پیام خراسان

آخرين مطالب

رشت تا ماسال: سفری خاطره انگیز از شهر باران تا بهشت گمشده اجتماعي

رشت تا ماسال: سفری خاطره انگیز از شهر باران تا بهشت گمشده
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رشت، مرکز استان گیلان، با لقب "شهر باران" شناخته می‌شود و به دلیل طبیعت سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و مردمان خونگرم، مقصدی محبوب برای گردشگران است. ماسال نیز یکی از شهرستان‌های غربی گیلان است که به "بهشت گمشده" ایران شهرت دارد. طبیعت بکر و ییلاقات ییلاقی ماسال، هر ساله مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.
مسافت بین رشت تا ماسال حدود 50 کیلومتر است و با ماشین شخصی حدود 1 تا 1.5 ساعت طول می‌کشد. مسیر رشت به ماسال از جاده رشت به آستارا عبور می‌کند و در طول مسیر، می‌توانید از مناظر زیبای کوه و جنگل لذت ببرید. در این مقاله، تصمیم داریم از رشت تا ماسال، سفر مجازی خاطره‌انگیزی را در کنار شما تجربه کنیم.
گشتی در بازار سنتی و بازدید از جاذبه‌ های گردشگری رشت در میان تمام زیبایی‌های این منطقه، بازار رشت به عنوان قلب تپنده این شهر، جایگاه ویژه‌ای دارد. قدم زدن در این بازار پر جنب و جوش، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از فرهنگ، آداب و رسوم و زندگی مردم گیلان را به شما هدیه می‌دهد.
بازار رشت که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد، در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است. این بازار در دوره‌های مختلف، مرکز تجارت و داد و ستد در شمال ایران بوده و امروزه نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای روباز ایران شناخته می‌شود.
بازار رشت با معماری سنتی خود شامل: راسته‌ها، دالان‌ها، سراها و کاروانسراهای متعددی است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. گشت و گذار در این بازار، حس و حالی از گذشته را به شما القا می‌کند و فرصتی برای آشنایی با معماری سنتی شمال ایران را فراهم می‌آورد.
موزه و خانه میرزا کوچک خان این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری رشت است که در خانه پدری میرزا کوچک خان جنگلی، رهبر نهضت جنگل، واقع شده و به یادبود این مبارز بزرگ تاریخ ایران بنا گردیده است. در این موزه، می‌توانید با زندگی و مبارزات میرزا کوچک خان آشنا شوید و از اشیا و اسناد مربوط به آن دوران دیدن کنید.
دریاچه سقالکسار این دریاچه که در نزدیکی شهر رشت قرار دارد، یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال ایران شناخته می‌شود. در اطراف این دریاچه، امکانات رفاهی مختلفی مانند: آلاچیق، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد و می‌توانید از قایق‌سواری در دریاچه، پیاده‌روی در کنار آن و یا پیک‌نیک در طبیعت زیبای اطراف آن لذت ببرید.
بی شک اجاره ویلا در رشت ، می‌تواند راهی جهت اقامتی ایده‌آل و اقتصادی برای گردشگران باشد. پس با خاطری آسوده خواهید توانست، گشتی در بازار سنتی و بازدید از جاذبه ‌های گردشگری رشت داشته باشید.
تماشای اقیانوس ابر و آبشارهای زیبا در ماسال

پیام خراسان

ماسال، به داشتن طبیعت بکر و سرسبز، آبشارهای متعدد و چشم‌اندازهای خیره‌کننده مشهور است. یکی از جاذبه‌های کم‌نظیر ماسال، پدیده "اقیانوس ابر" است. در برخی از روزهای سال، به خصوص در فصل پاییز، زمانی که رطوبت هوا افزایش می‌یابد، ابرها در ارتفاعات پایین‌تر انباشته شده و منظره‌ای مانند اقیانوسی از ابر را به وجود می‌آورند. این پدیده، تماشایی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است که هر ساله گردشگران زیادی را به ماسال می‌کشاند.
علاوه بر اقیانوس ابر، ماسال دارای آبشارهای متعددی نیز هست که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. در متن ذیل، دو مورد از آبشارهای معروف ماسال را معرفی می‌کنیم:
آبشار رامینه در میان انبوه جاذبه‌های ماسال، آبشار رامینه همچون نگینی درخشان می‌درخشد. این آبشار خروشان، در دل جنگل‌های انبوه و در بالادست جاده اصلی ماسال واقع شده و با شیب تند خود، منظره‌ای بدیع و تماشایی را خلق می‌کند.
صدای دل‌انگیز آب که از ارتفاع به پایین می‌ریزد، سکوت مطلق جنگل را می‌شکند و روح هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. طراوت و سرسبزی بی‌نظیر اطراف آبشار، به همراه هوای خنک و دل‌انگیز، فضایی آرامش‌بخش و رویایی را برای گردشگران فراهم می‌کند.
آبشار ویوز این آبشار زیبا در 10 کیلومتری غرب ماسال و در مسیر جاده ماسال به ییلاق النزه واقع شده و با ابهت تمام، از ارتفاع 15 متری به پایین سرازیر می‌شود. طبیعت بکر و سرسبز در اطراف آبشار ویوز، قاب بی‌نظیری برای این شاهکار طبیعت ترسیم کرده است.
بهترین زمان برای تماشای اقیانوس ابر و آبشارهای زیبا در ماسال، فصل پاییز، به خصوص ماه‌های مهر و آبان است. در این فصل، هوا خنک و مطبوع بوده و احتمال بارش باران و تشکیل ابر بیشتر است. اجاره ویلا در این منطقه می‌تواند شما را با این صحنه جذاب روبرو نماید و اقامتی به‌یادماندنی را در خاطرتان به ثبت برساند.
تجربه اقامت در قلب طبیعت با ویلاهای جنگلی

پیام خراسان

تصور کنید در ویلایی چوبی و دنج در دل جنگل‌های انبوه شمال ایران اقامت دارید. نسیم خنک صبحگاهی از لابه‌لای شاخ و برگ درختان به داخل ویلا می‌وزد و صدای دل‌انگیز پرندگان، نوای طبیعت را در گوش شما زمزمه می‌کند.
در تراس ویلای خود می‌نشینید و طلوع خورشید را بر فراز قله‌های سرسبز تماشا می‌کنید. در طول روز، می‌توانید در میان جنگل‌های انبوه پیاده‌روی کنید، از تماشای آبشارهای خروشان و رودخانه‌های زلال لذت ببرید و یا در آغوش طبیعت بکر، به آرامش و سکوت پناه ببرید.
غروب خورشید در جنگل، منظره‌ای بدیع و تماشایی را خلق می‌کند و تاریکی شب، سکوت مطلق طبیعت را فرا می‌گیرد. در این سکوت، تنها صدای خش خش برگ‌ها و نغمه شبانه پرندگان به گوش می‌رسد.
تجربه اقامت در قلب طبیعت با ویلاهای جنگلی با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. ویلاهای جنگلی در انواع مختلف و با امکانات متنوع در این منطقه موجود هستند. امیدواریم از اجاره ویلای جنگلی در ماسال و تجربه طبیعت بکر شمال ایران لذت ببرید.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1927067

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/693446/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع تنش‌های آبی خوسف در دستور پیگیری

10 میلیون تن کالا از خراسان جنوبی ترانزیت شده است

جذب حدود 20 هزار نفر همیار طبیعت در خراسان جنوبی

پسر خانم دکتر، دزد شد !

دولت سیزدهم به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه داشت

9 شعبه سیار آرای کارگران کارخانه‌های مشهد را جمع‌آوری کردند

«سینما وحدت» تربت جام افتتاح شد

بازرسان جهاد کشاورزی مشهد 553 پرونده تخلف تشکیل دادند

تولید سالانه 200 تن پلاستیک زیست تخریب‌پذیر در دانشگاه آزاد مشهد/ پیش‌بینی درآمدزایی  70 میلیارد تومانی

رویداد مثل ابراهیم در مشهد برگزار شد

توسعه شهرک‌های صنفی خراسان رضوی در اولویت قرار دارد

اجرای 50 درصد از مزارع و باغات شهرستان بردسکن به سیستم‌های نوین آبیاری

راه‌اندازی یک سینما در خراسان رضوی بعد از 2 دهه تعطیلی

قاسمی: معافیت ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات قضایی

تشرف دانش‌آموختگان علوم پزشکی به حرم ثامن‌الحجج(ع)

راه‌اندازی سینما در تربت‌‎جام بعد از 2 دهه تعطیلی

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است

پایگاه اورژانس قاین آماده بهره برداری است

اختصاصی‌سازی امکانات برای افراد خاص ممنوع

خراسان رضوی رتبه دوم اشتغال کشور را کسب کرد

عشایر بردسکن در انتخابات ریاست جمهوری بالاترین مشارکت را در استان ثبت کردند

تکمیل محور بجنورد جنگل گلستان 17 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اعزام 33 هزار نیروی کارگری ایست کارها به پروژه‌های شخصی

پیش‌بینی 97 شعبه ‏اخذ رأی برای دور دوم انتخابات در کاشمر

9 شعبه سیار آرای کارگران کارخانجات مشهد را جمع‌آوری کردند

عضو انجمن قلم: فرهنگ نباید دست‌خوش رفت‌وآمدهای سیاسی قرار بگیرد

همایش تجلیل از قضات شاهد و ایثارگر برگزار شد

بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای برای مادران، همسران و دختران شهدا و ایثارگران دارد

مرکز فرهنگی و تفریحی شهدای اریبهشت ویژه مادران، همسران و دختران شهدا و ایثارگران با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد

ظرفیت معادن خراسان جنوبی برابر با فروش نفت کشور است!

کشف 16 فقره سرقت در فردوس

بررسی مشکلات فعالان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در خراسان جنوبی

تامین بیش از هشت میلیون لیتر سوخت بخش‌ تولید غرب خراسان

افتتاح «سینما وحدت» تربت جام پس از سه دهه

قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار اعلام شد

162 معتاد متجاهر در مشهد جمع‌آوری شدند

تولید 500 تن چغندر قند پاییزه در بردسکن

عکس: تبلیغات خاص سعید جلیلی در صالح آباد تهران

رونمایی از کتاب «نقدی بر یک ترجمه ترکی قرآن»

کتاب‌های صوتی ویژه کودکان در محرم تولید می شود/ برپایی حسینیه محرم در رادیو

موسسه دزفول شناسی 150 کتاب به چاپ رساند

«قلم زرین» در دستان برگزیدگان نشست

اولین نشست همدلی و همفکری مدیر کل بنیاد سمنان با کارکنان در سال جاری

دیدار مدیرکل بنیاد کرمانشاه با 3 خانواده شاهد و ایثارگر در روانسر

واریز علی‌الحساب 3 میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی

دعوت امام جمعه بیرجند از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

دعوت امام جمعه بیرجند از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات رئیس جمهور

وزش باد شدید در خراسان جنوبی

نصب سایه‌بان در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی

دستگیری 4 شرور در بولوار رسالت مشهد