پیام خراسان

آخرين مطالب

16 راز مرگبار صبحانه که باید بدانید اجتماعي

16 راز مرگبار صبحانه که باید بدانید
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش صد آنلاین،صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی روز است و می‌تواند تأثیر زیادی بر انرژی و تمرکز شما داشته باشد. با این حال، بسیاری از ما به طور ناخودآگاه عادات نادرستی را در تهیه صبحانه دنبال می‌کنیم که می‌تواند نتیجه‌ای نامطلوب به همراه داشته باشد.
از انتخاب نادرست مواد اولیه گرفته تا روش‌های پخت نادرست، این اشتباهات می‌توانند کیفیت صبحانه را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.
در این مقاله، به 16 اشتباه رایج صبحانه‌ای خواهیم پرداخت که بسیاری از ما در طول روز با آن‌ها روبه‌رو هستیم. با دانستن این نکات، می‌توانید صبحانه‌ای لذیذ و مغذی برای خود تهیه کنید و روزتان را به بهترین نحو آغاز کنید. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این اشتباهات بیندازیم تا شروع بهتری را تجربه کنیم.
آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چه راه‌های بهتری برای تهیه‌ صبحانه‌ مورد علاقه‌تان وجود دارند؟ در این مطلب به 16‌ اشتباه صبحانه خوردن پرداخته‌ایم.
بیشتر بخوانید چطور با 4 روش ساده می‌توانید پیری را شکست دهید؟ با این عادات خود را در مسیر سرطان کبد و مرگ قرار ندهید این عادات غذایی بدن شما را نابود میکند
احتمالا می‌دانید که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چه راه‌های بهتری برای تهیه صبحانه مورد علاقه‌تان وجود دارند؟ از مصرف تخم‌مرغ خشک و پنکیک تا کمبود مواد مغذی همه‌ راه‌هایی را که با آن‌ها شروع روز خود را خراب می‌کنید پیدا کنید. در این مطلب به 16‌ اشتباه صبحانه خوردن پرداخته‌ایم.
1. استفاده از تخم‌مرغ‌های سرد
تخم‌مرغ در بسیاری از صبحانه‌ها نقش اساسی‌ای را ایفا می‌کند و بسیاری از دستورهای صبحانه از تخم‌مرغ‌های در دمای اتاق استفاده می‌کنند. اما دلیل این امر چیست؟ برای دستورهای غذایی مانند پنکیک و وافل که نیازمند خمیر هستند تخم‌مرغ‌های در دمای اتاق باعث می‌شود نتیجه‌ کار پف‌دارتر و سبک‌تر شود که به سادگی مخلوط شده و منجر به تجربه‌ لذت‌بخشی از صبحانه خوردن می‌شود.
2. مخلوط کردن بیش از اندازه منجر به ایجاد پنکیک سفت می‌شود
آیا پنکیک‌هایی که درست می‌کنید سفت و شبیه نان می‌شوند؟ این اشتباه با مخلوط کردن بیش از اندازه‌ خمیر حاصل می‌شود. با وجود اینکه ممکن است احساس کنید باید همه‌ قسمت‌های سفت خمیر را صاف کنید اما اشکالی ندارد اگر چند مورد از آن‌ها باقی بمانند.
مخلوط کردن بیش از اندازه گلوتن بیشتری در خمیر ایجاد می‌کند و همین مساله باعث می‌شود پنکیک شبیه نان شود. مطمئن شوید که خمیر را به اندازه‌ کافی مخلوط کرده‌اید که صاف شود و بدون چسبیدن به کاسه از آن جدا شود.
3. به اندازه‌ کافی نپختن وافل
وافل‌های نپخته قیافه‌های غلط‌ اندازی دارند و اینگونه به نظر می‌رسد که پخته‌اند. اما در صورتی که یک گاز به آن‌ها بزنید متوجه مزه‌ آرد می‌شوید همچنین با خطرات تخم‌مرغ نپخته هم مواجه هستید.
دلیل این موضوع این است که وافل ساز شما خیلی داغ است. با وجود اینکه تایمر اتوماتیک پخته شدن وافل را اطلاع می‌دهد اما بهترین کار این است که دما را کاهش داده و وافل را برای مدت طولانی‌تری بپزید تا مطمئن شوید که وافل به صورت کامل پخته است و از آن لذت ببرید.
4. نپختن بیکن سرد
پختن بیکن سرد روی ماهیتابه‌ داغ یک روش عالی برای جلوگیری از داشتن بیکن ترد است. درست مانند تخم‌مرغ‌ها اگر بیکن را هم هنگامی که بیکن به دمای اتاق رسید بپزید هنگام پختن یکنواخت‌تر شده و طعم کلی بهتری خواهد داشت.
دلیل این مساله این است که قسمت چرب بیکن برای مدت طولانی‌تری سردتر از قسمت گوشتی باقی می‌ماند. در صورتی که اجازه بدهید گوشت 15 دقیقه گرم شود هر دو قسمت به یک دما می‌رسند و به صورت یکنواخت می‌پزند.
5. پوره‌ یا کوکوی سیب‌زمینی خمیر مانند
به منظور ترد شدن پوره‌ سیب‌زمینی و نه خشک شدن آن باید سیب‌زمینی‌ها در یک فرایند دقیق نشاسته‌زدایی شوند. یک روش برای اجتناب از سفت یا خمیری شدن پوره‌ سیب‌زمینی رنده کردن سیب‌زمینی‌ها داخل یک کاسه آب سرد است.
این کار باعث از بین رفتن نشاسته‌ سیب زمینی می‌شود. پس از این مرحله به سرعت سیب‌زمینی را آبکشی کنید سپس سیب‌زمینی‌های رنده شده را روی دستمال تمیز قرار می‌دهیم سپس داخل تابه سرخ کنید.
6. استفاده از تابه‌ نامناسب برای املت
استفاده از تابه با اندازه‌ اشتباه برای املت می‌تواند بر احتمال شکسته شدن آن هنگام برگرداندن تاثیر بگذارد. این مساله همچنین منجر به ایجاد املتی نازک‌تر یا ضخیم‌تر از چیزی که مد نظرتان بود می‌شود.
معیار مناسبی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک املت معمولی تک نفره شامل 2 تا 3 تخم‌مرغ است که به خوبی در تابه‌ 17 تا 22 سانتی‌متری جا می‌شود. برای بیش از سه تخم‌مرغ باید از ماهیتابه‌ بزرگتری استفاده کنید بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که چند تخم مرغ می‌خواهید برای املت استفاده کنید.
7. استفاده نکردن از جو دو سر پرک برای شب تا صبح
با وجود اینکه از هر مدل جویی می‌توانید در طول شب تا صبح استفاده کنید اما استفاده از جوهای اشتباه بر بافت کلی جو اثر می‌گذارد. جوهای فوری که نازک‌تر از جوهای دو سر پرک هستند در طول شب تا صبح نرم می‌شوند.
8. خوردن نان تست تنها برای صبحانه
گاهی اوقات از نظر زمانی محدودیت دارید و خوردن یک برش نان تست تنها گزینه‌ی در دسترس به نظر می‌رسد. با وجود اینکه این گزینه بهتر از نخوردن صبحانه است اما اثرات طولانی مدت خوردن نان تست تنها روی بدن منفی است و بدن را از مواد مغذی و ویتامین‌هایی که برای شروع روز مورد نیاز است تهی می‌کند.
9. هم نزدن تخم‌مرغ
تخم‌مرغ‌هایی که به خوبی هم زده شده باشند به اندازه‌ی کافی پف کرده و در دهان آب می‌شوند. بهترین روش دستیابی به این نوع تخم‌مرغ هم زدن آن‌ها در یک کاسه قبل از ریختن داخل ماهیتابه است.
این روش بسیار بهتر از شکستن مستقیم تخم‌مرغ‌ها در ماهیتابه است. با انجام این کار هوا به تخم‌مرغ اضافه شده و بافت نرم‌تری را به همراه خواهد داشت.
10. نداشتن میوه‌ یا سبزیجات کافی در صبحانه
صبحانه‌ متعادل شامل پروتئین و کربوهیدرات است، اما در عین حال مصرف میوه و سبزیجات هم مهم است. با وجود اینکه ممکن است فقط یک صبحانه غنی از کربوهیدرات بخورید اما خوردن میوه یا سبزیجات می‌تواند به صورت قابل توجهی ارزش غذایی صبحانه را افزایش دهد. برای مثال، یک املت با یک کاسه از میوه‌های فصلی یکی از بهترین روش‌ها برای شروع روز است.
11. فراموش کردن قهوه
شاید این نکته به سادگی به نظر برسد اما در واقع می‌تواند روز شما را دچار مشکل کند. بدون وجود قهوه می‌توانید بدخلق شده و خستگی را احساس کنید. بله، بله، شما از سر درد از دست دادن کافئین رنج می‌برید و بدون آن نمی‌توانید روزتان را شروع کنید.
12. نادیده گرفتن فیبر
در صورتی که در صبحانه‌ی خود میوه، سبزیجات، جو یا آرد غلات کامل استفاده نکنید، صبحانه‌ شما به دلیل نداشتن فیبر ضعیف و بی‌ارزش خواهد شد.
فیبر نقش مهمی در سلامتی دارد و می‌تواند احساس سیری طولانی‌تری ایجاد کند و در عین حال انرژی شما را نیز حفظ کند. با وجود اینکه نمی‌توانید خود را مجبور کنید هر روز غلات کامل یا میوه بخورید اما این گزینه‌ها می‌توانند باعث افزایش سطح انرژی شما شوند.
13. شیرینی زیاد
شاید به طرز شگفت‌انگیزی روز خود را با یک خوراکی شیرین شروع کنید اما در طول روز دچار افت قند خون می‌شوید. ممکن است روزهای خود را با یک شیرینی شروع کنید اما این گزینه انتخاب خوبی نیست.
از آنجایی که شکر با کربوهیدرات ترکیب می‌شود به سرعت قند خون را بالا می‌برد و منجر به افت ناگهانی می‌شود. به همین دلیل سعی کنید از مصرف کربوهیدرات‌های ساده و شیرین خودداری کنید.
14. خوردن صبحانه در حین حرکت
در صورتی که همواره در حال حرکت هستید، ممکن است خوردن صبحانه به عادت شما تبدیل شده باشد اما این کار نمی‌تواند به اندازه‌ کافی برای بدن شما خوب باشد. به محض اینکه به آرامش برسید و صبحانه بخورید، می‌توانید به طرز بهتری از عطر و طعم غذا لذت ببرید.
15. استفاده از ظروف اشتباه
در صورت استفاده از ظروف اشتباه برای صبحانه، ممکن است اثرات مثبت مواد غذایی روی بدن شما کمتر شود. به همین دلیل از ظروف مناسب برای صبحانه استفاده کنید که بتوانید از آن‌ها بیشترین بهره را ببرید.
16. مقایسه نکردن صبحانه با وعده‌های دیگر
اگر شما صبحانه‌ خوبی نداشته باشید ممکن است در وعده‌های بعدی هم از مواد غذایی مناسب دور بمانید. با مقایسه‌ صبحانه با سایر وعده‌ها می‌توانید عادات غذایی بهتری برای خودتان ایجاد کنید.
سعی کنید این 16 اشتباه رایج را هنگام تهیه‌ صبحانه‌تان مدنظر قرار دهید تا بتوانید یک وعده‌ غذایی مغذی و خوشمزه را تجربه کنید. صبحانه‌ای که می‌تواند روز شما را به بهترین شکل آغاز کند.
نظرات و تحلیل‌های خود را درباره‌ اشتباهات صبحانه‌تان با ما به اشتراک بگذارید.

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/740412/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در مشهد آغاز به کار کرد+ویدئو

نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات، ماشین‌آلات مبلمان و صنایع وابسته در مشهد آغاز به کار کرد+ویدئو

برگزاری مراسم گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله در حرم مطهر رضوی

تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس باز هم افزایش یافت

ممنوعیت ورود به جنگل‌های شمال

توسعه ناوگان، اولویت اول کشتیرانی ملی| رشد 14 درصدی حمل بار کانتینری

رشد 14 درصدی حمل بار کانتینری

هشدار شرکت گاز درباره کمبود گاز در زمستان امسال نسبت به 1402

ویدویی از حضور ساعد سهیلی و خانواده زیبایش در مشهد در میان مردم

افتتاح 5 پروژه عمرانی مجموعه فرهنگی زیارتی ده سرخ مشهد

نمایشگاه تخصصی یراق‌آلات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در مشهد آغاز به کار کرد

تصاویر/ غرفه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت

سریال طوبی چند قسمتی است| زمان و ساعت پخش سریال طوبی

تصاویر/ رونمایی از کتاب «من می‌آیم» در سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت

کتاب‌های داستانی که علم را جذاب می‌کنند: پیشنهاداتی برای نوجوانان کنجکاو

درگذشتگان معدن طبس، مشمول عنایت ویژه حق تعالی هستند

ارتقای روستای طرق کوهسرخ مطالبه جدی و عمومی مردم

گردهمایی شیرخوارگان حسینی به یاد «سیدحسن نصرالله»

عملیات «وعده صادق 2» آغازی بر نابودی کامل رژیم صهیونیستی بود

نمایی زیبا از دره کال جنی با ساختار عجیب در طبس (فیلم)

جان باختگان حادثه معدن طبس افزایش یافت | اعضای پیکر یکی از این افراد اهدا شد

تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس به 52 نفر رسید

برگزاری مراسم محوری محکومیت رژیم اسرائیل و حمایت از جبهه مقاومت در خراسان‌جنوبی

پیش بینی کاهش کیفیت هوا در خراسان شمالی

سریال بازیگر پوست شیر در تلویزیون/ عکس

راز هت‌تریک آدیمی در لیگ قهرمانان: کلم بروکلی!

پوستی مثل شیشه با 5 میوه جادویی؛ راز پوست بی‌نقص و درخشان افشا شد

راز خواب آرام و بدون قرص فقط با این دو خوراکی ساده

گرامیداشت یاد سید حسن نصرالله در بجنورد

اعزام اولین کاروان حج عمره از کهگیلویه و بویراحمد به مکه مکرمه

پیشگیری از سرما خوردگی با راز‌هایی که متخصصان نمیخواهند شما بدانید

بسته مشکوک، قتلگاه خونین / راز قتل بردیا در آستانه افشا + عکس

5 سال راز پنهان ماند / زن و مردی به خاطر عشق به قتل اعتراف کردند

5 پروژه عمرانی مجموعه فرهنگی زیارتی «ده سرخ» مشهد افتتاح شد

اجتماع دانش آموزان تربت جام از عملیات وعده صادق 2 برگزار شد

راه اندازی سامانه جامع امور قرارداد‌های شهرداری نیشابور

گشایش نمایشگاه تخصصی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته در مشهد

گشایش نمایشگاه نقاشی رسم پریشانی در نیشابور

مانور لحظه صفر زلزله در بیدخت گناباد برگزار شد

ظرفیت قطارهای مسافری برای امروز و فردا افزایش یافت

آتش سوزی در «پارک ملی تندوره» درگز مهار شد

قرق جنگل‌ها برای حمایت از گوزن قرمز | ورود به جنگل‌های شمال تا کی ممنوع است؟

افول اسرائیل به برکت خون سید حسن نصرالله نزدیک است

525 تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد

نزاع کارگران در میدان میوه و تره بار تهران، منجر به قتل شد!

از 5 نزاع در شهرستان گناباد، 4 نزاع ریشه خانوادگی دارد

آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان سروآباد مهار شد

آتش‌سوزی منزل مسکونی در چهارراه مجلسی مشهد + تصاویر (چهارشنبه 11 مهر 1403)

برخورد پراید با تیر چراغ برق در بلوار نماز مشهد + تصاویر (چهارشنبه 11 مهر 1403)

آتش سوزی منطقه حفاظت شده «شاهو و کوسالان» کردستان مهار شد