پیام خراسان

آخرين مطالب

اعطای وام 100 میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان

پیام خراسان

رضا سلم آبادی در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته، برای شناسایی افراد نیازمند بررسی میدانی داشتیم تا فرد نیازمند را شناسایی کنیم، لذا از کرامت به دور بود، بنابراین در راستای تکریم افراد نیازمند مراجعه کننده، از سال 1400 سامانه سها راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: وب سرویس‌های ثبت احوال به ما کمک می‌کند که در صورت فوت مستمری‌بگیران، امکان قطع مستمری فراهم شود، علاوه بر این شرایط بیمه مراجعه کنندگان برای دریافت مستمری از طریق وب سایت‌های بیمه مشخص می‌شود.
سلم آبادی افزود: وصل بودن به وب سرویس مدارس نیز باعث شده دانش‌آموزان نیازمند کمک، به راحتی شناسایی شوند؛ بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش 2000دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس غیرانتفاعی بدون پرداخت ریالی مشغول به تحصیل هستند.
وی با اعلام اینکه 57 هزار دانش آموز در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند ، افزود: 20 هزار دانش آموز دارای حامی هستند که در مجموع 14 میلیارد و 500 میلیون تومان از سمت حامی‌ها پرداخت شده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: برای شهریه تحصیلی دانشجویان نیز از طریق وب سرویس دانشگاه، بدون اینکه دانشجو برای تأمین شهریه انتخاب واحد مجبور به دریافت گواهی باشد، این کار انجام شده، چراکه شناسایی از طریق وب سایت‌ها کار را برای ما آسان کرده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در 6ماهه نخست سال جاری، بیش از 30 میلیارد تومان صدقات به حساب کمیته امداد واریز شده است. همچنین، مبلغ 181 میلیارد تومان نیز از محل زکات‌های واجب و مستحبی جمع‌آوری شده است ضمن اینکه برای حفظ کرامت مددجویان، سامانه کیف پول کفاره نان راه‌اندازی شده که کفاره نان نیز از طریق این سامانه به اجرا درمی‌آید.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در خصوص صحت‌سنجی بعد از سیستان بلوچستان قرار دارد و 120 ریز خدمت در کمیته امداد خراسان رضوی به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود.
سلم آبادی بیان کرد: بر اساس سطح‌بندی انجام شده، خراسان رضوی جزو 9 استان برتر قرار گرفت و در مجموعه امداد بین 9 استان درجه یک، رتبه یکم در خدمت رسانی را دارد.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه مددجویی ، بیش از 194 هزار خانواده تحت پوشش هستند که از این تعداد بیش از 10هزار نفر تک خدمتی و 184 هزار و 600 نفر معیشت‌بگیر هستند .
وی ادامه داد: بر اساس آمار ، 10 درصد خانوارها و 6 درصد نفرات استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند و از مجموع افراد تحت پوشش، بیش از 95 درصد افراد تحت پوشش، معیشت‌بگیر هستند.
سلم آبادی یکی از خدمات را راه‌اندازی صندوق ولایت عنوان کرد و افزود: در سال گذشته کمیته امداد خراسان رضوی بالاترین تعداد وام قرض‌الحسنه را به مددجویان داشته و در این خصوص رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: وامی که از طریق این صندوق به مددجویان پرداخت می‌شود 3درصد است یعنی برای 100میلیون پس از 60 ماه، 3میلیون کارمزد دریافت می‌شود و مجموع معوقات صندوق ولایت نیم درصد است، ضمن اینکه رتبه دوم کشور در کاهش معوقات را داشتیم.
وی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان رضوی با اجرای طرح‌های مختلف، به حمایت و توانمندسازی نیازمندان این استان پرداخته است، به طرح «قرض ماندگار» اشاره کرد و افزود: در طرح قرض ماندگار خیران مبلغی را به صورت بلاعوض به صندوق واریز می‌کنند تا در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از 8میلیارد تومان برای تأمین لوازم ضروری نیازمندان، اجرایی شده است. همچنین، طرح “ودیعه مسکن” با سهمیه 6000 نفر در دست اجرا است.
وی گفت: تامین بیش از 5000جهیزیه برای زوج‌های نیازمند در سال جاری در دستور کار است که هر جهیزیه حدود 40میلیون تومان ارزش دارد و شامل لوازمی مانند یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی اتوماتیک و جاروبرقی است.
سلم آبادی افزود: خوشبختانه مردم همچنان به طرح‌های ایتام و محسنین اعتماد دارند و از اجرای آنها استقبال می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های این نهاد ابراز کرد: در سال جاری جشن خودکفایی برای 6000 نفر برگزار خواهد شد. این اقدام نشان‌دهنده تعهد جدی کمیته امداد به توانمندسازی افراد تحت پوشش است.
وی در خصوص تخصیص بودجه برای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان خراسان رضوی، مبلغ 2200 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
سلم آبادی با بیان اینکه در مجموع، 41 هزار و 13 نفر از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند، افزود: از ابتدای سال جاری، 2865 نفر به دلیل ایجاد فرصت‌های شغلی از حمایت خارج شده‌اند. تنها در روز گذشته، 107 نفر از این حمایت‌ها خارج و 25 خانواده جدید بدون سابقه قبلی به جمع حمایت‌شدگان افزوده شده‌اند، همچنین، 5725 نفر به علت فوت از چرخه حمایت حذف شده‌اند.
وی گفت: همراهی بانک‌ها با کمیته‌های امداد و اجتماعی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. سقف وام اشتغال 300 میلیون تومان تعیین شده و صندوق اعتبار ملی نیز تا سقف 500 میلیون تومان وام ارائه می‌دهد. برای مشاغل نو و دانش‌بنیان، حمایت‌هایی فراتر از سقف وام پیش‌بینی شده است. 
سلم آبادی افزود: در زمینه بازاریابی زنجیره فروش، این کمیته تمام امکانات لازم را ارائه داده است و محصولات ممتاز مانند عسل و کرم ابریشم نیز در این زنجیره قرار دارد. همچنین، تعداد زنان سرپرست خانوار به 122 هزار و 16 نفر رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ابراز کرد: وام‌های ودیعه مسکن، کارگشایی و اشتغالزایی با نرخ 4درصد در دسترس است و سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. در حوزه پرداخت وام اشتغال، این کمیته از میانگین کشوری بالاتر است.
وی عنوان کرد: در وام مسکن 720 مورد وام 100میلیون تومانی در سال گذشته اعطا کردیم و امسال نیز در نیمه اول سال، 84میلیون تومان وام برای افراد هدف تخصیص داده شده است.
منبع خبر: سرگرمی روز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/745093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

18 مجتمع روستایی خراسان جنوبی با تنش آبی روبه‌رو شدند

تسطیح بیش از 6 هزار کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی خراسان جنوبی

نماینده بیرجند: اقدامات جدی تنبیهی نسبت‌به عاملان موثر در حادثه معدن طبس انجام شود

همه چیز درباره دانش آموزان خارجی خراسان رضوی | تاکنون ثبت نام 62 هزار دانش آموز در مدارس استان نهایی شده است

نمایشگاه «عروسک‌ها فریاد می‌زنند» در حرم مطهر رضوی

تله گفتمانی در انتظار همه؛ حتی بسیجی‌ها

باید افکار عمومی جهان را نسبت به وضعیت کودکان فلسطینی و لبنانی حساس کرد

ایرج خواجوی درگذشت /عکس

سکاندار جدید بهزیستی: سید جواد حسینی کیست؟

ایرج خواجوی درگذشت / خواجوی که بود؟

صهیونیست ضد قانون و فساد زا است/پیروزی به شرط انجام وظیفه

میزان صادرات ایران به ترکمنستان 440 میلیون دلار است

سه آدم‌ربا در شهرستان زیرکوه دستگیر شدند

پسر عاشق پیشه دختر مورد علاقه اش را در زیرکوه ربود

357 نیروگاه انرژی خورشیدی در استان برق تولید می کنند

پلمب دفتر مشاور املاک متخلف در خراسان رضوی

نتایج نهایی کنکور 1403 اعلام می‌شود

تصادف و واژگونی تاکسی در مشهد؛ 2 نفر مصدوم شدند

احتمال وقوع بارش‌های رگباری در خراسان رضوی

اعترافات تکان‌دهنده «ببر سیاه» از تبهکاری‌های مخوف

دیدار استاندار خراسان جنوبی با معاون برنامه‌ریزی ستاد‌ اجرایی فرمان امام(ره)

استانداران جدید خراسان رضوی، فارس و یزد منصوب شدند

جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی، اولویت استاندار جدید

تصمیم نهایی دولت برای افزایش قیمت بنزین اعلام شد

بسته حمایتی دولت برای خانواده‌های قربانیان انفجار معدن طبس | انتصاب سه استاندار جدید در جلسه هیئت دولت

خلاصه هندبال شهید چمران لارستان – زغال سنگ طبس

تصادف در مسیر زاهدان به نهبندان/ یک نفر کشته و هفت نفر مجروح شدند

افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمدشهر کرج در روز جهانی کودک

هدیه دولت به خانواده جان‌باختگان معدن طبس

ایجاد 2 مرکز آموزشی جوار صنعت در خراسان جنوبی

تصویب بسته حمایتی برای خانواده‌های جان‌باختگان انفجار معدن طبس

چهره باورنکردنی فردوس حاجیان در سن 60 سالگی/ عکس

صدور مجوز نمایش خیابانی رفح در بیرجند

درآمد31 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی از تولید برق خورشیدی

مراکز درمانی استان خراسان جنوبی به امکانات پیشرفته مجهز شد

اعلام آمادگی برای ایجاد مراکز جوار صنعت در خراسان جنوبی

سخنگوی دولت:در بحث قیمت بنزین ناترازی داریم+فیلم

هاشمی: اقدامات جدی تنبیهی نسبت به عاملان موثر در حادثه معدن طبس انجام شود

118 هزار مرسوله اینترنتی در خراسان جنوبی جابه‌جا شد

باید با عاملان حادثه معدن طبس فورا برخورد شود

ماجرای آقازاده‌های فیلترشکن فروش چیست؟

اقدامات جدی تنبیهی نسبت به عاملان موثر در حادثه معدن طبس انجام شود

ویدیو | دولت به خانواده‌های جان باختگان معدن طبس چه هدیه‌ای داد؟

مرزبانان خراسان جنوبی، به صف اهداکنندگان خون پیوستند

امسال چند مرسوله پستی وارد خراسان جنوبی شده است؟

تصمیم نهایی دولت برای افزایش قیمت بنزین

دیدار استاندار خراسان جنوبی با معاون برنامه‌ریزی ستاد‌ اجرایی فرمان امام (ره)

17 هزار دانش آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌جنوبی

مشکلات جوامع اسلامی به دلیل وادادگی در مقابل ظلم است

چهارمین رویداد ملی خانه‌های بومگردی در فردوس برگزار می‌شود