آغاز فرآیند خرید کتاب
چهارشنبه 24 بهمن 1403 - 13:30:06
|
|
پیام خراسان - به گزارش گروه فرهنگ دفاعپرس، ناصر افشارپور سرپرست اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از آغاز به کار فرآیند خرید کتاب و حمایت از ناشران در دوره جدید خبر داد و اظهار داشت: کمیتههای تخصصی خرید کتاب در این اداره با حضور متخصصان و کارشناسان خبره در حوزههای مختلف علمی تشکیل شده است. وی افزود: از ابتدای شروع به کار دولت چهاردهم و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر گسترش عدالت فرهنگی و بهرهگیری از همه سلیقهها در حمایت از ناشران و خرید کتاب، کارگروههای تخصصی علمی از متخصصان و کارشناسان از سوی این دفتر تشکیل شده است و دبیرخانه این هیئت آماده پذیرش آثار در حوزههای مختلف است. سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی گفت: در دو ماه اخیر بسیاری از مطالبات ناشران که در دورههای گذشته از آنها کتاب خریداری شده بود، پرداخت شده، مابقی مطالبات نیز تا پایان سال جاری با همه ناشران تسویه و پرداخت خواهد شد. در دوره جدید پس از مطالعه و کارشناسی متعدد مقرر شد ناشران کتابهای چاپ شده خود را به همراه مجوز اعلام وصول آثار به دبیرخانه هیئت انتخاب خرید کتاب تحویل داده و کارشناسان این دفتر پس از بررسی و پالایش اولیه آثار، کتابهای انتخاب شده را به کارگروه تخصصی ارجاع دهند. افشارپور گفت: در این کارگروه، کتابهای انتخاب شده پس از بررسی نهایی از طریق تارنمای دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی اعلام خواهد شد. به جهت شفافسازی، عناوین کتاب، تعداد نسخ خریداری شده، به همراه نام اثر و مبلغ خریداری شده از طریق سامانه شفافسازی این وزارتخانه به اطلاع عموم خواهد رسید. ناشران میتوانند از ابتدای اسفندماه درخواستهای خود را به دبیرخانه هیئت خرید و انتخاب کتاب ارسال کنند. انتهای پیام/ 161
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/826004/آغاز-فرآیند-خرید-کتاب
|