توسعه هوشمندسازی راههای خراسان رضوی در اولویت قرار گرفت
چهارشنبه 27 فروردين 1404 - 11:42:19
|
|
پیام خراسان - یوسف بنی اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر از ثبت بیش از یک میلیون تماس تلفنی با سامانه 141 در سال 1403 خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ارتقای سامانههای هوشمند مدیریت راهها، رسیدگی به شکایات مردمی و اطلاعرسانی دقیق در دستور کار این ادارهکل قرار داشته است. رئیس اداره مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی بیان کرد: طی سال 1403، مجموع تماسهای ثبتشده در سامانه تلفنی 141 به بیش از یک میلیون و 26 هزار تماس رسید که از این میان، بیش از 102 هزار تماس توسط بخش پاسخگویی مستقیم دریافت شده است. وی ادامه داد: همچنین حدود 923 هزار تماس نیز جهت دریافت اطلاعات وضعیت راهها ثبت شده که نشان از جایگاه سامانه 141 بهعنوان مرجع اصلی ارتباط مردمی با حوزه راهداری دارد. بنی اسدی با اشاره به ثبت 30 هزار تماس در حوزه شکایات حملونقل و بیش از 72 هزار تماس در ارتباط با مشکلات راهها، افزود: اداره مدیریت راههای استان در سال گذشته با ثبت بیش از 13 هزار شکایت مردمی در بخشهای مختلف، پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردم را با جدیت دنبال کرده است که بیشترین سهم شکایات مربوط به بخش حملونقل باری با 6 هزار 284 مورد، مشکلات راه با 4 هزار و 702 مورد و حملونقل مسافر با هزار و 499 مورد بوده است. رئیس اداره مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی با اشاره به اجرای پروژههای متعدد در راستای توسعه مدیریت هوشمند راهها افزود: در سال گذشته، پروژههایی نظیر نصب و راهاندازی 10 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور، خرید و نصب پنج دوربین نظارتی به همراه تجهیزات POE، ایمنسازی سایت خلج و خرید و نصب 40 دستگاه ردیاب ناوگان راهداری انجام شد. وی گفت: همچنین 34 دستگاه UPS، دوربین پلاکخوان در پایانه امام رضا (ع) و تجهیزات ارتباطات رادیویی نیز طی پارسال تأمین و نصب شده است. بنی اسدی ادامه داد: نوسازی و تجهیز مرکز مدیریت راهها، ارتقا و جابجایی 6 سامانه دوربین نظارتی و راهاندازی مرکز پایش در پایانه امام رضا (ع) همزمان با طرح دهه پایانی صفر، از دیگر اقدامات شاخص این اداره در سال 1403 بهشمار میرود. رئیس اداره مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی همچنین از ارائه بیش از 150 گزارش تحلیلی به دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: این گزارشها بهصورت تخصصی در اختیار استانداری، دفتر مدیرکل، روابط عمومی و ادارات شهرستانی قرار گرفته و همچنین اطلاعات جوی و ترافیکی محورهای استان بهصورت روزانه از طریق مصاحبههای تلویزیونی به مردم اطلاعرسانی شده است. وی خاطرنشان کرد: پایش و کنترل روزانه سامانههای حملونقل هوشمند شامل 146 سامانه ثبت تخلف، 136 دستگاه تردد شمار، 57 دوربین نظارتی، 14 تابلوی پیام متغیر، 5 سامانه توزین حین حرکت و 702 دستگاه ردیاب ناوگان راهداری در کنار کنترل شبکه ارتباطات رادیویی از دیگر اقدامات مهم این ادارهکل در سال گذشته بوده است. کد خبر 6436665
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/850374/توسعه-هوشمندسازی-راههای-خراسان-رضوی-در-اولویت-قرار-گرفت
|