پیام خراسان

آخرين مطالب

خبر خوش وزیر از خانه دار شدن مستاجران 1 تا 5 گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام خراسان -

پیام خراسان

پیام خراسان

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به سمت تسهیلگری ساخت مسکن محرومین پیش برویم و برای تأمین مالی آن، از همه ظرفیت‌های ممکن بهره‌مند شویم.
صادق با تاکید بر ضرورت محاسبات دقیق و همکاری بین بخش‌های مختلف در این موضوع، گفت: وعده‌های دور از واقعیت دادن، نظام تصمیم گیری اجرایی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای حرکت در مسیر درست ایفای تعهدات دولت؛ باید مستندسازی وضع موجود، شناسایی ظرفیت‌ها و تعامل با نهادهای مرتبط و اقدام براساس اولویت‌های مکانی در دستور کار باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: انتظار دارم تعیین مکان‌های در اولویت برای ساخت پروژه‌های مسکن محرومین براساس توجه دقیق به شاخص‌های محرومیت باشد، تصمیم گیری و اقدام مشترک بخش‌های مختلف با روش همکاری هم افزا برنامه ریزی شود و همچنین پیگیری و پایش اجرای برنامه‌ها و ارائه گزارش‌های نوبه‌ای دقیق در دستور کار این گروه تخصصی باشد.
سخنگوی دولت گفت: جامعه مدنی و خیریه ها در کنار دولت برای کاهش مشکلات خانواده جان باختگان معدن طبس قرار داشتند. موضوع مسکن آنان با همت وزیر راه حل شد و یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس اهدا می شود. دیه به مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
سخنگوی دولت گفت: جامعه مدنی و خیریه ها در کنار دولت برای کاهش مشکلات خانواده جان باختگان معدن طبس قرار داشتند و موضوع مسکن آنان با همت وزیر راه حل شد. یک واحد مسکونی به خانواده جان باختگان معدن طبس اهدا می شود. دیه به مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. برای بخشش دیون این افراد هم در حال رایزنی هستیم. برای آموزش فرزندان این جان باختگان هم در حال برنامه ریزی هستیم. با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت کار، از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جانباختگان معدن طبس دایر خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح جوانی جمعیت تاکنون به 7056 خانوار در استان خراسان رضوی زمین واگذار شده است.
وحید داعی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان طرح است، اظهار کرد: تاکنون برای 7056 خانوار، زمین در سراسر استان خراسان رضوی تأمین و واگذار شده است.
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان افزود: در خراسان رضوی، در شهرهای با نرخ باروری زیر 2.5 درصد مجاز به واگذاری زمین هستیم که تا کنون در 28 شهر استان زمین در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.
وی ادامه داد: به استناد ماده سه این قانون، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ 24 مهر 1400 به بعد متولد شده باشد و یا دارای 4 فرزند و بیشتر زیر 20 سال باشند، و فرم «ج» آن‌ها قرمز باشد، با هدف تشویق، فرم جیم قرمز، مانع واگذاری نخواهد بود.
مدیر کل راه‌وشهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: این زمین‌ها در قطعات با مساحت حداکثر 200 مترمربع و به‌صورت رایگان به متقاضیان واگذار شده و صرفاً هزینه آماده‌سازی زمین اخذ می‌شود.
داعی خاطرنشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان، می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند.
وی درباره طرح نهضت ملی مسکن گفت: در برنامه 4 ساله نهضت ملی مسکن 364 هزار واحد شامل 168 هزار مسکن حمایتی، 56 هزار مسکن بازآفرینی شهری، 75 هزار خودمالکی و 64 هزار مسکن روستایی پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 118 هزار واحد تأمین زمین مسکن حمایتی، 28 هزار واحد مسکن بازآفرینی شهری، 7500 واحد طرح خودمالکی و 38900 واحد در تسهیلات مسکن روستای عملیاتی شده است .
داعی با بیان اینکه آماده‌سازی 50 سایت در استان به شهرداری‌ها محول شده است، گفت: در حوزه بازآفرینی شهری در ابتدای این طرح تنها 40 شهر در استان دارای محدوده بافت فرسوده بودند که با انجام مطالعات 96 شهر دارای محدوده مصوب هستند.
وی خاطرنشان کرد: تعیین بسته‌های تشویقی برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرها در 92 شهر استان انجام شده و برای 28000 واحد در بافت‌های فرسوده پروانه نوسازی صادر شده است.
داعی اعلام کرد: برای بافت فرسوده شهری، راهسازی و طرح‌های عمرانی 10 هزار تن قیر رایگان توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی توزیع شده که 5600 تن برای احیای بافت فرسوده به‌صورت رایگان به شهرداری‌های استان تحویل شده است. 
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی 25 طرح دست بررسی است، افزود: در خصوص تحویل اراضی با کاربری‌های عمومی(درمانی، مذهبی، خدماتی، ورزشی و …) در سال 1401، 31 هکتار، سال 1402، 55 هکتار و در 6 ماهه اول امسال، 41 هکتار به دستگاه‌های دولتی واگذار شده تا خدمات هر چه بهتری به مردم ارائه شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از پیشرفت 53 درصدی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: از 364 هزار واحد هدف‌گذاری شده در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون 193 هزار و 304 واحد در استان در مراحل مختلف ساخت از صدور پروانه تا تحویل است.
وحید داعی راجع به طرح‌های تفصیلی و نهضت ملی مسکن اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که بعد از تامین زمین باید در دستور کار قرار داد، موضوع آماده‌سازی‌ این اراضی است. آماده‌سازی اراضی در استان توسط بنیاد مسکن، قرارگاه بسیج سازندگی و بسیج استان در دست اقدام بود که از 6 ماهه دوم سال گذشته تا پایان مردادماه سال‌ جاری، حدود 200 میلیارد تومان از منابع سازمان ملی تامین مسکن را وارد استان و برای سایت‌ها هزینه کردیم. این اعتبار به 50 سایت نهضت ملی مسکن در استان اختصاص یافته است. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 4700 هکتار زمین در این طرح با همکاری دستگاه‌های دولتی تامین شده است، عنوان کرد: این طرح مطابق با برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغیه دولت قبل و برنامه وزارت راه و شهرسازی در تمام کشور در دست اجرا بود. بر این اساس سهم استان خراسان رضوی برای 4 سال در 4 بخش “حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی” به تعداد 363 هزار و 934 واحد مسکونی تعیین شد که هم اکنون 193 هزار و 304 واحد در استان در مراحل مختلف ساخت از صدور پروانه تا تحویل است. بنابراین تحقق 53 درصدی در طرح نهضت ملی مسکن استان حاصل شده است.
داعی افزود: از این تعداد 169 هزار واحد در بخش حمایتی است، بیش از 118 هزار واحد در حال ساخت، یعنی حدود 70 درصد تحقق یافته است، 56 هزار واحد در بخش بازآفرینی شهری بوده است. بیش از 28 هزار واحد در حال ساخت، یعنی تحقق 51 درصدی. 74 هزار واحد در بخش خودمالکی بوده که 7560 واحد در حال ساخت، یعنی تحقق 10 درصدی و 64 هزار واحد در بخش روستایی بوده که بیش از 38 هزار واحد آن در حال ساخت است، یعنی تحقق 60 درصدی حاصل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره نحوه نظارت بر این طرح بیان کرد: صورت وضعیت‌ها توسط مجریان آماده‌سازی ارائه می‌شود و کنترل‌های فنی انجام و بعد از طی مراتب فنی کار پرداخت صورت می‌گیرد. امیدواریم با همین روند بتوانیم موضوع آماده سازی این اراضی را که از سیاست‌ها و تأکیدات فرزانه صادق، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی است، با سرعت انجام دهیم.
داعی در ارتباط با گلایه‌های مردمی درباره طرح ملی نهضت مسکن و زمین‌های منطقه سیدی اظهار کرد: در مشهد و کلان‌شهرها با محدودیت زمین روبه‌رو هستیم؛ از طرفی مسائل و موضوعات شهرسازی هم حاکم است. لذا تمرکز جمعیتی را در کلان شهرها نباید داشته باشیم. بر اساس توافق‌نامه‌ای که در دوران مرحوم قاسمی با آستان قدس رضوی انجام شد، آورده‌هایی تامین و سلسله مراتب آن انجام شد. البته مقداری ابهامات وجود دارد که در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم، هنوز نمی‌توانیم اعلام کنیم که 100 درصد زمین‌ها اختصاص پیدا می‌کند ولی همچنان پیگیر موضوع هستیم تا بتوانیم این موضوع را عملیاتی کنیم.
منبع خبر: سرگرمی روز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/751145/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معادن سرب و روی خراسان شمالی فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری

ترک فعل در حوزه پدافند غیرعامل ضررهای جبران ناپذیری دارد

درباره بزرگ‌ترین واقف امور درمانی خراسان | وقف به شیوه «پسر میرزای ناظر»

متأسفانه بعد از کرونا بسیاری از فعالیت‌های هنری متوقف شد

دیدار مدیر حوزه علمیه مازندران با مدیر حوزه های علمیه خراسان

بارش شدید برف در 22 استان کشور/ هشدار هواشناسی از 5 تا 7 آبان

هشدار رگبار شدید و بارش برف در 22 استان کشور

رگبار شدید و وزش باد در 22 استان کشور

همه سازمان ها باید پشتیبان پلیس باشند

عامل آتش‌سوزی عمدی وانت مزدا در قاینات دستگیر شد

پدافند غیرعامل باید به افراد مسئولیت‌پذیر سپرده شود

اعتبار ملی برای کریدور شرق تخصیص یابد

ضرورت حفاظت از ژن‌پلاست زعفران خراسان جنوبی به‌عنوان سرمایه ملی

پنج خانه آماده واگذاری به خانواده بازماندگان گلستانی رخداد کان طبس است

جشنواره ملی زرشک و زعفران خراسان جنوبی

ژن زعفران خراسان جنوبی حفاظت شود

حال و هوای معنوی حجاج عمره در خراسان جنوبی

بسته شدن شبانه تونل راهدار فداکار در بندرعباس

بررسی هزینه های حج تمتع 1403 توسط سازمان حج و زیارت

راز‌های پنهان تخت جمشید قبل از حفاری

زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در سایه آرامش

راز لاغری سریع با عناب: این میوه شگفت‌انگیز به شما کمک می‌کند تا وزن کم کنید!

معادن سرب و روی خراسان شمالی فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاری

2000 کرمانشاهی به حج عمره اعزام شدند

راز پیدا شدن یک جسد در پارک چیتگر چه بود؟!

بیماران زیارت اولی ام اس اصفهان مهمان کرامت رضوی شدند

167 کیلومتر محور خراسان شمالی رسوب برداری شد

راز مهار تل‌آویو توسط واشنگتن؛ اسرائیل عقب‌نشینی کرد/ روز آرام ایران

رفتن به کربلا هم آرزو شد!

آنکارا با محکومیت شدید حمله به ایران، پایان‌دادن به تروریسم اسرائیل را یک وظیفه‌ تاریخی دانست

مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی «نخست»: تئاتر مشهد، نیازمند هوای تازه است

حذف نیما عالمیان از مسابقات تنیس روی میز ایتالیا

برگزاری دومین گردهمایی خادم‌یاران کتابخانه رضوی در باغ اردوگاه خاتون مشهد

2500 میلیارد تومان صرف نوسازی شبکه برق شهر تهران می‌شود/رشد 8 درصدی مصرف برق تهرانی در اوج بار امسال

بازدید از روستای زیبای کندر کرج

پرداخت 100 میلیارد ریال به بیماران صعب‌العلاج در خراسان رضوی

ویدئوی لورفته از شادمهر عقیلی در ایران

سورپرایز ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه ؛ آیا این بار خبر خوشحال کننده ای در راه است؟

خرید بیش از نیم میلیون تن گندم در استان خراسان رضوی/ 98 درصد مطالبات گندم کاران واریز شده است

کشف بیش از 185 هزار عدد قرص غیرمجاز در داورزن خراسان

برای اولین بار؛ حضور یاغی استقلال در ترکیب پرسپولیس مقابل شمس آذر

درباره شهید سیدهاشم صفی الدین | ستاره درخشان آسمان جهاد

ویدیو دردناک از لحظه ترور امام جمعه کازرون و خودکشی قاتل که برای اولین بار پخش شد

افزایش خدمات‌دهی به حومه پایتخت با راه‌اندازی 2 خط مستقل ریلی

کارتون | کمتر از 10 درصد مدارس خراسان رضوی برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند

استاندار جدید خراسان رضوی کیست؟ (غلامحسین مظفری با سابقه‌ای درخشان)

زعفران ایران باید شناسنامه‌دار شود

استاندار خراسان رضوی سکوت خود را شکست! (واکنش به حواشی مراسم تودیع و معارفه)

اجرای مانور طرح زمستانی و پدافندغیرعامل در صالح آباد + فیلم و عکس

افتتاح خانه کشتی در چناران