پیام خراسان

آخرين مطالب

بهار آموزش در خزان طبیعت/ بازآمد بوی ماه مدرسه گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش ایرنا، اول مهر روز هیاهوی دانش‌آموزان شاد، روز معلمان صبور و مهربان، روز ناظم‌های دلسوز و مدیرهای دوست‌داشتنی، روزی است که باز فراش پرتلاش مدرسه به جنگ هر چه بر آن غبار نشسته است،‌ می‌رود.
روزی که همه دیوارها، میزها و صندلی‌های مدرسه از خواب تابستانی بیدار شده و به روی اهالی درس و دانش لبخند می‌زنند؛ روزی که دیوارهای مُهر سکوت‌زده مدرسه، گویی جانی تازه می‌گیرند و با حضور سراسر شور و نشاط و خنده‌های کودکانه دانش‌آموزان، خون در رگ‌هایشان می‌دود.
روزی که دلبندان ما، خواهران و برادران، فرزندان و نوه هایمان به مدرسه می‌روند تا دل های نازنینشان را آبی بزنند، گرد و گرد نادانی را از آن بزدایند و این خانه ارزشمند را صفایی بدهند، به گل ها و سبزه ها دستی به نوازش بکشند و روز تولد مدرسه را جشن بگیرند.
بیش از 9 درصد جمعیت دانش آموزی، برابر با جمعیت دانش آموزی هشت استان کشور، امسال در خراسان رضوی به مدرسه می روند
کاش همیشه دانش آموز می‌ماندیم، کاش هر سال، اول مهر که می شد همین طور هیجان زده، منتظر صدای زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، در پوست خود نمی گنجیدیم.
هنوز هم شوق مدرسه سراپای وجودمان را می گیرد و ما هم از شادی دانش آموزان شاد می‌شویم.
استان خراسان رضوی با افزون بر یک میلیون و 530 هزار دانش آموز، رتبه دوم جمعیت دانش آموزی کشور را داشته و سهم عمده ای در تربیت نسل نو و تعلیم و تربیت آنان در ایران بر عهده دارد. بیش از 9 درصد جمعیت دانش آموزی، برابر با جمعیت دانش آموزی هشت استان کشور، امسال در خراسان رضوی به مدرسه می روند.

پیام خراسان

مدیریت بحران کمبود معلم در خطه خورشید
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کمبود معلم در کنار کمبود فضای آموزشی به عنوان 2 چالش عمده استان یاد کرده و گفت:‌ برای سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی و به کارگیری نیروهای تازه استخدام، کمبود نیروی معلم مدیریت شده است.
سیدامیر شوشتری اظهار کرد: تعداد معلم مورد نیاز در استان بیش از 58 هزار نفر است که معلم موجود به تعداد 47 هزار نفر و کمبود ما در این زمینه دقیقا 11 هزار و 342 نفر است.
وی اضافه کرد: کمبود معلم در استان با روش هایی مانند به کارگیری عوامل اجرایی مدرسه در کلاس درس، معلمان بازنشسته، دانشجو - معلمان و معلمان طرح خرید خدمات آموزشی در کنار استخدام 9 هزار نیروی جدید جبران و تامین شده است.
معلم مورد نیاز خراسان رضوی بیش از 58 هزار نفر است که شمار معلمان موجود 47 هزار نفر و کمبود استان در این زمینه 11 هزار و 342 نفر است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اقدامات متعدد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: این استان پارسال با افزایش 217 فضا جزو استان های برتر کشور بوده است و امسال نیز با افزون 220 فضای آموزشی و ورزشی جدید،‌ رتبه خوبی را در کشور دارد.
شوشتری افزود: هزار و 74 کلاس بر این اساس به ظرفیت آموزشی استان افزوده می‌شود اما متاسفانه هنوز نیاز بحرانی به فضای آموزشی در برخی از مناطق برخوردار و نیز حاشیه شهرها داریم که امیدواریم با طرح های جهشی آن را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: در قالب طرح شهید عجمیان برای رفع نیازهای محیط های آموزشی با کمک نیروهای جهادی امسال 170 گروه جهادی معلمان و دانش آموزان و 500 گروه جهادی دیگر کار کردند که اداره کل نوسازی مدارس نیز در این زمینه 120 میلیارد ریال هزینه کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری 47 جلسه سه ساعته در استان و 17 جلسه وبیناری وزارتی برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: از نظر برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده هم اکنون 1.5 ماه از پارسال جلوتر هستیم.
شوشتری با اشاره به بازدیدهای نظارتی انجام شده از روند ثبت نام در مدارس، ادامه داد: 125 مورد تذکر کتبی و شماری لغو ابلاغ مدیران متخلف را هم در استان داشته ایم.

پیام خراسان

اهدای کاروان 200 میلیارد ریالی تجهیزات ورزشی و بهداشتی
سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه 200 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی ویژه دانش آموزان در آستانه سال جدید تحصیلی، آماده توزیع بین مدارس شد، افزود: به منظور تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز مدارس برای اجرای کلاس درس تربیت بدنی، فوق برنامه های حوزه تربیت بدنی، پویایی و بالندگی دانش آموزان و نیز تامین سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس، کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی تامین اعتبار و آماده سازی شد.
حسن محمدزاده اضافه کرد: در این قالب بیش از 165 هزار قلم کالای ورزشی و بهداشتی شامل انواع توپ های ورزشی، میز تنیس، تیر دروازه فوتسال، میله والیبال، پایه های بدمینون، راکت تنیس روی میز و بدمینتون و طناب ورزشی آماده شده است.
سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین وسایل مورد نیاز حوزه بهداشت مدارس مانند تخت معاینات، پاروان، ترازو ، فشارسنج و ملزومات جعبه کمک های اولیه نیز در این قالب تامین شده است.
محمدزاده افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در هفته پایانی شهریور و قبل از شروع سال تحصیلی، کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان انجام شد.
31 فضای ورزشی جدید هدیه به دانش‌آموزان
محمدزاده با بیان اینکه 31 فضای ورزشی جدید در استان آماده بهره برداری برای سال تحصیلی 1403- 1404 شد، بیان کرد: این تعداد فضای ورزشی با اعتباری بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال در استان آماده بهره برداری شد.
سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش خراسان رضوی اظهارکرد: این طرح ها شامل 23 زمین چمن مصنوعی، پنج سالن ورزشی و سه استخر سرپوشیده است.
امسال 31 فضای جدید ورزشی با اعتباری بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال در استان آماده بهره‌برداری شد

پیام خراسان

225 مدرسه وارد میدان تعلیم و تربیت خراسان رضوی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: 225 مدرسه جدید از مهر امسال آماده تحویل به آموزش و پرورش خراسان رضوی و وارد چرخه فضاهای آموزشی شده است.
جاسم حسین پور افزود: این تعداد مدرسه شامل هزار و 74 کلاس درس می‌شود که به ظرفیت 54 هزار کلاس آموزش و پرورش استان افزوده می شود.
وی اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تعداد مدرسه جدید 12 هزار میلیارد ریال بوده است که 40 درصد آن از محل مشارکت خیران مدرسه‌ساز تامین شده است.
225 مدرسه جدید از مهر امسال با 12 هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده که 40 درصد آن از محل مشارکت خیران مدرسه‌ساز تامین شده است
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: در هزار و 670 مدرسه استان نیز عملیات بهسازی و شاداب‌سازی انجام شده است.
حسین پور افزود: علاوه بر این شماری از طرح های نیمه تمام آموزشی نیز با مشارکت خیران در حال تکمیل است.

پیام خراسان

ساخت پنج هزار کلاس درس از محل مولدسازی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استان با کمبود 10 هزار کلاس درس مواجه است که این کمبود هم‌سنگ میانگین کشوری است.
شوشتری اظهار کرد: اساسا کمبود فضای آموزشی از چالش های وزارت آموزش و پرورش است و خراسان رضوی نیز همانند دیگر استان ها و با توجه به روند رو به افزایش جمعیت دانش آموزی درگیر این چالش است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: به شکل فوری تامین و ساخت پنج هزار کلاس درس جدید از محل اجرای طرح مولدسازی در استان در دستور کار قرار دارد.
ساخت پنج هزار کلاس درس جدید از محل اجرای طرح مولدسازی در استان در دستور کار قرار دارد

پیام خراسان

ثبت‌نام قطعی مدارس استان از یک میلیون و 400 هزار نفر گذشت
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: طبق آمار تا یک هفته قبل از مهرماه، یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در مدارس استان ثبت نام قطعی کرده اند که طبق پیش بینی این آمار باید به یک میلیون و 510 هزار نفر برسد.
خراسان رضوی 65 تا 70 هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی دارد
شوشتری با اشاره به اینکه تمام تلاش استان برای آغاز مهرماهی بدون چالشی به کار گرفته شده است،‌ بیان کرد: 45 تا 47 درصد جمعیت دانش آموزی استان در مشهد ساکن است و با وجود روند کاهشی مدارس دونوبته، هنوز مشهد مدارس دونوبته بسیاری دارد.
وی افزود: اما در بسیاری از مناطق 47 گانه استان، مدارس دونوبته نداریم و عمده تراکم دانش‌آموزی مربوط به حاشیه شهر و نواحی 1، 2، 5، 7 و تبادکان است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی آمار دانش آموزان اتباع خارجی در استان را حدود 65 تا 70 هزار نفر عنوان کرد.
1500 بازدید نظارتی از روند ثبت‌نام‌های امسال
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و 543 بازدید نظارتی از روند ثبت‌نام در مدارس 47 منطقه آموزشی استان انجام و ثبت شده است.
محمد شم آبادی افزود: در قالب روند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 1404_1403، برنامه ریزی های پایش و رصد روند ثبت نام در مدارس خراسان رضوی توسط تیم‌های نظارتی انجام شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر این در قالب کارگروه نظارتی اداره کل آموزش و پرورش، به صورت ویژه 144 بازدید از فرآیند ثبت‌نام مدارس در مشهد و منطقه تبادکان انجام شده است که با توجه به نوع تخلفات، 125 مورد گزارش و تذکر کتبی برای مدیران مدارس به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده تا ضمن دریافت تعهد، وجوه دریافتی غیرقانونی به خانواده ها بازگردانده شود.
9 مدیر متخلف مدارس استان لغو ابلاغ شده و پرونده 20 نفر نیز در دست بررسی است
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در قالب این نظارت ها 9 مدیر متخلف مدرسه در استان توسط «کارگروه نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و حقوق والدین و دانش‌آموزان» به دلیل تخلفات متعدد و محرز لغو ابلاغ شده اند.
وی ادامه داد: همچنین پرونده 20 نفر دیگر از مدیران متخلف در حال بررسی و ارسال به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و تعدادی نیز در مرحله صدور رای است.
شم‌آبادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت مدارس دولتی اظهار کرد: تامین سرانه مدارس به میزان کافی، یکی از راهکارهای تقویت مدارس دولتی برای حل مشکلات مالی مدارس و از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از دریافت وجوه و مبالغ غیرقانونی در زمان ثبت‌نام است.
استان‌ها خراسان رضوی 0 نفر

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/731310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی: با مقصران حادثه معدن طبس برخورد قاطع می‌شود

مهاجرانی: به‌زودی اطلاعات تکمیلی حادثه معدنجوی اعلام می‌شود

آمادگی بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان

وزیر صمت وارد طبس شد

آخرین آمارها از حادثه طبس؛ 32 کشته و 20 زخمی

صدور دستورات لازم برای امدادرسانی به مجروحان حادثه طبس/ 30 نفر تاکنون فوت کرده‌اند

دستور عارف برای بسیج به منظور امدادرسانی به معدن‌کاران

بهار شکوفایی دانش و معرفت در بوستان تعلیم و تربیت

باید مدارس را از خطر توطئه دشمنان ایمن‌سازی کنیم

آخرین اخبار از حادثه مرگبار معدن در طبس/ ماجرا چه بود؟

آمار جانباختگان معدن طبس به 30 نفر افزایش یافت/حضور تیم‌های امدادی در محل حادثه+فیلم

آمار جانباختگان معدن طبس به 30 نفر افزایش یافت/ رئیس جمهور از ما گزارش خواستند+فیلم

بسیج همه امکانات به منظور امدادرسانی به معدنکاران

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس خراسان شمالی

برخورد قاطع با مقصران حادثه معدن معدنجوی طبس

حضور پزشکی قانونی در محل حادثه معدن طبس

دستور عارف برای پیگیری فوری وضعیت معدن طبس

فیلم | استقبال مدیران دانشگاه حکیم سبزواری از دانشجویان جدید

بازگشایی مدارس خراسان جنوبی

غلظت گاز بلوک C معدن زغال سنگ طبس بسیار بالا‌ست

مهم‌ترین الزام آموزش و پرورش، آرامش است

آموزش و پرورش حوزه تربیت را جدی بگیرد

اعلام آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

افزایش فوتی‌های معدن طبس به 30 نفر + ویدئو | آغاز عملیات امداد و نجات در بلوک C

ببینید | جزئیات انفجار معدن در طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی؛ افزایش کشته‌ها به 30 نفر

اسامی مصدومان حادثه معدن طبس

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی: با خاطیان حادثه طبس برخورد می‌شود

22 کارگر گرفتار در معدن طبس

وزیر صنعت، معدن و تجارت عازم طبس شد

تماس وزیر کشور با استاندار خراسان جنوبی در پی حادثه انفجار معدن در طبس

​اطلاعیه وزارت کار درباره حادثه معدن زغال‌سنگ در طبس/ واکنش وزیر چه بود؟

دستورات عارف به وزرای صمت و بهداشت بعد از انفجار مرگبار در معدن طبس /تسلیت به بازماندگان

اسامی مصدومان حادثه معدن طبس اعلام شد

کمیسیون صنایع مجلس با فوریت علل وقوع انفجار معدن طبس را بررسی کند

وزیر کار برای بررسی علل حادثه معدن زغال‌سنگ عازم طبس می‌شود

تأکید عارف بر پیگیری فوری وضعیت معدن «معدنجوی» طبس و حادثه دیدگان

وزارت کار پیگیر حادثه معدن طبس

22 کارگر هنوز در معدن طبس گرفتار‌ند

دستور ویژه ظفرقندی در پی حادثه معدن طبس

اسامی 15 مصدوم حادثه معدن طبس اعلام شد | انتقال یک مصدوم بدحال با اورژانس هوایی

(تصاویر) حادثه در معدن طبس

استاندار خراسان جنوبی: امدادرسانی در معدن طبس همچنان ادامه دارد

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مصدومان حادثه معدن طبس

اعزام گروه جدیدی از امدادگران به داخل معدن معدنجو طبس | ویدئو

با خاطیان حادثه طبس برخورد می‌شود

وزیر صمت وقوع حادثه دلخراش معدن طبس را تسلیت گفت

رئیس هلال احمر عازم طبس شد

جزئیات انفجار معدن معدنجوی از زبان نماینده طبس

دستور ویژه وزیر بهداشت در پی حادثه معدن طبس

دستور قالیباف به کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی حادثه معدن جوی طبس