◄ گزارش جارتز/ جایکا در مورد مطالعات مرحله اول قطار تندرو تهران مشهد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - تین نیوز |
در اوایل دهه پنجاه به دنبال افزایش قابل ملاحظه بهای نفت و شروع به تهیه و اجرای پروژه های مختلف نیاز کشور به واردات مواد، مصالح و… مشکلاتی در شبکه حمل و نقل زمینی، بین محل اجرای پروژه ها و مبادی ورودی کشور، به وجود آورد و ضرورت توسعه گسترده شبکه حمل و نقل زمینی کشور محرز شد.
به گزارش تین نیوز، محمد اسماعیل علیخانی با بیان این مطلب گفت: از این رو تهیه و اجرای طرح ها و پروژه های بی شماری مورد توجه قرار گرفت.
علیخانی افزود: برای تهیه طرح ها و پروژه های حائز اولویت و تعریف شده در مطالعات آمایش سرزمین (انجام شده توسط مهندس مشاور ستیران) به خصوص راه آهن، مطالعه هر محور شریانی به یک مهندس مشاور خارجی واگذار شد.
مثلا راه آهن:
تهران -قم - بندر امام + اهواز - خرمشهر
مشاورخارجی: اسپی بانینیول فرانسه
سطح مطالعه: مرحله دوم
نوع مطالعه: بهسازی دوخطه و برقی کردن
—
بافق - بندرعباس + انشعاب به کرمان
مشاور خارجی: کامپساکس دانمارک
سطح مطالعه: مرحله دوم
نوع مطالعه: نوسازی دوخطه و برقی کردن
—
قم - اصفهان - بافق - کرمان
مشاور خارجی: دکونسالت آلمان
سطح مطالعه: مرحله دوم
نوع مطالعه: بهسازی دوخطه وبرقی کردن
—
...
—
و بالاخره
تهران - مشهد
مشاورخارجی: جارتز ژاپن
سطح مطالعه: مرحله اول
نوع مطالعه: نوسازی دوخطه تندرو و برقی کردن
—
جارتز/ جایکا در اوت 1975 گزارشی به زبان انگلیسی به دولت ایران ارائه کرد که فایل آن از اینجا قابل دریافت است.
دانلود فایل
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/749864/