پیام خراسان

آخرين مطالب

8 کیلومتر مانده تا پایان دلهره/ محور مرگ امسال روی آرامش می‌گیرد؟ گفتگو

8 کیلومتر مانده تا پایان دلهره/ محور مرگ امسال روی آرامش می‌گیرد؟
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - حدود 4 دهه از احداث جاده ترانزیتی بیرجند – قاین می‌گذرد ،جاده‌ای که در این سال‌ها روز‌های پر مخاطره و خونین بسیاری را به خود دیده است. از شب‌های سیاه پرخون تا سپیده دمانی که مسافران آن در میان شعله‌های آتش سوخته‌اند و کاری از دست کسی برنیامده است.
ارتقا و دوبانده‌سازی این شریان حیاتی که به جاده دلهره و مرگ نام گرفته از سال 89 شروع شده است، در هر نقطه‌ای که دوبانده سازی مسیر و ایمن‌سازی آن انجام شد تصادفات به حد زیادی کاهش یافت، اما کار در نقاطی که به دلیل کمبود اعتبار قفل توقف برآن خورد یا به کندی پیش رفت شاهد تصادفات زیادی بودیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای امن کردن این شریان حیاتی به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردم استان صورت پذیرفته است هر چند که روند این پروژه بسیار طولانی شده است، اما خبر‌ها حکایت از پایان یافتن این دلهره‌ها و نگرانی‌ها برای سفر در این مسیر را دارد.

پیام خراسان

دوبانده شدن جاده بیرجند – قاین؛ راهی برای توسعه صادرات احسان محمدی یکی از رانندگان خودرو‌های سنگین در مورد جاده بیرجند – قائن می‌گوید: با توجه به دو بانده‌سازی بیشتر این مسیر، اکنون جاده مرگ نسبت به سال‌های قبل وضعیت خوبی دارد و کم کم رنگ آرامش را به خود می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دوبانده شدن این مسیریک ظرفیت عالی برای پیشرفت خراسان جنوبی می‌تواند باشد، می‌گوید اگر مسئولان این استان بتوانند هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی دوبانده شدن مسیر بیرجند – قاین را به اتمام برسانند قطعا بحث صادرات و سرمایه گذاری در این استان رونق می‌یابد.
بیشتر بخوانید
راه‌های شریانی کویر، کابوس مرگ می‌بینند این راننده بیان می‌کرد: عملیات اجرایی دوبانده کردن محور بیرجند – قاین پروژه خوب و بزرگی است، اما نباید 14 سال طول می‌کشید و باید زودتر از این‌ها به اتمام می‌رسید تا افراد کمتری جان خود را در این جاده مرگ از دست می‌دادند.
وعده‌ای که باز هم به پایان نرسید محمد رضا براهیمی نژاد سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: پروژه بیرجند - قاین به طول 102 کیلومتر قسمتی از محور چابهار - مشهد به طول هزار و 771 کیلومتر است.
وی در باره آخرین وضعیت جاده بیرجند – قائن گفت: ابتدای امسال 12 کیلومتر از پروژه دوبانده‌سازی بیرجند به قاین باقی مانده بود که 4 کیلومتر در تابستان زیربار ترافیک رفت.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه تلاش بسیار زیادی شد تا پرونده محور بیرجند – قاین در پایان امسال بسته شود، اما شرایط آب و هوایی سد راه این پروژه شد و کار به کندی پیش رفت.

پیام خراسان

وی با بیان اینکه از 102 کیلومتر محور بیرجند قاین طی این سال‌ها 94 کیلومتر آن به اتمام رسیده و زیر بار عبور رفته است گفت: عملیات ساخت 8 کیلومتر با قی مانده نیز به اتمام رسیده و بزودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود.
براهیمی نژاد با اشاره به اینکه بطور حتم در هفته دولت در سال 1404 پرونده این محور بسته خواهد شد اظهار کرد: تاکنون 600 میلیارد تومان برای اجرای عملیات محور بیرجند قاین هزینه شده است و برای اتمام کار 240 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کاهش 47 درصدی تصادفات منجر به مرگ سرهنگ کاظمی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد 8 فقره تصادف فوتی با 9 نفر متوفی و 87 فقره تصادف جرحی با 143 نفر مصدوم در محور بیرجند-قاین حادث شده است.
وی افزود: نسبت به میانگین 5 ساله اخیر تصادفات فوتی 27 درصد و تعداد متوفیان به میزان 47 درصد کاهش داشته است.

پیام خراسان

سرهنگ کاظمی اظهار کرد: با وجود افزایش حجم تردد در محور بیرجند- قائن آمد و شد در این محور نسبت به سنوات قبل به میزان قابل ملاحظه‌ای تسهیل و روان شده که کاهش آمار تصادفات در این محور بیانگر این موضوع است.
هموار شدن مسیر توسعه با ارتقاء زیر ساخت‌های جاده‌ای خراسان جنوبی، استانی با عمری حدود 20 سال دچار عقب ماندگی‌های تاریخی به ویژه در بخش زیرساخت‌هاست لذا احداث باند‌های دوم و بزرگراه از مهمترین زیرساخت‌هایی است که همواره مورد توجه بوده و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
از سوی دیگر خراسان جنوبی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به‌ویژه راه‌های دوبانده محسوب می‌شود و با وجود قرار داشتن در 2 کریدور اصلی کشور و مرز مشترک با افغانستان، پرداختن به موضوع راه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
هر چند که طی 2 سال اخیر شاهد تحول در بخش راهسازی بوده‌ایم و به گفته مسئولان هزار کیلومتر باند دوم در استان تکمیل شده است و گزارش‌ها از تلفات کمتر در محور‌های دوبانده حکایت دارد، اما تکمیل برخی محور‌های حادثه ساز استان خیلی طولانی شده است محور‌هایی که طبق وعده مسئولان باید سال‌های قبل تکمیل می‌شدند، اما با اعتبارات قطره چکانی سال‌ها باید منتظر ماند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/827254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشییع پیکر دانشجوی فقید دانشگاه تهران در زادگاهش

نمایش «پسر ایران» در مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان به روی صحنه رفت

افتتاح 4 ایستگاه باقیمانده خطوط 6 و 7 مترو تا اردیبهشت

موج سرما دوباره به ایران برمی‌گردد؟

دو محور شریانی مسدود شد

جذب اعتبارات ملی معیار اصلی در توزیع بودجه سال آینده باشد

ابعاد جدید از جنایت در تفرجگاه برفی بولوار نماز مشهد

هشت کیلومتر مرگبار در جاده قاین–بیرجند

تشییع دانشجوی نخبه خراسان جنوبی؛ ابراز همدردی از جنس وحدت و برادری

استاندار خراسان جنوبی: جذب اعتبارات ملی، معیار اصلی در توزیع بودجه سال آینده باشد

مرد 50 ساله سه قلعه سرایان به خانه بازگشت

رفع کمبود واکسن پنتاوالان در خراسان جنوبی

وقوع رگبار و رعد و برق تا عصر امروز در خراسان جنوبی

کاهش 15 درصدی سرقت در خراسان جنوبی

پیرمرد 50 ساله سه قلعه به خانه بازگشت

تعویض مخازن زباله فرسوده در بیرجند

تعداد فوتی‌های تصادفات برون شهری در خراسان جنوبی 19 درصد کاهش داشته است

خودکفایی خراسان جنوبی در تولید گوشت و تخم‌مرغ

جابجایی حدود 7 میلیون تن کالا از خراسان جنوبی طی سال جاری

تشییع پیکر دانشجوی دانشگاه تهران در روستای درمیان خراسان‌جنوبی+ فیلم

توزیع 200 بسته معیشتی بین ایتام در حاجی آباد

آب خلیج فارس مردم صفاییه بخش فردوس کرمان را از کم آبی نجات می‌دهد

راز گرسنگی همیشگی زنان باردار

بارش برف در فاروج خراسان‌‌شمالی + فیلم

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان شمالی فردا 28 بهمن ماه 1403 | پیش بینی هواشناسی بجنورد فردا یکشنبه 28 بهمن + اخبار هواشناسی خراسان شمالی

برف بازی که به قتل منجر شد/ دستگیری پسر نیمه برهنه در صندلی عقب دنا پلاس

چارت اداری شهرستان بام و صفی‌آباد تکمیل می‌شود

راز جسد بی‌سر فاش شد

افزایش 32 درصدی مصرف گاز در خراسان‌شمالی

بومی‌سازی نردبان آتش‌نشانی برای نخستین بار در کشور

برگزاری چهارمین دوره جشنواره ورزشی رمضان در مشهد

◄ بروز رسانی شاخص تن کیلومتر حمل کالای جاده ای/ نرخ کرایه هر تن بار در مسیرهای مختلف چقدر شد؟

مردم زنجان از نبود هواپیما در مسیرهای پرتقاضا ناراضی هستند

نکات مهم درباره سفر به مشهد در نوروز 1404

استاندار خراسان رضوی: آزادراه مشهد - تهران ارتباط مستقیمی با حجم سرمایه‌گذاری در استان دارد

مدارس ابتدایی این شهرستان غیرحضوری شد

ضرورت فرهنگ‌‎سازی و تشویق زوجین به فرزندآوری

توکلی‌زاده: خراسان رضوی در شاخص محیط کسب و کار کشور 6 پله صعود کرد

نحوه اجرای آزادراه مشهد چناران بررسی شد

چهارمین جشنواره ورزشی جام رمضان مشهد برگزار می‌شود

افتتاح سومین مدرسه گروه جهادی شهدا

تذکر 50 نماینده مجلس به وزیر صمت/ جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرید

برگزاری جشن میلاد امام عصر (عج) در مشهد

بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل موزه مقاومت مازندران

واکنش نمایندگان مجلس به افزایش قیمت خودرو |‌ حقوق شهروندی کجاست؟

سرهنگ سلامی: ظرفیت‌های ملی برای تکمیل موزه دفاع مقدس و مقاومت یک اولویت اساسی است

رشد 50 درصدی مصرف گاز بخش خانگی در خراسان رضوی

تذکر 51 نماینده به وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

‍ نیشابور میزبان جشنواره موسیقی فجر؛ گامی نو در مسیر شکوفایی فرهنگی

صعود تیم فوتسال دختران خراسان در لیگ دو