پیام خراسان

آخرين مطالب

توسعه رشته‌های بیلیاردی در خراسان جنوبی به تجهیزات نیاز دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - کاظم ساجد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشته‌های زیرمجموعه این هیات نیاز به تجهیزات و تامین هزینه‌هایی بالا دارند در حالی که مهمترین معضل ما کمبود تجهیزات است و برای توسعه این ورزش در استان نیازمند حمایت هستیم.
وی بیان کرد: هیات بولینگ و بیلیارد به عنوان یکی از 45 هیات ورزشی فعال استان از سال 1385 شروع به فعالیت کرد و تاکنون با تشکیل هفت هیات شهرستانی دامنه فعالیت خود را گسترانیده است.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: تنها محل مشخص که در اختیار هیات استان قرار دارد پایگاه قهرمانی بیلیارد واقع در مجموعه ورزشی غدیر بیرجند به مساحت تقریبی 110 متر مربع است که 6 میز متشکل از چهار میز اسنوکر و 2 میز پاکت بیلیارد در آن قرار دارد.
وی ادامه داد: اکنون میزهایی که در اختیار داریم از کیفیت نسبتا مطلوب برخوردار است اما می‌تواند پاسخگوی 50 درصد نیاز داخل استان باشد.
ساجد گفت: بیش از 500 ورزشکار به طور مستقیم بیمه شده رشته بولینگ و بیلیارد هستند البته دامنه ورزشکاران این رشته بیش از این است اما بیمه شده سایر رشته‌ها هستند.
وی افزود: در زمینه میزبانی کم شمول ‌ترین دامنه از مسابقات کشوری باید تعداد و کیفیت میزها در سطح حداقلی قرار داشته باشد و الان تنها می‌توانیم به زحمت بسیار فقط مسابقات استانی خود را در شرایط حداقلی ممکن برگزار کنیم.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: از طرف دیگر در همه جای کشور، مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی مکان‌ها و تجهیزات مطلوبی را فراهم کرده که باعث شده بیشتر میزبانی‌ها و مسابقات معتبر کشوری در خارج از استان قرار گیرد.
وی افزود: باید به موازات توسعه پایگاه قهرمانی بیلیارد استان تعداد باشگاه‌های فرهنگی ورزشی بیلیارد استان نیز افزایش و توسعه یابد و آن زمان است که فعالیت، رشد و سایر محورهای لازم در مقوله توسعه ورزش‌ها نظیر استعدادیابی و برگزاری مسابقات معنا پیدا خواهد کرد.
ساجد با اشاره به هزینه بالای برگزاری مسابقات اظهار کرد: بخش بسیار ناچیزی از هزینه‌ها حدود 10 تا 15 درصد از طریق پرداخت ورودی شرکت کنندگان در مسابقات تامین می‌شود و مابقی از محل بودجه هیات که آن هم بخشی از فدراسیون و اداره کل ورزش و بخش زیادی دیگر آن از طریق حمایت شخصی تامین و پرداخت می‌شود.
وی گفت: درخصوص شرکت ورزشکاران استان در مسابقات کشوری خوشبختانه به سبب مسئولیت مستقیمی که در سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد دارم، ارتباط و تعامل خوبی با فدراسیون وجود داشته و ورزشکاران استان به مسابقات مختلف کشوری اعزام می‌شوند.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی اضافه کرد: نیاز اولیه ورزشکاران مرد و خانم استان برای کسب مقام در عرصه‌های کشوری، تامین تجهیزات مناسب و تمرینات مداوم آنان است که به سبب کمبود تجهیزات در این مساله با مانع مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های ورزشکاران اعزامی از جانب سرپرست هیات تامین می‌شود گفت: هزینه تامین تجهیزات با کیفیت 10 تا بیست میلیارد ریال است که امکان تامین همه آن از جانب یک نفر حقیقی وجود ندارد.
ساجد افزود: با وجود همه چالش‌ها و موانع، خوشبختانه ورزشکاران مستعد و توانمندی داریم که در چند ماه گذشته شاهد درخشش ورزشکاران زیر 21 سال استان در رشته اسنوکر بودیم.
وی گفت: سامان امین از ورزشکاران شهرستان قاینات در رقابت‌های رنکینگ زیر 21 سال کشور تا مرحله یک چهارم پایانی نیز صعود اما در آخرین لحظات، مسابقه را به حریفش با یک بدشانسی واگذار کرد و از صعود بازماند.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: اردیبهشت امسال توانستیم برنامه عملیاتی هیات را برای سال 1403 ذیل سند تحول و توسعه رشته‌های بیلیاردی استان با کار کارشناسی و جامع تهیه، تنظیم و تصویب کنیم.
وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که این برنامه تا پایان سال و حتی سال 1407 به شکل مدون و منظم در 6 شاخص که یکی برگزاری مسابقات مختلف رنکینگی و غیر رنکینگی و جام‌های آزاد و مناسبتی است، طراحی شده و با یاری همه دست اندرکاران آن را اجرا خواهیم کرد.
ساجد گفت: کما اینکه تاکنون همه برنامه‌های پیش بینی شده به اجرا درآمده و در کنار ایجاد شور و اشتیاق و انگیزه در بین ورزشکاران استان، اتفاقات خوبی را رقم زده است.
وی بیان کرد: هفته گذشته توانستیم نخستین بار در سبقه فعالیت‌های هیات استان جشنواره استعدادیابی زیر 18 سال ذیل رقابت‌های رشته پاکت بیلیارد بازی ایت بال را برگزار کنیم و شاهد درخشش استعدادهایی بودیم که خردسال ترین آنان هشت سال سن داشت و دلگرم کننده بود.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان جنوبی گفت: همچنین مسابقات اسنوکر بانوان، رقابت‌های آزاد شوت اوت آقایان استان و رنکینگ دسته برتر و دسته یک اسنوکر آقایان استان در مرداد سال جاری را پیش رو داریم.
وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد ظرفیت هیات معطوف به رشته‌های بیلیاردی است افزود: از سوی دیگر در استان خراسان جنوبی به علت هزینه بالای ایجاد خط فعالیت بولینگ، در این رشته فعالیت مشخصی به سبب نبود تجهیزات خاص آن نداریم.
ساجد گفت: قصد داریم مطابق برنامه ریزی‌های جدید در قالب سند تحول و توسعه بولینگ و بیلیارد استان، رشته بولینگ روی چمن را به سبب ظرفیت استان از نظر داشتن چمن مصنوعی راه اندازی کنیم و اقداماتی نیز صورت گرفته است.
استان‌ها خراسان جنوبی 0 نفر برچسب‌ها بیرجند استان خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون بولینگ و بیلیارد تجهیزات ورزشی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آثار ادبیات کودک و نوجوان ایران قابلیت جهانی شدن دارند

«شرلی» رمانی از «شارلوت برونته» راهی بازار کتاب شد

فعال ادبیات کودک:برخی از کتاب‌های چاپ شده در حوزه کودکان و نوجوانان جذاب نیست

انتخاب بهترین آثار جنایی سال/ برندگان خنجر 2024 معرفی شدند

اقدام مشکوک زن میانسال در شستشوی لباس مجروحان!

باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان در همدان افتتاح شد

کتاب‌های در گوشی ویژه محرم

کتاب حدیث و شعر و قصه روانه بازار‌های جهانی شد

حسین(ع) از زبان حسین

برگزاری همایش روز بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان در همدان

جزئیاتی از برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان

بهروز رضوی «شهید عشق» را روایت می‌کند

معرفی برگزیدگان «جایزه شعر بهاران»

اهدای بیش از 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های پیوند مدارس فارس

«کوپه مطرب‌ها» نقد و بررسی می‌شود

واقعه‌ای که غبار فراموشی بر آن نمی‌نشیند

نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک برگزار می‌شود

هجدهمین جلد کتاب «هدهد سفید» منتشر شد

برگزاری نمایشگاه «ماه تشنه» در موزه ملی هنر و ادبیات کودک

کدخدایی : آمریکا نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد

هجدهمین جلد کتاب «هدهد سفید» روانه بازار نشر شد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدای ما مانند شهید آیت‌الله رئیسی در هر کوی و برزن به دنبال خدمت می‌رفتند

چگونه می‌توان با کمک جی پی اس از سرقت خودرو جلوگیری کرد؟

همنوایی کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با ابا عبدالله الحسین(ع)

چرا آرای پزشکیان قومیتی نیست؟/ رقابت پزشکیان و جلیلی در کدام استان ها نزدیک بود؟

سهم خراسان بزرگ از آزادراه فقط 35 کیلومتر است

آخرین وضعیت ترافیکی مشهد؛ ترفیک سنگین در 3 معبر

خروج تومور 16 کیلویی از شکم بیمار ترکمنستانی در مشهد

پلمب 3 واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد

ابعاد جدید از قتل زن جوان با بلوکه سیمانی در مشهد

صادرات 70 درصدی سیاه‌چادرهای عشایری به خارج از کشور

افزایش دو برابری دانشجویان راه یافته به مرحله نهایی المپیاد علمی_دانشجویی کشور

سنجش 16 هزار نو آموز بدو ورود به دبستان خراسان جنوبی

راز ماندگاری واقعه کربلا چیست؟ + فیلم

متقاضیان زیارت اربعین تنها از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند

کشف 750 گرم مواد مخدر صنعتی در فاروج

تحویل پرچم‌های رایگان محرم به مردم بجنورد برای نصب درب منازل

10 مرکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی بهره برداری شد

بهره‌برداری 30 کلاس درس در سال تحصیلی جدید در بجنورد

راز ستاره آرسنال فاش شد: او عاشق یونایتد است

40 پاکبان بجنوردی در ایام محرم به یاری طبیعت می آیند

مسافران، فرودگاه بین‌المللی خراسان شمالی را فراموش کرده‌اند

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدال طلای فستیوال اختراعات کره جنوبی را کسب کرد

احداث شش پاسگاه جنگلبانی در لرستان

وضعیت کنونی اسرائیل فاجعه‌بار است/ دچار شکست و حماقت بی‌حد و مرز شده‌ایم

کشف پنج تن خوراک خارجی دام تا دستگیری سارقان خانه‌های مشهد و سمنان

برگزاری کارگاه نقد آثار و کارگاه کتاب سازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد

علوفه «سورگوم» برای نخستین بار در آذربایجان غربی کشت شد

گردشگران سلامت از 96 کشور جهان در مشهد تحت درمان قرار گرفتند

راهیابی اثر فیلمساز آران و بیدگلی به جشنواره سینمای جوان مشهد