پیام خراسان

آخرين مطالب

معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران؛ طبیعت بکر و چشم‌نواز اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - با فرا رسیدن فصل پاییز، جنگل‌ها به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌شوند. صدای خش‌خش برگ‌های زرد و نارنجی زیر پا و بوی نم خاک، آرامش خاصی را به انسان هدیه می‌دهد. همچنین، تجربه یک پیاده‌روی پاییزی در دل جنگل، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. در این قسمت از ، شما را با معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران آشنا می‌کنیم که هر کدام به دلیل طبیعت بکر و چشم‌نواز خود زبانزد هستند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
10 تا از معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران در ادامه به 10 تا از زیباترین و معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران اشاره می‌کنیم:
جنگل‌های هیرکانی جنگل‌های هیرکانی که به عنوان معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین جنگل ایران و دنیا نیز هست. این موزه طبیعی که از گیلان تا گلستان گسترده شده، با تنوع گیاهی بی‌نظیرش، پالت رنگی خیره‌کننده‌ای را در این فصل به نمایش می‌گذارد. اگر دوست دارید که یک تجربه به یادماندنی از پاییز امسال داشته باشید، حتما به این جنگل سفر کنید.

پیام خراسان

جنگل الیمستان مازندران الیمستان با طبیعتی بکر و مسیرهای کوهنوردی جذاب در پاییز به بهشتی برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان تبدیل می‌شود. این جنگل با درختان بلند و سر به فلک کشیده، فضایی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌کند. پیاده‌روی در این جنگل، آرامش خاصی را در روح و جسم انسان به وجود می‌آورد.
جنگل ناهارخوران گلستان اگر به دنبال فرار از شلوغی شهر و تجربه آرامش طبیعت هستید، جنگل ناهارخوران مقصد ایده‌آلی برای شماست. این جنگل 300 هکتاری با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر خود، سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. در فصل پاییز، با تغییر رنگ برگ درختان به رنگ‌های آتشین، این جنگل به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل می‌شود.
پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی، تماشای طبیعت بکر و تنفس هوای پاک از جمله لذت‌هایی است که در جنگل ناهارخوران می‌توانید تجربه کنید. ناگفته نماند که این جنگل بخشی از جنگل‌های هیرکانی است که با نام جنگل ناهارخوران شناخته می‌شود.

پیام خراسان

جنگل ابری سمنان جنگل ابری سمنان که یکی از جذاب‌ترین جنگل‌های ایران است، مقصدی رویایی برای سفر در فصل پاییز است. این جنگل منحصر به فرد جزو بزرگ‌ترین جنگل‌های ابری دنیا است که در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می‌رسد.
اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، سفر به این جنگل ابری را فراموش کنید چرا که دیدن این جاذبه زیبا، تجربه‌ای است که در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید آن را بیابید.
جنگل‌های ارسباران آذربایجان شرقی جنگل‌های ارسباران، نگین آذربایجان شرقی با طبیعتی بکر و کوهستانی، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران به ویژه در فصل پاییز است. در این فصل، این جنگل به تابلوی نقاشی تبدیل می‌شود که رنگ‌های گرم پاییزی بر آن نقش بسته‌اند.
پیاده‌روی در دل این جنگل افسانه‌ای با درختان رنگارنگ، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. تنوع زیستی غنی و هوای پاک این منطقه نیز بر جذابیت آن افزوده است.
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و تفریحی لواسان
جنگل واز مازندران جنگل واز واقع در جنوب چمستان استان مازندران، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در فصل پاییز است. ترکیب آب و هوای معتدل مازندران، طبیعت بکر و چشم‌اندازهای رویایی جنگل همراه با سبک زندگی ساده و دلنشین روستایی، این منطقه را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.
زیبایی جنگل واز تنها به پوشش گیاهی متنوع و چشم‌اندازهای بکر آن محدود نمی‌شود. جاده کوهستانی پرپیچ و خم منتهی به جنگل به ویژه در فصل پاییز که با مه صبحگاهی آمیخته می‌شود، منظره‌ای رویایی را خلق می‌کند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

پیام خراسان

جنگل سیاهرود گیلان اگر تاکنون شهر رودبار را تنها به خاطر زیتون‌های خوشمزه آن می‌شناختید، زمان آن رسیده است که این شهر را با زیبایی بی‌نظیر جنگل سیاهرود نیز بشناسید. جنگل سیاهرود، یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری پاییزی ایران است که زیبایی آن زبانزد خاص و عام است.
این جنگل در یک منطقه کوهستانی واقع شده و چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل‌های نیمه‌متراکم، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های زلال و روستاهای باصفایی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند، به نمایش می‌گذارد.
یکی از جاذبه‌های معروف این منطقه، قله معروف درفک است که کوهنوردان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. اگر از علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستید، جنگل سیاهرود مقصد ایده‌آلی برای سفر پاییزی شما خواهد بود.
جنگل لاویج مازندران جنگل لاویج واقع در شهرستان نور استان مازندران، به حق یکی از معروف ترین جنگل‌های پاییزی ایران است. این جنگل قدیمی که بخشی از جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود با پوشش انبوه درختان راش، چشم‌انداز بی‌نظیری را خلق کرده است.
اما زیبایی لاویج تنها به جنگل‌هایش محدود نمی‌شود. وجود چشمه‌های متعدد به ویژه چشمه آب گرم لاویج بر جذابیت‌های این منطقه افزوده است. بسیاری از گردشگران برای بهره‌مندی از خواص درمانی این آب گرم و لذت بردن از طبیعت بکر به لاویج سفر می‌کنند.
اگر به دنبال مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستید، جنگل لاویج گزینه‌ای ایده‌آل است. می‌توانید در کنار چشمه بنشینید، به صدای آب گوش فرا دهید و از هوای پاک و طبیعت بکر لذت ببرید.
بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای مسافرت یک روزه
جنگل انجیلی مازندران هر گوشه از سوادکوه مازندران، طبیعتی بکر و چشم‌نواز را در خود جای داده است. جنگل انجیلی با درختان بلند قامت و سر به فلک کشیده که در فصل پاییز به رنگ‌های گرم و دل‌انگیز زرد و نارنجی آراسته می‌شوند، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت این منطقه است.
برای تجربه سفری خاطره‌انگیز، یک آخر هفته‌ را به جنگل انجیلی سفر کنید و در کلبه‌های چوبی دنج در دل جنگل اقامت کنید تا معنای واقعی آرامش و لذت بردن از طبیعت را تجربه کنید.

پیام خراسان

جنگل دالخانی آخرین جنگل پاییزی معروف ایران که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، جنگل دالخانی در دل عروس شهرهای ایران، رامسر است. این جنگل بکر با وسعتی حدود 600 هزار متر مربع در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر و در مسیر رامسر به تنکابن واقع شده است.
جنگل دالخانی با ارتفاع حدود 800 متر، یک منطقه نیمه کوهستانی است که علاوه بر مسیرهای پیاده‌روی دل‌انگیز، فرصت کوهنوردی در دل طبیعت را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. زیبایی بی‌نظیر این جنگل با آبشار، رودخانه و دریاچه‌های کوچک آن دو چندان شده است.
در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا به معرفی معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران پرداختیم. اگر از سفر به مقاصد تکراری خسته شده‌اید، جنگل‌های پاییزی ایران می‌توانند مقصدی متفاوت و خاطره‌انگیز باشند. مطمئن باشید خاطرات سفر به این جنگل‌های رویایی تا ابد در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

پیام خراسان

سحر صولتی34 ثانیه پیش0 خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین ‫تامبلر ‫پین‌ترست ‫رددیت واتس آپ تلگرام اشتراک گذاری از طریق ایمیل با این ترفندها گیاهان پژمرده خانگی‌ را احیا و درمان کنید نوشته های مشابه

پیام خراسان

زیباترین و مدرن‌ترین مدل‌های جا ادویه؛ از ملزومات مهم آشپزخانه4 ساعت پیش

پیام خراسان

نحوه برخورد با دانش آموز لجباز؛ 8 راهکار ساده و موثر5 ساعت پیش

پیام خراسان

شومیزهای ترند زنانه پاییزی؛ استایلی شیک و به روز برای خود بسازید6 ساعت پیشدیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
دیدگاه *
نام
ایمیل
تازه‌ترین مطالب سبک زندگی

پیام خراسان

با این ترفندها گیاهان پژمرده خانگی‌ را احیا و درمان کنید 18 دقیقه پیش

پیام خراسان

5 ترفند خانه‌داری و آشپزی که شما را شگفت‌زده می‌کند 4 ساعت پیش

پیام خراسان

شومیزهای ترند زنانه پاییزی؛ استایلی شیک و به روز برای خود بسازید 6 ساعت پیش

پیام خراسان

طرز تهیه رولت کدو حلوایی؛ شیرینی مجلسی پاییزی 8 ساعت پیش

پیام خراسان

چرا دانش‌آموزان دروغ می‌گویند و چطور با آن‌ها برخورد کنیم؟ 1 روز پیشهم‌اکنون دیگران می‌خوانند

پیام خراسان

با این ترفندها گیاهان پژمرده خانگی‌ را احیا و درمان کنید 18 دقیقه پیش

پیام خراسان

5 ترفند خانه‌داری و آشپزی که شما را شگفت‌زده می‌کند 4 ساعت پیش

پیام خراسان

رفتار با همسر حسود و حساس چگونه باید باشد؟ 5 ساعت پیش

پیام خراسان

نحوه برخورد با دانش آموز لجباز؛ 8 راهکار ساده و موثر 5 ساعت پیش

پیام خراسان

شومیزهای ترند زنانه پاییزی؛ استایلی شیک و به روز برای خود بسازید 6 ساعت پیش

پیام خراسان

طرز تهیه ترشی گل کلم با سرکه سیب؛ به روش خانگی 6 ساعت پیشدرباره ماسوپرمارکت اینترنتی اکالا اُکالارنک (رتبه بندی برندها)*کد تخفیف روزانه اُکالااُتایم چیست؟ناهار چی بپزم؟شام چی بپزم؟برنامه غذاییطرز تهیه ته چینطرز تهیه فلافلآموزش آشپزیسبک زندگیدانستنیتست مزاج شناسیتست سن بیولوژیکمجله اُکالا در شبکه‌های اجتماعیفیس بوکXاینستاگرامکلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش است.کپی از مطالب تنها با اجازه کتبی مدیر مسئول مجاز است. دکمه بازگشت به بالا بستن جستجو برای: بستن جستجو...

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/738834/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره میم مثل مدیر ویژه مدیران مدارس برگزار می‌شود

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در مشهدالرضا

مرد مسلح که قصد جان همسر سابقش را داشت دستگیر شد

امت عاشورایی پویا و بالنده است

شهادت مرزبان «امیرمحمد امیری» در زابل

15 درصد نانوایی‌های خراسان شمالی دوگانه‌سوز است

تشرف کاروان زیارتی اهل‌ تسنن هند به حرم مطهر رضوی

پیگیری مطالبات خانواده های جانباختگان حادثه معدن طبس در دیدار نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان جنوبی

تعرفه گاز مشترکین سربیشه بر اساس تعرفه سردسیری اعمال خواهد شد

ضرورت شناسایی نقاط فاقد آنتن در مناطق مرزی

حامل سلام رهبرانقلاب به خانواده کارگران جان باخته حادثه طبس هستم

افزایش ترانزیت از مرز ماهیرود به افغانستان

از اعلام نتایج بررسی‌ها در خصوص حادثه طبس تا پرداخت مستمری کارگران

وزیر کار: معدنکاران طبس قربانیان نظام ناکارآمد بودند/مساله‌ها با آئین‌نامه رفع نمی‌شود

برتری اداره عملیات هلال احمر خراسان جنوبی در جشنواره حضرت اباالفضل (ع)

رسول خادم بازهم خودش را به مردم ثابت کرد!

وزیر کار: معدنکاران طبس قربانیان نظام ناکارآمد بودند

میدری، وزیر کار: حادثه تلخ معدن طبس را به نقطه عطفی در حفظ جان کارگران تبدیل کنیم

اجتماع روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در محکومیت اسرائیل و ترور شهید سید حسن نصرالله

برگزاری مزایده واگذاری 50 معدن غیرفعال در خراسان شمالی

گسترش خدمات سلامت در روستاهای خراسان شمالی

زمان ثبت‌نام حج تمتع 1404 مشخص شد

زمان حدودی ثبت‌نام حج تمتع 1404

راز جوانی ابدی رونالدو فاش شد

زمان حدودی ثبت‌ نام حج مشخص شد

زمان ثبت‌نام حج تمتع اعلام شد

زمان حدودی ثبت‌نام حج 1404 مشخص شد

زمان پیش ثبت نام حج تمتع 1404 اعلام شد

افشای راز جوانی ابدی رونالدو | قهرمان گمنام زندگی فوق ستاره فوتبال جهان

اعلام زمان پیش ثبت نام حج تمتع 1404

راز شوم زندگی داریوش اقبالی

آب عنصر ساخت اهرام مصر، بنایی خیره کننده و پر راز و رمز

طرح های سرمایه گذاری شهرداری بجنورد تعیین تکلیف می شود

نوسازی ماشین آلات راهداری خراسان شمالی

متولی مراسم برگزار شده در پارک‌های بجنورد مشخص شود

برخورد با سگ‌گردانی در فضاهای عمومی بر عهده شهرداری نیست

درمان خانگی آفت دهان و راز تسکین سریع درد

تکلیف 2 پروژه سرمایه‌گذاری بزرگ بجنورد را مشخص کنید

معدوم‌سازی حدود 160 هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی دامی در خراسان شمالی

کشف راز جدید طب سنتی در مزاج

آخرین وضعیت 2 مجتمع بزرگ تجاری بجنورد/ پروژه هماگ گره کور دارد

زمان پیش‌ثبت‌نام حج 1404 اعلام شد

مجتمع هماگ بجنورد گره سنگینی دارد/ می‌توانیم طلای سفید را پلمب کنیم

نرخ‌نامه 1403 پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد

برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر»

گزارش درویش برای هیئت مدیره پرسپولیس

طارمی دوباره در ترکیب ثابت اینترمیلان

نیاز یگان حفاظت گیلان به 4 پهباد برای رصد جنگل‌‌ها

فرماندار تربت‌حیدریه: انقلاب اسلامی جهانی شده است

معروف‌ترین جنگل‌های پاییزی ایران؛ طبیعت بکر و چشم‌نواز