تأکیدات رئیس جمهور بر تحول در نظام آموزشی
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خراسان - معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکیدات رئیسجمهور بر تحول در نظام آموزشی، گفت: رئیس جمهور به طور مداوم پیگیر مسائل آموزش و پرورش هستند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حمیدرضا خانمحمدی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر اولویت دولت در حوزه تعلیم و تربیت، از استاندار خراسان رضوی به دلیل نگاه ویژه به آموزش و پرورش قدردانی کرد.
وی با اشاره به تأکیدات رئیسجمهور بر تحول در نظام آموزشی، گفت: رئیس جمهور به طور مداوم پیگیر مسائل آموزش و پرورش هستند و تغییر نگاه در این حوزه را ضروری میدانند. همانطور که در دوران وزارت بهداشت، تحول چشمگیری در نظام آموزشی پزشکی ایجاد شد، اکنون نیز همین نگاه باید در آموزش و پرورش جاری شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، عنوان کرد: باید قدردان ریاستجمهوری باشیم، چرا که آموزش و پرورش را بهعنوان اولویت اول دولت قرار دادهاند. این مسئله برای ما یک برگ برنده است و نباید آن را عادی تلقی کنیم. برای هر پروژه، باید هستهها و گروههای مردمی را تشکیل دهیم و روند کار را از پایین به بالا پیش ببریم.
خانمحمدی افزود: پروژه آزمایشی نهضت محرومیتزدایی و حذف مدارس سنگی، فرسوده و کانکسی که در کلات آغاز شده، باید به یک پروژه کلان در سطح استان خراسان رضوی تبدیل شود.
وی افزود: نهضت توسعه عدالت آموزشی چند مؤلفه اساسی دارد؛ نظام مسائل، نظام تأمین مالی، نظام مردمی و نظام تقسیم کار بینبخشی که باید بهدرستی شکل گیرد. اگر ساختارهای پیشین کارآمد بودند، اکنون با کمبود ضروری 4600 کلاس درس در استان مواجه نمیشدیم.
معاون وزیر همچنین پروژه آزمایشی اجرا شده در منطقه کلات را الگویی موفق دانست و اظهارکرد: این پروژه نباید متوقف شود، بلکه باید به یک برنامه کلان در خراسان رضوی تبدیل شود. این استان باید به عنوان پیشگام نهضت توسعه عدالت آموزشی معرفی شود.
خانمحمدی ابراز امیدواری کرد: با حمایت استاندار خراسان رضوی، این استان بتواند به عنوان نخستین استان کشور اعلام کند که اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی را به طور کامل محقق کرده است.
باید نهضت نوسازی مدارس را بهصورت یک حرکت مردمی پیش ببریم
غلامحسین مظفری،استاندار خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت مردمیسازی آموزشوپرورش، بر لزوم مشارکت خیرین، کنشگران اجتماعی و مدیران در نهضت نوسازی مدارس استان تأکید کرد.
وی افزود: نگاه رئیسجمهور به آموزش و پرورش یک فرصت ارزشمند است. اگر بتوانیم از این فرصت بهره ببریم، نهتنها بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل خواهیم کرد، بلکه الگویی برای حل سایر مسائل نیز ارائه میدهیم.
مظفری بر مردمی شدن نهضت محرومیتزدایی و حذف مدارس سنگی، فرسوده و کانکسی تأکید کرد و گفت: حتی اگر منابع مالی کافی داشته باشیم، همچنان نیازمند مشارکت مردم هستیم، زیرا آنها بهرهمندان و بهرهبرداران اصلی این حوزهاند. پیشنهاد میکنم علاوه بر کمکهای مالی، خیرین در نهضت محرومیتزدایی و حذف مدارس سنگی، فرسوده و کانکسی نیز نقش بیشتری ایفا کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیتهای مردمی استان افزود: در خراسان رضوی، 750 سازمان مردمنهاد ثبتشده، به همراه تعداد زیادی از خیرین و گروههای تأثیرگذار فعال هستند. پیشنهاد میکنم با حضور این افراد، نهضت نوسازی مدارس را بهصورت یک حرکت مردمی کاملاً هماهنگ با دولت پیش ببریم. برای این کار، میتوان هر مدرسه را به یک فرد خیر یا گروه مشخص سپرد تا ارتباطی مستقیم و مداوم بین آنان و پروژههای آموزشی برقرار شود. ما باید فراتر از جلسات شورای آموزش و پرورش حرکت کنیم و مشارکت واقعی مردم را در دستور کار قرار دهیم و به مرحله اجرا برسانیم.
وی با اشاره به وضعیت آموزشی حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: بخش قابلتوجهی از نیازهای آموزشی این مناطق بهواسطه دستور مقام معظم رهبری در خصوص تأمین فضای آموزشی برای اتباع بیگانه شکل گرفته است. بسیاری از اتباع علاقهمند به ساخت مدارس هستند و میتوان از ظرفیت آنها نیز در این زمینه استفاده کرد. پیشنهاد میکنم که از امروز تا پایان سال، هر ماه یک روز جمعه، بنده یا سایر مدیران علاقهمند در مدارس در حال ساخت مشغول به کار شویم.
مظفری همچنین بر لزوم ایجاد فضایی برای مشارکت بیشتر مردم و کارمندان در این امر تأکید کرد و گفت: در استانداری، با رضایت کارمندان، یک روز از حقوق آنها صرف نهضت محرومیتزدایی و حذف مدارس سنگی، فرسوده و کانکسی خواهد شد. این اقدام میتواند الگوی مناسبی باشد و هر مجموعهای که علاقهمند است، میتواند به این حرکت بپیوندد.
انتهای پیام/282
/.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/841202/