پیام خراسان - ایرنا / رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر 48 درصد از تماسهای مردمی برقرار شده با اورژانس 115 مشهد در نیمه اول امسال، مزاحمی و نامرتبط بوده است.
دکتر علی یزدانی، ئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این بازه زمانی 667 هزار و 994 تماس مردمی با اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده که از این تعداد 323 هزار و 742 تماس مزاحمی و نامرتبط بوده است.
وی ادامه داد: پنج درصد معادل 32 هزار و 220 مورد از تماسهای مردمی با اورژانس 115 مشهد مزاحمی صرف هستند و 43 درصد تماس ها نامرتبط بوده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تماسهای مزاحمی شامل فحاشی، بیادبی، توهین کردن، ایجاد مأموریت کاذب و دروغین و سایر موارد بوده است، با توجه به این که تماسهای مزاحمی سبب اشغال خطوط اورژانس و به خطر افتادن جان بیماران و مصدومان میشود، تماسگیرندگان مزاحم به مراجع قضایی معرفی میشوند.
یزدانی گفت: تماسهای نامرتبط نظیر آدرس پرسیدن، مشورت در خصوص داروها و عوارض دارویی، تماسهای اشتباهی و پرسیدن شماره تلفن است.
50 مزاحم تلفنی اورژانس به مراجع قضایی معرفی شدند
یزدانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 نفر که بیش از 100 بار تماس مزاحمی با اورژانس این دانشگاه برقرار کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند و تاکنون پنج نفر جرایم نقدی و تعزیراتی صادر شده است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی موضوع مزاحمتهای تلفنی و اشغال خطوط اورژانس 115 و ایجاد مأموریتهای کاذب است که با توجه به کمبود آمبولانس، تأخیر در مأموریتهای امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی، قلبی و مصدومان ترافیکی و به خطر افتادن جان آنان را به دنبال دارد.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اگر چه تاکنون سعی شده است که با آموزشهای همگانی و اطلاعرسانیهای عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقدام شود، اما همچنان این مزاحمتها ادامه دارد.
یزدانی افزود: امید است با فرهنگسازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیریهای قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان میشود، مشکل مزاحمتهای تلفنی اورژانس حل شود.
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/740081/چند-درصد-تماسهای-مردمی-با-اورژانس-مشهد-مزاحمت-است؟