پیام خراسان

آخرين مطالب

قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود اجتماعي

قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، گفت: خود و شما را دعوت به حریم نگهداری برای ذات مقدس الهی می کنم. در روایتی کم نظیر از پیغمبر اکرم است که فرمودند، شما را دعوت به تقوای الهی می‌کنم و سفارش شما را هم به خدا می‌کنم که هوای بندگانش را داشته باشد.
وی‌افزود: بهشت را به آنان که خود را کسی حساب می‌کنند و می‌گیرند نمی‌دهند، بلکه به آن‌هایی بهشت را می دهند که در برابر خداوند و خلق خداوند متواضع هستند.
آیت الله خاتمی ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس ایثارگران و چند روز اخیر جنگ لبنان، اظهار کرد: در روایتی از اصول کافی در جلد پنج صفحه 59 آمده است که امام صادق فرمودند، امیرالمومنین اگر از جایی که می‌گذشتند ومی‌دیدند که دو مسلمان با یکدیگر دعوا می‌کنند، به آنان می‌فرمود که پروا نداشته باشید با یکدیگر کنار بیایید و برادرانه زندگی کنید. این نصیحت اخلاقی مولا علی علیه السلام است.
وی افزود: هفتم مهر سالگرد شهادت سرداران شهید فلاحی، کلاهدوز، جهان آرا و فکوری در سال 1360 است که یاد آنان را گرامی می‌داریم و آرزوی علو درجات برای آنان داریم. همچنین این روز به نام و یاد بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است. آنان پیشگامان شهادت بودند و یادشان را گرامی می‌داریم و آرزوی پر رهرو بودن راهشان را داریم.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: نهم مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی است. مناسب است به این بهانه و مناسبت با این مظلومان همراهی شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تلخ معدن طبس بیان کرد: در هفته گذشته حادثه تلخ طبس را داشتیم. حادثه تلخ ریزش معدن مصیبت بزرگی بود که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تسلیت آن را گفتند و مسئولان هم پای کار آمده‌اند برای آنکه آلام [حادثه دیدگان و خانواده‌های آنان] را کاهش دهند.
آیت الله خاتمی بیان کرد: بیش از 50 نفر به دیدار خدا رفتند، 15 نفر مجروح شدند و آنچه که مهم است این است که این بلایا دقیق بررسی شود و اگر قصور یا تقصیرهای احتمالی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، جدا پیگیری شود، زیرا جان مردم برای ما ارزشمند است؛ خصوصاً که این بندگان خدا که برای معیشت خودشان در عمق چند صد متری زمین می‌روند و باید جانباختگان و بازماندگانشان را تکریم کرده و احترام ویژه برای آنها داشت.
وی ادامه داد: توجه به مسائل بعد از جانباختگی از جمله موضوعاتی است که در پی این حادثه بوده و قابل توجه است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در رابطه با جهاد مقدس و نیز در خصوص غزه و لبنان هفت مطلب آماده کرده‌ام که خدمت نمازگزاران عرض خواهم کرد. اول آنکه بارها گفتیم و می‌گوییم و پای آن ایستاده‌ایم و آن همان سخن امام خمینی (ره) است که فرمود، رژیم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.
وی افزود: یک حرف اثباتی هم داریم و آن این است برای فلسطین برنامه داریم و می‌گوییم هر فلسطینی یک رای و این نظریه و تز جمهوری اسلامی ایران است تا برای همه فلسطینی‌ها در هر کجای دنیا که هستند [برای تعیین سرنوشت سرزمینشان] صندوق رای بگذارند و رای بدهند زیرا رژیم صهیونیستی غاصب و نامشروع و دزد است و باید برود.
امام جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود اظهار کرد: مطلب دوم در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان این است که دست‌های دشمنان در دست یکدیگر است. آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی از کشورهای همسایه هنوز هم رابطه خود را با رژیم قطع نکردند.از طرفی این یک طنز بوده و خنده‌دار است که آمریکا می‌گوید ما نه خبر و نه دخالت داریم. در حالی که آنها دروغ می‌گویند؛ هم خبر داشته و هم دخالت دارند.
وی بیان کرد: در واقع این قصه، یک قصه تبلیغاتی است و برای انتخاباتشان است که می‌خواهند رژیم صهیونیستی را مقتدر نشان دهند اما آیا کشتن طفل شیرخوار، زنان بی‌گناه و بی‌پناه، قهرمانیست؟ پس مرگتان باد.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: این ذلت و اوج رسوایی این رژیم جلاد است که بویی از انسانیت نبرده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به کشتار مردم غزه در یک سال گذشته، گفت: مطلب سوم این است که صهیونیست‌ها حدود یک سال است در پیش چشم جهانیان و دوربین‌ها نسل کشی می‌کنند، اطفال را می‌کشند و بیش از 40 هزار نفر آدم کشته‌اند.
وی‌افزود: سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر کجا هستند. سازمان‌های بین المللی مرده‌اند و حداقل یک بیانیه در محکومیت این جنایات بدهند، اما هیچ خبری از آنها نیست. بشریت باید به فکر یک سازمان واقعی حقوق بشر باشد، زیرا این سازمان‌ها، سازمان دولت‌ها هستند و سازمان مردم نیستند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه اذعان کرد: مطلب چهارم این است که به حمدالله در عرصه محکومیت رژیم صهیونیستی، ملت ایران یکپارچه است و یک صدا از ملت برمی‌خیزد و آن صدای مرگ بر اسرائیل است. امروز سراسر ایران در روز خشم مقدس بعد از نماز جمعه یک پارچه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می گوید.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: رئیس جمهور ایران هم به نیویورک می‌رود و در قلب آمریکا محتوای صحبت او مرگ بر اسرائیل است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: نکته پنجم موضع شجاعانه مقام معظم رهبری، مراجع عظام و تقلید در نجف و قم و همینطور حوزه‌های علمیه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است و اینکه ما دین را از سیاست جدا نمی‌دانیم، زیرا وقتی که یک وحشی به نام دولت صهیونی به جام جهان اسلام افتاده است، وارد میدان می‌شویم.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نکته ششم در این رابطه این است که شعار ایران اسلامی یک شعاری است که با آن پیروز شدیم و آن شعار ما می‌توانیم است. این شعار نه شعار ایران که شعار اسلام است، زیرا نمی توانیم در قاموس یک مومن نیست و مومن تسلیم بشو نیست. با این منطق می‌گویم که جهان اسلام می‌تواند با وحدت رژیم صهیونی را از پا در بیاورد.
آیت الله خاتمی گفت: نکته هفتم در این رابطه آن است که پیروز این میدان بی تردید مقاومت و حزب‌الله است و آنها که می‌گویند نمی‌توان، قبل از انقلاب هم می‌گفتند که مگر با مرگ بر شاه، شاه سرنگون می‌شود، در حالی که دیدیم با مرگ بر شاه، شاه سرنگون شد.
امام جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: دشمنانتان را تعقیب کنید و بکشید. آنطور که خود صهیونیستها گفتند، حدود 1000 نفر از آنها به جهنم واصل شدند و این منطق قرآن است که حزب الله پیروز است.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع نفوذ در کشور خاطرنشان کرد: مسئله دیگر مسئله نفوذ است که مقام معظم رهبری در فرمایشات شان داشتند خطر نفوذ را خطری جدی دانستند. خطر نفوذ این چنین است که از درون یک ملت و امت را از بین می‌برد.
وی‌ادامه داد: قرآن کریم در خصوص خطر نفوذ تاکید فراوان داشته است از جمله در سوره توبه آیه 107 آمده است، نفوذی‌ها طوری عمل می‌کنند که همینطوری نمی‌توان آنها را شناخت ما باید آنها را به شما معرفی کنیم.
امام جمعه موقت تهران‌اظهار کرد: به خصوص در بعضی از نهادها که جوان‌ها تحت اختیار آنها هستند مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم وزارت بهداشت، مطبوعات و صدا و سیما که فکرساز و اندیشه‌ساز هستند، باید مراقب بود که در انقلاب، نفوذ نکنند.
وی ادامه داد: شهید مطهری در کتابی نوشته است که خطر فرصت طلب‌ها را یک خطر برای همه نهضت‌ها و انقلاب‌ها است. اما با این مردم و بسیجی‌هایی که من می‌بینم دشمن نه در عرصه نرم و نه عرصه های دیگر هیچ غلطی نتوانسته و نخواهد توانست انجام دهد. آن چیزی که شما را ضد ضربه در برابر نفوذ ضد ضربه می‌کند، بصیرت است. بصیرت یعنی پیدا کردن راه درست و امروز علمدار بصیرت مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.
آیت الله خاتمی گفت: چشمانتان را باز کنید، ببینید دشمن کجا نشسته است و از چه کسانی تجلیل کرده و چه کسانی را تحویل می‌گیرد؟ این بیان امام است که باید مشکوک شد و دید دشمن بر روی چه کسانی انگشت می‌گذارد و تخریبشان می‌کند. این همان نشانه ای است که آن جریان یا آن شخص برای دشمن ضرر دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/736564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع)

نقش‌آفرینی خراسانی‌ها در دفاع مقدس/ شبیخون با «غیور اصلی»

غرب را گشایشگر خود ندانیم

بارشهای رگباری در راه خراسان جنوبی

برخورد با عاملان قصور احتمالی حادثه معدن طبس

بارش های رگباری در راه خراسان جنوبی

واکنش غیرمنتظره علم‌الهدی به حادثه معدن طبس/ تجهیزات کافی ندارید‌، معدن راه نیندازید‌‌/ نمی‌شود بگویند تحریم هستیم و تجهیزات نیست‌

واکنش تند خاتمی به فاجعه معدن طبس

برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی در فردوس

واگذاری انشعاب آب در سایت نهضت ملی مسکن شهر قاین آغاز شد

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم بجنورد برگزار شد

نشست فرهنگی ورزش کشور در مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان

امام جمعه موقت کاشمر:موشک های امروز مقاومت حاصل ایستادگی با سنگ ریزهای آنها است

امام جمعه خلیل آباد: رژیم صهیونیستی ماهیتی جز جنایت و جنگ ندارد

آراکی ژاپنی داور دیدار ایران قطر

ماجرای حذف تاثیر معدل از کنکور؛ این‌بار واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

علم‌الهدی: تا اسرائیل وجود دارد‌، معنا ندارد اسلحه را زمین بگذاریم؛ در برابر اسرائیل زمانی اسلحه را زمین می‌گذاریم که با نیستی او مقابل شویم

2 هزار بسته‌ حمایت تحصیلی در مشهد توزیع شد

گردهمایی بزرگ اساتید و فعالان قرآنی تربت جام

مشهد میزبانی مناسب برای برگزاری بازی‌های فوتبال ملی و باشگاهی

یادواره شهدای منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مشهد

شعارهای کوبنده مردم مشهد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین

وزیر ورزش از ورزشگاه ثامن مشهد بازدید کرد

دانش‌بنیان‌های خراسان رضوی یاریگر صنعت نفت کشور هستند

نشست فرهنگی ورزش کشور در مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان – آفتاب نو | اخبار ورزشی

رییس حوزه هنری خراسان رضوی از بانوی انقلابی دفاع مقدس عیادت کرد

آتش گسترده در جنگل‌های دلفان/ 40 مظنون شناسایی شدند

4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

دبیر هیات شمشیربازی خراسان رضوی:4 شمشیرباز از خراسان رضوی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

یک محصول دانش‌بنیان صنعت برق برای نخستین بار در کشور تولید شد

کودکان صاحب سالن ویژه سینما شدند/ افتتاحیه «ببعی» رکورد زد

سالنی ویژه کودک و نوجوان در پردیس باغ کتاب

جنایات اسرائیل مایه شرم بشریت است

عوامل بروز حادثه ناگوار در معدن زغال سنگ طبس

خلاصه مهم‌ترین اخبار نیمروزی | جمع‌بندی مهم‌ترین اخبار 6 مهرماه 1403

قصور یا تقصیر حادثه معدن در طبس به طور جدی پیگیری شود

قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود

توییت مهم سخنگوی دولت درباره درگذشتگان ⁧معدن طبس⁩

ناگفته‌های یک نجات یافته از معدن طبس

حادثه طبس بررسی و با خاطیان برخورد قاطع شود

سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت صهیونیستها شرم آور است

خلأهای قانونی در حوزه معادن خراسان جنوبی شناسایی شود

کارگر نجات‌یافته از فاجعه طبس: 55 نفر کشته اعلام کرده‌اند، کسی که مرده‌ها را می‌شست عدد بالاتری را می‌گفت

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی درحمایت از ملت لبنان

طبس رکورد شکست ؛ 51 قربانی در مرگبارترین حادثه معدن جهان

برگزاری برنامه امامزادگان عشق در بیرجند

علت حادثه معدن طبس دقیق بررسی شود

مرگ در راه نجات جان معدنچیان

خاتمی به ماجرای حادثه معدن طبس ورود کرد+ جزئیات

وعده مهم سخنگوی دولت به خانواده جانباختگان معدن طبس