رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:
مدرسه تراز؛ چارچوبی نظاممند برای توانمندسازی مدارس در مسیر تحول بنیادین
يکشنبه 31 فروردين 1404 - 01:15:52
|
|
پیام خراسان -
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ در نشست توجیهی و آموزشی «الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین» که با حضور اعضای ستادی ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، «علی محبی» رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تشریح فلسفه و ضرورت این الگو، گفت: «مدرسه، نقطه آغاز و محور اصلی هر تحول پایدار در آموزش و پرورش است. وی افزود: اجرای الگوی مدرسه تراز، فرصتی فراهم میآورد تا هر مدرسه با تکیه بر دادههای واقعی، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و برای بهبود مستمر عملکرد آموزشی و تربیتی خود برنامهریزی کند.» وی با اشاره به اهداف کلیدی این طرح، تأکید کرد: «از جمله اهداف اجرای مدرسه تراز، میتوان به تقویت و توسعه مشارکت عوامل سهیم در مدرسه، انسجام و هماهنگی بخشهای ستادی برای پشتیبانی اثربخش، زمینهسازی برای اجرای سیاست کاهش تمرکز در مدیریت، و نیز حل مسائل منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی مدارس عادی دولتی اشاره کرد.» محبی همچنین افزود: «مدارس تراز بهمثابه نهادهایی یادگیرنده، میتوانند با استفاده از نظام ارزیابی و تحلیل مستمر، به شکلگیری فرهنگ بهبود درونی، مسئولیتپذیری حرفهای و تربیت متوازن کمک کنند.» وی در پایان خاطرنشان کرد: «برای تحقق موفق این الگو، همراهی جدی مدیران مدارس، کارشناسان ستادی، و حمایت ساختاری از سطح مدرسه تا وزارتخانه ضروری است.»
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/853662/مدرسه-تراز؛-چارچوبی-نظاممند-برای-توانمندسازی-مدارس-در-مسیر-تحول-بنیادین
|