پیام خراسان

آخرين مطالب

سرلشکر سلامی: ایران با هیچ ظالمی سر سازش ندارد اجتماعي

سرلشکر سلامی: ایران با هیچ ظالمی سر سازش ندارد
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فرمانده کل سپاه گفت: ایران سربلند بر استوانه‌های مستحکم اقامت شهیدان ما رفعت پیدا کرده است و در مقابل هیچ قدرتی کُرنش نمی‌کند و با هیچ ظالمی سر سازش ندارد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه، 29 شهریور) در دومین رزمایش فرهنگی معنوی رهروان شهدا سپاه پاسداران که در سراسر کشور آغاز شد، گفت: ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) را تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: خداوند متعال پیامبر عظیم الشأن اسلام را به رسالت مبعوث کردند تا قل و زنجیر اسارت را از دست و پای بشریت باز کنند و انسان‌ها را از اسارت طواغیت عالم نجات دهند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه پیامبر عظیم الشأن اسلام رسولی بود از میان همه مردم که سختی‌های مردم برای او ناگوار بود و برای نجات و کمک به مردم مشتاق بود، تصریح کرد: ایشان نسبت به مؤمنین رئوف و رحیم بود و اسوه حسنه عالم خلقت بود.
وی ادامه داد: از برکات ایام نورانی ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) که در آستانه دفاع مقدس ملت بزرگ ایران هم قرار دارد، استعانت می‌جوییم تا بتوانیم بخشی از دین که شهدا و خانواده‌های شهدا بر گردن ما دارند، ادا کنیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به فداکاری خانواده‌های شهدا در راه خداوند تاکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا همه وجود خود را برای احیای اسلام، امتداد بخشیدن به حاکمیت ارزش‌های الهی، جاری کردن حدود الهی بر روی زمین، تحقق احکام الهی، عبادت خداوند و اجتناب از طاغوت در راه اسلام هدیه کردند.
سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های شهدا اظهار کرد: خانواده شهیدان حسین خانی که سه پسر خود را فدا کردند همه وجود خود را در راه اسلام و قرآن و حفظ کشور هدیه کردند. خانواده معظم سرلشکر شهید حاج حسین همدانی که از فرماندهان پیشکسوت و مجاهدان دلیر راه خدا در دفاع مقدس و دفاع از حرم بود.
وی ادامه داد: خانواده معظم شهید آرمان علی‌وردی که یک شهید درخشان در عرصه دفاع از امنیت بود و در مقابله با فتنه عظیمی که توسط استکبار در 1401 به این ملت تحمیل شده بود، جوانمردانه استقامت کرد و مظلومانه به شهادت رسید.
فرمانده کل سپاه پاسداران سپس از خانواده‌های معظم شهید جانباز 70 درصد کاظم مقدس و شهید صدرزاده و همچنین؛ جانباز عباس خمبری که در این جلسه حضور داشتن تجلیل کرد.
سرلشکر سلامی در ادامه از تلاش‌های فرماندهان نیروها و سپاه‌های استانی در آغاز دومین رزمایش و فرهنگی معنوی رهروان شهدا قدردانی کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه اسلام از مسیر جهاد و شهادت عبور کرد، تصریح کرد: هنگامی که وحی در غار حرا بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این آیات روح‌بخش الهی از میان دره‌های باریک و تنگ مکه راهی به روی عالم بگشاید و این چنین در سرتاسر عالم گسترش پیدا کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: هنگامی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به رسالت مبعوث شد، مشرکان، منافقان و کفار که ندای وحیانی پیامبر اسلام را شنیدند تاب نیاوردند و در مقابل او ایستادند و نبردهایی که شکل گرفت عوامل مؤثری برای پیشبرد تاریخ اسلام بود.
عاشورا آئینه تمام‌نمای هنرنمایی همه فضائل بشری است
وی گفت: اسلام با شهادت پیش رفته و باقی مانده است. عاشورا آئینه تمام‌نمای هنرنمایی همه فضائل بشری در یک روز خونین بود و نقطه آغازینی برای استقرار حاکمیت اسلام بود. اگر عاشورا و آن شهادت‌ها نبود اسلام هم نمی‌ماند.
سرلشکر سلامی اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام در جنگ‌های سختی از اسلام دفاع کرد، امام حسن مجتبی علیه السلام برای حفظ اسلام تنها در میدان ایستاد و ائمه اطهار علیهم السلام برای بقای اسلام یا مسموم شدند و یا به شهادت رسیدند.
وی افزود: هنگامی که اسلام از افق ایران در سال 1357 با زعامت و امامت امام عظیم‌الشأن طلوع کرد، کافران طلوع این خورشید را برنتافتند و آمدند تا نور خدا را که در ایران به نام اسلام جلوه‌گر شده است را خاموش کنند. همه این کفار می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند ولی خداوند نور خود را به کمال رساند و این تجلی نور خداوند روی زمین بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه کافران و مشرکین امروز در دنیای استکبار انقلاب اسلامی را تحمل نکردند، گفت: هجوم سراسری به قلب انقلاب اسلامی آغاز شد و ما در نابرابری و کمبود سلاح و تجهیزات در مظلومانه‌ترین فضای سیاسی بین المللی در سخت‌ترین آرایش قدرت مستکبران ایستادیم.
وی افزود: این ایستادگی به برکت جوانانی که سینه‌های ستبر خود را آماج گلوله‌ها کردند و تن خود را به تیر زدند تا تیرها و پیکره اسلام و وطن ما اصابت نکند. بعدها متوجه شدیم آنچه به نام ایران مستقل، سربلند و عزیز اسلامی در جهان مایه عزت همه مسلمانان شده، ایران را تکیه‌گاه مستضعفان قرار داده، ایران را نقطه اطمینان بخش برای حمایت از مظلومان قرار داده و آن را به عظمتی تبدیل کرده که در مقابل هجوم استکبار به سرزمین مسلمانان امروز ایران عزیز عامل ساخت قدرت، ایستادگی و ثبات قدم مسلمانان، عامل پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و اسلام، عامل احیای مجد و عظمت اسلام و عامل احیای عزت مسلمانان شده، این ایران عزیز به برکت این خون‌های پاک به این درجه از عزت، اقتدار و اعتزاز نائل شده است.
سرلشکر سلامی ادامه داد: این میراث با برکت شهیدان عزیز ما است. شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های صبور این عزیزان بودند که راه را بر دشمنان بستند و فرضیه امکان غلبه بر ایران را برای هر قدرتی با هر درجه از بزرگی و شکوه ظاهری و جلالت شیطانی امپراتوری باطل کردند. شهدا بودند که نشان دادند هرگاه با تکیه بر اسلام به میدان می‌رویم از هیچ دشمنی شکست نمی‌خوریم، آن‌ها الفبای مقاومت را به ما آموختند و به حجت‌های خداوند روی زمین تبدیل شدند و باید راه آن‌ها را ادامه بدهیم.
ایران سربلند بر استوانه‌های مستحکم اقامت شهیدان ما رفعت پیدا کرده است
وی گفت: ایران سربلند بر استوانه‌های مستحکم اقامت شهیدان ما رفعت پیدا کرده است. امروز ایران دارای شکوه، جلالت، صلابت و پیشرفت است و از تحریم‌ها، انزوا و تکبیر نمی‌هراسد. ایران در مقابل هیچ قدرتی کُرنش نمی‌کند و با هیچ ظالمی سر سازش ندارد.
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ایران قوی و سربلند که به برکت رهبران الهی خود امام راحل عظیم الشأن و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز مسیر سخت مقاومت را طی کرده است این ایران به برکت این خانواده‌های عزیز هرگز از حرکت خود باز نمی‌ایستد، ایران به واسطه اسلام و شهادت توقف‌پذیر و شکست‌پذیر نیست.
وی افزود: عزت، امنیت، اقتدار، پیشرفت، رفاه، رفعت سیاسی و منزلت معنوی ما در جهان همه مدیون خون‌های بر زمین ریخته مظلومانی است که در جبهه‌ها ایستادند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهیدان ما به اهداف خود رسیدند چرا که هوشمندانه توانستند یک سودای زیبا را با خداوند متعال انجام دهند، تصریح کرد: آن‌ها جان عزیز خود را با بهشت و رضوان الهی که چیزی بالاتر از آن نیست، معامله کردند و به بالاترین درجات رسیدند و در محضر جمال حق بدون واسطه ماوا گزیدند.
وی گفت: خانه این شهیدان دروازه‌های بهشت است چون حضرت علی علیه السلام فرمودند؛ جهاد دری از درب‌های بهشت است که به روی بندگان خدا افتتاح می‌شود و این جهاد سپر مستحکم دفاع از امت است. هر فرد و قوم که لباس جهاد را از تن خارج کند، ذلیل خواهد شد و خداوند بر او لباس ذلت خواهد پوشاند.
فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: حضرت علی علیه السلام فرمودند؛ هیچ قومی نیست که دشمن در اعماق سرزمینش پای بگذارد و ذلیل نشود. این شهدا اجازه ندادند که دشمن در اعماق سرزمین ما راهی پیدا کند و او را بیرون کردند و کشور را از لوث وجود بیگانگان متجاوز پاکسازی کردند و عامل عزت و عظمت ما شدند.
سرلشکر سلامی گفت: اجر و عظمت صبر خانواده شهیدان کمتر از شهیدان نیست که قاعدتاً باید این صبر اجر بیشتری داشته باشد چون شهدا به آرزوهای خود رسیدند، اما، خانواده‌ها تجسم آرزوهایشان را از دست دادند. خانواده‌های شهدا ایثار بزرگ‌تری انجام دادند چون کسی که آرزوهایش را تقدیم می‌کند از کسی که آرزویش دست می‌یابد قاعدتاً ایثار بزرگ‌تری انجام داده است.
وی ادامه داد: همه پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا دوست داشتند خودشان آسیب ببینند اما آسیبی به فرزندان و همسرانشان نرسد. آن‌ها بهترین بندگان خداوند بودند و نشانه‌ها و آیات عمل صالح، آیات کلام طیب و مظاهر حیات طیبه بودند که برای ما هم حیات طیبه و جاودان به ارمغان آوردند.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: امروز بر همه ما لازم و واجب است که بازماندگان این نسل فداکار را تکریم کنیم. خانواده‌هایی که ایستادند و شهیدان خود را تقدیم کردند حتی گاهی یک خانواده از یک خانواده تا 8 شهید تقدیم کرده است. مادامی که آن‌ها هستند ما سعادتمند هستیم تا این آرمان‌ها و بیرق‌ها بلند و برافراشته است، ما سرافراز و سربلند هستیم.
سرلشکر سلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عنوان کرد: حدوداً بیش از یک سال قبل بود که ریاست دفتر فرمانده معظم کل قوا با بنده تماس گرفتند و فرمودند؛ یک پیامی از جانب ایشان دارند که باید به بنده برسانند. لذا؛ شبانه به منزل ما آمدند و گفتند که رهبر انقلاب امروز یک فرمان را برای شما صادر کرده‌اند تا به خانواده‌های شهدا رسیدگی کنید.
وی ادامه داد: ما کار را آغاز کردیم و یک روز صبح اول وقت بود که سردار شیرازی با بنده تماس گرفت و گفت که رهبر انقلاب پس از نماز صبح او را احضار و از او سوال کرده‌اند که نتیجه رسیدگی فرمانده کل سپاه به خانواده‌های شهدا به کجا انجامید. بنده خطاب به سردار شیرازی گفتم که کار را آغاز کرده‌ایم و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه همواره به خانواده‌های شهدا ارادت و عنایت داشته است اما آنچه ما طی این بیش از یک سال اخیر پس از صدور فرمان رهبر انقلاب برای خانواده‌های شهدا انجام داده‌ایم در این زمینه احساس مسئولیت بسیار قوی بر دوش خود حس کرده است و این کار را به صورت گسترده در سطح سپاه پاسداران تکثیر کرده و جریان داده‌ایم.
وی افزود: همه فرماندهان عزیز با انگیزه‌های درونی خود و الهام از رهبر انقلاب این کار را آغاز کرده و ادامه داده‌اند، این کار به یک حرکت عمومی در سپاه پاسداران تبدیل شد و این تصمیم را گرفته‌ایم که هر سال حداقل یک بار به پابوس خانواده‌های عزیز شهیدانمان برویم و به این عزیزان سرکشی کنیم و یاد و خاطره عزیزان شهید را گرامی داشته و به آن‌ها بگوییم که هیچ‌گاه آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم.
سرلشکر سلامی در پایان تاکید کرد: ما هیچ‌گاه این عزیزان را فراموش نمی‌کنیم؛ چون آن‌ها فراموش شدنی نیستند، چرا که طبق سنت الهی شهدا زنده هستند حتی از ما نیز زنده‌تر هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/730543/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه آبرسانی فرسوده و هدررفت آب دغدغه این روز‌های نشتیفان + فیلم و عکس

اعلام برنامه مسابقات مرحله اول جام حذفی

افزایش 55 درصدی فوتی‌ها و 56 درصدی مجروحین در حوادث جاده یزد - طبس

مدت زمان سفر حج کوتاه شود

مسابقات قهرمانی والیبال بانوان در سملقان برگزار شد

سکوی برتر المپیاد هنر به هنرجویان بجنورد رسید

دیدار ایران - قطر در مشهد برگزار می‌شود

توزیع 69 سری لوازم خانگی بین مددجویان کمیته امداد خلیل آباد

تجلیل از برگزیدگان قرآنی در مشهد

«توچال» برای سومین بار پاکسازی شد

پیام سردار سلامی به سیدحسن نصرالله در پی وقوع اقدام تروریستی در لبنان

صنعت قطعه‌سازی خراسان رضوی ظرفیتی برای خودروسازان کشور است +فیلم

شاسی‌بلند با کیفیت چینی در نمایشگاه مشهد معرفی شد

آیشمن: با لباس یک شکارچی از اردوگاه گریختم و در جنگل به مرغ‌داری پرداختم/ همه تقصیرات را به حساب من ریختند

تصاویر| شاسی‌بلند با کیفیت چینی در نمایشگاه مشهد

مینی تراک جدید شهری زامیاد در مشهد رونمایی شد

بازدید نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو

رژیم صهیونیستی بار‌ها مانع دستیابی به توافق شده است

انعقاد تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی در حوزه اصلاح نژاد دام برای اولین بار در کشور و غرب آسیا

امسال فقط در دو شهرستان خراسان رضوی کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود

دستگاه حفاری غیرمجاز آب در «جلگه رُخ» تربت‌حیدریه کشف و ضبط شد

ازدواج آسان احیای سنت رسول الله(ص) است

عجیب اما واقعی؛ این موجودات سرطان نمی‌گیرند

صیانت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در سایه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است

فعالیت 173 گروه جهادی شیروان در زمینه محرومیت‌زداییپ

استاد دانشگاه فردوسی مشهد، چهره فرهنگی 2024 اردن شد

پرونده سریال‌های توقیفی، دلخوری‌های یک مدیر سینمایی و خبرهایی از عمره

تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های شهرستان خوسف

تصادف 2 موتورسیکلت با 5 مصدوم در خواف

«ایران-قطر» در مشهد قطعی شد

بهره برداری دو مدرسه خیرساز در شهر حاجی آباد

توزیع 195 قلم کالا بین مدارس عشایری خراسان جنوبی

بحران آب جدی است/ طرح تصفیه خانه فاضلاب شیروان سریعتر تعیین تکلیف شود

173 گروه جهادی شیروان در بحث محرومیت زدایی فعالیت خواهند داشت

کنگره بزرگداشت حضرت علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال

توزیع 3 هزار و 800 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کمیته امداد نیشابور

برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد

سردار سلامی در نامه‌ای خطاب به سیدحسن نصرالله: به زودی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت شاهد نابودی اسرائیل خواهیم بود

بیش از 300 برنامه شاخص در کاشمر اجرا می‌شود

نامه سردار سلامی به سیدحسن نصرالله درباره انتقام از اسرائیل/ حملات تروریستی از طریق پیجرها علیه زنان، مردان و کودکان لبنان به جایی نخواهد رسید

وقف یک فنجان آب برای نجات درخت سرو کهنسال دربردسکن

پیام سردار سلامی به سیدحسن نصرالله: «اقدام های تروریستی اسرائیل به زودی با پاسخی کوبنده روبه رو خواهد شد»

نخستین زائران حج عمره از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد اعزام شدند

چند خبر کوتاه از شهرستان فریمان و بردسکن

پیام سردار سلامی به سیدحسن نصرالله: قدام های تروریستی اسرائیل به زودی با پاسخی کوبنده روبه رو خواهد شد

تعامل و هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی نقطه قوت برای حل مشکلات است

تقاضای خراسان رضوی برای اختصاص امتیازات یکسان به شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی

رسمی؛ ورزشگاه امام رضا، میزبان دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر

معاون استاندار خراسان رضوی: اوقاف در توسعه فعالیت‌های قرآنی پیشگام است

برگزاری دیدار ایران - قطر در مشهد قطعی شد