پیام خراسان

آخرين مطالب

خراسان‌رضوی میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش ایرنا، روز شنبه در نشست خبری این رویداد و رونمایی از پوستر آن واقع در سینمای جدیدالتاسیس "ملل" در مشهد افزود: این جشنواره رویدادی مبتنی بر استعدادیابی و میدان دادن به سینماگران جوان کشور است، بسیاری از سینماگران بنام کشور، افرادی هستند که مسیر رشد و به اوج رسیدن خود را از مسیر سینمای جوان آغاز کردند و با ساخت فیلم کوتاه و مستند و گذراندن دوره های فیلم سازی توانستند جزو سینماگران بنام کشور باشند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای جشنواره‌ها، استعدادیابی و معرفی استعدادهای جدید به جامعه هنری است، بیان کرد: جشنواره منطقه ای سینمای جوان کشور می تواند محلی برای کشف افراد توانمند و دارای استعدادهای بکر و خلاق و سرمایه گذاری روی آنان برای آینده باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: میزبانی مشهد برای جشنواره منطقه ای سینمای جوان تلاشی از سوی این اداره کل است تا تثبیت جایگاه این شهر در مهمان نوازی از زائران امام رضا(ع) و اثرگذاری فرهنگی و معنوی بر روی آنان است.
به گفته وی، این کلانشهر هم به دلیل وجود بارگاه حضرت رضا(ع) به عنوان پایتخت معنویت در کشور و هم به دلیل همجواری با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و ارتباطات و اثرگذاری فرهنگی بر کشورهای آسیای میانه، میزبان مهاجران این کشورها و مقیم شدن و همجواری شیعیان و محبان حضرت رضا (ع) از آنها است.
حسین زاده خاطر نشان کرد: جمعیت قابل توجهی از اهالی دانش و فرهنگ کشورهای شرقی و غربی مسلمان و همجوار ایران در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشهد در حال تحصیل هستند و این مهم از توان بالای این مراکز علمی و اثرگذاری آنها نشات می‌گیرد.
وی با اشاره به رشد فزاینده زیرساخت‌های سینمای مشهد در چند سال گذشته گفت: علاقه مندی مردم مشهد و سایر زائران و ساکنان کشورهای دیگر در این شهر به سینما باعث شده است که سرمایه گذاران علاقه مند به هنر و هنرمندان، زیرساخت های خوبی را در حوزه سینمایی به مشهد معرفی کنند که پردیس سینمایی ملل از جمله آنها است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مشهد از هنرمندان با استعداد و مطرحی در سطح ملی و بین المللی در عرصه فیلم های کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن برخوردار است که تاکنون علاوه بر درخشش در حوزه های مختلف، توانسته اند محصولات خوبی را به سبد سینمایی کشور اضافه کنند.
وی گفت: با توجه به این توانمندی ها، برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان در مشهد می تواند فرصتی برای هنرمندان و اهالی سینما در این شهر برای تبادل دانش و تجربه و استفاده از تجربیات بزرگان سینما و اساتید این عرصه باشد.

پیام خراسان

حضور 10 استان کشور در جشنواره منطقه ای سینمای جوان
سرپرست معاونت امور استان‌ها و جشنواره های انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این نشست گفت: شصت و دومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان میزبان سینماگران 10 استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، یزد، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، اصفهان و قم است .
سید وحید سید حسینی افزود: هنرمندان عکاس و سینماگر شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، نیشابور، بیرجند، بجنورد، تربت حیدریه، بم، کرمان، رفسنجان، گرکان، زاهدان، سمنان، شاهرود، نجف‌آباد، ساری، قم، خمینی شهر، اصفهان و کاشان آثار خود را در این رویداد ارایه می دهند.
وی اظهار کرد: 423 اثر سینمایی از حوزه منطقه‌ای در بخش‌های فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال شد که با داوری " ابوالحسن داودی، امید شمس، ابراهیم ایرج زاد، بابک خواجه پاشا، مهدی قطب الدین محمدی، رضا علیزاده و حسین نمازی" فیلم ها در مرحله نخست ارزیابی و تعدادی برای حضور در جشنواره منطقه ای انتخاب شدند.
سرپرست معاونت امور استان‌ها و جشنواره های انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در بخش عکس این جشنواره نیز 948 اثر در حوزه های تک عکس و مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال و توسط هیات داوران شامل "کیارنگ اعلایی، صمد قربانزاده، فاطمه بهبودی" داوری شدند که 104 اثر برای ارایه در جشنواره انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در حین برگزاری این جشنواره در مشهد 2 کارگاه آموزشی عکاسی و فیلمسازی با حضور اساتید و داوران هر بخش برگزار می شود، پنج فیلم برتر این جشنواره مستقیما به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه خواهند یافت، یک کالری از عکسهای برتر این جشنواره در محل مجتمع تجاری ملل برپا خواهد شد.
سید حسینی به حضور فیلم اولی ها در این جشنواره اشاره و بیان کرد: هم اندیشی برای فیلمسازان اولی در جشنواره منطقه ای سینمای جوان در مشهد در نظر گرفته شده است و همچنین به فیلم اولی برتر جایزه ویژه این جشنواره اعطا خواهد شد.

پیام خراسان

افزایش سه برابری سینماهای خراسان رضوی
مسئول گروه سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست به افزایش سینماهای استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی از هفت سینما در ابتدای دولت سیزدهم به 17 سینما در شرایط کنونی رسیده است.
سوسن محمدزاده افزود: با راه اندازی سینمای تعطیل قوچان، اتمام ساخت 2 سینما در گلبهار و یک سینما در پدیده شاندیز، امسال شمار سینماهای خراسان رضوی به 21 مورد افزایش خواهد یافت.
وی همچنین به فروش مطلوب سینما در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: تا شب گذشته فروش بلیت فیلم در سینماهای استان از مرز 94 میلیارد ریال گذشت.
تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی با حمایت سرمایه‌گذاران
مدیر مجتمع تجاری بازار ملل نیز در این نشست گفت: ضرورت حمایت از سینمای جوان در کشور که موضوعی اقتصادی و فرهنگی است، ایجاب می کند که مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرمایه گذاران در این عرصه اعتماد کرده تا زیرساخت های این بخش تقویت و سینماهای جدید راه اندازی شود.
عبداللهی افزود: سینما ابزار فرهنگی موثر برای انتقال ارزش‌ها و مبانی فرهنگی یک کشور است، از سوی دیگر سینما صنعتی است که می تواند پول ساز و اشتغال آفرین باشد، ایران با سابقه فرهنگی و تمدنی که دارد می‌تواند از سینما برای معرفی ذخایر فرهنگی غنی خود و انعکاس مبانی و ارزشهای دینی و فرهنگی بهره گیرد.
وی اظهار کرد: هدف اصلی مشارکت مجتمع تجاری ملل در عرصه سینما و میزبانی از جشنواره منطقه ای سینمای جوان، معرفی هر چه بیشتر این مرکز به مردم در منطقه ای تقریبا کم برخوردار شهر است، این مجتمع با 70 هزار مترمربع زیربنا، 800 مغازه فعال، امکانات رفاهی و پذیرایی در کنار سینما دارد که می تواند خدمات مناسب به مردم ارایه دهد.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از پوستر شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور با عنوان "مهروشید" رونمایی شد.
استان‌ها خراسان رضوی 0 نفر

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/720928/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضبط پورشه 13 میلیاردی در مشهد

آزادی 7 زندانی جرائم غیر عمدهمزمان با هفته وحدت از زندان های خراسان جنوبی

رسالت اصلی خبرنگاران القای درست اهداف دفاع مقدس به جوانان است

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد خراسان جنوبی همزمان با هفته وحدت

آمادگی سرمایه گذار خارجی برای احداث 50 مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان جنوبی

آزادی 7 زندانی جرائم غیر از زندان‌های خراسان جنوبی

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در سربیشه

متهم به آدم‌ربایی کمتر از 12 ساعت در اسفراین دستگیر شد

حج و عمره دو بازار آخرتی است

اولین کاروان زائران حج عمره از کردستان راهی سرزمین وحی شد

کسب روزی از شاهرگ زیبای کویری در خراسان شمالی

متهم به آدم‌ربایی در اسفراین بازداشت شد

ساعت کاری بازار‌های میوه و تره بار تغییر کرد

لغو یک مجوز و تعلیق 5 شرکت‌ خدمات مسافرتی در خراسان رضوی

تغییر ساعت کاری میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار در نیمه دوم سال

توسعه بازار تره‌بار هرسین در دستور کار شهرداری قرار گرفت

(تصاویر) برداشت گوجه فرنگی در فریمان

استارت دوباره پرسپولیس این بار با دو مصدوم

ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به جنگل‌های گیلان در فصل گاوبانگی

قهرمان مسابقات آتش‌نشانان جهان وارد تربت‌حیدریه شد+فیلم

ایران - قطر در استادیوم امام رضا(ع)/ رونالدو در شاندیز بازی می کند!

روسیه بار دیگر به آمریکا در مورد جنگ هسته‌ای هشدار داد

برای «اون یکی»؛ آقای پزشکیان واژه‌ها بار و اثر دارند | «وفاق ملی» ادبیات سیاسی-اجتماعی نمی‌طلبد؟

تیراندازی در نیشابور و دستگیری متهم در مشهد

ایران - قطر در استادیوم امام رضا(ع) / رونالدو به شاندیز می‌رود!

حمایت از مظلومان یکی از اصول انقلاب اسلامی است

آتش سوزی مخزن سوخت کوره آهنگری در مشهد با یک مصدوم

امکان صعود سپهرصدرا به پلی‌آف لیگ برتر والیبال

تغییر ساعت کاری میادین تره‌بار در نیمه دوم سال

نماینده خراسان شمالی بر استقلال پارک ملی گلستان تاکید کرد

آیت الله جوادی آملی: عالمان دین مراقب باشند به خطر فاحش «مذهب تراشی» مبتلا نشوند

کتاب درسی اساتید دانشگاه امیرکبیر توسط ناشر بین المللی منتشر شد

عالمان دین مراقب باشند به خطر فاحش «مذهب تراشی» مبتلا نشوند

«مست عشق» شهاب حسینی در سینماهای ترکیه

جان‌هایتان را به چیزی غیر از این نفروشید!

برگزاری 7000 برنامه محوری در خوزستان همزمان با هفته دفاع مقدس

فارسی نخستین زبان مورد علاقه مردم عراق است

حل مشکل 81 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در استان ایلام

همه دستگاه‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش دارند

همه باید برای ثبت خادم فداکار بجنوردی به عنوان شهید اقدام کنند

ترافیک پرحجم اول مهر در انتظار مشهدی‌ها

نیازمندخودباوری دوران دفاع مقدس هستیم/ضرورت بصیرت‌افزایی نسل جوان

دو تندیس رادیو خراسان جنوبی در جشنواره صدای سخن

امام جمعه اهل سنت اسدیه: قتل عام مسلمانان نتیجه نبود وحدت است

کشف احشام فاقد مجوز در شهرستان نهبندان

درخواست سرمایه گذاری برای 50 مگاوات انرژی خورشیدی در خراسان جنوبی

اختصاص 150 میلیارد تومان به منظور کمک به محرومان خراسان‌شمالی

اعزام حج عمره آغاز شد

مسئولان برای اعلام شهادت جلال اسدی همت کنند

طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان بهره برداری می‌شود