پیام خراسان

آخرين مطالب

انجام روزانه یک میلیون تراکنش در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران/ شهروندان مشکلات احتمالی را گزارش دهند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره‌بار در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر شهروندان هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا ؛ تور خبری بازدید از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران با حضور مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار شد.
این بازدید از میدان میوه و تره بار نواب آغاز شد.
مهدی بختیاری زاده در جمع خبرنگاران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: قیمت گذاری میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری هفته ای یکبار انجام می شود.
وی افزود: شرایط بازار، میزان تولید و فصل و همچنین شرایط آب و هوایی در قیمت گذاری تاثیر گذار است. تمام میادین در سطح شهر تهران تابع یک نرخ نامه است. قیمت ها روزانه توسط ناظرین و بازرس ها بررسی می شود. اگر موردی از تخلف باشد، جریمه مالی، نمره منفی و درج در پرونده را در پی دارد و ممکن است در مناقصات سال‌های آینده نیز اثر گذار باشد.
بختیاری زاده با اشاره به اینکه روزانه 550 هزار نوبت خرید و یک میلیون تراکنش در میادین انجام می شود، گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر شهروندان هستیم.
وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی می توانند به دفتر متصدیان بازار، غرف و همچنین از طریق QRکد اختصاصی غرفه می توانند نظرات و شکایات خود را دنبال کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد: مشکلاتی در سامانه شهرزاد وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا دومین میدانی که اصحاب رسانه به همراه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از آن بازدید کردند، میدان اصلی میوه و تره بار شهرداری تهران بود.
بختیاری زاده در توضیح راجع به این میدان اظهار کرد: روزانه 13هزار تن میوه و تره‌بار وارد شهر تهران می شود. 5هزار تن از این میزان به شهرستان ها مثل شهریار و... ارسال می شود. روزانه حدود 4 هزار و پانصد تن میوه و تره بار در سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه می شود. مابقی نیز به میوه فروشی ها و فروشگاه ها می رود.
وی با بیان اینکه ما هر روز به فکر ارتقای کیفیت در بازارهای ضعیف و حتی قوی هستیم، ادامه داد: در اندک میادینی که ممکن است کیفیت کمی پایین باشد به دلیل این است که مشتری کم است و میوه طی یک روز فروش نمی رود. در بازارهای با مشتری بیشتر تا سه بار محصولات شارژ می شود و کیفیت هم قاعدتا بالاتر است.
پس‌سورت قیمت محصولات باید نصف یا یک سوم باشد
بختیاری زاده تصریح کرد: پس‌سورت قیمت محصولات باید نصف یا یک سوم باشد. در 70 درصد بازارها، بهره بردار میوه هایی که مانده و فروش نرفته را بسته بندی می کند و افراد نیازمند به صورت رایگان از آن استفاده می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه بهره برداران میادین و بازارها از بخش خصوصی هستند و ما نمی توانیم به آنها فشار بیاوریم که محصول خود را رایگان بفروشند، بلکه می توانیم، قیمت آنرا مدیریت کنیم، گفت: پس‌سورت که الزاماً به معنای غیر قابل استفاده بودن نیست، در ساعات پایانی فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت به مراتب پایین‌تر و گاهی حتی به صورت رایگان توسط غرفه‌داران عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مردم طبق روال گذشته در بازارها حضور دارند و مایحتاج خود را از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران خرید می کنند، گفت: هیچ کمبودی در سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران وجود ندارد. بر روی سلامت محصولات دقت نظر داریم. مسئولین بهداشت و دامپزشکان هم بر محصولاتی که ایراد دارند نظارت کرده و از عرضه آن جلوگیری می شود.
تفاوت قیمت 52 درصدی میادین شهرداری با میانگین قیمت در سطح شهر بنا بر اعلام بانک مرکزی
بختیاری زاده در مورد مزیت های خرید از سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: محصولات تره بار و غیره به دلیل حجم فروش بالا تازه هستند. قیمت عادلانه نیز از دیگر ویژگی های خرید از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران است. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی تفاوت قیمت میوه و تره بار 52 درصد با میانگین قیمت در سطح شهر تهران است. در خصوص کیفیت نیز کیفیت محصولات جزو خطوط قرمز است و برای ارتقای کیفیت همواره تلاش می کنیم. طبق آمار استقبال از میادین29 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: تمام قفسه ها مملو از محصولات است و تمام اجناس مورد نیاز شهروندان در بازار و میادین وجود دارد. به مردم اطمینان خاطر می دهیم در فروشگاه و انبارها کالا به میزان کافی وجود دارد. گوشت تنظیم بازار گوساله نیز در تمام بازارها وجود دارد. گوشت گوسفندی هم چون وارداتی است، نوسان داشت و کم شده بود که البته مشکل حل شد. درمجموع مشکلی در تامین گوشت و مرغ وجود ندارد.
افتتاح بازار جدید در منطقه 22 طی هفته‌های آتی
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: سامانه شهرزاد در تمام مناطق تهران فعال است و در صدد هستیم خلا و مشکلات آن را حل کنیم تا مردم بدون مشکل محصولات خود را تهیه کنند. در این ماه افتتاح بازار جدید را در منطقه 22خواهیم داشت. درخصوص تأمین زمین محدودیت وجود دارد، اما سعی می کنیم در هر محله ای که زمین تأمین شد، بازار احداث کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به همراه اصحاب رسانه از میدان میوه و تره بار صادقیه بازدید کردند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه همانطور که مشاهده می کنند تمامی قفسه ها مملو از اجناس هستند و هیچ مشکلی در تامین کالاها وجود ندارد، گفت: در مورد کیفیت محصولات، سعی می‌کنیم نظارت به صورت مستمر و پایش دائمی باشد. واحد نظارتی در ستاد تشکیل شده و همچنین بازرسان به صورت مستمر پایش و نظارت را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم نظارت مردمی را در کنار نظارت سازمانی قرار دهیم، گفت: بحث کیفیت با توجه به نظارت ها بهبود پیدا کرده و مراجعه بیشتر شهروندان، گواه این موضوع است. برای کیفیت سقفی قائل نیستیم. سعی می کنیم قیمت اجناس به صورت عادلانه باشد.
قیمت آبزیان پایین‌تر از سطح شهر است
بختیاری زاده در مورد تفاوت قیمت آبزیان هم گفت: برخی از بهره‌برداران ما، پرورش دهنده هستند و به همین دلیل قیمت آبزیان پایین تر سطح شهر است.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در توسعه های آینده، بازار جامع ایجاد کنیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/743787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمان دقیق پخش فصل دوم سریال طوبی| در قسمت آخر سریال طوبی چه میگذرد؟

بازداشت 9 مدیر و کارمند در پتروشیمی آبادان

مرکز آمار ایران: بیشترین و کمترین نرخ بیکاران در شهرها (+جدول)

پمپئو: ایران می‌تواند اسرائیل را 2 هزار و 500 بار نابود کند

پارک جنگلی سراوان رشت_ پاییز 1403

پرتاب 60 موشک از لبنان به سوی تل‌آویو

اولین ملاقات پوتین با پزشکیان در عشق‌آباد

برگزاری آیین گرامی داشت شهدای جبهه مقاومت در دبیرستان شهید مصطفی خمینی شیروان

(ویدئو) مهارت دیدنی راننده در خالی کردن بار لاستیک از کامیون

ایران می تواند اسرائیل را 2 هزار و 500 بار نابود کند

اعتراف سنگین پمپئو درباره قدرت موشکی ایران/می توانند اسرائیل را 2 هزار و 500 بار نابود کنند

«قیس سعید» برای دومین بار رئیس جمهور تونس شد

بخش‌های بستری و اتاق عمل کلات به دلیل کمبود نیرو غیرفعال است

روحیه مردمی و صلابت نیروهای انتظامی موجب دلگرمی جامعه است

استاد راشدمحصل نماد ایران دوستی و دلبسته خراسان بود

رقابت های هندبال لیگ برتر / نماینده لارستان از سد زغال سنگ طبس گذشت+ فیلم

کارفرمای معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس: متاسفانه سنسور نداشتیم/ نباید کارگران بلوک B کشته می‌شدند/ مرگ مسئول ایمنی در همان دقایق نخستِ انفجار

قهرمانی نخستین دوره المپیاد ورزشی سربازی شرق کشور

شبی که ناطق نوری با امام خمینی به حرم عبدالعظیم رفتند

شهردار: اتخاذ تدبیر برای کاهش استفاده خودرو در شهر بجنورد ضروری است

راز پایداری حماس در طول یک سال جنگ

80 زائر مهابادی امروز به سرزمین وحی مشرف شدند

پایان خرید تضمینی گندم در این استان | گندمکاران بخوانند

تشرف جمعی از جانبازان وقایع اخیر لبنان به زیارت امام رضا(ع)

پویش نظارت بر بازار در خراسان شمالی فعال می‌شود

جشن روز کودک در کودکستان غیر دولتی مهر و و ماه آشخانه

کشف 734 سکه و 4 دستگاه فلزیاب و دستگیری 2متهم در شهرستان شیروان

درجه فر برای کیک: راز پخت کیکی پوک و خوش‌طعم

دو سال حبس برای علیرضا بیرانوند/ قاضی قوه قضاییه: مدعی العموم می تواند مستقیم وارد عمل شود

دو سال حبس در انتظار علیرضا بیرانوند!

راز طعم دار و لذیذ کردن جوجه کباب رستورانی | اگه دلت کباب میخواد برای ناهار فردا دست بکار شو

قدردانی دانش آموزان سما شیروان از دلاورمردان فرماندهی انتظامی

حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آئین صبحگاه دبیرستان نمونه شهید بهشتی بجنورد

دستگیری 16 فعال یک شرکت هرمی در مشهد

پیشنهاد عمار حکیم برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد

گزارش یکتانت از رفتار کاربران ایرانی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (سال 1402)

16 فعال یک شرکت هرمی در مشهد دستگیر شدند

یک مرد میانسال در شهر طرقبه از گاز گرفتگی نجات یافت

هشدار سازمان هواپیمایی کشوری درباره گران فروشی بلیت به بهانه شرایط غیرمترقبه

انجام روزانه یک میلیون تراکنش در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران/ شهروندان مشکلات احتمالی را گزارش دهند

قیمت روز محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار؛ 16 تا 22 مهر ماه 1403

مهارت دیدنی راننده در خالی کردن بار لاستیک از کامیون (فیلم)

بزرگداشت عبدالحمید جامی از شهدای اهل سنت تربت جام

مقام روس: پوتین و پزشکیان اولین بار روز جمعه دیدار می‌کنند

کمبود امکانات رفاهی از زبان اهالی در روستای دم روباه + فیلم

بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان

شروع فاجعه‌بار اثر تازه تاد فیلیپس در باکس آفیس

سقوط جوان مشهدی در چاله آسانسور (16 مهر 1403)

بیش از 60 فوتی در جاده گناباد - قاین

هفتمین نمایشگاه تخصصی ورزشی در مشهد برگزار می‌شود