بزرگترین تقاطع چندسطحی ملی در جنوب شیراز زیر بار ترافیک میرود
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خراسان - - سیدحمید پور محمدی امروز در آیین بهرهبرداری از 16 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی شهرداری شیراز اظهارداشت: اگر اکنون فارس و شیراز جهش جدی در توسعه نکند، زمان دیگری فراهم نخواهد شد.
او با بیان اینکه همه خدمتگزاران در استان فارس در حال جنب و جوش هستند، گفت: خروج دستگاه حفاری از ایستگاه مترو، بهرهبرداری از تقاطع چند سطحی و زیرگذر نیمه مسقف گویم جای خوشحالی دارد و به مصداق غزل حافظ باید گفت که «بیا تاگل برافشانیم و میدر ساغر اندازیم».
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
معاون رئیس جمهور با تصریح بر این نکته که باید زنگار غم و غصه را از دل جدا کرد، گفت: سرعت عمل در اجرای پروژه تقاطه شهدای حرم شاهچراغ (ع) در 26 ماه و بهرهبرداری از آن در کمترین زمان با رکوردزنی میزان بتنریزی در یک روز جای قدردانی دارد.
پور محمدی ادامه داد: اجرای ایستگاه در قطب سیاحتی درجه یک سعدی، ایستگاه دوم در حافظیه و ایستگاه سوم در مجاورت باغ ارم خود مسیری گردشگری از طریق مترو در شیراز ایجاد خواهد کرد.
او تاکید کرد: جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک با مترو موجب میشود که انسان آسایش را حس کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: با شایستگی که در شهردار شیراز، همکاری شورای شهر و مدیریت فاخر استاندار فارس سراغ دارم، امیدوارم که هرچه سریعت شیرازی که در خور نام تمدن ایران است را شاهد باشیم.
استاندار فارس نیز در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر اینکه توسعه شهر شیراز با سرعت خوبی در حال انجام است، گفت: زمان اجرا و بهرهبرداری از پروژهها در شهرداری شیراز به موقع انجام میشود که مصداق این موضوع برای بنده بارها اتفاق افتاده است.
حسینعلی امیری با تاکید بر این موضوع که گردشگری از مباحث اصلی و اساسی توسعه این استان محسوب میشود، افزود: سند توسعه گردشگری فارس در سازمان مدیریت و برنامهریزی با همکاری سایر دستگاهها در حال تدوین است که به زودی تصویب میشود.
او تصریح کرد: پروژههایی که شهرداری شیراز در دست اجرا دارد و یا به بهره برداری رسانده نیز در راستای تکمیل پازل زیرساخت گردشگری است.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که با تناسب محیطی، محلی و امکانات تاریخی و فرهنگی شیراز شاهد تحول باشیم، عنوان کرد: تهیه سند توسعه گردشگری از الزامات مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم خطاب به معاون رئیس جمهور خواستار ابلاغ مراتب قدردانی مدیریت شهری این کلانشهر از همکاری مسئولان ارشد استان فارس با مدیریت شهری به هیات دولت شد و گفت: احترام و همکاری صمیمانه با محوریت مردم داری و مردم محوری در شیراز حاکم است.
سید ابراهیم حسینی اضافه کرد: شیراز همانگونه که در طول تاریخ رکوردشکن در حوزههای شعر و ادب و علم بوده امروز هم در حوزه فنی و عمرانی شهری سرآمد شده است.
او با اشاره به قانون درآمدهای پایدار، خواستار حمایت دولت در جاهایی که تکلیف قانونی دارد شد و گفت: همچنین دولت رفع موانع مدیریت واحد شهری را در دستور کار قرار دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سفر رهبرمعظم انقلاب نزدیک به 17 سال پیش به استان فارس و اعطای لقب سومین حرم اهل بیت (ع) به شیراز، عنوان کرد که اقتضائات این مهم به خوبی تبیین نشده و باید آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم که در این راستا سند جامع حرم اهل بیت (ع) تدوین شده که در سطح کلان کشور هم باید جایگاهی داشته باشد.
حسینی اضافه کرد: بر مبنای این سند، برنامه شهرداری شیراز برای 20 ساله آینده تدوین شده است.
شهردار شیراز نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه امروز مفتخر به حضور بزرگانی در شیراز غرق در شکوفه و گل و مینو تراز هستیم، اظهارداشت: 2300 پروژه در شهرداری شیراز از پیادهرو سازی، فرهنگسرا و تقاطع گرفته تا پروژههایی نظیر مترو داریم که حتی یکی از آنها نیمه تعطیل نیست.
محمدحسن اسدی همچنین یکی از ویژگیهای مدیریت فعلی شیراز را بهرهبرداری زودتر از موعد پروژهها عنوان کرد و گفت: امروز پایان عملیات حفاری خط 2 از ایستگاه آزادی تا ایستگاه کلبه سعدی را ملاحظه خواهیم.
او همچنین با بیان اینکه در نوروز امسال یک میلیون و 600 هزار نفر وارد شیراز شدند و معمولا تا هفته شیراز این آمار به سه میلیون نفر میرسد، گفت: این ایستگاه از خط 2 مترو شیراز در مجاورت آرامگاه سعدی، باغ جهان نما و آرامگاه حافظ طراحی شده و لذا اهمیت اجرای این ایستگاه بر کسی پوشیده نیست.
شهردار شیراز تصریح کرد: از آنجا که شیراز قطب گردشگری، پزشکی، دانشگاهی و الکترونیک است، این پروژه کمک میکند که دسترسی آسان تری به اماکن گردشگری در راستای سند توسعه گردشگری ایجاد شود.
اسدی ادامه داد: در شورای ششم کارمان را با شش هزار میلیارد تومان بودجه شروع کردیم و امروز پس از گذشت بیش از سه سال به 42 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و هفت برابر شده که 80 درصد آن عمرانی است.
او با بیان اینکه در این سه سال 61 هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری منعقد کردیم، افزود: شهربازی، باغ پرندگان، آکواریوم، پارک آبی و …از جمله آنهاست.
شهردار شیراز اعلام کرد که برای نخستین بار درآمد حاصل از سرمایهگذاری در ردیفهای بودجهای شهرداری توسط شورای شهر شیراز به تصویب رسید.
اسدی به کمبود واگن در خط 2 مترو شیراز هم اشاره و بیان کرد: خط 2 با یک رام روزانه تنها 4 ساعت مسافر گیری میکند که نیازمند مساعدت هرچه سریعتر در اختصاص واگن به این خط از سوی دولت هستیم.
او از تلاشهای قرارگاه خاتمالانبیاء نسبت به اجرای تعهدات خود در قراردادها تقدیر کرد.
شهردار شیراز همچنین در خصوص تقاطع شهدای حرم شاهچراغ (ع) هم عنوان کرد: تملک 16 هکتاری و رکود بتنریزی در این پروژه کاری بینظیر بود.
اسدی تصریح کرد: میزان جابجایی تاسیسات، تملک و رفع معارض موجب شاخص شدن این پروژه شد.
او با اشاره به احداث این پروژه در کمربندی جنوبی شیراز، گفت: در سال 1402 متاسفانه 42 نفر در کمربندی جنوبی شیراز کشته شدند، اما شهرداری شیراز با ایمن سازی، شانه سازی، تراش، ترمیم، پایش تصویری و …در 18 کیلومتر از کمربندی موجب کاهش تعداد کشته شدگان این مسیر در سال گذشته به 8 نفر شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم با اشاره به بهرهبرداری از تقاطع شهدای حرم شاهچراغ (ع) به عنوان یکی از بزرگترین تقاطعهای غیرهمسطح شهری، بیان کرد: این پروژه در محل تلاقی بزرگراه امام خمینی (ره)، بلوار احمد بن موسی (ع) و نواب صفوی و در موقعیت شهرداری مناطق 5 و 9 توسط شرکت سد عمران پارس گستر شده احداث شده است.
محمد امین، ارزش روز ساخت این پروژه را 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه از بهمن ماه 1401 آغاز شد و حین اجرا در دو سال با مشکلاتی اساسی به ویژه در بخش در تملک مواجه بود.
او خاطرنشان کرد: یش از 16 هکتار اراضی که اکثرا مسکونی بودند و 66 پلاک برای اجرای این پروژه تملک شدند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: رکورد بتن ریزی در تقاطعهای شهری کشور با بتن ریزی 3500 مترمربع در 24 ساعت در این پروژه شکسته شد.
امین با بیان اینکه اجرای شیفت شب موجب افتتاح 26 ماهه این پروژه شد، سطح مقطع اشغالی این پروژه را حدود 22 هکتار عنوان کر و گفت: تسهیل و هدایت ترافیکی در بلوارهای متصل، کاهش ترافیک در محور رحمت و کمربندی، افزایش ایمنی بزرگراه امام خمینی (ره)، حذف 4 دور برگردان ناایمن و صرفه جویی اقتصادی سالانه بیش از 300 میلیارد تومان سوخت از جمله اهداف احداث این تقاطع بوده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه (TBM) و ساخت تونل جنوبی خط دو مترو شیراز از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی، افتتاح تقاطع چند سطحی شهدای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و افتتاح زیرگذر شهدای گویم و رونمایی از یادمان طرح شرکت کرد.
-
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۴:۱۲
-
۱۴ بازديد
-

-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/852199/