پیام خراسان

آخرين مطالب

حضور ایران در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست‌وپنجمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی در محل مرکز سریت کنیا آغاز به کار کرد و تا روز 29 سپتامبر برابر با یکشنبه هشتم مهر به کار خود ادامه خواهد داد. در این نمایشگاه که در بیش از 1500 متر مربع مساحت در بزرگترین مرکز خرید نایروبی برگزار می‌شود صدها ناشر کنیایی و چند کشور یا ناشر خارجی از جمله ایران، ترکیه، مصر و هند شرکت دارند.
رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا به نمایندگی از خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران ایرانی و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر با بیش از 300 جلد کتاب در حوزه‌های مختلف ادبی، دینی، هنری، گردشگری، کودک و نوجوان در این نمایشگاه شرکت کرده و اطلاعات متعددی را در معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وضعیت صنعت نشر و چاپ در ایران، معرفی طرح تاپ و طرح گرانت در اختیار بازدیدکنندگان و ناشران حاضر در این نمایشگاه قرار می‌دهد.
هر سال صدها عنوان کپی رایت کتب ایرانی و آثار تصویرگران ایرانی بالاخص در حوزه کتب کودک و نوجوان به ناشران اروپائی فروخته و تبادل می‌شود
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا گفت: کتاب، بن‌مایه فرهنگی و عامل حفظ و تداوم فرهنگ ملت‌هاست و کتابخوانی موجب افزایش تمرکز افراد، افزایش سطح آگاهی و تفکر نقادی در جامعه است و معمولا رابط اصلی هر جامعه و تاریخ و سرگذشت آنها کتاب و کتابت است و کشورهای متمدن، فرهنگی و اصالت‌دار در دنیا از کتاب و کتابخوانی حمایت کرده و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.
علی غلامپور افزود: اگر چه در دنیای معاصر، دولت‌ها و حتی ملت‌ها به دلیل فشارهای اقتصادی عمدتا به فکر رونق اقتصادی در جامعه خود بوده و صنعت نشر و چاپ کتاب وضعیت ایده‌آلی ندارد ولی اکثر دولت‌ها که فرهنگ و هنر بومی خود را دوست دارند به انحاء مختلف ناشران و نویسندگان کشور خود را حمایت می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در صنعت چاپ و نشر بوده و با داشتن بیش از هشت هزار ناشر در کشور و با چاپ سالانه 70 هزار عنوان کتاب در سال یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در جهان را برگزار می‌کند که امسال سی‌وپنجمین دوره خود را پشت سر گذاشت که در آن بیش از 3 هزار ناشر داخلی و صدها ناشر خارجی شرکت کردند و بیش از 5 میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند که مبلغ فروش ناشران در طول نمایشگاه بیش از 5 میلیون دلار بوده است.
غلامپور ادامه داد: این نمایشگاه نمونه‌ای از کارهای فرهنگی در ایران و بهشت کتابخوانان و فرهنگ دوستان در ایران است که همه شرکت‌کنندگان خارجی را به حیرت وا می‌دارد. امسال افتخار داشتیم که میزبان یکی از مدیران ارشد اتحادیه ناشران کنیا در این نمایشگاه باشیم و نتیجه این سفر امضای تفاهم‌نامه بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب نایروبی بود. مفاد این تفاهم‌نامه هم بر تبادل ناشران بین دو کشور، تلاش برای همکاری طرفین برای تسهیل رفت و آمد ناشران، تصویرگران، فروشندگان و نویسندگان دو کشور، حضور طرفین در نمایشگاه‌های همدیگر و تسهیل فروش کپی رایت در نمایشگاه‌های یکدیگر بوده است و امیدواریم در سال آینده تعداد ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزایش چشمگیری داشته باشد.
قوام و استمرار روابط بین ملت‌ها و آشنایی آنها از فرهنگ و سنن اجتماعی یکدیگر از طریق کتاب، فیلم، تصویرگری و هنرهای همدیگر میسر است
سفیر ایران در کنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تبادل کتاب میان دو کشور گفت: بازار نشر در ایران مستعد دریافت کتب ادبی، فرهنگی، تاریخی و موضوعات متعدد از کنیا چه به‌صورت فیزیکی و چه به‌صورت دیجیتالی است و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا آمادگی لازم برای ایفای نقش پل ارتباطی را دارد و از هر گونه کمک در این زمینه دریغ نمی‌ورزد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران هر سال از انتشار صدها عنوان کتاب در خارج از کشور تحت عنوان گرانت و طرح تاپ حمایت می‌کند و علاقه‌مندیم که نویسندگان و ناشران کنیائی هم از این فرصت طلایی بهره‌مند شوند و در آن مشارکت کنند. هر سال صدها عنوان کپی‌رایت کتب ایرانی و آثار تصویرگران ایرانی بالاخص در حوزه کتب کودک و نوجوان به ناشران اروپائی فروخته و تبادل می‌شود که جای ناشران کنیایی در این بازار فرهنگی بسیار خالی است و اطلاعات جزئی‌تر این برنامه‌ها در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در نایروبی موجود و قابل دریافت است و آماده کامل برای پاسخگویی در مورد این دو طرح را دارند.
غلامپور اضافه کرد: قوام و استمرار روابط بین ملت‌ها و آشنایی آنها از فرهنگ و سنن اجتماعی یکدیگر از طریق کتاب، فیلم، تصویرگری و هنرهای همدیگر میسر است. این هنرها که در حوزه تمدنی ایران صدها سال قدمت دارد در صنعت نشر و چاپ ایران تبلور یافته است و من امیدوارم این نمایشگاه طلیعه‌ای برای ارتقای روابط دو کشور در حوزه نشر بالاخص در حوزه کتاب کودک و نوجوان، ادبیات، رمان، شعر، توسعه تکنولوژی، تاریخ و فرهنگ و سنن اجتماعی باشد.
در ادامه نماینده یونیسف در کنیا، سفیر آرژانین در نایروبی، رئیس اتحادیه ناشران کنیا، رئیس سابق مجلس کنیا و تعدادی از پیشکسوتان و مدیران سابق برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کنیا در مورد تشویق مردم برای خواندن کتاب و درخواست از دولت برای تقویت ناشران کنیا سخنرانی کردند.
رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا با دریافت کتب و حمایت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران به‌صورت فعال در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.
فرهنگ کتاب و ادبیات 0 نفر برچسب‌ها هند جمهوری اسلامی ایران قاره آفریقا کنیا شهر تهران نمایشگاه کتاب خانه کتاب و ادبیات ایران یونیسف

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/736601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارائه گزارش بهبود ایمنی معادن هر سه ماه یکبار/پرداخت 1 میلیارد تومان به خانواده جانباختگان

پیگیری حادثه معدن طبس

دانشجویان صدای کارگران شدند/ جنبش دانشجویی: معادن را به تعاونی کارگری بسپارید نه پیمانکاران

پرداخت یک میلیارد تومان به خانواده جان‌باختگان معدن

پرداخت یک میلیارد تومان به خانواده جان‌باختگان معدن طبس

برگزاری راهپیمایی جمعه‌ های خشم در بیرجند

خبر مهم وزیر کار/ پرداخت 1 میلیارد تومانی به خانواده جان‌باختگان معدن طبس

پیام تسلیت مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد به جامعه کارگری و خانواده‌های داغدار حادثه معدن طبس

پرداخت 1 میلیارد تومان به خانواده جان‌باختگان معدن طبس

وزیر کار: یک میلیارد تومان به خانواده جان‌باختگان معدن طبس پرداخت خواهد شد

زنان بیوه بسیار شادتر از مردان بیوه هستند | راز شادی زنان بیوه را بشنوید +ویدئو

برترین های مسابقات کشتی باچوخه شرق کشور مشخص شدند

فردا روز فوتبال شیراز است

قتل دردناک زن میانسال به دست شوهرش

تاخیر 5 ساعته پرواز مشهد - تهران/مسافران اعتراض کردند

راهپیمایی مردم مشهد در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی برگزار شد

ورزشگاه میزبان بازی ایران و قطر مشخص شد

ارائه گزارش بهبود ایمنی معادن هر 3 ماه یک بار/ پرداخت 1 میلیارد تومان به خانواده جان‌باختگان

تحریم‌های جدید آمریکا علیه 7 ایرانی/ این بار به اتهامی جدید و عجیب

هرگز این خوراکی‌ها را دو بار گرم نکنید

کتاب استخدامی بانک ملت 1403 منتشر شد!

رئیس اتحادیه صنعت چاپ خراسان رضوی بیان کرد: مشهد بعد از پایتخت رتبه دوم چاپ کتاب را دارد

پیکر مطهر شهید امنیت پوریا عبادی با حضور مدیرکل بنیاد مازندران در چالوس تشییع شد

روایت لحظه به لحظه از حادثه معدن طبس از زبان کارگران نجات یافته | تعداد کشته‌های معدن طبس بیش از 55 تن است

قدردانی عارف از اقدامات و تمهیدات هلال‌احمر در حادثه انفجار معدن طبس

لزوم پیشگیری از حوادثی چون حادثه انفجار معدن طبس

بارش باران و برف در خراسان شمالی پیش‌بینی‌ می‌شود

قتل زن بینوا توسط همسر سالخورده‌اش

توزیع2 هزار بسته حمایت تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند مشهد

ورزشگاه امام رضا (ع)میزبان ایران و قطر/ بانوان تماشاگر حضور دارند – آفتاب نو | اخبار ورزشی

دنیامالی: ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان ایران و قطر با حضور بانوان است

دنیامالی خبر داد: ورزشگاه امام رضا (ع)میزبان ایران و قطر/ بانوان تماشاگر حضور دارند

وزیر ورزش: دولت از حضور بانوان در ورزشگاه حمایت می‌کند

دنیامالی: گرید ورزشگاه امام رضا ای پلاس است

دنیامالی: بازی «ایران - قطر» در استادیوم امام رضا(ع) با حضور بانوان برگزار می‌شود

خبر وزیر پزشکیان درباره حضور زنان در ورزشگاه/ زنان در بازی ایران-قطر حضور می‌یابند+ عکس

وزیر ورزش اعلام کرد؛ ایران – قطر در مشهد با حضور بانوان

وزیر ورزش اعلام کرد؛ ایران - قطر در مشهد با حضور بانوان

حضور زنان در بازی ایران و قطر در مشهد

طلسم حضور بانوان در استادیوم‌‌های مشهد شکست

2 هزار بسته حمایت تحصیلی در بین دانش آموزان نیازمند مشهد توزیع شد

ورزشگاه امام رضا میزبان ایران و قطر / بانوان تماشاگر حضور دارند

ورزشگاه امام رضا (ع)میزبان ایران و قطر/ بانوان تماشاگر حضور دارند

زیباترین جنگل‌های شمال ایران

پرواز مشهد به تهران با تاخیر پنج ساعته انجام می شود

زنان در بازی ایران - قطر حضور دارند؟

بازدید نمایندگان و اعضای کمیسیون های مجلس از طرح های توسعه ای کیش

سردار دقیقی: اجتماع مردم در یادواره شهدا بیانگر رنگ و بوی واقعی کیش است

اولین مرحله ارزیابی بدمینتون‌بازان منطقه 10 کشور برگزار شد

برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه معدن طبس در میقات الرضا(ع)