BAIC BJ60 قلدر چینی در نمایشگاه شانگهای 2025 رونمایی شد +تصاویر
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - به گزارش “پدال نیوز” این شاسی بلند قلدر چینی در نسخه اکستندد رنج احتمالا برای واردات به ایران بیاید. این نسخه از BJ60 به تازگی معرفی شده و گل سرسبد بایک در نمایشگاه شانگهای به حساب می آید.
بایک یکی از قدیمی ترین و البته قدرتمند ترین خودروسازان چین به حساب می آید که به سبب جوینت ونچر های قوی با کمپانی هایی نظیر هیوندای و مرسدس بنز، رشد چشمگیری در سال های اخیر داشته است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نشان بایک از جمله برندهای چینی است که به طور خاص ساخت SUV های آفرودی را انجام می دهد و به زبان ساده تر بایک یک شاسی بلند ساز تخصصی در کشور چین محسوب می شود. مدل BJ60 یک SUV فول سایز در سبد محصولات بایک است که نخستین بار در سال 2022 و در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این مدل بزرگ ترین نمونه آفرودی است که بایک تا به امروز توسعه داده و در دو نسخه 5 و 7 نفره عرضه می شود. نسخه های معمول BJ60 به پیشرانه های بنزینی، هیبرید خفیف و یا دیزل مجهز اند اما آنچه در شانگهای معرفی شد و قرار است با دیار خودرو به ایران بیاید در واقع نمونه اکستندد رنج (برد افزا) از BJ60 است که در سال 2024 معرفی شده و در سبد محصولات بایک از جمله جدیدترین ها به حساب می آید. یک SUV با همان طراحی جعبه ای خاص و مختص به بایک که حس قدرت و کیفیت را به خوبی در ظاهر القا می کند.

مشخصات فنی شاسی بلند قلدر چینی
زیر کاپوت بایک BJ60 یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتر توربو قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت 185 اسب بخار را دارد اما این موتور به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری 40.3 کیلووات ساعتی عمل می کند. در واقع قوای محرکه را دو موتور الکتریکی سوار بر دو محور تشکیل می دهد که مجموعا توان تولید حداکثر قدرت 540 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 655 نیوتن متر را تولید می کنند. با این قدرت بالا، BJ60 در 5.8 ثانیه شتابگیری می کند اما نهایت سرعت روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
با این مشخصات می توان گفت که این شاسی بلند قلدر چینی یک آفرودر توانمند به حساب می آید که گشتاور لحظه ای بالایی را از همان حرکت دارد.

کابین و امکانات
در داخل ترکیبی طراحی مدرن است و متریال با کیفیت به نظر می رسد. کلاستر تمام دیجیتال است و یک صفحه نمایش بزرگ کشیده از وسط تا جلوی شاگر قرار دارد. طراحی کابین به طور کلی کمی شبیه به جی کلاس به نظر می رسد اما نمی توان آن را کپی برداری محض دانست و به نظر می رسد بایک به خط طراحی مختص به خودش در طراحی سری BJ رسیده است. هنوز مشخص نیست کدام تیپ آپشنی از این خودرو به بازار ایران می آید اما احتمالا نسخه نهایی امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، رادار خطی، ترمز اضطراری و هشدار برخورد از جلو، 6 کیسه هوای ده نقطه ای، تنطیم حالت رانندگی، سیستم بازیافت انرژی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، قفل دیفرانسیل مرکزی، قفل دیفرانسیل عقب، دوربین 360 درجه، رانندگی بین خطوط و… را داشته باشد.
+
گردشگری پایتخت ؛ خسته در دود و ترافیک تغییر مداوم قانون ساعت رسمی؛ بیثباتی در تصمیمگیری و بیتوجهی به کارشناسی «دبلنا» بازی مبتنی بر شانس، قمار با چاشنی توهین به شعور مخاطب! طرح دریا در فقدان ساز و کار باید ها و نبایدها سریال «پایتخت»: سرگرمی ملی یا پروژه تخریب فرهنگی؟
-
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۱:۴۹
-
۱۱ بازديد
-

-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/858902/