پیام خراسان
احداث 261 بازار و میادین تره‌بار در تهران از سال 58 تا 1400
سه شنبه 16 بهمن 1403 - 19:09:25
پیام خراسان - مهدی بختیاری‌زاده با بیان اینکه با افتتاح 10 بازار میوه و تره‌بار جدید در رویداد امید و افتخار در دهه مبارک فجر، حدود 12 هزار متر مربع به سطح خدمات‌دهی سازمان مدیریت میادین افزوده می‌شود.
به اجرای برنامه توسعه کمی بازارهای میوه و تره‌بار در سال 1403 اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح و با افتتاح 10 بازار در هفته آینده، 20 بازار امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: در سه سال اخیر حدود 50 بازار میوه و تره‌بار در سطح شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه از سال 58 همزمان با تشکیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار تا سال 1400 حدود 261 بازار و میدان میوه و تره‌بار در مناطق 22گانه و محله‌های پایتخت ساخته شده است، یادآور شد:
به طور میانگین سالی 6 بازار و ماهی نیم بازار در 43 سال در شهر تهران ساخته و به بهره‌برداری رسیده است اما در سه سال اخیر سالی 16.6 بازار و ماهی 1.3 بازار میوه و تره‌بار در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده است.
بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه اکنون 244 محله تهران دارای بازار میوه و تره بار هستند، بیان کرد: این در حالی است که 100 محله در تهران فاقد بازارهای محلی میوه و تره‌بار بوده و در تلاش هستیم تا دسترسی شهروندان به بازارهای محلی امکان‌پذیر باشد.
وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تلاش بر این بوده تا توسعه بازارهای محلی در جنوب شهر رونق بیشتری داشته باشد، تأکید کرد: از 10 بازاری که قرار است در دهه فجر با حضور شهردار تهران افتتاح و به بهره‌برداری برسد، 5 بازار در جنوب شهر و 5 بازار نیز در شمال شهر ساخته شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، برای ساخت این 10 بازار حدود 200 میلیارد تومان هزینه شده است.
بختیاری‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 6500 کارگر و 2100 بهره‌بردار در بازارها و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران فعالیت می‌کنند، افزود: در مجموع با توسعه بازارهای محلی میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران حدود 25 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در تهران ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه افزود: همچنین از ابتدا تا آذرماه امسال 12.5 همت با کنترل قیمت محصولات در جیب شهروندان تهرانی ذخیره شده است.
وی با بیان اینکه در کنار توسعه کمی بازارهای محلی میوه و تره‌بار بازسازی، بهسازی و نوسازی بازارهای قدیمی نیز در دستور کار سازمان مدیریت میادین قرار دارد، ادامه داد: در سه سال اخیر مجموعا 150 بازار، نوسازی، تعمیر و بهسازی شده است تا کیفیت خدمات به مردم را در این مجموعه‌ها گسترش دهیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: در مجموع هر آنچه که می‌توانست سطح خدمات‌دهی به شهروندان را در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزایش دهد مانند افزودن 700 عدد چرخ دستی و تعمیر 200 چرخ دستی در سطح میادین و بازارهای میوه و تره‌بار، اقدام به خرید 1200 چرخ دستی جدید، تغییر 6500 دست لباس کارگران فعال در بازارها و میادین از جمله اقدامات انجام شده در سال 1403 بوده است.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/821217/احداث-261-بازار-و-میادین-تره‌بار-در-تهران-از-سال-58-تا-1400
بستن   چاپ