تأکید مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر تحول بنیادین در دانشگاه فرهنگیان
فرهنگي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - مصطفی اسدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در نشست کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نقش کلیدی این دانشگاه در نظام تعلیم و تربیت کشور، بر لزوم ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: «با توجه به سابقه و جایگاه تاریخی دانشگاه فرهنگیان، باید آن را به یکی از دانشگاههای برتر کشور تبدیل کنیم.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، از آغاز برنامهریزیهای جدی با همکاری مسئولان عالیرتبه آموزشی برای جذب نیروهای کیفی و ارتقای دانش علمی و تجربی استادان این دانشگاه خبر داد و افزود: «استادان دانشگاه فرهنگیان باید بهروز، توانمند و الهامبخش باشند. همانگونه که در دهه 60، استادانی خوشنام که هم در دفاع مقدس و هم در کلاسهای درس نقشآفرینی میکردند، اثرات ماندگاری بر دانشجومعلمان داشتند.» اسدی با تأکید بر مهارتمحوری، تربیت اخلاقی و توانمندسازی حرفهای معلمان آینده گفت: «دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید هم از نظر علمی و هم مهارتی، آماده ورود به مدارس باشند. معلمی شغلی صرفاً علمی نیست، بلکه تربیتی و انسانی است. دانشجو معلم نباید دست خالی وارد کلاس شود، بلکه باید از مهارت و دانش کافی برخوردار باشد.» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزشهای عملی و کارورزی اثربخش، خواستار طراحی فرآیندی ساختارمند برای درس کارورزی شد و گفت: «انتخاب مدارس مناسب، تعیین مدیرانی که به اهمیت کارورزی باور دارند و توانمندسازی دبیران به عنوان معلمراهنما از مهمترین اقدامات در این حوزه است.» اسدی همچنین بر لزوم ارتقای کادر آموزشی تأکید کرد و پیشنهاد داد: «کلاسهای ضمن خدمت در تابستان با هدایت معاونان آموزشی برگزار شود. دبیران موفق با ویژگیهایی همچون آراستگی، خوشنامی و مقبولیت میتوانند بهعنوان معلمراهنما مشارکت کرده و در عوض، از امتیازات ویژهای مانند رتبهبندی بهرهمند شوند.» وی از آغاز فرآیند شناسایی دانشجویان واجد شرایط و تهیه لیست استادان کارورزی برای همکاری با مدارس از اوایل شهریورماه خبر داد و اظهار داشت: «برای هر دانشجو، یک جلسه آموزش فشرده چهار ساعته برنامهریزی خواهد شد تا بستر یادگیری و تعامل مؤثر فراهم گردد.» مدیرکل آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش معلم متعهد در ارتقای کیفیت آموزشی تأکید کرد و گفت: «آراستگی ظاهری و ارتباط مؤثر معلم با دانشآموز بخشی از فرآیند تربیت است. محتوای آموزشی نیز باید اصولی، هدفمند و معنادار باشد.» اسدی در پایان با اشاره به اهمیت تخصیص عادلانه منابع و فراهمسازی فضای انگیزشی برای معلمان، دانشجومعلمان و مدیران مدارس تصریح کرد: «با برنامهریزی دقیق، همافزایی و تلاش جمعی میتوان به اهداف متعالی تعلیم و تربیت دست یافت و زمینه رشد و بالندگی نسل آینده را فراهم نمود.»
-
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۴:۳۹
-
۶ بازديد
-

-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/856805/