پیام خراسان

آخرين مطالب

رونمایی از کتاب «جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان» در اجلاس همبستگی با کودکان فلسطینی مقالات

رونمایی از کتاب «جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان» در اجلاس همبستگی با کودکان فلسطینی
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی «یادواره شهید محمد الدُره» عصر امروز (چهارشنبه) با حضور «حسین رویوران» نایب‌رئیس این‌ اجلاسیه در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حسین رویوران نایب رئیس هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی به حماسه بزرگ شب گذشته و پاسخ دندان‌شکن جمهوری اسلامی ایران نسبت به ترور شهید هنیه و شهید حسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت پردخت و اظهار داشت: این پاسخ کوبنده همه جریان مقاومت را خوشحال کرد.
نایب رئیس این‌اجلاس با تاکید بر اینکه شکی نیست که عملیات طوفان‌الاقصی در منطقه اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: سالگردش عملیات طوفان‌الاقصی همزمان با این اجلاس است؛ عملیات طوفان الاقصی نه تنها معادلات منطقه بلکه معادلات بسیاری از مسائل را تغییر داده است این عملیات سال گذشته در روز برگزاری اجلاس این عملیات رخ داد.
وی عملیات طوفان‌الاقصی را عامل وحدت جریان مقاومت خواند و تصریح کرد: در تمام این مدت رژیم غاصب تلاش کرد با جنایات‌هایش به نسل کشی مردم غزه بپردازد؛ اما نتوانست این کار را انجام دهد و در نهایت وحدت جبهه‌های فلسطین، لبنان، سوریه، عراق یمن و ایران به زیباترین شکل ممکن نمایان شد‌.
نایب رئیس هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره گفت: هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره از 14 تا 16 مهر روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه با حضور بیش از 20 کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به بهانه عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون 42 هزار از مردم بی‌گناه غزه را به شهادت رسانده که بیش از یک‌سوم آن‌ها کودکان هستند، افزود: همبستگی با کودکان و حمایت از آنها یک مساله انسانی، اخلاقی و دینی است که باید انجام شود؛ امیدواریم در این اجلاس بتوانیم در حمایت از کودکان فلسطینی تلاش کنیم.
رویوران گفت: این اجلاس فرصت خوبی برای تبیین مسایل فلسطین در عملیات طوفان الاقصی است. جامعه باید با این تحولات آشنا شوند و نقش تاریخی خود را در دفاع از مظلوم داشته باشد لذا سعی داریم در این اجلاس به همفکری و هم‌افزایی بپردازیم و در سطح بین‌الملل از آرمان فلسطین دفاع کنیم.
نایب رئیس هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین دستاوردهای شش دوره برگزاری اجلاس چه بود، گفت: ما در این رویداد سالانه افرادی را به اجلاس دعوت می‌کنیم تا بتوانیم با آنها به هم‌فکری و هم‌افزایی و طراحی برنامه‌های مشترک بپردازیم؛ این هم‌افزایی می‌تواند در سطح بین‌المللی تاثیرات بسیاری داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه تشکل‌های فراگیر محدودی در جهان هستند و انگیزه لازم در این زمینه در جهان وجود ندارد؛ جای این تشکل‌ها به‌شدت خالی است. این اجلاس تلاش می‌کند تا بخشی از جای خالی آن را پر کند. 
رویوران گفت: امیدواریم فرهنگ حمایت از کودکان فلسطین گسترش یابد یعنی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم تا کمترین آسیب‌ها به این قشر آسیب‌پذیر وارد شود؛ همچنین سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه شکل بگیرد تا دفاع واقعی از کودکان داشته باشد درحالی که ما فقط شاهد هستیم کودکات کشته می‌شوند که نشان می‌دهد اقدامات صورت‌گرفته این کافی نیست و باید همچنان از آنها دفاع کنیم تا وحدت در جهان اسلام و حتی در جهان و میان آزادگان شکل بگیرد و هیچ کودکی مظلوم واقع نشود.
در ادامه، سیدابوالقاسم رحیمیان دبیر اجرایی هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره گفت: این اجلاس با هدف تبیین جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیسم علیه کودکان و نوجوانان فلسطین پس از عملیات طوفان‌الاقصی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و به همت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف رژیم اشغالگر و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فلسطین از 14 تا 16 مهرماه با حضور بیش از 25 فعال حوزه فلسطین از اقصی‌نقاط جهان در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: این اجلاس در سه بخش برگزار می‌شود که بخش اول همان بخش اصلی اجلاس است که 16 مهر با حضور شخصیت‌های مهم ایرانی و خارجی و رهبران جهادی در سالن اجلاس سران بزگزار می‌شود.
دبیر اجرایی هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره گفت: بخش دوم اجلاس شامل کمیسیون‌های تخصصی اجلاس است که روز یکشنبه 15 مهر در دو نوبت صبح و عصر با حضور مهمانان و در کمیسیون‌های سیاسی و کمیسیون سازمان های مردم نهاد و کمیسیون رسانه و فضای مجازی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش سوم اجلاس مربوط به دیدارها و بازدیدهای میهمانان خارجی است که می توان به دیدار با دکتر شهریاری رئیس مجمع تقریب مذاهب، دیدار با آیت‌الله اختری رئیس هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و رئیس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری و بازدید از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
رحیمیان گفت: برنامه رسمی اجلاس صبح روز شنبه 14 مهر با حضور میهمانان خارجی در حرم امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و در این مراسم حاضران با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند‌.
وی افزود: کتابچه ای با عنوان نسل کشی‌کودکان غزه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به چاپ رسیده است که در روز برگزاری اجلاس به میهمانان ارائه می‌شود.
دبیر اجرایی هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره گفت: یکی از کمیسیون های اجلاس به نام کمیسیون سازمان‌های مردم‌نهاد است که در اجلاس شرکت کرده و گزارش آن را در کشورشان منتقل می کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری هفتمین دوره اجلاس برای اولین بار همزمان در 16 مهر مصادف با 7 اکتبر سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی است، در 4 هزار و 200 مدرسه شهر تهران با عنوان هر مدرسه یک برنامه خواهیم داشت و در آن به تبیین جنایات رژیم کودک‌کش و عملیات‌های رژیم غاصب علیه دانش‌آموزان فلسطینی خوهیم داشت.
رحیمیان گفت: دو برنامه متمرکز دیگر برای دانش آموزان تهرانی خواهیم داشت. روز دوشنبه 16مهر ساعت 8 صبح در یکی از مدارس منطقه 1 و ساعت 10 و نیم صبح در یکی از مدارس منطقه 5 تهران برنامه متمرکز برگزار می‌شود.
وی افزود: کانون پرورش فکری و چند ناشر فعال کودک چند کار را در دست انتشار داشتند که به اجلاس نمی‌رسد و برای دوره آتی اجلاس آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مهدی شکیبایی، رئیس کمیته رسانه هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدره هم در این نشست گفت: عصر روز 16 مهرماه در اجلاس میزبان تعدادی از مجروحان کودک و نوجوان فلسطینی خواهیم بود‌؛ همچنین در اجلاس سخنرانان مهمی حضور خواهند داشت.
انتهای پیام/ 121

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/740374/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازداشت 5 شرور در مشهد

دیدار نماینده تولیت آستان قدس رضوی با خانواده جان‌باخته حادثه معدن طبس در مه‌ولات

تعداد جان‌ باختگان حادثه معدن طبس افزایش یافت

تعداد جان باختگان حادثه معدن طبس به 52 نفر رسید

استاندار خراسان جنوبی: تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به 52 نفر رسید

افزایش تعداد جان‌ باختگان حادثه معدن طبس به 52 نفر

ایران اسلامی یک جریان به نام مقاومت را رقم زده است

افزایش در تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس؛ از خانواده‌ها سرکشی خواهیم کرد

افزایش شمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس

افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس

مراسم یادبود شهادت سید حسن نصرالله در مدرسه هیئت امنایی ریحانه بیرجند

شمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس افزایش یافت

ایثار مردان سختکوشی که روسفید شدند

تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس افزایش یافت

حقوق کارگران معدن طبس 12 میلیون تومان است و من شرمنده‌ام

تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به 52 تن رسید/ اعضای دو تن از مصدومان اهدا شد

تعداد قربانیان حادثه معدن طبس به 52 نفر رسید

آمار جانباختگان حادثه‌ی معدنجوی طبس به 52 نفر رسید

رونمایی دو آلبوم موسیقی در ارسباران

چله زیارت عاشورا | طریقه ختم و خواندن زیارت عاشورا برای حاجت

2500 نفر ظرفیت اشتغال‌زایی معادن خراسان شمالی

79 درصد اعتبار مصوب شش ماهه شهرداری بجنورد محقق شد

16 راز مرگبار صبحانه که باید بدانید

چاقی با رطوبت؟ راز شگفت انگیز که همه نمیدانند

راز خواب آرام و بدون استرس فاش شد؛ فقط با خوردن این غذا‌ها

راز کاهش وزن با این دانه عجیب؛ یک دانه و صد‌ها معجزه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منصوب شد

راهپیمایی مردم قوچان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

اسرائیل این بار به سوریه حمله کرد

لیگ برتر والیبال؛ پیروزی شهرداری ارومیه مقابل سپهر صدرا مشهد

افتتاح 5 پروژه عمرانی، زیارتی و فرهنگی در دهسرخ مشهد

سپاه برای تنبیه اسرائیل فناوری‌ اعلام نشده‌ای توسعه داده است

آغاز سه امتیازی لیگ برتر والیبال/ شهرداری ارومیه بر سپهرصدرای مشهد غلبه کرد

مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در مشهد برگزار می‌شود

5 شرور در مشهد دستگیر شدند

حمله رژیم صهیونیستی به دمشق پایتخت سوریه

زیرساخت‌های مسکن ملی نیازمند بودجه 616 هزار میلیارد تومانی

فیلم/سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه : قرارداد این تیم ثبت شد

امام جمعه تربت حیدریه:عملیات وعده صادق 2 قلب ملت ایران و جبهه مقاومت را شاد کرد

کلاهبرداری پشت نقاب همسریابی!/پلیس فتا هشدار داد

توزیع 250 بسته نوشت افزار بین دانش آموزان در مناطق مرزی جنت آباد + فیلم و عکس

نصب دوربین در زیرگذر تقاطع‌های غیر همسطح مشهد

ظرفیت قطار‌های مسافری برای امروز و فردا افزایش یافت

وصول 10 هزار میلیارد تومان مالیات از مجرمان مالیاتی

نتیجه و ویدئو خلاصه بازی سپهرصدرا و شهرداری ارومیه در هفته نخست لیگ برتر والیبال | نماینده مشهد با باخت استارت زد

قاتل زن مسن برای دومین بار از مرگ نجات یافت

آغاز همایش سراسری دیابت در مشهد از فردا

6 سند همکاری مشترک میان ایران و قطر امضا شد

آتش‌سوزی منزل مسکونی در چهارراه مجلسی مشهد (چهارشنبه 11 مهر 1403)

مانور لحظه صفر زلزله در شهرستان گناباد خراسان رضوی برگزار شد+فیلم