پیام خراسان

آخرين مطالب

مشهد میزبان نمایشگاه بین المللی قهوه، شیرینی و شکلات اجتماعي

مشهد میزبان نمایشگاه بین المللی قهوه، شیرینی و شکلات
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بنا به اظهارنظر برخی کارشناسان، بازدیدکنندگان و حتی غرفه‌داران، از جمله ایرادات تقویم سالیانه نمایشگاه بین‌المللی مشهد، برپایی رویداد‌های نامرتبط به‌صورت هم‌زمان است؛ یعنی موضوعی که به‌طورخاص این‌روز‌ها نیز خیلی به چشم می‌آید و برگزاری هفتمین نمایشگاه تجهیزات ورزشی، ششمین نمایشگاه اسباب‌بازی و پنجمین نمایشگاه چای، قهوه و شیرینی‌جات را می‌توان از یک جهت به‌مثابه یک ضعف در برنامه‌ریزی تلقی کرد.
بااین‌حال، اگر این‌روز‌ها سری به نمایشگاه بین‌المللی مشهد زده باشید، شما هم می‌توانید تأیید کنید که یکی از دلایل اصلی استقبال گرم مشهدی‌ها و ازدحام شدید جمعیت در همه سالن‌ها، برپایی هم‌زمان سه رویداد غیرمرتبط و به‌ظاهر متفاوت است که هرکدام، توجه طیف مختلفی از جامعه را به خود جلب کرده و هرکس را به اقتضای موضوع مدنظر خود به نمایشگاه کشانده است.
از جمله متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین رویداد‌های تقویم سالانه نمایشگاهی مشهد نیز همین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چای، قهوه، شیرینی و شکلات است که طبق برنامه‌ریزی قبلی، از عصر روز گذشته به مدت چهار روز از 18 تا 21 مهرماه همه‌روزه از ساعت 16 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.
تلخ و شیرین نمایشگاه قهوه و شیرینی در مشهد
هزار و 750 مترمربع فضای نمایشگاهی در سالن بزرگ عطار، میزبان پنجمین نمایشگاه چای، قوه و شیرینی‌جات است. برای راهیابی به این نمایشگاه و بازدید از غرفه‌های آن، نیازی نیست از کسی آدرس بپرسید یا به نقشه رجوع کنید. از گیت‌های ورودی که به فضای باز نمایشگاه بین‌المللی مشهد راه پیدا کنید، می‌توانید رد بوی خوش شیرینی و عطر دل‌پذیر قهوه را دنبال کنید تا خیلی زود در سالن عطار با تصویر هزاررنگی از ده‌ها غرفه ارائه‌کننده شیرینی، شکلات، چای، قهوه و ماشین‌آلات وابسته به آن مواجه شوید.
در هر گوشه صد‌ها نفر بر روی فرش قرمز نمایشگاه مشهد تردد دارند و شرایطی فراهم شده تا دربرابر پیشخوان هر غرفه، ده‌ها نفر بتوانند طعم‌های مختلف و دلنشین انواع نوشیدنی گرم ازجمله قهوه و چای را امتحان کنند. 40 شرکت فعال در این حوزه از استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، تهران، آذربایجان غربی، قم، گیلان، اصفهان و یزد ترتیبی اتخاذ کرده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند با فنجان‌های کوچک و به‌طور رایگان، مزه جدیدترین تولیدات آنها را بچشند و با استفاده از نمونه‌های اصیل انواع قهوه‌های ترک، عربی و عصاره‌های خوش‌طعم قهوه‌های استوایی، با محصولات متنوع آنها آشنا شوند.
در بخش دیگری از همین رویداد، غرفه‌های عرضه‌کننده نان، شیرینی، شکلات و ماشین‌آلات وابسته به آن قرار گرفته‌اند که با عطر خوش محصولات خود، هر بیننده‌ای را به‌سوی خود می‌کشند. غرفه‌داران با انواع شیرینی‌ها از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کنند و در حاشیه این جشنواره شیرین، ده‌ها مشتری اعم از خریداران خرد تا صاحبان نانوایی‌ها و مدیران کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، محصولات و ماشین‌آلات عرضه‌شده در نمایشگاه را برانداز می‌کنند.
نوسانات ارزی، بلای جان تولیدکنندگان داخلی
نسرین بهشادفر مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه واردات قهوه از برزیل و بسته‌بندی و فروش آن که از تهران در نمایشگاه مشهد حاضر شده است، گفت: امروزه مشکلات زیادی در بازار وجود دارد، اما برای کسانی مثل ما که کسب‌وکارشان از محل واردات تأمین می‌شود، شاخص‌ترین گرفتاری همان مباحث مربوط به ترخیص جنس از گمرک و چالش‌های ارزی است. ثبت سفارش واردات قهوه به‌دلیل تحریم‌ها با مشکلات متعددی مواجه است و از طرف وزارت صمت نیز تعلل زیادی برای رسیدگی به هر سفارش وجود دارد. در عمل شرایطی ایجادشده که ما ناچاریم به‌میزان بسیار بیشتری از تولید کارخانه را در هر سفارش به سامانه جامع تجارت ارائه دهیم تا با وجود تأخیر بسیارزیاد فعلی در رسیدگی به درخواست‌ها، ماده اولیه برای تولید تمام نشود و وقفه در تولید صورت نگیرد.
محمدرضا زارع، مدیر یک شرکت تخصصی تولید ماشین‌آلات خمیرگیری، ناخن‌زنی و چانه‌گیری نان نیز که از استان اصفهان به نمایشگاه مشهد آمده است، به تشریح اصلی‌ترین مشکلات واحد صنفی خود و فعالان این حوزه پرداخت و گفت: خوشبختانه به‌دلیل اینکه هنوز شرکت‌های خارجی تمایلی به تولید ماشین‌آلات تولید نان سنتی ایرانی نشان نداده‌اند، ما نیز در بازار، رقیب خارجی نداریم. علاوه بر این، عمده مواد اولیه موردنیاز ما برای ماشین‌آلات تولید صنعتی نان از صنایع داخلی تأمین می‌شود و بخش‌های محدودی از آن وارداتی است، اما در همین بخش‌ها، نوسانات نرخ ارز به‌شدت تولیدکننده ایرانی را گرفتار کرده و باعث شده است تا ما ماشین را در شرایطی روانه بازار کنیم که با افزایش نرخ ارز، قیمت جدید آن همواره از قیمت تمام‌شده تولید کمتر باشد.
او افزود: حمایت از ماشین‌آلات تولید نان و شیرینی در کشور می‌تواند زمینه صادرات بسیار سودآوری را تأمین کند که در نهایت، نه‌فقط تولیدکننده داخلی بلکه حتی شرکت‌های واسطه و ترانزیت کشور را نیز منتفع خواهد کرد. به اذعان این تولیدکننده اصفهانی، نمایشگاه بین‌المللی مشهد ظرفیت کم‌نظیری در کل کشور است که با رویداد‌هایی نظیر نمایشگاه کنونی، می‌تواند هم شرایط ارتباط تجاری میان مشتریان داخلی با تولیدکننده را فراهم آورد و هم شانسی برای معرفی محصولات به تجار بین‌المللی و صادرات باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/745873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نامه‌ی جمعی از جوانان اصلاح‌طلب خطاب به استاندار جدید خراسان رضوی

معرفی کتاب شهرکرد در گذر زمان اثر هنرمند چهارمحال و بختیاری+ فیلم

چگونه یک نقاشی ساده راز «شخصیت» شما را فاش می‌کند؟!

راز سرمربی جدید استقلال فاش شد! ستاره فرانسوی به تهران می‌آید

راز به دست آوردن دل همسر بعد از دعوا

تست جدیدی که «احتمال مرگ» در یک سال آینده را اندازه‌گیری می‌کند

نخست‌وزیر گرجستان: وضعیت اوکراین فاجعه‌بار است

بررسی آخرین وضعیت پروژه ادامه بلوار دلاوران/ بازدید سرزده شهردار پایتخت از میدان میوه و تره‌بار توحید

تفاوت 52 درصدی قیمت محصولات در بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری نسبت به سطح شهر طبق گزارش بانک مرکزی

لقب سردار قاآنی در آمریکا و اسرائیل و ناتو

رئیس‌جمهور عازم ترکمنستان شد – به گزارش میهن تجارت

تبادل تجربه برترین‌های کنکور کاشمر در دبیرستان فاطمیه

از جدیدترین برنده نوبل ادبیات چه می دانید؟

کتابی که آتش کشتار 300 ساله جادوگران را روشن کرد؟

برنده نوبل گریه مترجمش را درآورد!

فیلم/دیدار پرویز پرستویی و رسول خادم با خانواده‌های مصیبت‌دیده معدن طبس

حوادث ترافیکی در خراسان رضوی 14 مصدوم داشت

لقب سردار قاآنی در آمریکا و اسرائیل /فرمانده نیروی قدس سپاه چند ساله است؟

پزشکیان وارد عشق‌آباد شد – به گزارش میهن تجارت

تصادف خونین 2 پراید در سبزوار / جاده را خون گرفت

عکسی از علم‌الهدی که در بیمارستان منتشر شد

استقبال از پزشکیان در عشق‌ آباد با زبان فارسی + ببینید

رصد لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات سالوک اسفراین

ویژه برنامه‌های حرم رضوی برای میلاد امام حسن عسکری(ع)

احیای 157 واحد صنعتی راکد در خراسان شمالی طی دولت سیزدهم

تلف شدن پلنگ نر جوان د رمنطقه حفاظت شده/ ماجرا چیست؟

فاش شدن راز باند گوشی‌قاپ‌ها

نتایج مسابقات انتخابی تیم‌ ملی جوانان کوراش اعلام شد

تلف شدن پلنگ نر جوان در منطقه حفاظت شده/ ماجرا چیست؟

این 3 راز که زوجین خوشحال را از دیگران متمایز می‌کند! آیا شما هم رعایت می‌کنید؟

لاشه یک قلاده پلنگ در اسفراین کشف شد | علت مرگ هنوز مشخص نیست+عکس

فیلم استقبال عجیب از پزشکیان در عشق‌آباد با نان

قیمت روز میوه و تره‌بار پنجشنبه 19 مهر 1403

اضافه شدن 30 بازار جدید میوه و تره‌بار در تهران

کارکنان فراجا پرچمداران برقراری امنیت هستند

خط شهادت جریان‌ساز است

حادثه معدن طبس؛ ناگفته‌هایی تکان‌دهنده

قتل یا خودکشی؟ راز وحشتناک مرگ دختر 20 ساله در غرب تهران

گشت‌وگذار پلنگ ایرانی در سالوک خراسان شمالی (فیلم)

راز وحشتناک مرگ دختر 20 در غرب تهران

تلف شدن گربه وحشی کمیاب جهان در ایران

لیگ یک/ شب ویژه نفت MIS، اولین گل، اولین برد

معرفی برگزیدگان جشنواره آوا‌ها و نوا‌های بومی چهارمحال و بختیاری

افزایش طول عمر با 6 راز جادویی طب سنتی: آیا شما هم از آن‌ها خبر دارید؟

آغاز بررسی‌ها برای کشف علت مرگ پلنگ نر در اسفراین

کاهش وزن و خواب بهتر؛ راز رژیم «مدل خروس‌خوان» چیست؟

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه سالوک اسفراین

آغاز بررسی‌ها برای کشف علت مرگ پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده اسفراین

«پلتفرم شناسایی نفوذ سایبری» برای اولین بار در ایران طراحی شد

جزئیات برنامه کاری رییس جمهور در عشق‌آباد