انعقاد قرارداد تامین 60 دستگاه واگن باقی مانده خط یک قطار شهری به زودی
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خراسان - تین نیوز |
نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در حوزه توسعه زیرساخت های ترافیکی شهر نگاه ما توسعه متوازنی است، گفت: در عین حال که زیرساخت های حمل و نقل پاک و حمل و نقل همگانی در شهر را توسعه دادیم، به نیازهای واقعی حوزه ترافیک شهری هم بی توجهی نکردیم.
به گزارش تین یوز به نقل از ایسنا، ایمان فرهمندی 5 دی ماه، با اشاره به روز ملی حمل و نقل گفت: هفته گذشته با توجه به بارندگی و سرمای شدیدی که داشتیم با تلاش همکاران حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در کنار نیروهای خدمات شهری، خدمات حوزه حمل و نقل حتی برای یک ساعت هم در شهر مختل نشد و همه سیستم های حمل و نقل شهر، شبکه معابر شهر، تقاطعات و .
.. در شهر فعال بود.
وی افزود: علی رغم بارندگی و سرمای بسیار شدید و قطعی برق که در بسیاری از تقاطع ها به صورت برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده اتفاق افتاد، خوشبختانه کمترین اختلال ممکن را شاهد بودیم که نشان از همت و تلاش این عزیزان دارد.
فرهمندی خاطرنشان کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر در حوزه حمل و نقل و ترافیک، رویکردی جامع بوده و در این زمینه تلاش کردیم که یک توسعه همه جانبه و کرامت محور را در حوزه حمل و ترافیک داشته باشیم، به نحوی که همه مردم بتوانند نیاز خودشان به جابجایی را به صورت ایمن، سریع و در دسترس برآورده کرده و برای انجام سفرهایشان دچار مشکل نباشند.
وی ادامه داد: این توسعه متوازن در همه حوزه ها هم در حوزه حمل و نقل همگانی، هم در حوزه زیرساخت های حمل و نقل شهر و هم در حوزه توسعه زیرساخت های ترافیکی شهر اتفاق افتاده است.
در حوزه قطار شهری در 4 خط اتفاقات مهمی رقم خورد نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات 3سال و نیم گذشته در دوره ششم مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در حوزه قطار شهری در 4 خط اتفاقات مهمی رقم خورد از جمله اینکه برخی نواقص خط 2 برطرف شد، فاز اول خط 3، از میدان شهدا تا ایستگاه حرم مطهر و از آنجا تا پایانه امام رضا علیه السلام به زودی بهره برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: حفاری این خط در جبهه جنوب شرقی به اتمام رسیده در جبهه شمال غربی، وارد قاسم آباد شده و حفاری خط ادمه دارد، خط 4 هم همینطور، همچنین انعقاد قرارداد تامین 60 دستگاه واگن باقی مانده خط یک هم در مراحل نهایی است و به زودی منعقد شده و در یکسال و نیم آینده، ناوگان جدید، وارد مشهد خواهد شد.
فرهمندی بیان کرد: در حوزه اتوبوسرانی حدود 250 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و میدل باس در 3سال گذشته به حوزه خدمت رسانی اضافه شده و 450 دستگاه دیگر قرارداد داریم که عمده اینها ظرف چند ماه آینده به شهر اضافه خواهد شد و شهروندان شاهد افزایش و تنوع ویژه ناوگان خواهند بود.
نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی، 500 دستگاه ناوگان جدید بکارگیری شده و مشکلات مربوط به تعدادی از ون ها هم برطرف شده و فرآیند واگذاری، درحال انجام است؛ در حوزه زیرساخت های حمل ونقلی نیز بیش از 2750 دستگاه موتورسیکلت برقی را برای کاهش اثرات حمل ونقل بر آلودگی هوا، به مردم واگذار کردیم که هیچگونه اثر مالی برای شهرداری ندارد.
وی ادامه داد: در حوزه تامین معاینه فنی سنگین خودروها، اولین و تنها مرکز معاینه فنی سنگین شهرداری های کشور، آذر سال گذشته در شهر مشهد افتتاح شده و در حال حاضر فعال است.
فرهمندی گفت: در حوزه پارکینگ ها، پارکینگ هشت آباد و توحید با 1500 جای پارک عمومی در اختیار شهروندان قرار گرفته و در حوزه اصلاح هندسی نیز، اصلاح هندسی بیش از 215 نقطه تاکنون انجام و بیش از 40 اصلاح هندسی دیگر نیز در دست اجراست.
210 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر وی با اشاره به اقدامات مناسب در زمینه حمل و نقل پاک به بحث توسعه پیاده روها و توسعه دوچرخهسواری اشاره کرد و گفت: .امروز 210 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر داریم و ایستگاه های دوچرخه بایدو از 60 ایستگاه دوچرخه سواری در ابتدای دوره، به بیش از 200 ایستگاه رسیده همچنین از 200 دستگاه دوچرخه ای که در ابتدای این دوره وجود داشته الان به 1700 دستگاه دوچرخه رسیدیم یعنی 1500 دستگاه دوچرخه در این دوره اضافه شده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بیش از 130 دستگاه از ظرفیت دوچرخه ها،اختصاصاً در پارک های بانوان، برای بانوان فعال است و حدود 50 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری اختصاصاً برای آنان احداث شده است.
فرهمندی بیان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت های ترافیکی شهر نیز نگاه ما توسعه متوازنی بوده در عین حال که زیرساخت های حمل و نقل پاک و حمل و نقل همگانی در شهر را توسعه دادیم، به نیازهای واقعی حوزه ترافیک شهری هم بی توجهی نکردیم.
وی تصریح کرد: گرچه راهکار نهایی در واقع انجام سفرها با ابزار حمل و نقل پاک است، اما از بخشی از سفرهایی که در شبکه بزرگراهی و در معابر محلی باید با خودروهای شخصی و حمل و نقل شخصی انجام شود، هم غافل نشدیم و تلاش کردیم زیرساخت های مورد نیاز آنها را فراهم کنیم که از جمله می توان به ایجاد تعداد زیاد تقاطع های غیرهمسطح و بازگشایی معابر اشاره کرد.
فرهندی نهضت آسفالت و نهضت پیاده روسازی با تمرکز بر حاشیه شهر را از اتفاقات مهم این دوره ذکر کرد و توضیح داد: در این دوره با تمرکز بر معابر در حاشیه شهر این نهضت را پیش بردیم و سطح پیاده روهای حاشیه شهر افزایش داشته، همینطور 4 میلیون متر مربع آسفالت برنامه ریزی و در حال انجام است که نیمی از آن اجرا و بقیه تا اخر سال اجرا خواهد شد، همچنین شکل ظاهری شهر و شکل معابر شهر هم به جهت کیفیت معابر و هم به جهت ظاهر معابر تغییر خواهد کرد.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/794559/