پیام خراسان

آخرين مطالب

قاتل افسر فداکار فراجا به حلقه دار رسید اجتماعي

قاتل افسر فداکار فراجا به حلقه دار رسید
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - خراسان / حکم قصاص نفس عامل شهادت افسر فراجا از سوی قضات دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و بدین ترتیب قاتل جوان به چوبه دار رسید.
سیزدهم اسفند سال 99، خبر حضور سارق تحت تعقیب دستگاه قضایی در یکی از خیابان‌های نصرآباد، نیروهای انتظامی را به تکاپو انداخت. 
طولی نکشید که سروان بابک حقانی‌فر به همراه یکی از سربازان تحت امرش عازم خیابان مذکور شد چرا که حکم جلب یکی از خلافکاران به جرم سرقت به عنف نیز صادر شده بود. اطلاعات پلیس حکایت از آن داشت که خودروی سمند نقره‌ای رنگ حامل متهمان مقابل تعمیرگاه ضبط و پخش خودرو متوقف است. عملیات ضربتی عوامل انتظامی در حالی آغاز شد که صدای بی‌سیم‌های پلیس همچنان به گوش می‌رسید.
زمانی که افسر فراجا خودروی سمند را برانداز کرد، جوانی را دید که پشت فرمان سمند قرار داشت و سه جوان دیگر نیز درون خودرو نشسته بودند اما هنگامی که حافظ امنیت از سمت راننده به خودرو نزدیک شد و سرباز وظیفه نیز از سوی دیگر در کنار سمند قرار گرفت تا خلافکاران را به محاصره درآورند، ناگهان فریاد «پلیس! پلیس!» آشوبی به پا کرد.
«ناصر-ن» که رانندگی خودرو را به عهده داشت، در حالی پدال گاز را فشرد که سرباز وظیفه نتوانست در خودرو را باز کند ولی افسر فداکار فراجا مقابل خودرو ایستاد و فرمان توقف داد ولی راننده جوان بی‌محابا حرکت کرد. سروان (سرگرد) حقانی‌فر که اوضاع را وحشتناک می‌دید، خود را روی کاپوت خودرو انداخت تا از فرار مخلان نظم و امنیت و متهم به سرقت خشن جلوگیری کند. اما فرار وحشت‌آفرین خلافکاران بدون توجه به فریادهای افسر پلیس ادامه یافت به گونه‌ای که ویراژهای خطرناک در خیابان نصرآباد از توابع شهرستان تربت جام، دلهره عجیبی را در بین رهگذران و رانندگان عبوری به راه انداخته بود. افسر فداکار فراجا به زحمت خود را روی سقف خودرو کشاند و همچنان با مشت به سقف می‌کوبید و با فریادهای بلند از راننده می‌خواست تا خودرو را متوقف کند ولی راننده بی‌رحم نه تنها به این فریادها توجهی نداشت بلکه شیوه ویراژهای مارپیچ را به کار گرفت و خودرو را به این سو و آن سو تکان می‌داد تا این که در انتهای یک خیابان ناگهان خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی مقابل آن‌ها ظاهر شد. 
راننده سمند که دیگر همه مسیرهای فرار را بسته می‌دید، در یک لحظه به طرز وحشتناکی پدال ترمز را فشرد و با سرعت ترسناکی دور زد که افسر نیروی انتظامی از بالای سقف به کف آسفالت خیابان پرت شد. در این شرایط که به نقلی با کشیدن ترمزدستی نیز همراه بود، متهمان از صحنه این حادثه تکان‌دهنده گریختند و بدین ترتیب پیکر نیمه‌جان افسر فداکار فراجا به مرکز درمانی انتقال یافت اما معاینات تخصصی کادر درمان نشان داد که این حافظ امنیت دچار مرگ مغزی شده است. 
این گونه بود که با رضایت خانواده این افسر عزتمند فراجا، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد تا مرگ او نیز نجات‌دهنده جان چند هموطنش باشد و نام نیک او بر قلب این سرزمین حک شود.
​​​​​​​از سوی دیگر متهمان فراری وقتی به مکان خلوتی رسیدند، تعمیرکار ضبط و پخش را که ناخواسته درگیر این ماجرای هولناک شده بود، از خودرو پیاده کردند و سپس به مکان نامعلومی گریختند اما خیلی زود تلاش همرزمان شهید سرگرد حقانی‌فر با تاکید و دستورهای ویژه سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (سکاندار امنیت سرزمین خورشید) برای دستگیری خلافکاران آغاز شد و آنان در مدت کوتاهی موفق شدند حلقه‌های قانون را بر دستان عامل شهادت این افسر از خود گذشته گره بزنند و دیگر متهمان را نیز دستگیر کنند.
بررسی‌های تخصصی پلیس بیانگر آن بود که «ناصر-ن» (راننده) و «محمد-خ» (متهم به سرقت‌های به عنف) روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند و از قبل با هم ارتباط داشتند.
با تکمیل تحقیقات و بازجویی‌های فنی در بخش نصرآباد، کیفرخواست پرونده «امنیت سوزان» از سوی قاضی حسن وزیری (دادستان عمومی و انقلاب تربت جام) صادر شد و با توجه به اهمیت و حساسیت این ماجرا که بار دیگر فداکاری‌های فرزندی از اهالی سرزمین خورشید را به نمایش گذاشته بود، پرونده مذکور به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و زیر نظر قاضی هادی دنیادیده (رئیس دادگاه) مورد بررسی‌های دقیق و موشکافانه قرار گرفت.
از طرف دیگر با دستور سردار تقوی، گروه حقوقی پلیس خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ خداشاهی (مدیر حقوقی فرماندهی انتظامی استان) به پیگیری ویژه این جنایت مذبوحانه پرداختند و با مدارک و شواهد انکارناپذیر در حالی راهی دادگاه شدند تا به دفاع از غیرتمندی و فداکاری افسر فراجا بپردازند که سرهنگ یزدانی (کارشناس حقوقی پلیس) نیز همه توان علمی و تخصصی خود را برای دفاع از جانفشانی نیروهای انتظامی به کار گرفته بود.
طولی نکشید که جلسات محاکمه به ریاست قاضی باتجربه شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی آغاز شد و در حالی اتهام قتل عمدی مرد مسلمان بر پرونده «ناصر-ن» نقش بست که همدست وی «محمد-خ» نیز با اتهام معاونت در قتل عمدی روبه‌رو شد.
اگر چه عامل شهادت افسر فراجا تلاش کرد تا با تناقض‌گویی و برخی انکارهای خاص، خود را از مجازات برهاند اما او در تنگنای سوالات تخصصی و فنی قضات باتجربه‌ای قرار داشت که با هر سوالی او را به مخمصه می‌انداختند.
اما در نهایت دفاعیات متهم به قتل به ماجرای رشد و کمال عقلی گره خورد که باز هم استنادات دقیق قاضی «دنیادیده» بر اساس نظریات تخصصی پزشکی، این شبهه دفاعی را نیز بی‌رنگ کرد و بدین ترتیب راننده سمند با استدلال‌های حقوقی و قانونی به قصاص نفس محکوم شد.
در همین حال قضات باتجربه دادگاه رأی به تبرئه متهم دیگر از اتهام معاونت در قتل عمدی دادند چرا که اسناد معتبری برای احراز جرم وی وجود نداشت.
اما رأی مذکور مورد اعتراض وکلای مدافع و متهمان قرار گرفت و بدین ترتیب پرونده مذکور برای رسیدگی دقیق‌تر به شعبه چهل‌وششم دیوان عالی کشور ارجاع شد. با وجود این قضات سپیدموی دیوان عالی پس از مطالعه سطر به سطر گزارش دادگاه کیفری، دیگر نیازی به تهیه گزارشی جداگانه ندیدند و احکام صادره از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی را تایید کردند.
اکنون با ارسال پرونده مذکور به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب، قاتل افسر فراجا به حلقه دار رسید.



لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/751946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان دقیق بارش برف و باران در 16 استان اعلام شد

ویدیو: فولاد خراسان-هفته پدافند غیرعامل گرامی باد

اجتماع مردم و دانشجویان در حمایت از ارتش قهرمان + فیلم

ساخت 51 واحد زائرسرای استان‌های کشور در جوار حرم مطهر رضوی

بارش رحمت الهی در حرم مطهر رضوی

بهمن نوری استاندار خراسان شمالی شد

توزیع 35 تن برنج تنظیم بازار در شهرستان حاجی آباد

استقلال به دنبال هماهنگی برای زیارت

استاندار جدید خراسان شمالی معرفی شد

دوازدهمین استاندار خراسان‌شمالی را بهتر بشناسیم

انتصاب استاندار خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی، منصوب شد

تعداد استانداران دولت چهاردهم به 14 رسید: تکلیف خراسان شمالی هم مشخص شد

انتصاب بهمن نوری به سمت استاندار خراسان شمالی

«بهمن نوری» استاندار خراسان شمالی شد

استاندار خراسان شمالی معرفی شد+ سوابق

نوری: شنیدن سخنان مردم مهم‌ترین اولویت کاری من است

سخنگوی دولت از انتخاب استاندار خراسان شمالی خبر داد

حکمی که کام زنان بی‌سرپرست را شیرین کرد | با حکم قاضی دادگاه لواسانات، ‌4 محکوم به جای زندان تبدیل به خیر شدند

خانواده اسیران اسرائیلی سخنرانی نتانیاهو را قطع کردند

پایان ماجرای شادمهر عقیلی و خانم مریم حیدرزاده

چرا برای حمل بار به وسیله وانت بار هم نیاز به صدور بارنامه است؟

واکنش جالب رضا کیانیان به رژیم صهیونیستی + عکس

نماینده سبزوار: ایران در وقت مقتضی به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد

روزهای عجیب ستاره فوتبال ایران در امارات | قایدی این بار عکس سرمربی‌اش را استوری کرد

دانشجوی دانشگاه گیلان برای ششمین بار قهرمان جهان شد

نشست دو روزه مدیران و رؤسای شعب بیمه سرمد در مشهد مقدس برگزار شد

یک بانو سکاندار دانشگاه علوم پزشکی نیشابور شد

زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حضور استاندار خراسان رضوی در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش در مشهد

سامسونگ برای اولین بار یک مدل از سری گلکسی A0x را با قابلیت 5G عرضه می‌کند

پایان کار جشنواره خانواده ورزش در مشهد + ویدئو

بازدید 75 هزار شهروند از جشنواره خانواده ورزش در مشهد

مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت در شهرستان خلیل‌آباد

آیین تجلیل از ورزشکاران مدال آور دختر و فعالان حوزه تربیت بدنی آموزشگاه های نیشابور

پدافند کشور در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی عملکرد درخشانی داشت

احداث پل هوایی، راه‌اندازی نانوایی و اضافه شدن 2 دستگاه اتوبوس در زمان پیک تردد محله آبشار بلوار نماز مشهد

شطرنج‌بازان قهرمان باید به طور مشخص حمایت شوند

دعوت از نوجونان مشهدی برای حضور در اردوی باشگاه رایانو

رزمایش قطع برق مراکز حساس در تربت‌حیدریه همزمان با سراسر کشور برگزار شد

یک شهروند غیرنظامی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

برگزاری رزمایش قطع برق سراسری در تربت‌ حیدریه

جریمه کابینت ساز متقلب در مشهد

برف در راه خراسان رضوی| کاهش دید افقی رانندگان درمحور مشهد_کلات (6 آبان 1403)

هلاکت جمعی از تروریست‌های تفتان در عملیات مشترک سپاه و پلیس

کم تحرک بودن 44 درصد جمعیت میانسالان در نیشابور

برف و باران پاییزی جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

جزئیات جدید از وضعیت مفقودی‌های جنگل ابرشاهرود

بازدید 75 هزار شهروند از جشنواره خانواده و ورزش

برف و باران در محورهای خراسان رضوی و لغزندگی معابر