پیام خراسان

آخرين مطالب

هندبال سبزوار بازمانده از قطار لیگ برتر، در صف اتوبوس دسته یک اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - تا همین 2 سه هفته پیش مسوولان شهرستان سبزوار، از جمله نمایندگان غرب خراسان در مجلس از رایزنی‌های گسترده برای مجاب کردن ایران‌خودرو و یا یکی دیگر از مجموعه های صنعتی منطقه برای حمایت مالی از تیم هندبال سبزوار سخن گفته و اظهار امیدواری می‌کردند که تنها نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر هندبال از حضور در این مسابقات بازنماند.
یکی از نمایندگان سبزوار در خانه ملت، اواخر شهریور از پاسخ مثبت مجتمع «پارس‌فولاد سبزوار»، مستقر در شهرستان «جوین»، به حمایت از تیم هندبال سبزوار، در لیگ برتر خبر داده و اطهار کرده بود: مذاکرات و رایزنی‌هایی که تاکنون با مدیران این مجتمع صنعتی غرب استان در خصوص حمایت از تنها تیم هندبال خراسان رضوی در لیگ برتر صورت گرفته، نتایج مثبتی داشته است.
محمدرضا محسنی‌ثانی افزوده بود: البته با توجه به اینکه مجتمع پارس فولاد سبزوار در حال پیوستن به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است، باید تا زمان برگزاری مزایده و انجام نقل و انتقالات آن صبر کرده و پس از آن برای عقد قرارداد اقدام کرد.
دیگر نماینده غرب خراسان در مجلس بر لزوم پیگیری موضوع از سوی اداره کل ورزش و جوانان و نیز مدیران ارشد استان، برای باز شدن گره مالی از کار تیم هندبال سبزوار، به عنوان تنها دلخوشی بخش زیادی از جوانان و نوجوانان قطب هندبال شرق کشور تاکید داشت.
بهروز محبی‌نجم‌آبادی گفته بود که تیم هندبال پیکان سبزوار در فصل گذشته با کمترین بودجه توانسته است در میان 12 تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر، رده هشتم را از آن خود کند، اما در فصل جدید به علت نداشتن پشتیبان و بودجه، حتی از تامین مبلغ پنج میلیارد ریالی ورودی برای ثبت نام در لیگ عاجز مانده است.
این نماینده سبزوار اما 2 روز پیش در نشستی با خبرنگاران چنان سخن گفت که مشخص شد تمام آن رایزنی‌ها و پیگیری‌ها نتیجه‌بخش نبوده و دیگر هیچ کورسوی امیدی هم برای احتمال حضور تیم این شهرستان در لیگ برتر هندبال وجود ندارد.
محبی با عهدشکن خواندن شرکت ایران‌خودرو و عمل نکردن به وظیفه اجتماعی‌اش در حمایت از ورزش، گفت:‌ امسال تیم هندبال سبزوار باید در لیگ دسته یک به کار خود ادامه دهد و تلاش کنیم که سال آینده مجدد به لیگ برتر برگردیم.

پیام خراسان

مدیران ورزش استان،‌ بی‌پاسخ
علیرضا تاج‌فیروز ، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سخن گفتن در خصوص تیم هندبال سبزوار و اقدامات انجام شده اداره متبوع خود برای بقای این تیم در لیگ برتر را به معاون توسعه امور ورزشی اداره واگذار کرد، اما محمود قربانیار با بیان اینکه از این ماجرا اطلاعی ندارد، برای بررسی موضوع و اظهار نظر در این خصوص 2 روز مهلت خواست که این مهلت هیچ‌گاه به پایان نرسید.
قربانیار، بر خلاف وعده اش، به هیچ یک از تماس‌های چندباره تلفنی خبرنگار ایرنا پاسخ نداد و با وجودی که از میزان پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان برای ماندن تنها نماینده هندبال استان در لیگ برتر بی‌خبریم، شاید بتوان از همین نحوه پاسخگویی آنان چیزهای بسیاری دریافت.
ایستاده در صف لیگ دسته یک
تیم هندبال سبزوار، با وجود همکاری فدراسیون در حفظ سهمیه لیگ برتری این تیم تا آخرین لحظات، به امید یافتن اسپانسر و حل مشکلات مالی، از پیدا کردن پشتیبان مالی و در نتیجه ماندن در رقابت های لیگ برتر ناکام ماند و اکنون به طور خودکار یک رده پایین‌تر آمده و پشت در لیگ دسته یک ایستاده است.
این در حالی است که اسکلت و شاکله اصلی تیم هندبال سبزوار با رفتن 10 تا 12 نفر از بازیکنان اصلی و ارزنده آن به دیگر تیم های لیگ برتری، از هم گسیخته است و با این شرایط تیم در لیگ دسته یک نیز کار راحتی نخواهد داشت.
رییس هیات هندبال سبزوار گفت: به رقابت‌های دسته یک نباید به عنوان یک دورهمی نگاه کرد و بدون شک حضور در این مسابقات با توجه به وضعیت ضعیف شده تیم ما، که شمار زیادی از ستاره‌های خود در فصل قبل را ندارد و نیز تراکم زیاد بازی های لیگ دستته یک و تلاش تیم ها برای راهیابی به لیگ برتر، بسیار دشوار و فرساینده خواهد بود.
امید یگانه اضافه کرد: البته تیم برای حضور در رقابت های لیگ دسته یک هندبال هم بی‌نیاز از حمایت مالی نیست و حضور در این مسابقات نیز به دست کم 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
تیم هندبال سبزوار که در فصل گذشته با حمایت شرکت ایران‌خودرو با نام "پیکان" در رقابت‌های لیگ برتر هندبال حضور داشت، توانست با کسب 15 امتیاز در رده هشتم جدول 12 تیمی، این لیگ را به پایان رسانده و جواز حضور در فصل جدید لیگ برتر را به دست آورد که این مجوز به علت نبود پشتیبان مالی از دست رفت و رقابت های لیگ از نیمه مهر بدون تیم سبزوار آغاز خواهد شد.
امید آنکه مسوولان شهرستان سبزوار و نیز مدیران استانی، تمام تلاش خود را برای حضور آبرومندانه و پرقدرت تیم هندبال سبزوار، به عنوان تنها نماینده استان خراسان رضوی در لیگ دسته یک به کار گیرند، تا این تیم بتواند سهمیه لیگ برتری خود را برای فصل بعد پس بگیرد؛ سهمیه‌ای را که در این فصل نه در میدان، که در خارج میدان و به خاطر نبود حمایت مالی از دست داده است.
شهرستان سبزوار از قطب های بدون رقیب هندبال در شمال‌شرق کشور است که همواره هندبال، رشته نخست ورزشی نوجوانان و جوانان آن بوده و کلکسیونی از عناوین قهرمانی و تیم های برتر استانی و کشوری در رده های مختلف سنی را در ویترین افتخارات خود دارد.
این شهرستان اکنون پنج تیم هندبال مطرح در رده های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و ساحلی در بخش مردان و چهار تیم نیز در بخش هندبال زنان دارد.
استان‌ها خراسان رضوی 0 نفر برچسب‌ها فدراسیون هندبال سبزوار حمایت مالی لیگ برتر هندبال

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/739846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت مقابله با جریان نفوذ در دانشگاه/ اتحاد بسیج دانشجویی با اعضای جامعه اسلامی عامل تقویت جبهه مقاومت است

افتتاح همزمان 3 ایستگاه خط 6 تا پایان بهمن ماه

خبر خوش برای ساکنان تهران؛ سه ایستگاه مترو افتتاح می‌شود

اجتماع دانش‌آموزان مشهدی در حمایت از جبهه مقاومت

کشف 33 کارت بازرگانی اجاره‌ای ‌در خراسان رضوی

تصاویر/ دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

2 هزار و 43 مجوز صنایع دستی در خراسان جنوبی صادر شد

حادثه طبس با جدیت پیگیری می شود

مستمری جانباختگان معدن طبس از ‌مهرماه ‌پرداخت می‌شود

کانون فناوری‌های نوین ایران در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

کوچ پاییزه عشایر خراسان‌جنوبی آغاز شد

بازرسان وزارت کار پاسخگوی حادثه معدن طبس باشند

پرواز ورزشکاران پاراگلایدر در «مهنان» بجنورد

ذکر روز چهارشنبه + زیارت، دعا و نماز

79 درصد بودجه شهرداری بجنورد محقق شد

انجام 4000 عمل جراحی در تنها مرکز جراحی قلب خراسان شمالی

هوای خراسان شمالی آلوده می‌شود

تحقق 79 درصدی بودجه شهرداری بجنورد

ماجراجویی احتمالی صهیونیست‌ها نابودی آن‌ها را تسریع می‌کند

راز تهیه ساندویچ کباب تابه ای برای زنگ تفریح

ضامنِ آهو، امامِ مهربان، دستم بگیر

قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد امروز چهارشنبه 11 مهر 1403

تسنیم: سپاه برای اولین‌بار از موشک هایپرسونیک فتاح در پاسخ به اسرائیل استفاده کرد

48 درصد تماس‌های مردمی با اورژانس 115 مشهد مزاحمی و نامرتبط است

صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه 11 مهر 1403

زباله‌های الکترونیکی؛ نیمه تاریک فناوری | چه کسانی زباله الکترونیکی ایجاد می‌کنند؟

هوای کلانشهر مشهد برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار گرفت

همه بگید سیب؛ نمایشی برای کودکان در هفته ملی کودک

هوای مشهد همچنان ناسالم است

قیمت عمده فروشی میوه و صیفی جات در مشهد (11 مهر 1403)

اعضای باند زورگیری «تیغ شکسته‌ها» چگونه دستگیر شدند؟

باند بزرگ فیشینگ در مشهد منهدم شد

یک شرکت دانش‌بنیان در مشهد سرقتی بودن موبایل‌ها را شناسایی می‌کند

شور عاطفه‌ها در دبستان لطیفه مشهد

پلمب کارگاه تولید مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد

نشست بسیج فرهنگیان آموزش‌ و پرورش ناحیه 2 مشهد

بهره‌برداری از مدرسه 3 کلاسه در روستای چنارک بخش رضویه | فرماندار مشهد مقدس: 20 مدرسه 12 کلاسه جدید در پویش «سه‌شنبه‌های افتتاح» به بهره‌برداری خواهند رسید

اتاق عملیات سپاه هنگام آغاز حمله به اسرائیل + ویدیو

مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در دبیرستان هوشیار ناحیه یک مشهد

اهدای کتیبه مزین بنام حضرت علی بن باقر(ع)به روسای هیئات فین کاشان

نماهنگ «مِثل طُوی»با محوریت امامزاده علی بن باقر(ع)رونمایی می شود

بهره‌برداری از مدرسه سه‌کلاسه در روستای چنارک بخش رضویه | فرماندار مشهد مقدس: 20 مدرسه دوازده‌کلاسه جدید در پویش «سه‌شنبه‌های افتتاح» به بهره‌برداری خواهند رسید

بازدید رئیس سمپاد خراسان رضوی از دبیرستان فرزانگان نیشابور

واکنش جالب سردار سلامی به موفقیت آمیز بودن عملیات وعده صادق 2

بازدید رییس اداره استعدادهای درخشان خراسان رضوی از مدرسه فرزانگان قوچان

اولین مراسم زیارت عاشورای دبیرستان شاهد ابوذر غفاری نیشابور به‌مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله

فرماندار مشهد مقدس: 20 مدرسه دوازده‌کلاسه جدید در پویش «سه‌شنبه‌های افتتاح» به بهره‌برداری خواهند رسید

حال و هوای حسینیه امام خمینی (ره) پیش از دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری + فیلم

بهره‌برداری از مدرسه 3 کلاسه در روستای چنارک بخش رضویه

«پر» این بار از آلمانی ها جایزه گرفت