینشان راحت است. 
داخل اتاق، کاربردی بودن و فضای صندوق عقب
بزرگ‌ترین شکایت صاحبان مدل‌های قدیمی‌تر کونا از فضای صندوق عقب بود، بنابراین، در مدل جدید این فضا از اندازه ناچیز 374 لیتر به اندازه مفید 466 لیتر افزایش یافته است. صندوق عقب کونا نه تنها بزرگ‌تر شده، بلکه با لبه بارگیری پایین و شکل مربع مناسب، کاربردی‌تر شده است. در بعضی مدل‌ها هم درِ صندوق عقب برقی و خودکار شده است.
فضای عقب خودرو نیز بیشتر شده است، گرچه به اندازه صندوق عقب افزایش نیافته است، اما به اندازه‌ای است که فضای زیادی در عقب خودرو در اختیار کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان قرار دهد. فضای بالای سر نیز، چه در جلو نشسته باشید چه در عقب، خوب است و همه سرنشینان در داخل اتاق به فضای ذخیره‌سازی مناسبی برای وسایل از تلفن همراه گرفته تا عینک آفتابی دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، برای هرکس که مجبور است کودک را در صندلی مخصوص کودک قرار دهد درهای عقب که کامل باز می‌شوند خوشایند خواهد بود، و در عین حال نقاط نصب پایه ایزوفیکس صندلی کودک به‌راحتی در دسترس‌اند.
ما همچنین تحت تاثیر بهبود کیفیت داخل اتاق کونا قرار گرفتیم‌ــ در همه جای اتاق خودرو از مواد مرغوب و تجهیزات کنترل با کیفیت بالا استفاده شده است. 
فناوری، سیستم صوتی و اطلاعات‌ـ‌سرگرمی
طرح آشنای صفحه‌نمایش دوتایی هیوندای در کونا نیز دیده می‌شود، یک صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی تازه و حساس که در مرکز و یک نمایشگر دیجیتالی با وضوح و اندازه مشابه مقابل راننده قرار دارد. هیوندای همچنین می‌گوید به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری اینترنتی نیز به روند بهبود تجربه کاربر در استفاده از این صفحه‌نمایش‌ها ادامه خواهد داد.
سیستم ناوبری استاندارد کونا همچنین نشان خواهد داد که شارژرهای خودرو برقی کجا قرار دارند، هرچند حدس می‌زنیم بیشتر افراد مانند ما خواهند بود و فقط از قابلیت اتصال گوشی هوشمند برای اپل کارپلی (Apple CarPlay) یا اندروید اتو (Android Auto) استفاده حواهند کرد. در این خودرو، تعداد زیادی محل اتصال یواس‌بی‌ـ‌سی وجود دارد و امکان شارژ بی‌سیم نیز در دسترس است.
این خودرو دارای تعداد زیادی تجهیزات ایمنی و دوربین‌هایی است که هنگام پارک کمک می‌کنند‌ــ حتی در مدل‌های پایین‌ ادونتج، که چراغ‌جلوهای ال‌ئی‌دی (LED) هم دارند، و در عین حال در بعضی مدل‌ها می‌توانید صندلی‌های دارای گرم‌‌‌کن و خنک‌‌‌کن داشته باشید‌ــ حتی می‌توانید فرمان دارای گرم‌کن داشته باشید.
مدل‌های بالای رده آلتیمیت این خودرو به سیستم صوتی بوز (Bose) مجهزند، گرچه مانند اکثر سیستم‌های بوز، کیفیت صدای بم آن از وضوح جزئیات صدا تاثیرگذارتر است. 
قیمت‌ها و هزینه‌ها
انتخاب ما مدل ادونس کونا با قیمت 38 هزار و 595 پوند و باتری بزرگ‌تر 65 کیلووات‌ساعتی است که امکان حداکثر برد 319 مایل (513 کیلومتر) را فراهم می‌کند. فراتر از این قیمت، وارد محدوده خودروهای تسلا خواهید شد‌ــ مشکلی آشنا برای خودروهای برقی حدود 40 هزار پوندی. هرچند کونا خودرو خوبی است، بهترین گزینه برای هزینه 43 هزار پوند نیست‌ــ که قیمت رده بالای مدل آلتیمیت است.
با وجود این، هیوندای همیشه با کارایی بالا و دقت در پیش‌بینی برد خریداران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و کونا نیز از این قاعده مستثنی نیست، به این معنی که هزینه‌های شارژ، به‌ویژه با یک تعرفه انرژی هوشمندانه، باید به‌نسبت پایین باشد.
علاوه بر این، خودروهای هیوندای ضمانت پنج ساله دارند که طولانی‌تر از میانگین است، هرچند باتری خودرو به‌مدت هشت سال تحت پوشش قرار می‌گیرد.
رقبای هیوندای کونا
جیپ اونجر
بی‌ام‌دبلیو آی‌دی.3
کیا نیرو
سوال‌های متداول
چقدر طول می‌کشد تا شارژ شود؟
با یک شارژر سریع می‌توانید با سرعت تا 101 کیلووات شارژ کنید و در مدت یک ساعت و 22 دقیقه از 10 به 100 درصد شارژ برسید.
قیمتش چقدر است‌ و آیا ارزشش را دارد؟
ما ترجیح می‌دهیم سراغ مدل‌های ارزان‌تر ادونتج برویم؛ مدل ادونس با باتری کوچک 48 کیلووات‌ساعتی از 34 هزار و 995 پوند شروع می‌شود و برای نمونه دارای باتری 65 کیلووات‌ساعتی از همین خودرو، باید 3600 پوند دیگر بپردازید.
آیا هیوندای باتری‌ها را رایگان تعویض می‌کند؟
ضمانت استاندارد هیوندای سخاوتمندانه و پنج ساله است، اما پوشش باتری مانند سایر خودروسازان و به‌مدت هشت سال است.
نظر نهایی درباره هیوندای کونا
برای یک هاچ‌بک برقی متداول، کونا به‌‌خوبی نقش یک خودرو ممتاز را ایفا می‌کند. از ظاهر شیک با چراغ‌‌های ال‌ئی‌دی جذاب جلو گرفته تا کیفیت داخل اتاق و فضای ارائه‌شده. علاوه بر این، متوجه شدم که کونا‌ــ مانند تمام خودروهای برقی هیوندای‌ــ کارآمد و در پیش‌بینی برد دقیق است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/728773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) پخت یک غذای متفاوت با کباب کوبیده و گوجه فرنگی در جنگل

تاکید بر معرفی مفاخر و استمرار خط زندگی بزرگان فرهنگی

70میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شد

فیلم| نمایشگاه تخصصی خودرو در مشهد

خودرو سازان در کیفیت و قیمت رقابت کنند

حوادث ترافیکی در خراسان رضوی 17 مصدوم بر جای گذاشت

ثبت‌نام و انتخاب کاروان عمره مفرده سپرده‌گذران در خراسان شمالی

نمایشگاه تخصصی خودرو در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم

جزئیات سفر و علت وقوع حادثه برای اتوبوس بوشهر- مشهد

تصاویری شگفت‌انگیز از خانواده‌ گرگ‌های خاکستری در جنگل‌های هیرکانی

بارش‌ها تا هفته آینده در نوار غربی کشور تشدید می‌شود

شهرداری برای حل مشکل میدان میوه و تره بار اقدام عاجل کند

توسعه کتابخانه‌ های گناباد نیازمند همراهی خیران است

معرفی 6 کتاب حوزه جهاد و مقاومت با تقریظ رهبر انقلاب بر آنها

مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد

توزیع موادمخدر در پوشش خانواده در مشهد

عرضه محصولات پاییزه در نمایشگاه بین المللی بیرجند

معرفی مفاخر با حرکت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

خانه فناور محیط زیست خراسان جنوبی افتتاح شد

راز اخراج جنجالی: متاسفم دکلان، باید بری بیرون!‏

ثبت نام تشرف به عمره مفرده

تیم البرز مقام نخست مسابقات هندبال دختران کشور را کسب کرد

علیرضا دبیر: در المپیک‌ها کشتی بار ورزش ایران را به دوش می‌کشد

برگزاری همایش یاوران وقف در مشهد

برای سومین سال پیاپی؛47 بسته لوازم‌التحریر در قوچان توزیع شد

6 زندانی محکوم مالی در تربت حیدریه به مناسبت هفته دفاع مقدس آزاد می‌شوند

جریمه 1 میلیارد و 113 میلیون تومانی برای عامل آتش سوزی جنگل‌های لرستان

برگزاری نشست تحول علوم انسانی، گفتمان انقلاب اسلامی و دانشگاه در مشهد

نخستین اجلاسیه بین المللی واقفان رضوی در مشهد

قدیمی‌ترین سند وقفی ایران در نیشابور

فوری| مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد

حماس: تکرار و ادامه اقدامات متجاوزانه علیه ملت لبنان را بار دیگر محکوم می‌کنیم

سی‌وهشتمین سالگرد شهادت شهید محمود کاوه در مشهد برگزار می‌شود

6 زندانی در تربت حیدریه آزاد می شوند

نامه پرسپولیس برای میزبانی در مشهد

وقف تقویت کننده سرمایه اجتماعی است

معرفی6کتاب حوزه جهادومقاومت که رهبر انقلاب بر آنان تقریظ نگاشتند

فضائلی خبر داد؛ معرفی6کتاب حوزه جهادومقاومت که رهبر انقلاب بر آنان تقریظ نگاشتند

تخلف 21 هزار میلیاردی ایران‌خودرو؛ شورای رقابت ورود کرد

آتش‌سوزی انبار ضایعات چوب در طرقبه مهار شد

کشف بیش از هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

بازدید شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر آیینی ابن حسام خوسفی از مقبره او

داور مشهور اسپانیایی قاضی بازی ایران گواتمالا

انفجاری‌های جدید در لبنان ؛ این بار تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو و رایانه‌ها منفجر شدند | اعلام تعداد شهدای جدید + تصاویر

علیرضا دبیر: یک میلیارد تومان بابت مالیات از حساب مدال‌آوران کسر شده است؛ در المپیک‌ها کشتی بار ورزش ایران را به دوش می‌کشد

47 بسته لوازم‌التحریر در قوچان توزیع شد

کسب رتبه نخست خراسان رضوی در مسابقات قرآنی اوقاف توسط دانش آموز دبیرستان امام رضا(ع)

دوشیفته بودن 44 مدرسه در تربت‌ حیدریه

محل بازی‌‎های ملی و باشگاهی مشخص شد/ استقلال و پرسپولیس در ثامن

بازی‌های آسیایی سرخابی ها در ورزشگاه ثامن برگزار می‌شود/ مسابقات تیم ملی به ورزشگاه امام رضا می‌رود