افزایش ساعت کار میادین میوه و تره بار همزمان با یلدا/ قیمتها ثابت میماند
سیاسی
بزرگنمايي:
پیام خراسان - برنامههای سازمان میادین شهرداری در آستانه شب یلدا تشریح شد.
به گزارش خبرنگار امتداد نشست خبری بختیاری زاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با موضوع شب یلدا ظهر امروز برگزار شد.
بر اساس این گزارش مدیرعامل سازمان میادین در ابتدای این نشست ضمن یادی از خبرنگار فقید امتداد او را فردی موثر و پرتلاش در تمام صحنه ها دانست.
بختیاری زاده در این نشست با بیان گزارشی از توزیع میوه در آستانه شب یلدا اظهار داشت: ساعات کار میادین میوه و تره بار در ایام نزدیک به شب یلدا افزایش یافته است، روز جمعه میادین تا ساعت 13 دایر است اما استثنائا به دلیل تقارن با میلاد حضرت زهرا (س) و شب یلدا و جشنهای پیش رو از این رو ساعت کار تا 18:30 ادامه خواهد داشت.
وی گفت: 18:30 پایان کار رسمی بازارهاست اما چنانچه مردم نیاز به خدمات داشته باشند ارائه خدمات خواهد شد.
بختیاری زاده با اشاره به اینکه تامین محصولات با کیفیت انجام شده گفت؛ انشالله قبمتها طی این چند روز ثابت بوده و تغییر قیمت نخواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار متذکر شد: قیمتی که داده می شود کارشناسی است، سعی هم می شود کیفیت رعایت ود، اگر جایی دیده شود کیفیت لازم وجود ندارد با آن مرکز برخورد می سوددمردم هم به عنوان بازوی رسانه ای به سازمان کمک دهند چرا که کد مشخصی هر غرفه دارد از این رو مردم می توانند شکایات و انتقادات را بیان کنند. بین چهل تا پنجاه درصد محصولات میوه و تره بار تهران را پوشش می دهیم.
این مقام مسئول در پاسخ به اینکه چرا اجناس برخی میادین کوچک در نقاط شهر یا کیفیت مطلوب را ندارد با میوه به اتمام رسیده گفت: ما نظارتها را به صورت مستمر داریم در این ایام خاص مثل شب یلدا نظارتها را تشدید میکنیم، اما کاهش کیفیت برخی محصولات طبیعی است چون ممکن است در زمانهای پایانی افت کیفیت داشته باشیم اما دستورالعمل داریم در یک ساعت پایانی باید قیمتها کاهش یابد تا مصرف کننده کالا را بدین صورت ببیند، اگر یک ساعت پایانی به بازارها بروید این کاهش سی درصدی را مشاهده میکنید تا هزینه پرداختی متناسب آن کالا باشد.
بختیاری زاده با بیان اینکه گوشت مرغ به خوبی توزیع می شود افزود: انشالله در این ایام با توجه به وعده وزارت جهاد گوشت قرمز هم عرضه خواهد شد کمبودی احساس نمی شود و امیدواریم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعداد میادین افزایش خواهد یافت گفت: از ابتدای سال تعدادی افتتاح شده و اوایل بهمن ماه تعدادی از بازارهای خوب که با معماری ایرانی _اسلامی ساخته شده افتتاح خواهیم کرد، این توسعه بازار با جذابیت همراه خواهد بود.53 درصد از انقلاب به پایین و 47 درصد باقی به لحاظ پراکندگی از انقلاب به شمال است.
وی درباره عرضه کالا بر چه مبنایی در سازمان میادین اتخاذ می شود، در پاسخ به آنا گفت: کمیته نرخ گذاری در میادین با حضور دستگاههای نظارتی حضور دارند و سعی می شود قیمت گذاری عادلانه باشد قیمتهای محصولات بلدایی هندوانه هر کیلو 14 هزار تومان انار در جه یک 37 هزار تومان آجیل شیرین 407 هزار و شور 422 هزار تومان عرضه و قیمت گذاری شده است.
وی با اشاره به مشاهده تخلفات و برخوردها گفت: ما در سازمان میادین در بخش ستاد و حوزه نظارتی همکاران بنده حضور دارند که به شکایات رسیدگی میکنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: قیمت گذاری در سازمان میادین در یک کمیته نرخ گذاری انجام می شود و از دستگاه های متولی مختلف در این کمیته حضور دارند. سعی بر این است قیمت گذاری عادلانه باشد. در حال حاضر عرضه محصولات با قیمت های اعلامی در حال انجام است و کیفیت محصولات مطلوب است.
وی با بیان اینکه در صورت بروز تخلف در میدان مردم میتوانند در ابتدا به مسئولین بازارها مراجعه کنند، گفت: اگر دسترسی به همکاران ما نداشتند می توانند از کیو آر کد ها استفاده کنند و شکایت خود را ثبت کنند. در مرحله بعد هم اگر دیدند برخوردی صورت نگرفتند همکاران ما در ستاد مرکزی برای رسیدگی به شکایات مردم حضور دارند. هدف ما در این است که خدمات مطلوبی به مردم داده بشود و با مراجعه به رئیس بازار برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
وی
در رابطه با توسعه نامتوازن میادین و نحوه تملک یک بازار کوچک مقیاس در نزدیکی به میدان تره بار قزل قلعه گفت: نحوه تملک زمین ها به این صورت است این زمین ها بارگذاری خدمات شهری دارد و متعلق به شهرداری تهران است. زمین در کمیته مکان یابی از نظر بعد مکانی و فاصله با بازارهای اطراف و نیاز مردم بررسی می شود و بعد از اخذ امتیاز کافی به مرحله ساخت وارد خواهد شد. در رابطه با بازار شهید گمنام مردم منطقه به این اتفاق نیاز داشتند. در دسترس بودن بازارها برای مردم اهمیت دارد و زمین با کاربری خدمات شهری بود و باید در همین حوزه به کار گرفته میشد. صلاح بر این شده که آنجا تره بار باشد و استقبال از آنجا خیلی ویژه است. سعی بر این است که حداقل فاصله بین بازارها یک کیلومتر هوایی باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بازار محلی بوده که در گذشته محل توقف مردم هم بوده است. سبک و سیاق بازارهای امروزی و معماری آنها به این صورت است که کارکرد فرهنگی اجتماعی آن را احیا کنیم. سکوهایی که مردم می توانند بعد از خرید در آنجا استراحت کنند از جمله این موارد است. از نظر کارکرد فرهنگی هم سعی کردیم برنامه های فرهنگی را در بازارها اجرا کنیم. مثلا تزئینات و میوه آرایی به مناسبت شب یلدا، سفره های شب یلدایی و برنامه های صوتی از جنس فرهنگی اجتماعی است و سعی بر این کردیم که فضای شور و شعف اجتماعی را در بازارها داشته باشیم.
وی درباره خدمات سلامت محور در میادین گفت: در رابطه با همکاری شرکت شهرسالم خدماتی از قبلی تست فشار خون و … به صورت دوره ای انجام می شود.
بختیاری زاده با بیان اینکه روزانه تقریبا 550 مورد خرید در بازارها داریم، تصریح کرد: بخشی از خریداران خانم های خانه داری هستند که از بازارها خرید میکنند. از انجایی که سلامت مردم برای سازمان مهم است. یک سری از اقدامات برای سلامت محصولات است و ما به ازای هر دو میدان یک کارشناس برای کیفیت محصولات داریم. با همکاری جهاد دانشگاهی آزمایش های مستمر در میادین داریم و برخی از محصولات حتی ورودشان به بازارها ممنوع میشود. این ادعا را می توانیم بکنیم که ما شاید جزو معدود فروشگاه هایی هستیم که در حوزه سلامت محصولات نمونه گیری های مستمر داریم و تا جایی که می دانم تنها ما و فروشگاه های اتکا به این امر می پردازند.
وی با پرداختن به تفاوت قیمت میادین با سطح شهر گفت: 51 درصد در حوزه تره بار، 63 درصد در حوزه گوشت، 20 درصد حبوبات و 10 درصد در حوزه قند و شکر تفاوت داریم و این تفاوت قیمت اعلام رسمی بر اساس آنچه بانک مرکزی گفته است.
وی افزود: به مناسبت روز مادر و تا 5 دیماه فروشگاه های بازرگانی سازمان میادین در اقلاممورد مصرف خانوار تا 20 درصد تخفیف گذاشته است. نماینده تعزیرات در کمیته نرخ گذاری حضور دارد و مشکلی با آنها نداریم و همکاری خوب است اما امیدواریم شاهد کنترل بازارهای بیرون هم باشیم. قیمت ها ناراحت کننده است.
بختیاریزاده در پایان و در رابطه با این سوال که فروش گوشت سهمیه ای در میادین به چه صورت است و اینکه چرا گاهی گوشت در میادین وجود ندارد، گفت: تمام گوشت عرضه شده گوشت تنظیم بازاری است که وارداتی است. بحث واردات مستمرا انجام می شود و در برخی موارد با مشکلاتی برمیخورد که واردات را با مشکل مواجه می کند. این موضوع تصمیمی بوده در وزارت جهاد گرفته شده است. من نمی توانم در رابطه با این تصمیم پاسخگو باشم. این سیاست کلان است که گوشت در شرکت های بسته بندی قطع بشود البته از امروز روال برگشت که در خدمت آنها هستیم و گوشت تنظیم بازار را در میادین عرضه می کنیم. امیدواریم این گوشت از سفره مردم حذف نشود. /
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/788543/