شروع فرآیند ثبت نام کتابهای درسی 1404-1405 در همدان
يکشنبه 17 فروردين 1404 - 00:19:24
|
|
پیام خراسان - به گزارش خبرگزاری مهر، رسول شیدایی اظهار کرد: ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی 1405-1404 برای تمامی پایههای تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، کتابهای تکمیلی دانش آموزان استعدادهای درخشان و کتابهای درسی دانش آموزان استثنایی، از تاریخ اول اردیبهشت 1404 به صورت الکترونیک و از طریق سه سامانه my. gov.ir، my.medu.ir و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (www.irtextbook.ir) آغاز میشود. وی افزود: توزیع کتابهای درسی در مدارس فقط بر اساس آمار سفارشهای ثبت شده در سامانه انجام خواهد شد. از این رو، مدیران مدارس موظفند با اطلاع رسانی به موقع به خانوادهها و دانش آموزان، ثبت نام تمامی افراد را در سامانه سیدا تکمیل و سپس نسبت به ثبت سفارش گروهی و پرداخت الکترونیک هزینه کتابها اقدام کنند. وی تاکید کرد: ارجاع دانش آموزان به کافینتها ممنوع است و باید فرآیند ثبت سفارش در روزهای نخست آغاز شود تا از تراکم در روزهای پایانی جلوگیری شود. شیدایی با اشاره به شفافیت مالی در این فرآیند خاطرنشان کرد: «مبلغ هر دوره کتابهای درسی، هم زمان با ثبت سفارش در سامانه www.irtextbook.ir قابل مشاهده است. وی در پایان تصریح کرد: این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک و نظارت نظام مند بر توزیع مواد آموزشی انجام شده است تا دسترسی عادلانه و آسان به منابع درسی برای تمامی دانش آموزان استان فراهم شود. کد خبر 6425311
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/844176/شروع-فرآیند-ثبت-نام-کتابهای-درسی-1404-1405-در-همدان
|