پیام خراسان

آخرين مطالب

خطیب جمعه بیرجند: عملیات وعده صادق 2 ملت‌های منطقه را خوشحال کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: این عملیات نشانگر توان بالای نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و توان علمی، فنی، انسانیت و اخلاق مداری نیروهای مسلح است در حالی که منابع و پایگاه‌های نظامی محدود را هدف قرار دادند.
وی با اشاره به مطالبات جدی مردم سراسر کشور برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی بعد از شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سایر شهدای مقامت گفت: این اتفاق مبارک با اتحاد نیروهای مسلح، دولت و مردم رقم خورد و همگان را خوشحال کرد لذا از سپاه، ارتش و نیروهای مسلح به جد قدردانی می‌کنیم.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه در آستانه سالگرد عملیات تاریخی و سرنوشت ساز طوفان الاقصی قرار داریم ادامه داد: در ضرورت این عملیات رزمندگان حماس باید بگوییم دین اسلام جنگ طلب نیست اما راهبرد اساسی قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) از ابتدای اسلام تا قیام قیامت و در طول تاریخ روشنگری است.
وی گفت: در طول تاریخ برخی از توده‌های مردم‌ گرفتار ترس، طمع و فریب شده‌اند لذا راهبرد اسلام جنگ نیست بلکه جهاد تبیین و روشنگری است تا مردم با موعظه، مناظره و گفت وگو به خط اصلی بازگردند و از زیر سلطه استکبار و مستکبران بیرون بیایند.
حجت الاسلام مختاری گفت: همانطور که در قرآن تاکید شده است در برابر مستکبران، قلدرها، ظالم‌ها و کسانی که با خدا در ‌جنگ بوده و به دنبال اسیر گرفتن و سلطه بر بندگان خدا هستند و حکمت، موعظه و گفت و گو نمی‌فهمند باید جنگید و از خود دفاع کرد.
وی اضافه کرد: نبرد ما در دفاع از حیثیت و کرامت انسانی است اما دشمنان به دنبال سطله و اسیر کردن ما هستند، آمریکای جنایتکار از مرداد سال 1332 جنگ با ما و تسخیر و تحقیر کشور را آغاز کرد.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: انگلیس خیلی قبل‌تر از آمریکا این اقدامات استعمارگرانه و جنگ با ما را شروع کرد تا بر همه کشورهای اسلامی سلطه پیدا کنند، آنها پیوسته به دنبال جنگ بوده‌اند لذا موظف هستیم با ایمان به خدا در مقابل دشمنان بایستیم، نترسیم، فریب نخوریم و کدخدایی مستکبران را نپذیریم.
وی تاکید کرد: اگر مسلمانان به موضوع مبارزه با مستکبران توجه می‌‎کردند سرنوشت‌ کشورهای اسلامی این گونه نبود، امروز ایران اسلامی یک تنه با پرچمداری ولایت فقیه بار بر زمین مانده امت اسلامی را به دوش می‌کشد.
حجت الاسلام مختاری افزود: ایران اسلامی به تشکیل جبهه مقاومت کمک کرده و در مقابل استکبار و آمریکا ایستاده و تا نابودی رژیم صهیونیستی دست از این مبارزه بر نخواهد داشت.
وی گفت: سال‌های گذشته با تسلط دولت‌های غربگرا بر قوه مجریه در مراحل مختلف راه نفوذ دشمن باز شد، دشمن طمع کرد و ‌گستاخ و ‌جسور شد، برجام را پاره و سردار ما را در فرودگاه بغداد ترور کردند اما شهید رئیسی پرچم عزت ایران را دوباره بلند و دشمنان را ناامید کرد.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: تقدیر این بود که آیت الله رئیسی به شهادت برسد و هنوز دولت جدید مستقر نشد که در قلب تهران، اسماعیل هنیه را ترور کردند.
وی گفت: عوامل متعدد دست به دست هم داد و دو ماه به اسرائیل فرصت داده شد که در نهایت شهادت سید حسن نصرالله رقم خورد لذا دولت، نیروهای مسلح و مردم همراه و همدل شدند و امروز جبهه مقاومت از یمن، فلسطین، لبنان، غزه و عراق به صورت یکدست با دولت، ملت، نیروهای مسلح با محوریت مقام معظم رهبری با یکدیگر متحد هستند و اگر اسرائیل جنایتکار بخواهد در پاسخ مشروع ایران اقدامی بکند، پاسخ به مراتب شدیدتری خواهیم داد.
حجت الاسلام مختاری ضمن قدردانی از رئیس جمهور در همدلی و همکاری با مردم، ملت، رهبری و نیروهای مسلح گفت: به رئیس جمهور متدین خود عرض می‌کنیم آغوش ولایت و ‌ملت به روی شما باز است، با این سیل خروشان مردم همراه شوید و با ولایت به سمت تمدن اسلامی و ظهور امام زمان (عج) حرکت کنیم.
وی افزود: امیدواریم رئیس جمهور مسیر درستی که در پیش گرفته را ادامه دهد، اعلام می‌کنیم در برابر دشمنان ایرانی و خارجی از رئیس جمهور حمایت کرده و پشتیبان خواهیم بود.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امت اسلامی باید به آغوش ولایت برگردد گفت: امروز مقام معظم رهبری پرچمدار جهان با عزت اسلام هستند که با تقوای جامع، خالص و فراگیر یقینا برکت دنیا و آخرت نصیب خواهد شد.
وی اظهار کرد: دشمنان حدود یک سال شب و روز در حال آدم کشی هستند اما سران کشورهای اسلامی در یک سکوت مرگبار فرو رفته و حرفی نمی‌زنند.
حجت الاسلام مختاری گفت: وقتی بی تقوایی سیاسی بر جامعه حاکم شود جامعه اسلامی به سمت فتنه‌پذیری و سلطه پذیری پیش می‌رود، این بی توجهی نتیجه بی‌تقوایی است لذا امت‌ اسلامی باید از این بیداری پیش آمده و اینکه چه کسانی امروز در برابر آدم کش‌ها، صهیونیسم و یهود عنود ایستاده‌اند، استفاده کند.
وی افزود: تقوا آب حیات برای زندگی انسانی بشر است آنچه این آب حیات را مسموم می‌کند گناه و مهمترین گناه استکبار است اما استکبار فقط کار شیطان یا آمریکا نیست بلکه ممکن است نفس انسان نیز دچار استکبار باشد.
خطیب جمعه بیرجند همچنین با اشاره به هفته انتظامی (13 تا 19 مهرماه) گفت: امیدواریم با داشتن پلیس هوشمند و هوشمندسازی پلیس همچنین مردم قانون‌مدار، آگاه و عامل به قانون مسئولان نیز قدردان و قدرشناس آنها بوده و پشتیبانی‌ها و حمایت‌های تجهیزاتی لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه ماموران انتظامی حافظ سرمایه‌های مادی و معنوی مردم هستند ادامه داد: امنیت مهمترین مقوله هر زیربنایی است لذا امیدواریم مسئولان امنیت را جدی بگیرند، نیروی انتظامی را تنها نگذارند و در اظهار نظرها متوجه و هوشیار باشند تا اشرار و بدخواهان از حرف‌های آنان سوءاستفاده کنند و نتیجه آن تضعیف نیروی انتظامی نباشد تا امنیت پایدار، گسترده و عمیق برای ملت رقم بزنند.
حجت الاسلام مختاری با گرامیداشت یاد شهدای امنیت و مقاومت گفت: شهادت عالم مجاهد و با فضیلت، سید حسن نصرالله همه آزادی خواهان دنیای اسلام و ملت ایران به خصوص رهبر معظم انقلاب را عزادار کرد، او مانند مالک اشتر برای امیرالمومنین (ع) بود.
استان‌ها خراسان جنوبی 0 نفر برچسب‌ها بیرجند عملیات وعده صادق نماز جمعه لبنان سید حسن نصرالله هفته نیروی انتظامی اسماعیل هنیه غزه

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/741361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار نسبت به رگبار باران و رعد و برق در 18 استان/ وزش باد شدید و گرد و خاک در 8 استان

کشاورزان نسبت به تسریع در جابه‌جایی محصولات اقدام کنند

هوای این استانها بارانی می‌شود

رگبار باران و رعد و برق در 18 استان

سخنرانی رهبر معظم انقلاب فصل دیگری برای حمایت از مقاومت اسلامی به نمایش گذاشت

احتمال بارش برف و باران شدید در 8 استان

این استان‌ها بارانی می‌شوند

این 10 استان بارانی می شوند

رفع دغدغه مردم مهم‌ترین اولویت پلیس / اهتمام جدی در مقابله با جرایم سایبری و ارتقای امنیت عمومی

پیش بینی وضعیت آب و هوا تهران فردا شنبه 14 مهر ماه 1403 | تهرانی ها حتما این هشدار را بخوانند

اعلام آماده‌باش در 8 استان کشور

مدارس تهران فردا 14 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تهران شنبه 14 مهر 1403

افزایش محصول گندم به دلیل استقبال از روش‌های نوین علمی کشاورزی

هشدار نسبت به رگبار باران و رعد و برق در 18 استان

پلیس اهتمام جدی در مقابله با جرایم سایبری و ارتقای امنیت عمومی دارد

روایت رسول خادم از قربانیان معدن طبس در دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان

تولد نوزاد طبسی پس از فوت پدرش در معدن طبس + عکس

ایمن نبودن معدن طبس تایید شد! | تقصیر متوجه مسئولین معدن

انتشار یک خبر مهم درباره حادثه معدن طبس

گزارش بازپرس پرونده؛ قصور در ایمنی معدن طبس تایید شد

دستگیری سه هزار و 879 قاچاقچی مواد مخدر در خراسان جنوبی

«وعده صادق 2» توان علمی و فنی نیروهای مسلح ایران را نشان داد

نحوه مستمری بازماندگان حادثه معدن طبس اعلام شد

قیمت اجاره خانه در بجنورد / برای رهن کامل آپارتمان در بجنورد چقدر باید هزینه کرد؟

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان شمالی فردا شنبه 14 مهر ماه 1403 | هشدار جدی به این استان

مدارس خراسان شمالی فردا 14 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس خراسان شمالی شنبه 14 مهر 1403

راز پنهان آمار ثبت‌نام در مدارس؛ چرا آموزش‌و‌پرورش سکوت کرد؟

راز شهادت سید حسن نصرالله فاش شد؟

گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی، خبرنگار طرفداری با محمود قاضی مربی تیم ملی امید فوتسال

عملیات «وعده صادق 2» موجب بهبود روحیه جبهه مقاومت شد

زنگ «آغاز نصرالله» در دبستان هیات امنایی قرآنی مبین شهرستان شیروان

راز پشت پرده غیبت سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری

خلاصه داستان قسمت 3 سریال بازنده + لینک دانلود سریال بازنده قسمت دوم

پگاه خراسان میزبان تازه‌های دنیای پنیر صنایع شیر ایران در مشهد مقدس

ما در شهادت سیدحسن نصرالله چیزی جز زیبایی ندیدیم

سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته در پی داشت

یادواره شهدای بینالود نیشابور

امام جمعه سبزوار: حاصل مجاهدات شهید نصرالله با شهادتش از بین نخواهد رفت

نرخ میوه در میادین تره‌بار افزایش یافت؟

یهودیان دشمن قسم خورده مومنان هستند

سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (13 مهر 1403)

سخنان ولی امر مسلمین به عنوان جریان حرکتی مقاومت است

اخباری: برای اولین بار در این فصل با VAR بازی می‌کنیم

عملیات وعده صادق ٢ بار دیگر پوسیدگی خانه عنکبوتی یهود در منطقه را برای دنیا هویدا کرد

سخنگوی شورای نگهبان: عملیات وعده صادق 2 دفاع مشروع و مبتنی بر موازین بین‌المللی بود

پیرمرد و نوه‌اش در جنگل دالخانی رامسر پیدا شدند

بهترین ساندویچ کثیف های تهران / غذا بهونس میری اینجا که خاطراتو یه بار دیگه زندگی کنی

آمار سرقت در خراسان رضوی کاهش یافته است

عملیات وعده صادق 2 قدرت موشک‌های ایرانی را به دنیا نشان داد

مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام جبل نور کوهسنگی مشهد مقدس