طراحی استراتژی برای دستیابی به 54 میلیون تن حمل بار ریلی در سال 1404
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خراسان - مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، دستیابی به هدف پیشبینی شده در سال جاری برای حمل 54 میلیون تن بار داخلی و بینالمللی با توجه به برنامههای اجرایی ادارات کل مناطق، عملیاتی است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری در جلسه کمیسیون عالی گراف حمل و نقل ریلی با اشاره به هدفگذاری راه آهن برای حمل ریلی 54 میلیون تن بار در سال 1404 اظهار کرد: دستیابی به این هدفگذاری نیازمند هماهنگی میان تمامی بخشهای راه آهن به ویژه معاونتها و مدیران میانی است.
وی، با اشاره به آماده به کار بودن بیش از 570 لکوموتیو باری در ابتدای سال جاری، دستیابی به هدف 54 میلیون تنی در سال جاری را عملیاتی دانست و افزود: رقم اعلام شده بهطور کامل عملیاتی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ملاک عملکرد مدیران مناطق و ستاد، تحقق حمل بار برنامهای در شبکه ریلی کشور است که با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، هیچ عذری درباره کاهش احتمالی آمار حمل پذیرفته نخواهد بود.
لزوم رکوردشکنی در حمل بار ریلی بینالمللی ذاکری با تقدیر از عملکرد راه آهن خراسان به دلیل رشد قابل توجه حمل بار بینالمللی در بازه زمانی یک ساله، گفت: اهمیت دو منطقه خراسان و هرمزگان به دلیل نقش آفرینی در حمل بار بینالمللی بسیار بالا بوده و رشد حمل بار ریلی در این دو منطقه نقش پر رنگی در دستیابی به برنامه هدف گذاری شده حمل 8 میلیون تن بار بینالمللی ترانزیتی ایفا میکند.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به محور بودن حمل بار در شبکه ریلی ایران و اهمیت همکاری با شرکتهای فورواردری برای افزایش حجم حمل بار در بخشهای داخلی و بینالمللی، خواستار فعال شدن مدیران کل راه آهن در زمینه جذب بار و کمک به شرکتهای مذکور شد.
افزایش قطارهای پرسرعت مسیر تهران- مشهد از ابتدای تابستان وی بر اساس بررسیهای انجام شده و با اشاره به اهمیت قطار تهران- مشهد به عنوان نماد قطارهای مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، زمان اجرای طرح افزایش تعداد قطارهای با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در این خط را از ابتدای تابستان اعلام کرد.
ذاکری در جریان بررسی آمار توقفهای ایستگاهی قطارها، خواستار بررسی دقیق دلایل توقف مازاد بر استاندارد قطارها در ایستگاههای راه آهن شد.
مدیرعامل راهآهن در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از تعویض سوزنهای قدیمی با سوزنهای بتنی جدید، بر لزوم افزایش سرعت قطارهای مسافری تهران – مشهد به 160 کیلومتر در ساعت تاکید کرد و خواستار کاهش زمان سیر این قطار به 6 الی 8 ساعت شد.
کد خبر 857793
-
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۶:۰۹
-
۱۱ بازديد
-

-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/849591/