روزی 8 هزار بار تماس با 110 فقط برای این مسأله!
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار عبدالوهاب حسنوند اظهار کرد: سد معبر یکی از دغدغههای فرماندهی تهران بزرگ است که در حوزه کنترل فرماندهی مرکز فوریتهای 110 بخشهای مختلفی داریم و با توجه به ساختار ترافیکی، انتظامی و امنیتی مولفههایی تشکیل شده است.
معاون عملیات پلیس پایتخت با بیان اینکه قانون ماده 629 قانون مجازات اسلامی، ماده 55 قانون شهرداریها، ماده 40 قانون اساسی و ماده 12 قوانین تخلفات راهنمایی و رانندگی در ارتباط با سد معبر است، افزود: بیشترین و مهمترین تماسهای مردم با 110 پلیس مربوط به سد معبر است به طوریکه روزانه 7 تا 8 هزار تماس برای پارک خودرو ثبت میشود.
به گفته وی، چنانچه خودرویی در مکان و جایی پارک نامناسب داشته باشد، به شهروندان توصیه میکنیم به جای تماس با 110 برنامه «پلیس من» را نصب و از آن طریق اعلام مشکل کنند.
وی اضافه کرد: 110 در دو نوبت کاری خودشان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط است و چنانچه امدادخواهی مسلط به زبان فارسی نباشد سریعا به کارشناس مربوطه ارجاع داده میشود.
سردار حسنوند در ارتباط با نحوه عملکرد سامانه پیامکی 110110 تاکید کرد: اگر شهروندان امکان تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 را نداشتند، به عنوان مثال معلولیت جسمی دارند و یا در موارد بحرانی قرار دارند و امکان صحبت و تماس تلفنی ندارند میتوانند به پلیس 110 پیامک بزنند.
معاون عملیات پلیس پایتخت یادآور شد: ما برای این شهروندان سامانه پیامکی 110110 (سرشماره 110110) را پیشبینی کردیم تا بتوانند از طریق این سامانه و ارسال پیامک اخبار و گزارشات خودشان را به پلیس منعکس کنند.
وی ادامه داد: اپراتورها موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی به این پیامکها اقدام کنند.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/746272/