پیام خراسان

آخرين مطالب

قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود اجتماعي

قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم، گفت: . لازم است این قضایا دقیق بررسی شود و قصور و تقصیر احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی پیگیری شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران_ششم مهر_ ضمن گرامیداشت یاد شهدای یک سال گذشته غزه و همچنین شهدای اخیر لبنان، اظهار کرد: هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است که مصداق «و السابقون السابقون» بودند، یادشان را گرامی می‌داریم و آرزوی پر رهرو بودن راهشان را داریم؛ 9 مهر روز همبستگی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی است و مناسب است به این مناسبت با این مظلومان همراهی شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود وی افزود: هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم و ریزش معدن که مصیبت بزرگی بود، رهبر انقلاب، مراجع عزام تسلیت گفتند و مسئولان هم پای کار آمدند که آمال مردم را کم کنند؛ از سوی نمازگزاران ابراز همدردی می‌کنیم و خود را در غم شما شریک می‌دانیم. 50 نفر به دیدار خدا رفتند و 15 نفر مجروح شدند، لازم است این قضایا دقیق بررسی شود و قصور و تقصیر احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی پیگیری شود.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه جان مردم برای ما ارزش دارد، به ویژه این بندگان خدا که برای معیشت خانواده به عمق چند صدمتری زمین می‌روند، اظهار کرد: باید این جانباختگان را تکریم کرد، باید بازماندگان را با احترام ویژه تکریم کرد.
آیت‌الله خاتمی همچنین به جنایت‌های صهیونیست‌ها پرداخت و با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی غاصب است، گفت: دو حرف داریم که پای آن ایستاده‌ایم؛ نخست اینکه امام ما فرمودند رژیم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، یک سخن اثباتی هم داریم و آن اینکه ما برنامه داریم، تز جمهوری اسلامی این است که همه فلسطینی‌ها در هر کجای دنیا که هستند یک رأی دارند، ما این رژیم را از اصل نا مشروع می‌دانیم. اینکه بگوییم آن‌ها چنین کنند ما چنان می‌کنیم نیست، آن‌ها غاصب و نامشروع هستند و باید بروند.
وی افزود: در جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، همه دست دارند، آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی از کشورهای همسایه که هنوز رابطه خود را با این رژیم قطع نکرده‌اند. این رژیم جلاد، بویی از انسانیت نبرده است.
باید به فکر سازمان واقعی حقوق بشر باشیم خطیب نماز جمعه تهران افزود: یک سال است که در مقابل چشم جهانیان در حال نسل کشی هستند، اطفال را می‌کشند، بیش از 40 هزار نفر انسان کشته‌اند، سازمان‌های بین‌المللی مُرده‌اند، بشریت باید به فکر یک سازمان واقعی حقوق بشر باشد.آنها سازمانِ دولت‌ها هستند؛ سازمان مردم نیستند.
آیت‌الله خاتمی با ابراز خوشحالی از یکپارچگی ملت ایران در محکومیت جنایات اسرائیل، اظهار کرد: امروز سراسر ایران در روز خشم مقدس پس از نماز جمعه یک صدا می‌گوید که مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل. رئیس‌جمهور ایران در نیویورک و در قلب آمریکا، محتوای صحبتش هم مرگ بر اسرائیل بود.
وی گفت: رهبر انقلاب، مراجع عظام تقلید، مرجعیت نجف و مراجع قم، حوزه‌های علمیه موضع گرفتند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و این قله‌های دین عملاً اعلام کردند که ما دین را از سیاست جدا نمی‌دانیم. وقتی یک جانی به جان اسلام افتاده وارد میدان می‌شویم.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شعار «ما می‌توانیم»، افزود: شعار ایران اسلامی یک شعار است که ما با آن پیروز شدیم، این نه تنها شعار ایران بلکه شعار اسلام است.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: پیروز میدان مقاومت و حزب‌الله هستند، آنها که می‌گویند نمی‌توانند قبل از انقلاب نیز می‌گفتند که با مرگ بر شاه که شاه سرنگون نمی‌شود اما دیدید که با «مرگ بر شاه» شاه سرنگون شد.
خط نفوذ جدی است؛ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند وی با اشاره به مسئله نفوذ که در فرمایشات رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید شد، گفت: خطر نفوذ خطری جدی است، اینچنین است که یک ملت و یک امت را از بین می‌برد. قرآن کریم بر خطر نفوذ تاکید داشته است، از جمله در سوره توبه که می‌فرماید، نفوذی‌ها طوری عمل می‌کنند که همینطوری نمی‌توان آنها را شناخت.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: رهبر انقلاب بر این موضوع تاکید دارند به ویژه در وزارتخانه‌هایی که در دست جوانان است، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، مطبوعات و صدا و سیما که اندیشه ساز هستند، باید مراقب بود که در انقلاب نفوذ نکنند.
آیت‌الله خاتمی گفت: مطمئن هستم با این مردم، دشمن نه در عرصه نرم و نه در خارج از آن هیچ غلطی نتوانسته و نخواهد توانست انجام دهد.
وی تاکید کرد: بصیرت، شما را در مقابل نفوذ ضد ضربه خواهد کرد و امروز علمدار بصیرت در کشور ما حضرت امام خامنه‌ای است.
جلوه دین مداری عملی، جهاد در راه خداست خطیب نماز جمعه تهران افزود: ببینید دشمن از چه کسانی تجلیل می‌کند و چه کسانی را تحویل می‌گیرد، دشمن روی چه کسانی انگشت می‌گذارند و چه کسانی را تجلیل می‌کند.
آیت‌الله خاتمی گفت: در خطبه‌های اول پیرامون مباحث توحیدی بحث خواهیم کرد، از جمله اینکه انسان‌ها در برخورد با خدا به دو صورت عمل می‌کنند؛ برخی «دین شعار» هستند، حرف می‌زند اما در عمل خبری نیست، در صحن زندگی این افراد خبری از دین نیست، اگر با دین به نوای دنیا رسیدند می‌مانند، اما اگر مشکلی پیدا کردند با دین خداحافظی می‌کنند، آنها بدبخت دنیا و آخرت هستند.
وی با تاکید بر اینکه گروه دوم کسانی هستند که «خدا مدار» هستند، افزود: آن‌ها اگر دین، مال بخواهد، مال می‌دهند. اگر جان بخواهد، جان می‌دهند و اگر آبرو بخواهند آبروی خود را وسط می‌گذارند. مقام معظم رهبری 2 نمونه بیان کردند. یک نمونه از این دین مداران، ایثارگران دفاع مقدس هستند، شهدا، جانبازان و رزمندگان، حضرت آقا درباره آنان می‌فرمایند در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از وطن داشتند که یک ارزش است.
خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: اما بالاتر از این از اسلام دفاع کردند، این یعنی هزینه کردن در راه دین. حضرت آقا نمونه دیگری ذکر کردند و آن رزمندگان امروز غزه، کرانه باختری و رزمندگان امروز لبنان است که مجاهد فی سبیل‌الله هستند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به توانایی رزمندگان یمنی که قلب تل‌آویو را در هم کوبیدند، افزود: اگر این جهاد مقدس نباشد جنایتکاران صهیونیست اثری از دین باقی نخواهند گذاشت. جلوه دین مداری عملی، جهاد در راه خداست.
کد خبر 794148

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/736563/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع)

نقش‌آفرینی خراسانی‌ها در دفاع مقدس/ شبیخون با «غیور اصلی»

غرب را گشایشگر خود ندانیم

بارشهای رگباری در راه خراسان جنوبی

برخورد با عاملان قصور احتمالی حادثه معدن طبس

بارش های رگباری در راه خراسان جنوبی

واکنش غیرمنتظره علم‌الهدی به حادثه معدن طبس/ تجهیزات کافی ندارید‌، معدن راه نیندازید‌‌/ نمی‌شود بگویند تحریم هستیم و تجهیزات نیست‌

واکنش تند خاتمی به فاجعه معدن طبس

برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی در فردوس

واگذاری انشعاب آب در سایت نهضت ملی مسکن شهر قاین آغاز شد

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم بجنورد برگزار شد

نشست فرهنگی ورزش کشور در مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان

امام جمعه موقت کاشمر:موشک های امروز مقاومت حاصل ایستادگی با سنگ ریزهای آنها است

امام جمعه خلیل آباد: رژیم صهیونیستی ماهیتی جز جنایت و جنگ ندارد

آراکی ژاپنی داور دیدار ایران قطر

ماجرای حذف تاثیر معدل از کنکور؛ این‌بار واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

علم‌الهدی: تا اسرائیل وجود دارد‌، معنا ندارد اسلحه را زمین بگذاریم؛ در برابر اسرائیل زمانی اسلحه را زمین می‌گذاریم که با نیستی او مقابل شویم

2 هزار بسته‌ حمایت تحصیلی در مشهد توزیع شد

گردهمایی بزرگ اساتید و فعالان قرآنی تربت جام

مشهد میزبانی مناسب برای برگزاری بازی‌های فوتبال ملی و باشگاهی

یادواره شهدای منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مشهد

شعارهای کوبنده مردم مشهد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین

وزیر ورزش از ورزشگاه ثامن مشهد بازدید کرد

دانش‌بنیان‌های خراسان رضوی یاریگر صنعت نفت کشور هستند

نشست فرهنگی ورزش کشور در مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان – آفتاب نو | اخبار ورزشی

رییس حوزه هنری خراسان رضوی از بانوی انقلابی دفاع مقدس عیادت کرد

آتش گسترده در جنگل‌های دلفان/ 40 مظنون شناسایی شدند

4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

دبیر هیات شمشیربازی خراسان رضوی:4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

یک محصول دانش‌بنیان صنعت برق برای نخستین بار در کشور تولید شد

کودکان صاحب سالن ویژه سینما شدند/ افتتاحیه «ببعی» رکورد زد

سالنی ویژه کودک و نوجوان در پردیس باغ کتاب

جنایات اسرائیل مایه شرم بشریت است

عوامل بروز حادثه ناگوار در معدن زغال سنگ طبس

خلاصه مهم‌ترین اخبار نیمروزی | جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار 6 مهرماه 1403

قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود

قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود

توییت مهم سخنگوی دولت درباره درگذشتگان ⁧معدن طبس⁩

ناگفته‌های یک نجات یافته از معدن طبس

حادثه طبس بررسی و با خاطیان برخورد قاطع شود

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت صهیونیستها شرم آور است

خلأهای قانونی در حوزه معادن خراسان جنوبی شناسایی شود

کارگر نجات‌یافته از فاجعه طبس: 55 نفر کشته اعلام کرده‌اند، کسی که مرده‌ها را می‌شست عدد بالاتری را می‌گفت

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی درحمایت از ملت لبنان

طبس رکورد شکست ؛ 51 قربانی در مرگبارترین حادثه معدن جهان

برگزاری برنامه امامزادگان عشق در بیرجند

علت حادثه معدن طبس دقیق بررسی شود

مرگ در راه نجات جان معدنچیان

خاتمی به ماجرای حادثه معدن طبس ورود کرد+ جزئیات

وعده مهم سخنگوی دولت به خانواده جانباختگان معدن طبس