توسعه عدالت آموزشی سیاست کلان دولت چهاردهم است
سه شنبه 16 بهمن 1403 - 19:15:10
|
|
پیام خراسان - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: توسعه عدالت آموزشی از سیاستهای کلان دولت چهاردهم بوده و به دنبال حذف نابرابریها با کمک ظرفیتهای مردمی است. به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، سیدمصطفی آذرکیش روز سهشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: ایجاد فرصت برابر و با کیفیت آموزش و پرورش در دستور کار دولت چهاردهم است و این اقدام را افسران سپاه پیشرفت کشور با تاکید بر توانمند سازی معلمان بر عهده دارند. وی عدالت، کیفیت، تکنولوژی و مشارکت مردم را چهار محور مهم در وزارت آموزش و پرورش است عنوان کرد و افزود: هر جا مردم حضور دارند شاهد توسعه فرهنگی همه جانبه بوده ایم و نقش مردم بارزترین مسئله در توسعه خدمات است. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش کشور ادامه داد: با کمک مردم و استفاده از همه ظرفیتهای کشور، برابری آموزشی و توانمند سازی دانش آموزان ساکن در مناطق محروم با تاکید بر ایجاد فرصتهای متنوع آموزشی محقق میشود. وی با اشاره به اینکه ورود شخص رئیس جمهور به رفع محرومیت نظام آموزشی بی نظیر است گفت: از ابتدای دولت چهاردهم تاکنون 20 جلسه اختصاصی نظام تعلیم و تربیت برگزار شده و ورود تیم وزارت آموزش و پروش با راهبری و هدایت وزیر در حال شکل گیری است لذا استانداران راهبران اصلی تعاملی هستند که رئیس جمهور بر اساس آن اقدام میکند تا آثار و تبعات ویژه ای از آن به جامعه برسد. آذرکیش با تاکید بر لزوم پیگیری متعهدانه سیاستهای دولت چهاردهم افزود: رئیس جمهور بعد از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت اهتمام ویژه داشته است و مدیران استانی نیز در این زمینه باید تلاش کنند. وی با بیان اینکه در سطح خراسان جنوبی شاهد وفاق ملی هستیم عنوان کرد: این وفاق، نمایشی از بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردمان خراسان جنوبی است لذا این استان ظرفیتهای مهمی برای نقش آفرینی دارد که جز با وفاق محقق نمیشود. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش کشور یادآور شد: آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی مانند ساخت عظیم و بزرگ تمدن اسلامی نیازمند حضور فعال و موثر ملتهای منطقه بوده که عرصه اصلی آن نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود و امروز شاهد هستیم این اقدام در کشور شروع شده است. وی گفت:امید است رفتار، گفتار، کردار و همه آنچه امام راحل در انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشتند را استمرار بخشیم تا در مسیر شهدا همراه با تغییر سریع فناوریها و رویکردهای نوین آموزشی حرکت کنیم. آذرکش یادآور شد: مداخلات متاثر کننده از جمله کرونا تاثیرات اصلی در نظام آموزشی میگذارد که با ارتقای نقش خانوادهها در نظام تعلیم و تربیت میتوانیم بر آن فائق بیاییم. وی تاکید کرد: باید دانش آموزان را برای مواجه با چالشها و استفاده از فرصتهایی که فناوریهای جدید دارد آماده کنیم. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: دستگاه عظیم تعلیم و تربیت به تنهایی نمیتواند به اهداف بلند مدت سند تحول بنیادی آموزش و پرورش دست یابد لذا نیازمند همکاری همه بخشهای جامعه هستیم. مهدی مرتضوی افزود: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به آموزش و پرورش نشان اهمیت این حوزه و لزوم اعتلای آن دارد. وی یادآور شد: توجه به شایستگیهای حرفه ای معلمان، تقویت محیطهای حرفه ای، توجه به محیطهای فناورانه، نکوداشت خیران مدرسه ساز و مدرسه یار، اهتمام ویژه به کارآموزی، نقش هدایت و راهبردی معلمان و اثر بخشی مدرسه بیش از پیش مد نظر قرار دارد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معلمان ستونهای اصلی تعلیم و تربیت هستند ادامه داد: تکریم خانوادهها و مشارکت دادن در تصمیم گیریهای تربیتی در دستور کار است. وی یادآور شد: دانش آموزان مرکز تمام برنامهها و اهداف هستند لذا باید به نیازها توانایی و شخصیت آنها احترام بگذاریم. در این آیین از تلاشهای سید علیرضا موسوی نژاد قدردانی و مهدی مرتضوی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی شد.
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/821247/توسعه-عدالت-آموزشی-سیاست-کلان-دولت-چهاردهم-است
|