لزوم بازبینی در ساختار برنامه درسی مدارس
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خراسان - وزیر آموزش و پرورش در نشست مدیران مدارس استان خراسان شمالی گفت: رئیس جمهور اولویت خود را آموزش و پرورش و بهداشت اعلام کرده است و ما هم معتقدیم آموزش و پرورش باید مسأله اول همه دستگاههای کشور باشد تا مشکلاتش حل شود.
علی رضا کاظمی عمده مشکلات آموزش و پروش را نبود ساختار منسجم بیان کرد و افزود: ساختار برنامه درسی ما در مدرسه، یک ساختار حافظه محور، منفعل و غیر خلاقانه است؛ به همین دلیل ما در آموزش و پرورش به دنبال یک بازبینی و یک باز مهندسی با رویکردی جدید و با دیدگاه دانشآموز محور و فراتر از محیط کلاس و هماهنگ با نیازهای نسل جدید هستیم.
وی معلمان و مدیران را راهبران اصلی تعلیم و تربیت نامید و گفت: جذب نیروی انسانی جدید، تبدیل وضعیت نیروهای حق تدریس به رسمی و پرداخت مطالبات بازنشستگان از اولویتهای کاری وزارت آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در استان خراسان شمالی 14000 همکار در مدارس دولتی و 6000 همکار در مدارس غیردولتی به دانشآموزان استان خدمت میکنند.
علی متقیان افزود: این استان با داشتن بیشترین پراکنش روستایی، شرایط ویژهای را دارا است به طوری که در استان 13 آموزشگاه یک نفره، 149 آموزشگاه 5 نفره، و 352 آموزشگاه عشایری داریم که 7408 دانشآموز را تحت پوشش قرار میدهند.
وی افزایش تقاضای بازنشستگی و همزمان افزایش تعداد دانشآموزان را چالش اصلی استان عنوان کرد و گفت: این چالش فعلاً با به کارگیری سرباز معلم، طلبه معلم و ارائه اضافه کار به همکاران به طور موقت حل شده است اما در سال آینده تحصیلی این استان با کمبود جدی قریب به 3000 نفری نیروی انسانی مواجه خواهد بود.
متقیان همچنین وجود آموزشگاههای دو نوبته را یکی دیگر از معضلات استان بیان کرد و گفت: هم اکنون 352 آموزشگاه به صورت دو نوبته در استان فعالیت میکنند که این مسأله فشار زیادی را به معلم و دانشآموزان وارد کرده است وامیدواریم با همت وزارت آموزش و پرورش و ورود خیرین این مسأله حل شود.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/794378/