پیام خراسان
تفاوت 52 درصدی قیمت محصولات در بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری نسبت به سطح شهر طبق گزارش بانک مرکزی
جمعه 20 مهر 1403 - 01:47:04
پیام خراسان - خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: طبق گزارش بانک مرکزی که در مهرماه امسال منتشر شده است، قیمت محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران 52 درصد کمتر از قیمت‌ این کالاها در سطح شهر تهران است.
به گزارش خبرگزاری آریا ؛ مهدی بختیاری زاده در بیست و یکمین رویداد قرار خدمتذدر مسجد اباعبدالله الحسین(ع) واقع در منطقه 4 شهرداری تهران گفت: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی که در مهرماه امسال منتشر شده است؛ قیمت کالاها و محصولات 52 درصد ارزان تر از سطح شهر تهران است.
وی با تاکید بر اینکه این ارزان سازی سبد مصرفی خانوار، رویکرد شهردار تهران در این دوره مدیریت شهری است؛ افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره ششم این بود تا کارهای بر زمین مانده ای که در شهر تهران وجود داشت و به دلیل هزینه های سنگینی که برای اجرای آن پیش روی مدیریت شهری قرار داده بود را به اتمام برساند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه گفت: شهرداری تهران برای اجرای این طرح، برنامه ساخت و بهره برداری از 100 بازار میوه و تره بار را در محله های شهر تهران در دستور کار خود قرار داد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح، واقعا سنگین بود چرا که اولین مساله در توسعه بازارهای میوه و تره بار تامین زمین های مورد نیاز این فضاهای شهری بود؛ افزود: عملیات عمرانی ساخت این بازارها نیز به نوبه خود سخت بود اما خوشبختانه تا به امروز بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده است تا به چرخه خدمات رسانی به شهروندان افزوده شود.
مهدی بختیاری زاده ادامه داد: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در سال گذشته نزدیک به 30 بازار را به بازارهای میوه و تره بار شهر تهران اضافه کرد و امسال نیز تا کنون 10 بازار به تعداد بازارهای شهر تهران افزوده است.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما تا انتهای سال 1403 این است که حدود 30 بازار جدید به چرخه خدمات رسانی به شهروندان اضافه کنیم؛بیان کرد: در ارتباط با کاهش هزینه های سبد مصرف خانوار باید به این نکته اشاره کنم که وجود واسطه ها و مافیایی که در حوزه مواد غذایی وجود داشته و باعث می شوند در مواقع بروز بحران در این حوزه موج سواری کنند و سود خود را ببرند و یا در شرایط عادی همواره در تلاش هستند تا برای افزایش حاشیه سود خود هزینه های این بخش را بالا ببرند.
بختیاری زاده با بیان اینکه در این شرایط هم تولید کننده و هم مصرف کننده دچار ضرر و تحمل هزینه های بالایی برای تامین محصولات و تامین سبد مصرفی خانوار می شوند؛ یادآور شد: به همین دلیل تلاش کردیم تا ایجاد زنجیره تامین مستقیم از تولید کننده دست واسطه ها را کوتاه کردیم. اگر به میادین میوه و تره بار سر زده باشید، با همکاری ای که با تولید کنندگان گوشت مرغ داشتیم، در طول 19 ماه اخیر قیمت این محصول در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تغییر نکرده است.
وی تاکید کرد: تنها در ماه گذشته به دلیل افزایش هزینه های تولید؛ درصدی افزایش داشت اما همواره قیمت گوشت مرغ به نسبت فروشندگان سطح شهر 20 درصد پایین تر است.این رقم را طبق گزارش های بانک مرکزی اعلام می کنم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در بخش دیگر صحبت های خود گفت: در کنار این اقدامات با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز در کشور ایجاد شد، برای اینکه بتوانیم گوشت قرمز مصرفی شهروندان را تامین کنیم تا این محصول از سبد خانوارهای تهرانی حذف نشود؛ فرایندی را با کمک وزارت جهاد و ورادکنندگانی که در حوزه گوشت توانمند بودند؛ آغاز کرده و اقدام به عرضه گوشت تنظیم بازار در میادین میوه ودتره بار شهر تهران کردیم.
وی افزود: در حال حاضر حدود 20 ماه است که قیمت گوشت قرمز گرم در میادین میوه و تره بار یک سوم قیمت سطح شهر تهران است.
بختیاری زاده با بیان اینکه به عنوان مثال اکنون ران گوسفندی گرم که کیفیت بالایی دارد به قیمت کیلویی 320 هزار تومان توزیع می شود؛ ادامه داد: در حوزه میوه و تره بار نیز به همین شکل اقداماتی انجام شد که امروز در گزارش های بانک مرکزی عنوان می شود در میادین میوه ودتره بار شهرداری تهران که وسعت توسعه آن در تمام پهنه های شرق، غرب، جنوب و شمال تهران یکسان است و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد؛ 52 درصد قیمت محصولات پایین تر از سطح شهر تهران است.
وی بیان کرد: این گزارش بانک مرکزی برای 13 مهر امسال منتشر شده و می توان گفت این کزارش نتیجه تلاش های شهردار تهران برای ارزان سازی شهر تهران در حوزه های مصرفی، حمل و نقل، مسکن و ... است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران یادآور شد: ما در سازمان میادین میوه و تره بار کیفیت محصولات را ارتقاء داده و همواره سعی داریم این کیفیت را بیشتر کنیم. همچنین در بخش توسعه بازارهای میوه ودتره بار نیز در منطقه چهار، 2 بازار در دست ساخت داریم و تلاش می کنیم تا امسال به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/745976/تفاوت-52-درصدی-قیمت-محصولات-در-بازارهای-میوه-و-تره‌بار-شهرداری-نسبت-به-سطح-شهر-طبق-گزارش-بانک-مرکزی
بستن   چاپ